Respektující komunikace a smysluplnost pokynů učitelů je v článku označena za specifickou potřebu rodičů vedoucí k segregaci. Marně si lámu hlavu, jestli to není ironie, ale asi není. No ja tedy myslím, že smysluplnost pokynů je nešvar který by se měl více rozšířit. A to i ve školách. Včetně státních.
Příliš štědré nastavení příspěvků na bydlení je třeba řešit. Není možné lidem z 50 tis. Příjmem platit přemrštěné drahé bydlení. Dávka musí být v relaci k běžné ceně. Pokud jde o školu, to je základ a tvrdší sankce při neplnění je podle mě nutná. Asi je to dvousečné, pokud nejsou stávající nástroje efektivní, asi je potřeba přitvrdit.
Rozpočet otopných nákladů příliš neovlivňuje zda topíme nebo ne, práve kvůli takovýmto setrilkum, co si myslí že když netopi tak šetří. Opak je pravdou, zaplatí zpravidla průměr. Nejvíc se vyplatí topit stabilně a všichni na cca stejnou teplotu.Vyhlaska zohledňuje umístění bytu v domě ( vnější vnitřní ) a další relevantní skutečnosti.Takže dokud to nějaký zelený mozek pod praporem úspor neutne, zaplatí za topení i ti, co netopí, protože dům je soustava a fakt, že někteří mají topení vypnute znamená pouze to, že jim topí sousedi. Jediné co je hloupé, že pokud takových sporilku máte v domě více, tak je tam nižší tepelná pohoda celkové.
V poslední době se zdá že středo esk, kraj se o prahu zajímá tak nějak víc, bez o své vlastní území a občany. Jak ve školství, tak v dopravě, i dalších věcí. Nebylo by na škodu, kdyby se se stejnou horlivostí věnoval také sobě. Napd dopravní obslužnosti sousedních obcí, množství škol, kvalitě silnic atd. Pak by třeba nemusel tak důkladně dumat nad Prahou, protože.by nebyl pro část lidí jen noclehárnou.
Rodiče hlavně potřebují kvalitní skolstvi a zdravotnictví a dostatek míst ve školkách. Není nad to když ke směně v práci přibude krom standardního zaopatření ještě výuka, protože paní učitelé neučí jen zkouší. Když už si zaměstnavatele uvědomili že je v jejich zájmu aby fungovalo zdravotnictví tak možná by se mohli chopit i školství
.
Podle mě na dotazu jak dlouho už paní učitelka učí a jakou má praxi není nic zas tak moc divného. Hanlivé by se samozřejmě nikdo vyjadřovat neměl. Spíš než na rodiče by měl ale apel směřovat na vedení skoly. V případě. Že by moje dítě dostalo za třídní absolventa, a to na 1. Stupni, čekala bych, že mu někdo pomůže, bude s někým v tandemu a také jej doprovodí na třídní schůzky. Ono šedivá je teorie.... Známe to, některá přesvědčeni získaná na škole vybrati praxe hrave ale odnesou to tak trochu ty první děti. Takže rodiče by se sice měli ovládat ale vedení školy by mělo paní učitelku podpořit i jinak než slovně a také na třídních schůzkách. Takhle mi to připadá že v tom nechali ji, ty děti i rodiče pěkně vycachtat.
Možná se zastavil propad finanční, celkový rozklad a propad kvality se zastavit nedaří a nikdo se o to snad ani nesnaží. Všechno končí u peněz, jako by platilo, že když zvedněte plat, budou všichni dělat lépe. A co když nebudou, budeme dál platí to doucovani nebo děti místo společně straveneho času sami dal si ona učit, aby je z toho ve by škol se mohli vyzkoušet, a sdělit hodnocení?
Instituce, která bude školy hlídat a vyžadovat žádoucí pristupy a zajišťovat kvalitu, by existovat měl. Nikdo to teď už desítky let nedělá. Vlastně pardon, Česká školní inspekce je takové alibi, Aš by to nebylo do očí, ale každému soudnemu je jasné, že nemůže nic reálné vyřešit. Ale pokud máme mnohem menší školy než ji se v Evropě,asi je namístě i úvaha o racionalizaci sítě, protoze je možná stávající systém luxusem, na který nemáme.
Opomíjí se úplně finanční stránka věci jak na straně místní státní správy i samosprávy i to, zdá v takto roztříštěné struktuře je možné zachovat kvalitu. Lidí je čím dál tím méně a to se třeba taky zohlednit tzn. Koncentrovat na vyšší celky. Ani bohatší státy než je ČR to takto roztříštěně nedělají. Vezměme si školství a stavební řízení. Obojí má v ČR řízení regionální a obojí nefunkcni a nekvalitní bez větší naděje na změnu. Stát má poskytovat funkční služby tam, kde to jednotlivci nezvladnou- zdraví, školy, doprava, policie, armáda a ve zbytku nechat lidi být. Když to bude dělat dobře nebude ombudsman ve formě hejtmana nijak zvlášť potřeba.
Nesmysl hlavně je to porovnávání dětí podle stejného klíče na stejné zkoušce. Když už budeme vycházet z IQ, tak ten jeden test by měl pokrýt spektrum 90-150. To prostě nejde. Vede to jenom k tomu, že děti volí jistotu, aby někde byly - kapacita totiž nestačí (tedy někde). Nefunguje to na nic z toho, co se deklaruje - na porovnání studijního potenciálu dětí to nestačí, na srovnání úrovně ZŠ to nestačí (děti se to na přípravkách nadrtí, i když je to ZŠ nenaučí - rodiče pochopili, že to za ně nikdo neudělá) a že školy se o děti zajímají v makro pohledu jen jako nositele financí. Takže si platíme zbytečný systém. Je skvělé, že teď je ten zbytečný systém digitální, díky bohu, ale to z něho ještě potřebnou věc neudělá. Než tohle, snad raději znovu školní přijímačky, tam nebude o přijetí na truhláře u nadaného dítěte rozhodovat jeho úroveň angličtiny.
Pěkně popsané. Není ale jednoduché se dostat s dětmi do hovoru o tom, co sledují, většinou tuší, kam to směřuje. Jako rodič se snažím, upozorňuju na to, z čeho mají influenceři peníze a že to není ve většině dobrá vůle a charita. Pomohlo by, kdyby tuhle základní digi gramotnost podpořily také školy. A samozřejmě dodržování resp. neobcházení věkových omezení na sítích (ale to je nejspíš scifi).
Pokud je zaměstnavatelem pošta ČR (jedna) pro všechny, což je pak podle soudu a rovnosti problém, tak se do budoucna pro účely odměňování změní na x malých celků, a ty pak zachovají stávající mzdovou úroveň, která je rozdílná v krajích, což je dle mého soudu normální. Prosazované rovnostářství vede leda tak do pekel.
1
Sledujících
2
Sleduje
1
Sledujících
2
Sleduje
Ne že bych si myslela, že je rodičovský příspěvek nějak vysoký. Ale protože ho berou převážně ženy, možná by se při srovnávání s průměrnou mzdou mělo vycházet z průměrné mzdy žen, což je o cca 6 tisíc méně než u mužů. To by byl pak nahradily poměr více než 30 procent. Ale to by se asi seznamu nehodilo do grafu....