Takže vezmeme malým školám ředitele a spojíme je pěkně dohromady.Velet tomu bude vedoucí učitelka,ale zodpovědná za to bude ředitelka,která bude kdesi jinde.Ano,jistě to někde funguje a je mnoho příkladů dobré praxe,ale toto násilné - musí se to udělat všude,podle počtu dětí -pravdepodibne opět rozjede obrovský chaos.A doufejme,že panu ministrovi někdo spočítal,kolika ředitelům,ze kterých udělá vedoucí učitele, či zástupce,bude muset vyplatit odstupné,nebo proplatit dovolenou.Protoze by logicky stitonlide šli dolů jak s platovou třídou,tak s osobním ohodnocením,kterou jako ředitele pravděpodobně alespoň nějaké měli a tento plat jim rozhodně nezůstane zachován.A to,že by se snížením měli souhlasit a fronta před školou v případě jejich výpovědi na vedoucí pozici vážně nestojí,s tím pan ministr zajisté také počítá.Jistou logiku to má,ale opět to je řešeno ode zdi ke zdi a nic mezi tím.Nebudeme vařit,uklízet,spojíme školy,zrušíme odklady,ale budeme mít sociální psychology.....
Doba se změnila.Muzeme dát do škol desítky stolů na ping pong,pohodlných gaučíků na sezení,jak píše autor glosy,ale určitá skupina dětí spolu komunikovat nebude.Vedeme ji k tomu i my rodiče,často nemáme čas a než jet na výlet,nebo sportovat,radši ušetříme na nový mobil pro dítko,aby se před kamarády necítilo blbě.Je to stejné,jako můžeme po obrovských diskuzích změnit pravidla a spotřební koše školních jídelen a určitá skupina dětí to stejně vyhodí,kdyby to bylo sebelepší a půjde si koupit brambůrky.Jestli pomohou zákazy,to těžko říct.Ale autoritu nikdo nezíská ve škole tím,že si před učitele stoupne dítě na prvním stupni a drze mu sdělí, že mu nemá co zakazovat a mobil už vůbec ne,protože to říkali rodiče.A ten samý rodič si pak jde ztěžovat na daného učitele,že jeho dítě nic nenaučil.No a dítě dál myslí na mobil pod lavicí,nechce dělat úkoly,tak vymyslíme,že je zakážeme- takže je spíš otázka,kam až tohle necháme zajít a jak to vyřešit na odborné úrovni,aby to neřešil Čunek tak,jak to vyřešil....
Různí důchodci, různé podmínky...ale když se Husákovy děti narodily a bylo jich tolik,kolik jich bylo,stát byl rád,že začaly vydělávat a odvádět do systému.Vzdycky to bylo vlastně letadlo- někdo do systému vkládá - a z toho se jiné skupině ( současným důchodcům)- vyplácí.To,že se zcela logicky v průběhu let podmínky a okolností měnily, to je fakt a správný,ale všechny Vlády o počtech lidí a jejich věku věděly,a měly dělat vše pro to,aby na důchody těchto lidí,kteří do systému přispívali a nikdo jim rozhodně včas neřekl,jak přesně,kolik,kam a z čeho, si mají šetřit,měl kdo vydělávat.Dnes všichni zdarma studují pomalu do třiceti,pak odcházejí často tam,kde vydělají víc a tím pádem na důchod celé téhle generace nemá kdo vydělávat.Velke ryby stát nechá často s podporou plout a malé chytá.Každý má na všechno právo a nejlépe právo na to,aby se v důchodu živil sám.To je v situaci,kdy obrovskou část svých výdělků současní cca pětapadesátníci státu v průběhu let,kdy pracovali,odvedli do systému, trochu neřešitelná situace.Šetřit na důchod se totiž může v budoucnu možná chtít po těch,kterým je nyní cca dvacet let a zcela zásadním způsobem se pro ně již teď změní podmínky výplaty důchodu a oni s tím budou počítat.A také po těch,kteří si mají z čeho odkládat.Nejake pochybné výpočty dob dožití a to,že jeden něco vymyslí,druhý to zruší,to důvěru lidí asi moc nebudí.V některých státech na důchod máte nárok již po odpracování pár let,u nás se požaduje 35! a kdo to nemá,stejně dostává od státu dávky,takže si stát akorát přidělává starosti a platí tak jako tak, akorát z jiné kapsy....
Možná by stačilo,kdyby se ministr školství nejprve snažil alespoň trochu porozumět českému školství a zorientovat se v něm a ne dělat bez rozmyslu změny, které viděl,nebo slyšel v okolních státech bez toho,aby k tomu u nás byly vytvořeny podmínky.Jeho poslední prohlášení s jazyky to jen dokládá.Myslenka fajn, realizace v současných podmínkách naprosto nereálná.A on o změně podmínek rozhodně nepřemýšlí.Jen plácá do vody a dělá velké kruhy......
No především by si tohle všechno měl ujasnit stát.Co vlastně od školek chce,co je jejich poslání,čím se mají řídit a proč to není sjednoceno se ZŠ.Materska škola je zařízení vzdělávací,což tvrdí MŠMT,ale MPSV rodičům tvrdí,ze školky jsou tu pro ně a je hrozné,že mají o prazdninach zavřeno,když rodiče nemají kam dát děti.Nikdo ale nesleduje a ani to nikomu nevadí,že nejvíc o prázdninový provoz mají zájem ti,kteří ho z pohledu zaměstnanosti vůbec nepotřebují.Zaroven se tlačí na školky,ale to,že stejně staré dítě má v první třídě dva měsíce prázdnin,ředitelská volna,podzimní prázdniny,jarní prázdniny,to už rodiče neřeší a tvrdí,že s tím se počítá,to je škola a ne školka....Takže pokud obec nabízí po dobu prázdnin příměstské tábory,tak zaměstnání rodiče je mohou využít a ti,co do zaměstnání nechodí,to mohou dělat jako naši rodiče,chodit o prázdninách s dětmi denně na hřiště,nebo na výlety.A pokud to stát chce jinak,ať dá školkám jiné podmínky,případně to sjednotí,ale myslela jsem,že tuhle dobu už máme za sebou.....
Kvalifikace ředitelům většinou nechybí.Umi doslova vyrobit z prdu kuličku.Ale většinou jim chybí čas na takovéhle vzdělávání,protože obzvláště ti,co jsou administrativou nejvíce zatížení,což jsou ředitelé malých škol,kteří nemají možnost mít zástupce ředitele, učí velké množství hodin přímé práce u dětí, přičemž administrativní zátěž mají naprosto stejnou,jako ředitele velkých škol,kteří neučí vůbec a mají zástupce a sekretářku například.Je totiž úplně fuk,jestli do výkazu byplnujete dvě třídy a 50 dětí,nebo dvacet tříd a 500 dětí.Ten výkaz musí ředitel vyplnit tak jako tak.A mnoho dalších k tomu.Rozdil je jen v tom,že v prvním případě na to má na administrativu asi 8 hodin týdně,kdežto v tom druhém 8 hodin denně.Takze by mne zajímalo,jak škole a řediteli pomůže,když se půjde vzdělávat a ještě k tomu všemu tam vůbec nebude.........osmý den schází nám........
Spotřební koš nic neříká o tom,kolik toho dítě snědlo,ale kolik mu toho bylo uvařeno.Jist to vůbec nemusí.Jednu chvíli to vypadalo,že bude spotřební koš zrušen,ale chopil se toho úředník a vymyslel přepracování.Vic ryb je k smíchu - jakých ? Cena surovin na kompletní oběd např .v MŠ je 17-37Kc i s polévkou.Skoro kazdou rybu děti vyhodí,vůbec nejsou zvyklé je jíst.A napr.losos v ceně 330 za kg se asi těžko vejde do normy oběda ,kapr má zase kosti,které si děti opravdu vybrat neumí.Kazdopadne to bude ještě s "novým" spotřebním košem zajímavé ...do svačiny se v současnosti vejdete těžko i s jogurtem z řetězce v akci.Takovy lokální jogurt k svačině,to by se musela asi změnit i finanční norma......
A co by platilo od ledna,když zápisy jsou v květnu na další září? To by obec hradila místa ve školce i těm maminkám,co jsou na rodičovské a jeden příspěvek už od státu pobírají? Jurečka vůbec netuší,že ti,kteří dávají dítě do školky už nemusí jít do práce,jako tomu bylo kdysi.Z pohledu děti naprosto ok,z pohledu toho,co vymyslel p.Jurecka trochu nesmysl.A rozhodně by nejdřív musel stát tvrdé zarazit zapisovou turistiku,protože pak by obce musely hradit školku nepřijatým tříletým,které tam ani ve skutečnosti nežijí....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nepište,kolik stojí máslo v Německu, ale raději napište,kolik stojí máslo v poměru k průměrnému platů v dané zemi.Kolik stojí v Německu v porovnání s Českem je asi úplně fuk,když tam mají násobně větší mzdy.