Ještě bude zajímavé kolik si rodiče připlatí za stravné např v mš , které v současné době činí cca 50 Kč.Při dodržení předpisů 2x týdně ryba plus další výmysly tak to bude šplhat ke 100 Kč.Mělo by to význam kdyby to děti snědli a neskončilo to ve zbytcích.
Nepriplati si nic,protože je vyhláškou daný cenový strop.Takze ty jídelny se do toho prostě nevejdou a budou v zadeli......a navíc,nemůžou ve školce vařit rybu ,ve které jsou kosti.No a ryba bez kostí,to je většinou parádička plná vody za spoustu peněz....
Potom je to ale chyba těch kuchařek.
Chyba kuchařek? Dnešní děti nejedí nic.Vsechno suché,nenamazane,pijí jen vodu,nejedí zeleninu sýrovou,ani vařenou a jediné,co si opravdu přidávají jsou sladká jídla.Spotrebninkos nic neříká o tom,co děti zkonzumují,ale pouze o tom,co jim bylo na talíř vydáno.Zbytky nikdo neváží,a už vůbec ne oddělené na jednotlivé sledované kategorie, které měří a sleduje spotřební koš.Takze je to celé jen obrovská komedie.A každý druhý jde po tom že školy či školky s rodiči či bez nich rovnou do prodejny pro různá kinder vajíčka,nebo do občerstvení typu McDonald's.A stát řeší jestli týdne přidá hrst luštěnin.......
A tak to je super kombinace nápadů....od září přehodit financování jídelen na zřizovatele,kteří o tom nemají ani páru a ve většině případů by mohlo být jejich jediným cílem šetřit ( ráda bych se mýlila) a k tomu ve stejném termínu změnit spotřební koš a kuchařkám sdělit,že byly sice blbě placené,budou mít víc práce,protože omáčky budou dělat od základů,vývary také ,budou nové doslova dělat z prdu kuličku,protože budou limitovány financemi a za ty bude vedoucí školní jídelny shánět mimo jiné i regionální potraviny, které ve většině případů skončí v koši,nebo v kýblu,protože moderní je jíst k svacinam suchý chleba a zapíjet ho vodou.Zelenina je pomalu sprosté slovo.A za to vše dá kuchařkám zřizovatel jen tolik na výplaty ,co bude nutně muset.Zatimco u nás doteď mohutné dopláceli z pedagogů,fondu odměn atd.A když když zřizovatel uvidí,nebo spíš od rodičů uslyší,že se jídlo vyhazuje do koše ,tak to s tím placením nebude přehánět nikdy.A nikdy nepochopí,že kuchařky za to nemohou( neříkám,že všude).Ale třeba naše super kuchařka si dlouho zvykala na to,že uvaří skvělé jídlo a děti( MŠ )nejedí maso,zeleninu,ovoce, pomazánky, polévky a to ani při veliké motivaci.A rodiče nám to vždy potvrdí,že to tak je a ani to po nich nechtějí.Ale sladké,to by si děti cpaly i do kapes..... nový spotřební koš nic nezmění,pokud se nezmění od základů přístup ke stravování obecně a to především v rodinách.
Ale ta pravidla neurčují rodiče! Když je na kdejakou pozici vyžadováno vzdělání, které na ni potřeba není, tak holt nezbývá, než se snažit požadavky splnit
Ano,také úhel pohledu.Zaroven si ale připusťme,že z druhé strany mnohdy ženeme na školy děti, které na to nemají jen proto,že nám přijde " nemoderní" ,že by se živily rukama.Pricemz ti chytřejší už vědí,že to je zlatý důl,pokud jste poctiví s šikovní.......
Důchodová reforma musí začít u školství. Tady se řeší o kolik miliard přijde stát tím že lidé půjdou do důchodu zbytečně brzy? Ale o kolik miliard přijde stát že mladí lidé v 18 letech ještě nepracují na plný úvazek, ale většinou ještě sedí ve školách? Dříve v 18 letech v nejvýkonnějším věku téměř každý pracoval, do důchodu pak mohli lidé po zásluze odejít dříve. Nyní mají dělat lidi v důchodovém věku, zatímco mladí lidé sedi zbytečně dlouho ve školách, v době internetu, kdy škola je již částečně nahrazena novými technologiemi. Nesmyslně vysoké množství studentů vysokých škol, zaměstnanců ve školství, tady je třeba hledat chybějící miliardy na důchody. Kolik vysokoškoláků studuje aby nemuselo platit odvody, dostávali alimenty a mohli si déle užívat a kolik jich školy pak i dodělá? Pokud se řeší nedostatek financí nucenim vyčerpaných lidi pracovat až do posledních sil, zatímco mladí lidé v plné síle sedí v dospělosti ve školách, je to úplně špatně. Když bude válka, kolik máme mladých vojáků ? To taky budou povolání jen chlapi před důchodem? Dokud se mladí lidé plně nezapojí do placení daní, odvodů, obraně, dedečci a babičky už tento stát nezachrání.
Takhle jsme si děti vychovali my,ne stát.My ,rodiče,říkáme často dětem,že bez škol nejsou nic.Stat je jen bohužel benevolentní k těm věcem okolo.Deti často fňukají i ve 25 ,když mají začít chodit do práce a to ještě dlouho vybírají do jaké práce.....takže tesaře,instalatéra, pokrývače abyste pohledal.....
To já taky ne, zažil jsem mnoho let nedostatku. Ale nestěžuji si, mám se teď svojí zásluhou dobře a to platí o celé mojí rodině. Co se mladých týče, to je asi mezigenerační problém. Ono si to nakonec "sedne".
To máte pravdu,že si to sedne,otázka je jak a kam 🤣
Kombinace toho,že se moc děti nerodí, ty, které se rodí, mohou odejít do zahraničí, nemohou nebo nechtějí pracovat a ti co pracují jaksi nestačí na to,aby "uživily" počet důchodců,který zůstává,tak na to nestačí matematika státu - důchodců je tolik,mladých je tolik,když ti mladí budou pracovat,tak bude na důchody......a pro generaci těch husákových dětí je teď pozdě jim říkat,že se o svůj důchod mely postarat samy.A stát
brát z prázdného pytle moc nemá kde,leda takové to- " po nás potopa" 🤣
A čí je to vina že se nerodí děti tento problém je vždy za vlády ODS nic pro mladé neudělali jen jim hází klacky pod nohy.
No pardon,já tedy také nemám pocit,že jsem měla na růžích ustláno,ale rozhodně jsem nefnukala a chodila do zaměstnání.Spousta mladých lidí dneska pracovat zkusí a všechno jim vadí.Bud to,že hned nedostanou vysoký plat,protože na ně asi všichni čekají a nějaká pokora neexistuje,nikdo se na ně nesmí křivé podívat,nic po nich chtít,jinak jsou hned marodit....a rozhodně ne s chřipkou.
....velmi jednoduché počty - ředitel přece bere víc, nebo snad ne?....
Viděl jste někdy tabulky platů pedagogů? Ředitel mateřské školy je zařazen ve většině případů až na naprosté výjimky v nižší platové třídě než učitel na ZŠ.Kdyz tedy sloučíte ZŠ a MŠ v jedné obci,protože např.MŠ bude jen trojtridka a bude mít tedy méně než 200 žáků,zůstane vše pod ředitelem ZŠ, který nemá o MŠ a jejím fungování a administrativě ani páru a rozhodně to nebude dělat ve volném čase a zdarma.Takze buď mu za to někdo zaplatí,že mu přibude další škola na bedra a zaměstnanci a s tím spojená brutální administrativa,ale zároveň ,protože to musí někdy dělat,tak mu uberou hodiny,kdy bude učit a ty za něj musí někdo odučit,takže bude muset dostat nějakou část úvazku na učitele ZŠ a ten je placený stejně,nebo ještě lépe,než ředitel MŠ.Nevim,na čem si myslí stát ,že slučováním ušetří ,ale Bek tomu nerozumí ani za fň,protože to by se rozhodne mnohem víc vyplatilo si nechat mizerné placeného ředitele mateřské školy.A ty ostatní blbosti,jako prebihajici uklízečka a podobně,no tak to je vidět,jak je total mimo realitu.Budovy a jejich provoz platí zřizovatele a od září 25 budou platit i nepedagogy, takže na čem chce kdo sloučením ušetřit....
Tomas Nový, musím s vámi nesouhlasit, jezdím takřka 43 let, bez přestupků, a jak píšete, na jižní Moravě u Pohořelic na Mikulov, široká přehledná silnice, mezi obcemi, jsem jel v souvislé dlouhé koloně vozidel na tachometru 100, je tam křižovatka a před ní cedule 70, jako jediný jsem sundal nohu z plynu a zpomalil. Schovaná hlídka za křižovatkou za mnou vyrazila a odstavila mě. Dostal jsem po první v životě dva body, křižovatkou jsem projel 70, ale u cedule mě naměřili 82, na dotaz proč nezastavili ty ostatní přede mnou kteří projeli křižovatkou a měli na tachometru 100 se jen uculovali, a řekli jestli se chci hádat? Prostě beránek se oddělil od stáda a vlku se mu ho zachtělo, ostatní jeli tak hustě za sebou že je nemohli z jejich pozice zaměřit, respektive jejich SPZ. Takže je to jak píše autor článku, a mentora může děla vnoučatům babička, která seděla naposledy za volantem za socialismu když dělala ve svazarmu autoškolu a k řízení má odpor.
Také nemohu dělat mentora.udajny průjezd na červenou.Pominu okolností,pominul totálně rovnou silnici,kde já jediná,dodržela rychlost 50,mezitím mne předjeli x řidičů ve stovce a víc týkajících si na čelo,kteří všichni zelenou stihli a mentora dělat mohou.trochu paradox.a já na přemostění,kde je jeden pruh na semafor dlouhý cca 20 metrů vjela na oranžovou.Asi z nepozornosti,to je fuk.moje chyba,zcela jednoznačně.jen ten paradox.ukryta hlídka ve křoví,která vám řekne - ano,my vidíme ty řidiče,kteří překračují rychlost o 50 a více v obci,ale dneska tu čekáme na vás,a průjezd na červenou máte za 6 bodů a 4500.na místě.nechcete se dohadovat,že ne....no a tak logicky mentora nedělám.a dělá ho ten exot,co překračuje tu rychlost a jezdí jako prase a ukazuje ty posunky a tihle ,co pomáhají,jsou takovým řidičům jen nápomocní
Školky ????V dnesni dobe ,kdy vam zni volaji kdyz ma dite neskodny snoplik ,protoze to je pro skolky neresitelny problem ,zadny kapesnik co by diteti utrel nos ,ale telefon mamine ,aby si pro dite prisla ,protoze ryma =smrtelna nemoc.
Vždyť,když má dítě ten neškodný soplik,můžete si donést potvrzení od lékaře,že nikoho nenakazí a veselé chodit dál.ale on většinou,pokud to není alergie,neškodný vůbec není.Takze dítě se soplikem nepatří do kolektivu,kde všechno patla a olizuje a maminka má nárok na OČR.Ono běhat s kapesníčkem problém není,ale běhat s kapesníčkem za půlkou třídy rozhodně ano.Do školky chodí dítě zdravé a mimochodem se má umět vysmrkat.
Tak a teď do mě 🤣
Kromě obecných informací formou výtahu z knih bych uvítala něco konkrétnějšího případně nějakou osobní zkušenost, například počet žáků ve třídách (vsadím se, že kolem 20), technické zázemí učitelů apod.
Také by mne zajímalo, proč autor srovnává pouze výstupy a nesrovnává podmínky-počet dětí a žáků, či studentů na jednoho pedagoga, počet hodin výuky atd.Autorovi moc chybí alternativní přístupy, které jdou ale těžko dělat v podmínkách 28 dětí včetně inkluze -1 učitel + případný asistent, když je rodič ochoten si dojít do PPP.
Znám školy, kde zaměstnanci mají odměny 8 měsíců v roce... A kolikrát utrácejí peníze za nesmyslné nákupy, jen aby ty peníze na provoz nemuseli vracet státu 🙂. Ale je "potřeba" tam stále sypat. Kdyby dostali 200 miliard navíc, tak stejně řeknou, že jim to nestačí.
Regionální školy dostávají prostředky na platy od státu,prostřednictvím krajů a prostředky na provoz od zřizovatele -vetsinou od obce.Zrizovatel si velmi hlídá,za co se jeho příspěvky utrácí a zbytečně nákupy v tom tedy rozhodně nebývají.A odměny z těchto prostředků už vůbec ne.Takze by to chtělo nějaký věrohodnější příklad,jak a kde školy údajně nesmyslně utrácejí...
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Jenže ono to tak stejně dopadne. Ty jídelny se neudrží. Takže v mš bude mít každý svůj oběd od maminky.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ohřívá se pouze dětem, které mají jasné potvrzenou od lékaře potravinovou intolerancí,či přímo alergii a to ještě tam,kde má na to jídelna kapacitu.A vzhledem k tomu,že jídelny budou od příštího roku financovat zřizovatelé,bude to dost zajímavé pro spoustu jídelen a jejich zaměstnance......
1 odpověď