Kromě obecných informací formou výtahu z knih bych uvítala něco konkrétnějšího případně nějakou osobní zkušenost, například počet žáků ve třídách (vsadím se, že kolem 20), technické zázemí učitelů apod.
Také by mne zajímalo, proč autor srovnává pouze výstupy a nesrovnává podmínky-počet dětí a žáků, či studentů na jednoho pedagoga, počet hodin výuky atd.Autorovi moc chybí alternativní přístupy, které jdou ale těžko dělat v podmínkách 28 dětí včetně inkluze -1 učitel + případný asistent, když je rodič ochoten si dojít do PPP.
Znám školy, kde zaměstnanci mají odměny 8 měsíců v roce... A kolikrát utrácejí peníze za nesmyslné nákupy, jen aby ty peníze na provoz nemuseli vracet státu 🙂. Ale je "potřeba" tam stále sypat. Kdyby dostali 200 miliard navíc, tak stejně řeknou, že jim to nestačí.
Regionální školy dostávají prostředky na platy od státu,prostřednictvím krajů a prostředky na provoz od zřizovatele -vetsinou od obce.Zrizovatel si velmi hlídá,za co se jeho příspěvky utrácí a zbytečně nákupy v tom tedy rozhodně nebývají.A odměny z těchto prostředků už vůbec ne.Takze by to chtělo nějaký věrohodnější příklad,jak a kde školy údajně nesmyslně utrácejí...
Není a nikdy nebyla.
To víme všichni.
Proto píšu o tom, že dnešní učitelky mají děti ve školce, jako housky na krámě a měly by proto jít pracovat do supermarketu. Dřív, aspoň v té naší školce, učitelky to neměly jako zaměstnání, ale povolání. Vy jste určitě dnešní paní učitelka, která umí jen poučovat a neumí učit a na dětech ji nezáleží.
Pochopila jste, proč si děti braly učitelky domů, aby neměly trauma jen proto, že rodič zůstal trčet na dálnici.
Běžte dělat něco jiného, vy i děti budete/budou šťastnější.
Je učitelka a úča. Zamyslete se nad sebou, než mi příště napíšete takovou hloupost, jakou jste napsala. Jen poučujete a pravděpodobně člověka, který o pracovním právu ví víc než vy. A to je přesně popis úči.
Ach jo, chudáci dnešní malé děti.
To myslíte vážně,že znáte pracovní právo - údajně - a dovolila byste učitelce vzít si dítě domů?To,že to neudělá a počká s dítětem ve školce snad jakkoli nesnižuje její erudovanost a profesionalitu,ba naopak.A rozhodně to snad nemůže znamenat,že by ji na dítěti nezáleželo jen proto,že ho netáhne k sobě domů.Pokud má od rodičů pověření k vyzvedávání,tak proč ne,ale pokud je pouze učitelka,nesmí s dítětem opustit pracoviště,tak nevím,kde jste to pracovní právo studovala.Kazda mateřská škola má jasná pravidla,jak v takovém případě postupovat.
Fajn. Sice nevíme, jak slučování proběhne a jak to potom bude fungovat, ale už předem bezpečně víme, že bude všechno špatně. Jak typické...
Nevypadá to,že si všichni myslí už teď,že to bude celé špatně.Ale co špatně asi je,nebo to tak minimálně vypadá je to,že už teď se vyhlásí do světa,že se školy budou muset spojit a od kdy a za jakých podmínek a připomínky se dávají do začátku září,pokud vůbec.Dost velká změna na to,aby se třeba na obcích a ve školách stačila na nějaké úrovni prodiskutovat za týden.Takze by hlavně pan ministr měl nastavit jiné metody své práce a rozhodování.Uz pár přešlapů předvedl a není důvod se pro odbornou veřejnost domnívat,že by to teď mělo být jinak.
No já školy neslučuji,takže nevím,ale pravděpodobně za vším hledejme především dostatek finančních prostředků vkládaných na vzdělávání, což v případě třeba konkrétně Dánska nejsou jen prosté školy a učitelé.A také nutno podotknout,že to,co je zrovna tam vybudováno,se nestalo přes noc.Jak začali tam,netuším.Znám jen( a to velmi povrchně) ten stav současný.Je ale hezké,že třeba na procházce se třídou školky tam potkáte dva muže a dvě ženy Zda jsou to všichni učitelé,nevím,ale rozhodně jsou to lidé,kteří z toho platu,co za svou práci dostanou,uživí rodinu. A také je pravdou, abychom vše nechválili,že mají dost příšerný systém stravování.Ty jejich ohřívané paštiky k obědu 🤔,to se s naším systémem školních jídelen nedá srovnat.A demografický jsou většinou země,ze kterých si současný ministr bere příklad ,velmi odlišné, takže se tu těžko nařizují věci typu- spojíme školy a rozhodovat pak bude ten,kdo si to prohlasuje.Prave proto,že všechno stojí peníze se podívejte do malých obcí na schůzi zastupitelstva,jak se nedokáží již teď dohodnout,jestli budou mít chodník,nebo něco jiného.A je to další zodpovědnost hozená na obce,přičemž by ji zcela jednoznačně měl mít v dikci stát.A ne jen říct - my chceme ušetřit a vy si to teď nějak zariďte.
Ano, budeme mít tisíce poloprázdných škol, budeme mít 6.500 obcí (když v Dánsku jich je 99) a pak se divíme, že nejsme schopni zaplatit pořádně učitele, kuchařky, uklízečky.
Nevím jakou máte konkrétní zkušenost s dánským školstvím,ale viděl jste tam to zázemí a personální zajištění? Ta sportoviště u každé školy? Ty internáty,na kterých děti bydlí,protože nejsou s rodinami? Tu síť cyklostezek?Ty platy učitelů a všech lidí,kteří poskytují jakoukoli službu? Tu mentalitu lidí v tom státě? ....to přece nezmenite tím,že si pořídíte ministra,který sloučí školy,aby to bylo třeba "jako v Dánsku"....
Tak tam bude trochu smetí no. Umřel na to snad kdy někdo? Já o takovém případu neslyšel. Vy ano? Asi netušíte, co musí dýchat pracovníci ve fabrikách. Ta chemie by vás položila za pár hodin. Fakt otřesné. Ve větších městech je tolik exhalací a často i smogu, že se divím, že jsme jako lidstvo už dávno nevymřeli. A to nemluvím třeba o hornících a podobně. Proti tomu je trochu prachu nebo pavučiny úplný ráj na zemi.😆
No fajn.Ale srovnáváte nesrovnatelně.Dokud budou platit zákony a vyhlášky,budou je muset školy dodržovat.Tečka.Bez ohledu na subjektivní pocit některých osob,jak moc je trocha prachu či špíny v porovnání s fabrikou škodlivá.
On je docela velký problém vůbec ty ředitele sehnat. I to bude jedním z důvodů.
No až to spojí,tak o to víc jich dá rychle výpověď.Navyseni financniho ohodnoceni většinou zanedbatelné ,oproti učitelům,zodpovědnost příšerná,administrativa- to by si měl možná pan ministr jít na nějakou školu třeba na dva měsíce zkusit,to nemá cenu vůbec rozepisovat,co tenhle stát je schopen chtít všechno za tabulky,výkazy,statistiky a jiné...,a když se pak plat vydělí tou skutečnou pracovní dobou ředitele ,tak je placen hůř,než nepedagog.Takze opravdu se vůbec nedivím,že to dělat nikdo nechce.
Takže vezmeme malým školám ředitele a spojíme je pěkně dohromady.Velet tomu bude vedoucí učitelka,ale zodpovědná za to bude ředitelka,která bude kdesi jinde.Ano,jistě to někde funguje a je mnoho příkladů dobré praxe,ale toto násilné - musí se to udělat všude,podle počtu dětí -pravdepodibne opět rozjede obrovský chaos.A doufejme,že panu ministrovi někdo spočítal,kolika ředitelům,ze kterých udělá vedoucí učitele, či zástupce,bude muset vyplatit odstupné,nebo proplatit dovolenou.Protoze by logicky stitonlide šli dolů jak s platovou třídou,tak s osobním ohodnocením,kterou jako ředitele pravděpodobně alespoň nějaké měli a tento plat jim rozhodně nezůstane zachován.A to,že by se snížením měli souhlasit a fronta před školou v případě jejich výpovědi na vedoucí pozici vážně nestojí,s tím pan ministr zajisté také počítá.Jistou logiku to má,ale opět to je řešeno ode zdi ke zdi a nic mezi tím.Nebudeme vařit,uklízet,spojíme školy,zrušíme odklady,ale budeme mít sociální psychology.....
Doba se změnila.Muzeme dát do škol desítky stolů na ping pong,pohodlných gaučíků na sezení,jak píše autor glosy,ale určitá skupina dětí spolu komunikovat nebude.Vedeme ji k tomu i my rodiče,často nemáme čas a než jet na výlet,nebo sportovat,radši ušetříme na nový mobil pro dítko,aby se před kamarády necítilo blbě.Je to stejné,jako můžeme po obrovských diskuzích změnit pravidla a spotřební koše školních jídelen a určitá skupina dětí to stejně vyhodí,kdyby to bylo sebelepší a půjde si koupit brambůrky.Jestli pomohou zákazy,to těžko říct.Ale autoritu nikdo nezíská ve škole tím,že si před učitele stoupne dítě na prvním stupni a drze mu sdělí, že mu nemá co zakazovat a mobil už vůbec ne,protože to říkali rodiče.A ten samý rodič si pak jde ztěžovat na daného učitele,že jeho dítě nic nenaučil.No a dítě dál myslí na mobil pod lavicí,nechce dělat úkoly,tak vymyslíme,že je zakážeme- takže je spíš otázka,kam až tohle necháme zajít a jak to vyřešit na odborné úrovni,aby to neřešil Čunek tak,jak to vyřešil....
Různí důchodci, různé podmínky...ale když se Husákovy děti narodily a bylo jich tolik,kolik jich bylo,stát byl rád,že začaly vydělávat a odvádět do systému.Vzdycky to bylo vlastně letadlo- někdo do systému vkládá - a z toho se jiné skupině ( současným důchodcům)- vyplácí.To,že se zcela logicky v průběhu let podmínky a okolností měnily, to je fakt a správný,ale všechny Vlády o počtech lidí a jejich věku věděly,a měly dělat vše pro to,aby na důchody těchto lidí,kteří do systému přispívali a nikdo jim rozhodně včas neřekl,jak přesně,kolik,kam a z čeho, si mají šetřit,měl kdo vydělávat.Dnes všichni zdarma studují pomalu do třiceti,pak odcházejí často tam,kde vydělají víc a tím pádem na důchod celé téhle generace nemá kdo vydělávat.Velke ryby stát nechá často s podporou plout a malé chytá.Každý má na všechno právo a nejlépe právo na to,aby se v důchodu živil sám.To je v situaci,kdy obrovskou část svých výdělků současní cca pětapadesátníci státu v průběhu let,kdy pracovali,odvedli do systému, trochu neřešitelná situace.Šetřit na důchod se totiž může v budoucnu možná chtít po těch,kterým je nyní cca dvacet let a zcela zásadním způsobem se pro ně již teď změní podmínky výplaty důchodu a oni s tím budou počítat.A také po těch,kteří si mají z čeho odkládat.Nejake pochybné výpočty dob dožití a to,že jeden něco vymyslí,druhý to zruší,to důvěru lidí asi moc nebudí.V některých státech na důchod máte nárok již po odpracování pár let,u nás se požaduje 35! a kdo to nemá,stejně dostává od státu dávky,takže si stát akorát přidělává starosti a platí tak jako tak, akorát z jiné kapsy....
Možná by stačilo,kdyby se ministr školství nejprve snažil alespoň trochu porozumět českému školství a zorientovat se v něm a ne dělat bez rozmyslu změny, které viděl,nebo slyšel v okolních státech bez toho,aby k tomu u nás byly vytvořeny podmínky.Jeho poslední prohlášení s jazyky to jen dokládá.Myslenka fajn, realizace v současných podmínkách naprosto nereálná.A on o změně podmínek rozhodně nepřemýšlí.Jen plácá do vody a dělá velké kruhy......
Vše elektronicky za pár minut a omezení práce na černo,co je na tom špatně?
Nepodporují práci na černo a pracují ve státním sektoru.Problem je v tom,že jsme měli třeba účetní na dohodu,zahradníka na dohodu,pomoc na dohodu.Vse řádně registrované, zaplacené....proč mám tu povinnost opět já? Proč ji nemá zaměstnanec,aby se ochránil? Vždyť je mu vše vyplaceno na účet s výplatní páskou... Ono se řekne pár minut u počítače,ale konkrétně já mám na kancelářské práce určené určité hodiny a díky těmhle výmyslům různých subjektů je mnohonásobně zdarma překračují a úřední Šiml veselé řehtá.Takze konkrétně já v tom problém vidím.Je to jen další buzerace s papírováním a nakonec to stejně nikdo nezkontroluje a Čecháček stopro přijde na to,jak to obejít.Odnesou to jen ty malé firmy,školy,úřady,co si braly lidí na pár hodin a tohle jim nebude stát za to.Ale jen můj subjektivní názor.
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
Školky ????V dnesni dobe ,kdy vam zni volaji kdyz ma dite neskodny snoplik ,protoze to je pro skolky neresitelny problem ,zadny kapesnik co by diteti utrel nos ,ale telefon mamine ,aby si pro dite prisla ,protoze ryma =smrtelna nemoc.
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vždyť,když má dítě ten neškodný soplik,můžete si donést potvrzení od lékaře,že nikoho nenakazí a veselé chodit dál.ale on většinou,pokud to není alergie,neškodný vůbec není.Takze dítě se soplikem nepatří do kolektivu,kde všechno patla a olizuje a maminka má nárok na OČR.Ono běhat s kapesníčkem problém není,ale běhat s kapesníčkem za půlkou třídy rozhodně ano.Do školky chodí dítě zdravé a mimochodem se má umět vysmrkat.
Tak a teď do mě 🤣