Ale ta pravidla neurčují rodiče! Když je na kdejakou pozici vyžadováno vzdělání, které na ni potřeba není, tak holt nezbývá, než se snažit požadavky splnit
Ano,také úhel pohledu.Zaroven si ale připusťme,že z druhé strany mnohdy ženeme na školy děti, které na to nemají jen proto,že nám přijde " nemoderní" ,že by se živily rukama.Pricemz ti chytřejší už vědí,že to je zlatý důl,pokud jste poctiví s šikovní.......
Důchodová reforma musí začít u školství. Tady se řeší o kolik miliard přijde stát tím že lidé půjdou do důchodu zbytečně brzy? Ale o kolik miliard přijde stát že mladí lidé v 18 letech ještě nepracují na plný úvazek, ale většinou ještě sedí ve školách? Dříve v 18 letech v nejvýkonnějším věku téměř každý pracoval, do důchodu pak mohli lidé po zásluze odejít dříve. Nyní mají dělat lidi v důchodovém věku, zatímco mladí lidé sedi zbytečně dlouho ve školách, v době internetu, kdy škola je již částečně nahrazena novými technologiemi. Nesmyslně vysoké množství studentů vysokých škol, zaměstnanců ve školství, tady je třeba hledat chybějící miliardy na důchody. Kolik vysokoškoláků studuje aby nemuselo platit odvody, dostávali alimenty a mohli si déle užívat a kolik jich školy pak i dodělá? Pokud se řeší nedostatek financí nucenim vyčerpaných lidi pracovat až do posledních sil, zatímco mladí lidé v plné síle sedí v dospělosti ve školách, je to úplně špatně. Když bude válka, kolik máme mladých vojáků ? To taky budou povolání jen chlapi před důchodem? Dokud se mladí lidé plně nezapojí do placení daní, odvodů, obraně, dedečci a babičky už tento stát nezachrání.
Takhle jsme si děti vychovali my,ne stát.My ,rodiče,říkáme často dětem,že bez škol nejsou nic.Stat je jen bohužel benevolentní k těm věcem okolo.Deti často fňukají i ve 25 ,když mají začít chodit do práce a to ještě dlouho vybírají do jaké práce.....takže tesaře,instalatéra, pokrývače abyste pohledal.....
To já taky ne, zažil jsem mnoho let nedostatku. Ale nestěžuji si, mám se teď svojí zásluhou dobře a to platí o celé mojí rodině. Co se mladých týče, to je asi mezigenerační problém. Ono si to nakonec "sedne".
To máte pravdu,že si to sedne,otázka je jak a kam 🤣
Kombinace toho,že se moc děti nerodí, ty, které se rodí, mohou odejít do zahraničí, nemohou nebo nechtějí pracovat a ti co pracují jaksi nestačí na to,aby "uživily" počet důchodců,který zůstává,tak na to nestačí matematika státu - důchodců je tolik,mladých je tolik,když ti mladí budou pracovat,tak bude na důchody......a pro generaci těch husákových dětí je teď pozdě jim říkat,že se o svůj důchod mely postarat samy.A stát
brát z prázdného pytle moc nemá kde,leda takové to- " po nás potopa" 🤣
A čí je to vina že se nerodí děti tento problém je vždy za vlády ODS nic pro mladé neudělali jen jim hází klacky pod nohy.
No pardon,já tedy také nemám pocit,že jsem měla na růžích ustláno,ale rozhodně jsem nefnukala a chodila do zaměstnání.Spousta mladých lidí dneska pracovat zkusí a všechno jim vadí.Bud to,že hned nedostanou vysoký plat,protože na ně asi všichni čekají a nějaká pokora neexistuje,nikdo se na ně nesmí křivé podívat,nic po nich chtít,jinak jsou hned marodit....a rozhodně ne s chřipkou.
....velmi jednoduché počty - ředitel přece bere víc, nebo snad ne?....
Viděl jste někdy tabulky platů pedagogů? Ředitel mateřské školy je zařazen ve většině případů až na naprosté výjimky v nižší platové třídě než učitel na ZŠ.Kdyz tedy sloučíte ZŠ a MŠ v jedné obci,protože např.MŠ bude jen trojtridka a bude mít tedy méně než 200 žáků,zůstane vše pod ředitelem ZŠ, který nemá o MŠ a jejím fungování a administrativě ani páru a rozhodně to nebude dělat ve volném čase a zdarma.Takze buď mu za to někdo zaplatí,že mu přibude další škola na bedra a zaměstnanci a s tím spojená brutální administrativa,ale zároveň ,protože to musí někdy dělat,tak mu uberou hodiny,kdy bude učit a ty za něj musí někdo odučit,takže bude muset dostat nějakou část úvazku na učitele ZŠ a ten je placený stejně,nebo ještě lépe,než ředitel MŠ.Nevim,na čem si myslí stát ,že slučováním ušetří ,ale Bek tomu nerozumí ani za fň,protože to by se rozhodne mnohem víc vyplatilo si nechat mizerné placeného ředitele mateřské školy.A ty ostatní blbosti,jako prebihajici uklízečka a podobně,no tak to je vidět,jak je total mimo realitu.Budovy a jejich provoz platí zřizovatele a od září 25 budou platit i nepedagogy, takže na čem chce kdo sloučením ušetřit....
Tomas Nový, musím s vámi nesouhlasit, jezdím takřka 43 let, bez přestupků, a jak píšete, na jižní Moravě u Pohořelic na Mikulov, široká přehledná silnice, mezi obcemi, jsem jel v souvislé dlouhé koloně vozidel na tachometru 100, je tam křižovatka a před ní cedule 70, jako jediný jsem sundal nohu z plynu a zpomalil. Schovaná hlídka za křižovatkou za mnou vyrazila a odstavila mě. Dostal jsem po první v životě dva body, křižovatkou jsem projel 70, ale u cedule mě naměřili 82, na dotaz proč nezastavili ty ostatní přede mnou kteří projeli křižovatkou a měli na tachometru 100 se jen uculovali, a řekli jestli se chci hádat? Prostě beránek se oddělil od stáda a vlku se mu ho zachtělo, ostatní jeli tak hustě za sebou že je nemohli z jejich pozice zaměřit, respektive jejich SPZ. Takže je to jak píše autor článku, a mentora může děla vnoučatům babička, která seděla naposledy za volantem za socialismu když dělala ve svazarmu autoškolu a k řízení má odpor.
Také nemohu dělat mentora.udajny průjezd na červenou.Pominu okolností,pominul totálně rovnou silnici,kde já jediná,dodržela rychlost 50,mezitím mne předjeli x řidičů ve stovce a víc týkajících si na čelo,kteří všichni zelenou stihli a mentora dělat mohou.trochu paradox.a já na přemostění,kde je jeden pruh na semafor dlouhý cca 20 metrů vjela na oranžovou.Asi z nepozornosti,to je fuk.moje chyba,zcela jednoznačně.jen ten paradox.ukryta hlídka ve křoví,která vám řekne - ano,my vidíme ty řidiče,kteří překračují rychlost o 50 a více v obci,ale dneska tu čekáme na vás,a průjezd na červenou máte za 6 bodů a 4500.na místě.nechcete se dohadovat,že ne....no a tak logicky mentora nedělám.a dělá ho ten exot,co překračuje tu rychlost a jezdí jako prase a ukazuje ty posunky a tihle ,co pomáhají,jsou takovým řidičům jen nápomocní
Školky ????V dnesni dobe ,kdy vam zni volaji kdyz ma dite neskodny snoplik ,protoze to je pro skolky neresitelny problem ,zadny kapesnik co by diteti utrel nos ,ale telefon mamine ,aby si pro dite prisla ,protoze ryma =smrtelna nemoc.
Vždyť,když má dítě ten neškodný soplik,můžete si donést potvrzení od lékaře,že nikoho nenakazí a veselé chodit dál.ale on většinou,pokud to není alergie,neškodný vůbec není.Takze dítě se soplikem nepatří do kolektivu,kde všechno patla a olizuje a maminka má nárok na OČR.Ono běhat s kapesníčkem problém není,ale běhat s kapesníčkem za půlkou třídy rozhodně ano.Do školky chodí dítě zdravé a mimochodem se má umět vysmrkat.
Tak a teď do mě 🤣
Kromě obecných informací formou výtahu z knih bych uvítala něco konkrétnějšího případně nějakou osobní zkušenost, například počet žáků ve třídách (vsadím se, že kolem 20), technické zázemí učitelů apod.
Také by mne zajímalo, proč autor srovnává pouze výstupy a nesrovnává podmínky-počet dětí a žáků, či studentů na jednoho pedagoga, počet hodin výuky atd.Autorovi moc chybí alternativní přístupy, které jdou ale těžko dělat v podmínkách 28 dětí včetně inkluze -1 učitel + případný asistent, když je rodič ochoten si dojít do PPP.
Znám školy, kde zaměstnanci mají odměny 8 měsíců v roce... A kolikrát utrácejí peníze za nesmyslné nákupy, jen aby ty peníze na provoz nemuseli vracet státu 🙂. Ale je "potřeba" tam stále sypat. Kdyby dostali 200 miliard navíc, tak stejně řeknou, že jim to nestačí.
Regionální školy dostávají prostředky na platy od státu,prostřednictvím krajů a prostředky na provoz od zřizovatele -vetsinou od obce.Zrizovatel si velmi hlídá,za co se jeho příspěvky utrácí a zbytečně nákupy v tom tedy rozhodně nebývají.A odměny z těchto prostředků už vůbec ne.Takze by to chtělo nějaký věrohodnější příklad,jak a kde školy údajně nesmyslně utrácejí...
Není a nikdy nebyla.
To víme všichni.
Proto píšu o tom, že dnešní učitelky mají děti ve školce, jako housky na krámě a měly by proto jít pracovat do supermarketu. Dřív, aspoň v té naší školce, učitelky to neměly jako zaměstnání, ale povolání. Vy jste určitě dnešní paní učitelka, která umí jen poučovat a neumí učit a na dětech ji nezáleží.
Pochopila jste, proč si děti braly učitelky domů, aby neměly trauma jen proto, že rodič zůstal trčet na dálnici.
Běžte dělat něco jiného, vy i děti budete/budou šťastnější.
Je učitelka a úča. Zamyslete se nad sebou, než mi příště napíšete takovou hloupost, jakou jste napsala. Jen poučujete a pravděpodobně člověka, který o pracovním právu ví víc než vy. A to je přesně popis úči.
Ach jo, chudáci dnešní malé děti.
To myslíte vážně,že znáte pracovní právo - údajně - a dovolila byste učitelce vzít si dítě domů?To,že to neudělá a počká s dítětem ve školce snad jakkoli nesnižuje její erudovanost a profesionalitu,ba naopak.A rozhodně to snad nemůže znamenat,že by ji na dítěti nezáleželo jen proto,že ho netáhne k sobě domů.Pokud má od rodičů pověření k vyzvedávání,tak proč ne,ale pokud je pouze učitelka,nesmí s dítětem opustit pracoviště,tak nevím,kde jste to pracovní právo studovala.Kazda mateřská škola má jasná pravidla,jak v takovém případě postupovat.
Fajn. Sice nevíme, jak slučování proběhne a jak to potom bude fungovat, ale už předem bezpečně víme, že bude všechno špatně. Jak typické...
Nevypadá to,že si všichni myslí už teď,že to bude celé špatně.Ale co špatně asi je,nebo to tak minimálně vypadá je to,že už teď se vyhlásí do světa,že se školy budou muset spojit a od kdy a za jakých podmínek a připomínky se dávají do začátku září,pokud vůbec.Dost velká změna na to,aby se třeba na obcích a ve školách stačila na nějaké úrovni prodiskutovat za týden.Takze by hlavně pan ministr měl nastavit jiné metody své práce a rozhodování.Uz pár přešlapů předvedl a není důvod se pro odbornou veřejnost domnívat,že by to teď mělo být jinak.
No já školy neslučuji,takže nevím,ale pravděpodobně za vším hledejme především dostatek finančních prostředků vkládaných na vzdělávání, což v případě třeba konkrétně Dánska nejsou jen prosté školy a učitelé.A také nutno podotknout,že to,co je zrovna tam vybudováno,se nestalo přes noc.Jak začali tam,netuším.Znám jen( a to velmi povrchně) ten stav současný.Je ale hezké,že třeba na procházce se třídou školky tam potkáte dva muže a dvě ženy Zda jsou to všichni učitelé,nevím,ale rozhodně jsou to lidé,kteří z toho platu,co za svou práci dostanou,uživí rodinu. A také je pravdou, abychom vše nechválili,že mají dost příšerný systém stravování.Ty jejich ohřívané paštiky k obědu 🤔,to se s naším systémem školních jídelen nedá srovnat.A demografický jsou většinou země,ze kterých si současný ministr bere příklad ,velmi odlišné, takže se tu těžko nařizují věci typu- spojíme školy a rozhodovat pak bude ten,kdo si to prohlasuje.Prave proto,že všechno stojí peníze se podívejte do malých obcí na schůzi zastupitelstva,jak se nedokáží již teď dohodnout,jestli budou mít chodník,nebo něco jiného.A je to další zodpovědnost hozená na obce,přičemž by ji zcela jednoznačně měl mít v dikci stát.A ne jen říct - my chceme ušetřit a vy si to teď nějak zariďte.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A tak to je super kombinace nápadů....od září přehodit financování jídelen na zřizovatele,kteří o tom nemají ani páru a ve většině případů by mohlo být jejich jediným cílem šetřit ( ráda bych se mýlila) a k tomu ve stejném termínu změnit spotřební koš a kuchařkám sdělit,že byly sice blbě placené,budou mít víc práce,protože omáčky budou dělat od základů,vývary také ,budou nové doslova dělat z prdu kuličku,protože budou limitovány financemi a za ty bude vedoucí školní jídelny shánět mimo jiné i regionální potraviny, které ve většině případů skončí v koši,nebo v kýblu,protože moderní je jíst k svacinam suchý chleba a zapíjet ho vodou.Zelenina je pomalu sprosté slovo.A za to vše dá kuchařkám zřizovatel jen tolik na výplaty ,co bude nutně muset.Zatimco u nás doteď mohutné dopláceli z pedagogů,fondu odměn atd.A když když zřizovatel uvidí,nebo spíš od rodičů uslyší,že se jídlo vyhazuje do koše ,tak to s tím placením nebude přehánět nikdy.A nikdy nepochopí,že kuchařky za to nemohou( neříkám,že všude).Ale třeba naše super kuchařka si dlouho zvykala na to,že uvaří skvělé jídlo a děti( MŠ )nejedí maso,zeleninu,ovoce, pomazánky, polévky a to ani při veliké motivaci.A rodiče nám to vždy potvrdí,že to tak je a ani to po nich nechtějí.Ale sladké,to by si děti cpaly i do kapes..... nový spotřební koš nic nezmění,pokud se nezmění od základů přístup ke stravování obecně a to především v rodinách.