You know nothing Jan Šejba...právě psychologové jsou k ničemu...jen kecálkové s vlastníma problémama 😛 Psychiatr a jeho léky pomůžou v 90 % případů...kde nepomůže psychiatr a psychofarmaka, tak už se zbývá jen modlit.
Psychofarmaka řeší "jen" symptomy nemoci, pro vyřešení příčin je tu psycholog. Psychiatrie a psychologie jsou komplementárními obory. Názor, že psychologové jsou jen kecálkové s vlastními problémy je značně krátkozraký. Ovšem takových názorů si ve většině případů všímám u jedinců, kteří s danými obory nemají žádnou souvislost a jejich povědomí o nich je vlastně dost mizerné. Naopak sebevědomí pak dost vysoké... Doporučuju se podívat na Dunning Kruger effect 🙂
Pokud někdo není spokojen se svým platem, může si najít lepší práci. Nevím, proč by platy ( nebo cokoli jineho) mělo být srovnáno. To už tady bylo za rudých vrahů a všichni víme k čemu to bylo..
Ostatně pochybuji, že "ztráta mozků z filozofických fakult" je takové neštěstí pro národ a ekonomiku...jací lidé asi chodí na takové fakulty ? K čemu jsou dobří v porovnání s architekty, lékaři, ekonomy, chemiky nebo IT specialisty. Založit neziskovku ?
"k čemu jsou dobří v porovnání..." --> každý má ve společnosti své místo. Vezměte jako příklad psychology, kteří jsou, a ještě budou, v dnešní době velmi potřební.
Velký rozdíl je mezi potřebou (stát, trh, firmy, zaměstnavatelé) a zájmem (obvykle jednotlivec). Zájmy si mohou děti rozvíjet v kroužcích. Ve škole je to mrhání časem. Tím ale nechci říct, že by děti neměli mít nějakou formu výtvarné či hudební výuky. Stačí ale v menším rozsahu.
Tam pak bohužel nastává problém, že pokud by estetická výchova nebyla povinně ve škole, děti by ani nemusely přijít na to, že je něco takového může zajímat. To by museli rodiče obcházet s dětmi kroužek po kroužku, aby zjistili, jestli tohle sedí, tohle nesedí... Zkrátka opodstatnění estetické výchovy ve škole vnímám velké.
Sloučit, jedna hodina týdně stačí. Více rozvíjet matematiku, logiku, finanční gramotnost, IT. Tento národ nepotřebuje umělce, ale inženýry. Děti si mohou rozvíjet umělecké vlohy v kroužcích nebo doma s rodiči.
Napsala jsem to výše, zopakuju i zde. Různí lidé mají talent a zájmy v různých oblastech. Základy matematiky, logiky a finanční gramotnosti jsou určitě potřeba, není ale nutné do dalšího rozvíjení v těchto oblastech tlačit všechny děti. Své místo a opodstatnění mají všechny předměty. Někdo se najde v technických předmětech, někdo v přírodovědných, no a někdo se může najít v umění. Nevím, proč by tento národ neměl potřebovat umělce. Doufám, že si uvědomujete, že pokud umění není Vaším zájmem, neznamená to, že není zájmem ani nikoho jiného.
Možná, když se ve škole bude věnovat víc času užitečnějším předmětům, tak tu půl národa nebude muset dělat roboty u pásu ve Škodovce. Kdo chce zpívat a malovat, ať to dělá ve svém volném čase. Já jsem zářným případem toho, že tyto dva předměty byly festivalem promdaného času.
Další krásný příklad toho, jak někdo něco generalizuje na základě jedné, a ke všemu své vlastní, zkušenosti. To, že Vám tyto předměty byly docela k ničemu, neznamená, že to tak je i u ostatních. Různí lidé mají talent a zájmy v různých oblastech. Je správně, že estetická výuka existuje - nebýt jí, mnohé děti by třeba ani nepřišly na to, že je baví umění a že se vlastně v budoucnu chtějí vydat touto cestou. Jenže to tak platí o všech předmětech... Zkrátka každý má své opodstatnění.
Zajimave co zajima studenty starsi 15.roku - eutanazie a marihuana.Eutanazie aby se bezpracne dostali k majetku -dedictvi a marihuana aby mohli hulit a svet videli ruzove.Jestli tato generace je elita naroda jak jim dlaci do hlavy ve skolach tak nas Boze ochranuj.
Z čeho vychází tato Vaše hypotéza, prosím? Sice již nejsem studentem středoškolským, ale vysokoškolským, nicméně otázky eutanazie a konopí mi připadají důležité, takže se jimi sama zabývám. A rozhodně ne z toho důvodu, že bych chtěla eutanazii využít, respektive zneužít na některého z rodinných členů, nebo protože bych si chtěla beztrestně zahulit 🙂
Samozřejmě je nesmysl, abyste změnil názor po jednom mém komentáři, který vychází jen z jedné, mé, zkušenosti, jen Vám nabízím jiný úhel pohledu.
Smutný příběh, který vydáním knížky, snad bude mít o něco lepší konec... společnost není na podobné nemoci moc připravená, nacpat do lidí léky není řešení... osvěta, prevence...
Paní je velmi, velmi statečná a moudrá žena.
Naprosto s Vámi souhlasím v osvětě a prevenci, jen bych ráda dodala, že poruch osobnosti se prevencí bohužel zcela nezbavíme. Příčinou jejich vzniku je kromě okolních vlivů také dědičnost, a jak se říká - geny nevyčůráme 😕
Léky sice neléčí poruchy osobnosti jako takové, mohou ale pomoci s přidruženými problémy jako mohou být deprese, úzkosti atd.
Jinými slovy souhlasím s Vámi, jen jsem chtěla informace trošku rozšířit :)
Pokud vím, tak klinický psycholog fakturuje vše rovnou pojišťovně a pojištěnec nic nedoplácí.
Má-li klinický psycholog smlouvy s pojišťovnami, tak ano, ale psycholog bez atestace v klinické psychologii tyto smlouvy podepsat nemůže, jelikož není pracovníkem ve zdravotnictví. Příspěvky zmíněné v článku jsou myšlené na tyto psychology :)
Kdyby Facebook a Instagram zrušili tak by hned se všem lépe dařilo nikdo by nebyl furt nalepen na mobilu děti by uměli chodit ven se normálně bavit a umět komunikovat a hlavně by tu nebylo tolik uchylu aspoň ten FB a Instagram mohli nechat vypnout do konce voleb a jak by lidi uměli se hezky venku bavit
Dnešní doba už je posunutá jinam. Samozřejmě se problémy v online prostředí vyskytují, ale vnímám i jeho podstatnou pozitivní složku - byť je způsob komunikace v něm jiný, je v jistých ohledech účinnější a rychlejší. Např. konkrétně ze své primárně studenské pozice vnímám Facebook jako skvělý prostředek k rychlé domluvě jak se spolužáky, tak i s některými vyučujícími, ať už v rámci jednodušší cesty sdílení materiálů, domlouvání schůzek, konzultací, nebo i v kontextu prodeje knížek, které jedni už nepotřebují a druhým se naopak hodí. A tak dál 🙂
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Rozmohl se nám tady takový nešvar...
...kdy v různých článcích komentátoři působí jako odborníci na dané téma, přičemž jako by ignorovali slova těch reálných odborníků. Vnímám tendenci k takzvanému konfirmačnímu zkreslení a mnohdy až i odbočení od tématu, přičemž si takoví lidé najdou své sympatizanty. Vidím to například na reakcích s množstvím "srdíček" často právě u výroků zahrnujících konfirmační zkreslení a prosazujících čistě osobní přesvědčení, a naproti tomu stojících reakcích s množstvím "mračíků" na komentářích, které si byť jen okrajově "opováží" zmínit nějaké objektivní fakty. Navíc pak často vidím všemožné argumentační fauly v reakcích na objektivní informace podané druhými zmíněnými komentátory.
Mrzí mě, že samozvaní "odborníci" nemají motivaci si pročíst třeba jen anotace či závěry mnohých studií, byť jim je články často přinesou tzv. na stříbrném podnose ve formě přímého odkazu na různé studie.
Na závěr bych ráda "vypíchla" jedna z posledních slov v současném článku: "Trest...by měl s sebou nést vždy informaci o tom, proč se to děje, a hlavně jak to má být správně." Nejsem si jistá, do jaké míry je možné toho "proč" a "jak" docílit fyzickými tresty :)
1 odpověď