Ukázat rodinu se jménem a bydlištěm. Pořád nějaký rozmazávání obličejů, utajování atd. Rodiče zaplatit celkové náklady na znovu opravení a škodu. Dětem dát na zadek, aby si uvědomily co vůbec udělaly. Oni by si to příště rozmyslely a ostuda pro rodiče jako prevence pro ostatní. 🤷👍👍👍
Ty by pracovali až by s z nich kouřilo. Neříkám děti mlátit , ale jedna výchovná k tomu by neuškodila.
Skvělý herec, vzpomínám, jak jsem s ním jednou seděla v čekárně na žilním, pořád jsem ho nenápadně pozorovala a říkala si ten vypadá jako ten herec, když ho volali pochyby se rozplynuly. Je nezapomenutelný v roli Lucifera v pohádce S čerty nejsou žerty a stejně tak i v roli otce ve Smrti krásných srnců. Rodině upřímnou soustrast a budiž mu země lehká 😢.
Dělala jsem jeden čas pojišťováka. Zaměstnanec klienta fekálním vozem poškodil antoníček - takže díky ztrátě elektřiny jeden chatař měl zatopenu chatu a druhému se zkazilo vše v mrazáku. Když ovšem toho šikulu přijel vytáhnout traktor, tak po odpojení, ten šikula ve fekálním voze, zařadil zpátečku a zrušil ještě ten traktor za několik milionů. Majitel fekálního vozu svého zaměstnance nazýval nelichotivě, chataři řešili antoníček a předseda zemědělského družstva zrušený traktor. Popravdě, když přišel už třetí klient popsat situaci (bylo to v rozmezí 2 hodin, tak jsem se rovnou ptala " fekálka"? a měla jsem co dělat udržet se, aby jsem se nesmála. Naštěstí pro poškozené vše dobře dopadlo a pojišťovna proplatila. Co se stalo se zaměstnancem (fekálníkem) jsem se nedozvěděla.
Děti se nemění, jen doba ve které jsme. Občas mi přijde, že stát chce nevzdělané a hloupé občany.
Už inkluze mluví za vše - dobrá je jen v tom, že děti dokáží i komunikovat s žákem co má zdravotní problém nebo je znevýhodněn jinak, nicméně ve třídě třiceti dětí, není možné, aby se všem věnoval učitel na 💯%. Dříve byly pro znevýhodněné děti malé třídy, kde se naučily v malém kolektivu daleko více.
Další je osekávání témat, nebo nesourodost výuky - pokud se dítě přestěhuje z Ostravy do Prahy má díky RVP případně ŠVP problém, protože v Praze se třeba učí jiná látka než v Ostravě, takže v přírodopise se může lehko stát, že dvakrát probere ptáky, ale ani jednou savce.
Věci nazpaměť se neučí, protože máme chytré věci. Pak se netrénuje mozek a paměť. Nové generace se pak stávají tupými, zajímají je jen "krabičky" s obrázky, ale všeobecný přehled chybí 🥺.
Dalším nešvarem českého školství je papírování. Je ho bohužel rok od roku více a více, což neúměrně zatěžuje učitele. Učitel je od slova učit ne papírovat.
Pan magistr na střední škole říkával " budete umět z této střední úplně to samé co americký vysokoškolák". Já mu tenkrát nevěřila, ale už věřím.
Nastává amerikanizace českého školství.
Tak běžte makat jinam, zájemců o učitelství je dost a alespoň nahradí ty kteří na to nemají či jsou unavení. Učitele ve svém okolí mám taky a nikdo si nestěžuje. Nějaké problémy jsou vždy a všude. O dva kolegy v práci jsem během roku přišel, šli učit. Jinak i můj syn bude učitelem a jako výjimečný žák dostával prostor učit už od základky a drží ho to doteď. Učitelství jsem nezkoušel, ale školení podobného počtu lidí ano. Brečí jen ti v diskuzích.
Nebrečím, jen se podivuji nad tím, jak to někteří lidé dokáží závidět. A popravdě, občas vykonávám i jinou práci než jen učitelství. A víte proč? Protože nechci usnout na vavřínech a chci žákům poskytnout současné trendy z praxe.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
První třídní schůzka a jedna paní semi zeptala,zda mám vysokou školu. Pak mi jedna paní kolegyně s mnohaletou praxí poradila, berte rodiče zvlášť, podejte ruku a posaďte je. Funguje to.