To je moc smutné, hodně smutné 😞
Určitě se tolik těšili, na Vánoce, na pohodu a rodinnou atmosférou....a najednou přijdou skoro o střechu nad hlavou.
Jako děti jsme zapalovaly na stromečku prskavky běžně, bylo to běžné, nikdy se nic nestalo, měly jsme obrovské štěstí, byla také jiná doba. Ovšem dneska, když mám osobní zkušenost jak bleskově hoří jehličí nebo jiné podobné dřeviny (túje, jalovec atd.) tak bych se na vánoční stromeček bála snad dát i elektrické osvětlení (kvůli zkratu) Doma stromek už nedáváme, kvůli zvířatům, které máme doma a na zahradě vypadá stromek taky hezky a tam se v podstatě nemá co stát, protože je mokro a pořád je to mimo čehokoliv dalšího, co by mohlo hořet. Bohužel takovou možnost nemá každý. A mít stromeček v bytě je tradice a je to i hezké, ale má to svá rizika. Rodině přeji už vše dobré a aby se opět brzy vrátila do svého domova.
Jenže dřív se pro stromek chodilo den před Štědrým dnem, takže na Vánoce byl čerstvý a nechytil od prskavky. Dokonce zvládnul většinou i svíčky. Dnes jsou stromky uříznuté v říjnu, takže jsou pěkně proschlé.
Bohužel jsou supermarkety u nás nepostižitelní. Pokud nezačnou dávat pořádně pokuty tak se nic nezmění. Víte jakou denní tržbu má Globus, Kaufland. Milion a více. A pokuta 100 000. Ale tu stejně nezaplatí. Tak co by se zaobírali nějak, postihem.
A super trik je jejich charita. Na zákaznících vyžebrají u pokladen příspěvky a pak je svým jménem slavnostně předají. Jak kdyby majitel dával ze svého...
V Čechách se hraje trochu špinavá hra. Zatímco ministerstvo se snaží snižovat laťku, v soukromých prestižních školách (např. Open gate) mají žáci výuku od rána do večera. Motivované děti pak odchází do prestižních škol v cizině, kde jsou opět tlačeni k výkonům. A pak už si vybírají nejlepší místa. A u nás se bavíme o tom, zda dělat domácí úkoly. Tak je nedělejte. Vaše dítě se taky může živit jako instruktor skákání přes švihadlo, na to nepotřebuje ani ukončit základní školu. A třeba tak bude šťastnější či úspěšnější než kdyby vystudovalo práva.
Byla jsem u dcery na třídní schůzce v prváku a tam se rodiče pustili do učitelky, že jejich děti kvůli ní nesnáší matematiku, protože jim dává samé pětky. A učitelka se jim snažila vysvětlit, že zatím známkuje jen příklady z malé násobilky. Podle rodičů byla moc přísná, ale litovala jsem učitelku, jak chce tyhle děti připravit na maturitu z matematiky. Úplně jsem slyšela ten balvan, co z ní spadnul, když maturitu z matematiky zrušili.
Já Vás chápu, ale v současné době se mi zdá, že častější je to, že jedno dítě řekne něco nevhodného - třeba nadávku, druhé dítě ho za to majzne, rodiče prvního dítěte přijdou říct, že ho ten druhý mlátí a rodiče toho druhého si přijdou stěžovat, že je jejich dítě šikanováno nadávkami. Všichni jsou z toho psychicky rozložení, učitelé to řeší bez výsledku a rodiče jsou akorát naštvaní. A ať potrestáte kohokoliv, nevyřeší se vůbec nic. Mnohem lepší je vlídnost a vysvětlovat svému dítěti, že jakékoliv ubližování má nahlásit, aby se mohlo řešit, ale hlavně ať nereaguje násilím.
Vnučka jde příští rok do první třídy.Řekl jsem ji že pokud si na ni někdo bude troufat tak mu má bez pardonu vypálit facku i kdyby skončila na koberečku.Tak uvidím jestli mne poslechne.A pokud to nepomůže tak mě tam mají v plné kráse.Není důvod si nechat mlátit děti nějakým grázlíkem když je to učitelům jedno a bojí se to řešit.
Tohle řekne každý rodič a pak přijde banda dětí a stačí, že se na sebe blbě podívají a začnou se mlátit. Tohle fakt není řešení.
Ty revize by měl dělat nějaký praktik, co tomu rozumí. Logické je, že se dá minimálně na základní škole ubrat gramatika českého jazyka (všechny ty zbytečné rozbory slov a vět) a nahradit ji čtením s porozuměním. To se dá trénovat napříč předměty. Druhý cizí jazyk bych nechala na zájmovém vzdělávání, protože úroveň A1 dosáhne dítě, které jazyk zajímá, po půl roce. Ostatní si z něj nepamatují vůbec nic. Učivo z ostatních předmětů bych nechala, ale změnila způsob výuky - ne biflování, ale vyhledávání souvislostí, prezentace poznatků, projektová výuka. Učivo chemie z té praktické strany patří do přirodopisu, z té vědecké si většina stejně nezapamatuje nic. Stejně tak fyzika se dá zařadit k matematice. Výstupy si učitelé vykládají různě, proto je potřeba stanovit i probírané učivo. Navíc, co je pro jednoho splněný výstup, pro druhého je naprosto nedostatečné.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Byla jsem na stáži na jedné pražské škole. Na hodině zeměpisu dětem v 6. třídě učitel zadal úkol, aby si nastudovaly u konkrétní států(asi 30) jejich uspořádání a způsob řízení. To byl úkol na spoustu hodin. Ale ta následná hodina, to byla jízda. Takovou debatu, do které se zapojili skoro všichni žáci, jsem neviděla nikde. Prostě to otravné nastudovaly děti samostatně a v hodině udělaly nadstavbu. Jedno dítě si nenastudovalo nic, tak tam jen sedělo a čučelo. Jasně, dalo se to nastudovat v rámci hodiny, ale to by byl zdlouhavý výklad.