Martine, osnovy už nemáme dvacet let. Máme Rámcové vzdělávací programy (RVP) podle kterých si samotné školy připravují Školní vzdělávací programy (ŠVP). Podobnou autonomii škol a tedy i učitelů ve většině zahraničních systémů nemají. Rukopisy Královedvorský a Zelenohorský, ani taxonomii hlavonožců v RVP a ani v ŠVP nenajdeme.
Můžete tvrzení "Školy se dělily na klášterní, kde byly vychovávány jeptišky nebo mniši a latinské, ve kterých byly vyučovány humanistické předměty." něčím doložit? Klášterní školy bývaly latinské, Marie Terezie nařídila v roce 1747 výuku v němčině. Klášterní školy - gymnázia pak připravovaly i na kněžské povolání. Koncem 18. století v nich mohla studovat i veřejnost.
Koncept růstového myšlení nepotvrdila série studií You Can’t Change Your Basic Ability, but You Work at Things, and That’s How We Get Hard Things Done: Testing the Role of Growth Mindset on Response to Setbacks, Educational Attainment, and Cognitive Ability, viz Odkaz .
Článek je především o tzv. regionálním školství, nikoli o VŠ (tam ostatně chodí jen část cca 5 populačních ročníků, kdežto na ZŠ a SŠ je těch ročníků 13). Na srovnání úrovně financování máme řadu metrik, například podíl HDP vynaložený na vzdělávání. V něm hanebně zaostáváme a bohužel nyní opět klesá.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jen připomenu, že v mezinárodním šetření ICILS 2013, kdy se účastnilo méně zemí, byli čeští žáci na 1. místě. A tehdy jsme se marně snažili najít důvody tohoto úspěchu. Po deseti letech se situace opakuje. Navzdory neaprobované výuce i do nedávna minimálnímu počtu hodin informatiky, o nízkém denním využití ICT ve výuce nemluvě. Odkaz 1
1 odpověď