Taky jsem z Jeseniku a ted ziji v Berline. Ale abych psal o necem o cem vubec nic nevim a jenom odtud pochazel, tak to by me naprosto nenapadlo. Do 10:30 mam zdokumentovane vse na videich od rodiny cca po hodinach. Pak vypadl mobilni signal. Elektrina tam nejde uz od vcerejska. Tekouci voda, plyn - cca od 01:00.
Povodně 1997 jsem v Jeseníku zažil, je to přesně to samé, možná ještě horší, protože koryto Bělé je "vyzděné" a řeka dostává neskutečnou rychlost a doslova trhá všechno, což je vidět na videu kdy se Bělá nad centrem města v prostoru Šumperské ulice dostane mimo koryto, proteče centrem města vymete město a vrátí se do koryta Staříče u Gymnázia. Překvapuje mě kolik lidí se z České Vsi a další vsí včas neevakuovalo, všem muselo být jasné, že to bude stejné nebo horší....Překvapuje mě kolik zábradlí která zachytávají kmeny a bordel z řeky a tvoří hráze které zhorší stav zůstalo na svých místech. Nezlobte se ale všem muselo být jasné že cesty budou zatopeny a fatálně poškozeny, to je typické pro povodeň v údolí Bělé....
Taky jsem je zazil primo v Jeseniku. Ted ziji a pracuji v Berline. A muzu potvrdit, ze ted je to horsi. Mam videa a fotky od rodicu (z pred hodiny, kdy jeste fungovali nektere mobilni site). Kdyz se rozvodni Bela, tak je to neco jineho, nez Vltava nebo Labe. Tam jde o obrovske prutoky a hydrodynamicky tlak, kdezto tady se k tomu pridava i rychlost. Nektere lavky uz zase nejsou. Ale zajimalo by me, jestli vydrzi most mezi Sumperskou a Nabrezni, ktery vydrzel povodne v roce 97 a byl uzavren kvuli spatnemu technickemu stavu letos. (Stary nemecky kameny most). Jestli zustane stat a dalsi "novy" to nad nim vezme, tak se pan statik asi zmylil. To se stalo v roce 97.
Autem k moři nikdy. Dva ztracené dny jen díky cestě v autě. To i tak lze snad jedině do Slovinska/Chorvatska anebo k Baltu (velmi chladná voda). Dále níže do Černé Hory či snad do Albánie tak to už jsou tři ztracené dny. Letadlem Řecko 2-2.5h, Turecko 2.5h, Egypt kolem 4h.
Tak to spocitejme. Pokud nebydlite primo u letiste, tak cesta na letiste 2h pred odletem. rekneme, ze jste v dojezdove vzdalenosti letiste, ktere vypravuje lety do Vasi destinace cca. dalsi hodinu. Parkovani, doprava primo na letiste k odbaveni apod. Let. Prilet, vyzvednuti zavazadel, najiti taxiku, nebo verejne dopravy, ktera vas odveze do vasi destinace (predpokladam, ze nemate apartman primo u letiste), dalsi 2 hodiny. Zatim jsme na 8,5 hodiny, kdyz vsechno pujde dobre. Za tu dobu ujedu v pohode i s prestavkama na curani tankovani a kavu 1000 km. A navic, kdyz si spocitam cenu za zavazadla, tak uz mi to letadlo nevychazi tak ekonomicky.
Vážený autore, když už znáte "německé a rakouské země křížem krážem", jak tvrdíte, mohl byste přestat lhát, že je potřeba objednat si zelenou nálepku do Německa přes web. Dostanete ji na kdejaké STK v Česku za 400 Kč.
Ja jsem ji objednaval pres web pro otce, ktery za mnou jezdi do Berlina za 10€. A stacil jen naskenovany technicak. Ale je fakt, ze Frankfurt je dost dobra katastrofa.I kdyz porad lepsi, nez treba Hamburg a nebo Koln.
Tak na ZOB je taky slušný panoptikum, ale drtivá většina z něj mluví polsky a rusky.
Takže nevím co s tím mají společného muslimové atd.
Musím ale říct že v Praze jsem měl problémů s fetkama daleko více, bydlel jsem na Vinohradech.
Nemyslel jsem zrovna ZOB. Tam to drzi polaci a rusove, ale spise Steindamm a Bremer Reihe. Kdyby tam nebyl LIDL a bankomat Sparkasse, tak tam neuvidis nemecky napis. Jednou jsem tam prosel vecer a moc dobre mi z toho nebylo. No a fetkama, co si budeme povidat. Hamburk je jich plny a o Reeperbahnu uz radeji vubec nemluvim.
Fakt?
A kde se to děje?
Já jen že žiju v Hamburku, tak abych věděl kam "nesmím" chodit a kdy začne ta válka gangů.
Povídej.
Tak na jih od Hbf bych v noci moc nechodil, ale Hamburk je v tomhle smeru celkem v pohode. Bydlel jsem tam par let. To Berlin je na tom hur. Zvlast Neukoln a Kreuzberg.Tam odmitaji zastavovat i ridici nocnich autobusu.
Mýlíte se. Jednak Němci akce prakticky nemají a když se podíváte na německou mutaci kosik.cz, najdete tam ve skle 20 ks 0,5l za tuto cenu a ještě v tom je cena zálohovaného skla, což je půl eura.
Nevim, kde zijete, ale v nemecku se uvadi cena bez zalohy a ta je na sklo 8 centu. Na plastove lahve a plechovky 25 centu.
Neni nad ADAC Plus. Odtah zdarma v podstate az pred barak (tedy do mesta, kde bydlite a k servisu, ktery si urcite), hotel zaplaceny, auto vypujcene zdarma (samozrejmne mimo paliva). A plati pro celou Evropu. Auto nemusite vracet tam kde jste si ho vypujcili, ale u partneru. Vsechno tohle uz jsem si zazil a nedam na ne dopustit. Sam ziji v Nemecku, ale tuto sluzbu jsem zaplatil i rodicum. Nejvetsi for je v tom, ze tohle pojisteni neni na auto, ale na cloveka. Takze muzete ridit treba sousedovu Octavii, ale kdyz zavolate Vy a oznamite to, tak je to v pohode.
Co z testu vyplývá: To, co každý ví nebo tuší, že v každém případě měl Mercedes cca o 2 l/100 km vyšší spotřebu než Scala a to je to hlavní. Test tak jen potvrdil, že těžké a velké kraksny jsou drahé na provoz a také i neekologické. A to, že je procentuální navýšení (mimochodem z vyššího základu) jakoby číselně nižší a naoko přívětivější, to Mercedesu nepomůže. Absolutní spotřebu i absolutní navýšení spotřeby vlivem zátěže měl Mercedes vždy vyšší. To by si měli fandové těžkých "bezpečných" SUVéček i "ekologických" elektroaut uvědomit. Kdyby v republice na silnicích jezdila jen samá normální auta od Fabie přes třeba Golf až po Octavii nebo Passat, hned by klesly globální emise z dopravy minimálně o pětinu, možná i o víc. SUVéčka a podobná neskladná monstra by se měla pořádně zdanit.
A proc? Taky mam vetsi auto (AUDI A6 3.0 TDi 2015), ale nejezdim s nim po meste. Vsude se dostanu U-bahnem,S-bahnem, autobusem. Autem jezdi za rodici, na dovolenou a delsi trasy. I tak delam cca 20k km rocne. pokud mate potrebu jezdit s autem i na nakup, pak je to o necem jinem.Jinak dlouhodobou spotrebu mam 7,1 l.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Promiňte prosím za trochu útočné vyjádření. Jsem profesí advokát a tak do věci dost vidím, jsem proto na nesprávnosti dosti alergický. Nicméně pro osvětu: Zákonné úroky jsou dnes 15% ročně, což není nijak smrtící. Smluvní úroky přesahující 100% jistiny jsou lichvou, ale i 80% je hodně. Problém je v tom, že socky si půjčují a s vidinou peněz na účtu nebo do ruky si ani nepřečtou smlouvu, navíc takové úroky nejsou ani u nebankovních institucí běžné, jedná se o úroky sankční při nesplácení. Ale se splácením si řada lidí nedělá vrásky a tak spadnou do těch sankčních, které, pokud nejsou lichevní, soud je samozřejmě přizná. Ale je to vždycky prazákladně chyba lidí, hlavně prachy a mobil za 30 k. Hlavně jsem ale alergický na rádoby odborné (nemyslím Vás) řeči o tom, jak dlužník spadl do exekuce, vůbec nevěděl, jak, zcela nevině, ti hajzlové (soud, advokát, exekutor) ho chtějí všichni okrást. Prostě nulová sebereflexe. Mohl bych popsat např. u dluhu za jízdné v MHD, kolik kroků předchází případné exekuci (nejmíň 10!!!), ale stejně na to dlužník kašle a pak brečí v hospodě nebo na sociálních sítích.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
I kdyz jste advokat, tak nekdy se stavaji veci nad kterymi zustava rozum stat. Mame doma exekucni rozsudek (uz starsiho data), ktery moji sestru zavazuje zaplatit 50 000 korun za dluh 0 korun (ne, neni to mylka, dluh byl slovy nula korun). Ty penize byly odmenou pro exekutora. Otec tenkrat obvolal exekutorskou komoru, advokatni komoru a nevim, co jeste a pod pohruzkou, ze takovy rozsudek zverejni v televizi, novinach, byl najednou zrusen. I takove veci se deji.
1 odpověď