SPZ MOC VELKY? To asi majitelovo ego? Nebo Muskovo? Ať tak jako tak, je to jasný - je to TAK VELKY, že to strhává lešení jen když to pod ním podjíždí😆
Majitel je člověk, co na TikToku má s tímhle Cybrem docela vlivný kanál, a s tim egem by to souhlasilo 😂 každopádně SPZ mu vymyslel fanoušek v rámci jeho soutěže …
No vida... Takže Volkswagen má větší problémy a přitom vytáhne z kapsy na investice 2x tolik 🤣🤣🤣
Já mám možná špatné info ale vám nesedí ty počty.
VW 2023 + 20 mld eur s dluhem 190 mld USD
Ford +900 milionů USD s dluhem 122 mld usd
..
Kdo je na tom lip? 🤣 VW má sice skoro dvakrát větší dluh, ale taky dvacetkrát větší zisky.
Promiňte, ale co má být tedy výsledkem naší debaty? Chcete obhájit, že VW snad problémy nemá? Ale on je má a má je větší, než kterákoli jiná automobilka na světě. Možná jsou největší automobilkou, ale to neznamená, že nemůžou tvrdě padnout na zem. Nebyli by první 😊 To by pak znamenalo, že čím větší firma, tím větší problémy. To ale přece nemá být přímoúměrné .... to, že jsou dotlačováni k tomu, aby co nejrychleji přešli na elektro je očividné, bohužel to ale není k jejich prospěchu, to je taky očividné. Pokud padne Ford, pocítíme to ve střední Evropě mnohem méně, než když padne VW - já vím, že nejspíš nepadne. Ale můžeme se tu hádat jak chceme, dobře na tom rozhodně nejsou. Zda investovat takové částky do elektrifikace je dobrý krok se teprve ukáže ...
Ale co my si tu budeme navzájem říkat ... mít takové kapacity, jako si tu na to oba hrajeme, nejspíš spolu nediskutujeme na Novinkách, ale možná za kulatým stolem přímo v zasedací místnosti ve Wolfsburgu 🙃
50 milionů (ne miliard) Ford na recyklaci Aku... Vs 5 miliard Volkswagen 🤣🤣 ach ty čísla.
Ale dobrej pokus.
VW pořád prosperuje.. vydělává.. být ne tak jako dřív. Za to jsou tady v Evropě jiný na pokraji bankrotu který prodělávají a ty s klidem tvrdíš že je automobilka s největšími problémy 🤣
Prober se a mrkni se na zbytek Evropy a USA 😉 Volkswagen je v černých číslech.
Aha ... končíme 😂 Buď se snažíte o argumentační faul, nebo si o tom něco zjistěte ... co by asi tak pořídili za 50 milionů?! Do roku 2025 chce Ford zainvestivat cca 30 miliard USD (cca 470 mld. KČ) ... ano opravdu MILIARD! Do roku 2030 chtějí investovat zmíněných 50 MILIARD USD! Oproti nim jsou ale s velice optimističtějšími plány VW na 2x takových číslech ... doporučuji si něco pročíst, těch zdrojů je plný internet :)
Není největší podle čeho? Tržní kapitalizace? Tak to je největší Apple, Microsoft, nVidia...
Jenže třeba nVidia reálně až tak velkou firmou není... Velká je její hodnota.
Pokud vím tak po wallmartu je největším zaměstnavatelem světově.
Jen škodovka zaměstnává více lidí než celá nVidia dohromady... Takže to o té velikosti by bylo asi na dlouhý polemizovani.
Ve zároveň taky investuje a jinde otvírá jiné fabriky... Ford propouštěl taky a žádný velký investice narozdíl od vw nechystá. Trošku by to chtělo mít přehled 😉
Ok, velikost firmy je věc úhlu. Ale důležité je se v debatě nechytat jen jednoho předmětu tak, aby vyhovoval dané debatní pozici....
Ford sice propouštěl a taky to aktuálně není jejich nejstabilnější období, to je pravda, ale už není pravda, že nechystá velké investice, protože jejich plán investovat 50 miliard USD do elektrifikace mi nepřijde úplně zanedbatelný. Pravda, že oproti VW je investice poloviční, ale například podobné peníze jako Ford investuje i BMW, nebo Daimler a nijak výrazné propouštění neplánují, a ani neproběhlo. Restrukturalizace ale proběhnout bude muset.
Elektrifikace holt celý automobilový průmysl mění - bohužel. V současné době je VW možná jedna z největších automobilek, ale také je to automobilka s nejvážnějšími finančními problémy na světě. Tak to prostě je. Možná investují do elektrifikace, a snaží se dělat nové a nové modely, pravdou ale je, že zájem o jejich elektrické vozy není tak velký, jako u některých konkurentů. Tesla, nebo Hyundai je na tom v tomhle lépe ...
Většina těch největších firem patří k těm nejzadluženějším...
Stejně tak USA je největší a zároveň nejzadluženější ekonomika.
On právě ten obří dluh pomohl k obřímu rozvoji. Daimler ani Toyota v tomto ohledu na tom o nic líp nejsou. Ale on ani třeba Ford na tom neni bůh ví jak... sice má dluh menší, ale zároveň je to pro něj větší problém než pro VW. Proti němu je vw stabilní dobře fungující společnost. 😉
Aneb s obratem 10 k je 100 tisíc dluh větší problém než 150k dluh s obratem 25k (jen příklad).
Prostě Němci jsou drahý, to je celý... přestěhují výrobu někam do levnějších krajů a byť to budou velký investice, tak zisky se nakonec zase zvednou.
Rozhodně to není o tom že by se vw neprodával. Kdyby škodovka vyráběla v Německu, bude na tom úplně stejně a nic by nezvedala. Rozdíl je že Volkswagen zaměstnance v Německu platí 2x, 3x líp a o to menší má zisk.
Tak můžeme si ale natvrdo říct, že VW není největší společností světa, ale i přesto se objevila na prvním místě nejzadluženější společností světa vůbec. K tomu, pravda, přispěly investice do rozvoje a výzkumu hlavně v oblasti elektromobility (ve které, ale i přesto celkem zaostávají, což je problém), ale také je do toho uvrhl ten jejich průšvih s diesel-gate, za který si můžou oni sami.
S tím, že je to pro VW menší problém než pro ostatní nesouhlasím, protože právě VW je ten, co propouští lidi a zavírá továrny ...
🤣 největší marži mají na Porsche, jehož model 911 je zároveň nejziskovější auto historicky.
Představa že samotná škodovka zachraňuje vw je kapku mimo.
Koncern táhne nahoru zejména Porsche (hned v závěsu Bentley). Boháči nakupujou i za krize. Až za nima je škoda.
Já se tu ale bavím o vlivu Škody na Fauvé, nikoli o vlivu Porsche. Ale s Porsche máte pravdu, protože ta automobilka si díky své značce může dovolit opravdu velké marže a je to automobilka, která do koncernu přispívá nejvíce. Hned za ní ale není Bentley, ale Audi. Bentley má sice opravdu velké marže, ale těch vozů se tolik neprodá.
Nicméně to nic nemění na tom, že koncern patří k nejzadluženějším koncernům planety - to je fakt. Že Škoda velice výrazně přispívá k tomu, aby VW nešlo ke dnu je taky fakt. A to, že Škoda výrazně zefektivnila svou výrobu a snížila náklady (i za cenu horších materiálů) a tím navýšila svojí vlastní marži ... je taky fakt.
Tak tohle vlastně není úplně žádná novinka. Volkswagen už dlouho patří k jedné z nejzadluženějších automobilek na planetě a závazky se jim snaží držet těsně nad hladinou hlavně díky Škodě, která dokázala snížit výrobní náklady, zefektivnit řízení nákladů a tím výrazně zvýšit svojí marži. Což je dokonalý recept na nekvalitní auta za spoustu peněz, která drží nad vodou svou mateřskou automobilku, která si hraje na prestiž 😄 A upřímně nebýt flotilových prodejů, na kterých Škodovka vydělává asi úplně nejvíc, možná už tu dávno VW není ...
Taky je pravda, že věci od Microsoftu jsou velká tragédie a že jejich úspěch nestojí na kvalitě, ale na agresivním marketingu. Jak říkám už tady někde na osobním Macu mám právě teď uptime 182 dní, zatímco pracovní HP s windows restartuju několikrát týdně. O tom, jak padaj aplikace raději vůbec mluvit nebudu.
Jsem Apple user, takže s tím souhlasím, jen tady uvádím věci na pravou míru, kdy pán tvrdí, že Apple useři budou padat do mdlob z nepřímé spolupráce s Microsoftem, přitom to není nic nového ...
Vlastní umělá inteligence = integrace ChatGPT od Microsoftu? No to pravověrní jablečníci zapláčou až jim vyhřeznou bubáky. To je zrada. Ještě že to u nás nefachá.
Funfact ... víte, že nebýt (nejen) Microsoftu, tak Apple před 27 lety zkrachoval? A že právě Jobs, při návratu zpátky do Applu, ukončil rivalitu mezi Apple a Microsoftem a Microsoft, mimo jiné, napumpoval do Applu nemalou částku? A víte, že Open AI nevlastní Microsoft? Ale stejně tak jako pumpnul peníze do Applu před 27 lety, tak pumpnul teď peníze do vývoje?
Dvacet metrů? To mám větší chodbu. A to je nejmenší místnost v domě. Vlastně kecám, WC je menší.
Existuje metrážní minimum pro to, aby byt mohl být bytem. A budete se divit, ale v České republice je limit pro obytnou plochu 16m2 😃 na druhou stranu ale třeba na pražském Smíchově už stojí projekt, kde takové dvacetimetrové byty jsou. Přesněji 18m2 + sociální zařízení. Ale jsou bytovými designéry navrženy do detailu tak, že se v nich dá pohodlně plnohodnotně bydlet. Je to ale těžko představitelné, pokud to člověk nevidí na vlastní oči. Je tedy pravda, že já bych tam bydlet nechtěl. 😃 Mám dvoupokojový byt o výměře 55m2 a je to tedy pro dva tak tak. Ale 20m2 jako startovní, nebo investiční byt … vlastně proč ne 🤷♂️ rozhodně ne ale na žití na dlouhé roky. Bohužel poctivým panelovým komunistickým osmdesátimetrovým bytům asi už odzvonilo 😃
Samej analytik ale nikdo si nevyjede statisku kdo ty byty kupuje ze? Skupovavaji to bohate fondy, jimz zdrazeni nevadi protoze jim budouci vynos pokryje vyssi cenu na vstupu... a ten komu je byt urcen primarne je mimo hru, protoze uz na to smyslupne nema... typicka hra kapitalismu...
Jen pro zajímavost. Pracuji pro jednu developerskou firmu a shodou okolností jsme zrovna nedávno prodávali byty v nově postaveném bytovém domě v Praze. Zajímavostí bylo to, že byty byly hodně malé, ale designově navržené tak, aby se v nich dalo plnohodnotně žít. Já bych tam žít nechtěl, ale to je můj subjektivní názor 😂 cena za takový byt od nás, jako developera, byla cca 4,5 milionu korun. Šílená cena. Ale stejně se všech 150 bytů prodalo ještě dřív, než se vůbec začalo stavět. Jenže se taky několik těchto bytů pak objevilo zpátky na prodej na realitních stránkách třeba za 6 milionů, což už je úplně nesmyslně uměle navýšená cena toho bytu ve prospěch předprodejců ... problém asi je ale největší v tom, že se stejně prodaly ...
do Francie jezdím makat a opravdu je tam 110 za každé situace 🙂 ...a v Německu se střídá neomezená se 120...a na tý neomezený jede tak jedno auto z deseti přes 150
Tak to jezdíme asi každý do jiné Francie 😊 Ještě jsem si to teď ověřoval a na všech serverech to píšou tak, jak jsem vám to napsal já. A v Německu stejně tak, půlka mojí rodiny tam žije. S tím, že na neomezených úsecích jede auto rychleji než 150 sporadicky, souhlasím. Ale to nakonec naráží i nato, co jsem napsal v původním příspěvku 😊
můžem být rádi...v německu je 120 a ve francii dokonce 110
Promiňte, byl jste tam někdy? Nebo jste to jen někde četl a vytáhl si z toho jen tohle? Ve Francii je 130km/h. 110km/h je tam pouze za deště, nebo pro ty, co mají řidičák méně než 2 roky. Pokud si pamatuji, tak za husté mlhy s viditelností 50m mají rychlostní limit na dálnici 50km/h. A v Německu je 130km/h, ale na spoustě úsecích je rychlost neomezená. V úsecích s vysokou nehodovostí, nebo u měst bývají stodvacítky.
Jsem pro neomezené dálnice, nebo alespoň zvýšení toho 50 let starého limitu za 160km/h. Vždyť dnes jsou auta úplně o něčem jiným. Jet v Tisícovce, nebo Trabantu 130km/h (nebo tehdejších tuším 110km/h) bylo o strach. Dneska to je rychlost, kdy řidič v autě sedí v naprostém pohodlí obklopen všemožnými asistenty. Jasně 200km/h už je přestřel. Ale v Německu neomezený mají a světe div se ... funguje to. Ono totiž pak člověk jede tolik, kolik si jet troufne, a nemusí furt čučet na tachometr se strachem o body. A ti co lítají 200km/h, lítají dvoustovkou bez ohledu na omezení
má vlastní zkušenost s tzv. porodními bolestmi od jisté instituce trvá už dva roky!!!! a fakt mi to znepříjemňovalo život. Kdyby to všude bylo jen o těch ladičích. Super ani slůvko kritiky, ale jeden vymyslí, druhej implementuje a třetí má provozovat, škoda, že ten třetí o tom neví vůbec nic, co může pos... a pak jde o dům dál, aby přišel další co o tom ví ještě o trochu míň.
S tímto komentářem bohužel nejde jinak, než souhlasit ...
to, že nešel fon, internet atd... mi nevadí. Byl klídek 🙂, ale co to je??? Jak někdo začne něco "vylepšovat", digitalizovat, tak je to průs..vih. Ať to je operátor, banka, úřad, skončí to vždycky stejně blbě.
Říká se tomu "porodní bolesti". Po nasazení nových systémů (například nová apka nemusí být jen nový vzhled, co vidíte vy, ale kompletní výměna serverů, běžících platforem a podobně) se musí vše odladit. Jsou bohužel věci, co se musí ladit až za běžného provozu. Je ale pravdou, že je spousta velkých hráčů, které mají svoje aplikace opravdu odporné a hravě je předeženou funkčností a stabilitou ti menší. Napadá mě třeba O2 a jejich služby ... tak nějak celkově ... když jsem viděl ten jejich modem, který prodávají lidem za velký tisíce, nemohl jsem se přestat smát a bylo mi těch lidí líto. Ten modem má hodnotu tak pětistovky 😄 ale bohužel těchto organizací je více ...
Ti důchodci zde všechno vybudovali a co vy? Akorát vše rozkrádat.
Tyhle komentáře miluju 😂 Co konkrétně jste prosím vy osobně vybudovala? Pán má naprostou pravdu. Kasička není bezedná a právě na důchodce, mimo jiné, vydělávají ti mladí. Navíc - V kolika letech se chodilo dřív do důchodu? V 57 letech? A obhajoba důchodců "my jsme si to odmakali, vy jste akorát nemakačenka". Ale přitom někteří už jsou 25 let v důchodu a živí je stát z prostředků, které nemá. Navíc většina z vás si to sice "odmakala", ale za starého režimu, za starého státu a za staré měny. A zatímco někteří jsou v 70 letech už dvacet let v důchodu, tak my budeme v 70 letech ještě makat. A kdyby lidi přemýšleli dopředu, spořili si rozumně na důchod, případně opravdu něco, jak říkáte, vybudovali, nemuseli se spoléhat na stát, a mohli se mít opravdu dobře....
Nesmysl vy ufňukaný jelimane. Problémy se řešily vždy. Ale bylo to o otci, matce, sourozenci. Nebylo to o virtuálních téměř neexistujících lidech na sociálních sítích. Bylo to VŽDY o tom, jaký základ do života vám dala rodina, a to je i teď.
Promiňte, původně jsem chtěl se s vámi pustit do debaty, ale ... víte o tom kulový
385
Sledujících
0
Sleduje
385
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Promiňte, ale toto fungovalo za socialismu. Resp. nefungovalo, i tenkrát došly systému peníze. Ano, považuji za normální, že s drobným nachlazením se chodí do školky, školy, práce - nelze všechny "uzemnit" kvůli smrkanci nebo bolesti v krku. Na to bohužel naše odvody fakt stačit nemohou.
5 odpovědí
40
Sledujících
0
Sleduje
40
Sledujících
0
Sleduje
Pane Šilhavý, přecházení i lehkých nemocí, jako je nachlazení nebo kašel, může mít vážné důsledky. Kromě rizika rozvoje závažnějších onemocnění, jako je zánět průdušek nebo srdce, může opakovaný zánět a infekce poškodit cévy, zvýšit krevní tlak a podpořit tvorbu krevních sraženin, což může v budoucnu zvýšit riziko mozkové mrtvice. Navíc i mírné příznaky mohou nakazit kolegy, což zvyšuje nemocnost v pracovním kolektivu. Prevence a řádná léčba jsou proto klíčové nejen pro ochranu vlastního zdraví, ale i zdraví ostatních. Raději si tedy poležím pár dnů doma a řádně nemoc zaléčím v ranním stádiu (bez ohledu na názor MUDr.Šilhavého v diskuzi na Novinkách), než čekat, co se z toho vyklube a pak skončit nefungující na týdny. Pokud to vy takto praktikujete, tedy doufám, že s vámi nikdy neskočím v jednom kolektivu ....