Vážený, zdraví je to nejdůležitejší. Zdravotnictví není strom .Až Vám bude zle, hodně zle, pochopíte, že Vám ekonomika moc nepomůže
A když nebude fungovat ekonomika, tak vám to také nepomůže, protože oslíčku otřes se nebo respektive ekonomické perpetuum mobile nikdo nevymyslel a ani nevymyslí. A můžete se škubat, cukat a stejně tento fakt nelze jakkoliv obejít.
No, nevím. Když se zhroutí zdravotnictví...., pojišťovny, půjdete si zlomenou nohu dát napravit na pilu, aby vám udělali dřevěnou dlahu? alespoň.
O dlaze to není. To jsou minoritní náklady. Ale pokud soukromý sektor na to nevydělá, stejně nic nezbyde. Kde nic není, ani smrt nebere a skončí to tak, že že zdravotnictví bude jen pro majetné nebo se optimalizuje, omezí se akutní lůžka, centralizuje se péče a stejně tak zdravotníci budou muset pochopit, že když roste mzda v národním hospodářství o 5%, tak jim nemůže růst každý rok o 15%. Mzdové náklady jsou totiž největšími vydají ve zdravotnictví.
To bude asi tím, jak se nám za Fialy všem skvěle vede.
Češi za poslední tři roky významně zchudli, protože silně poklesla reálná mzda. Za poslední tři roky inflace kumulativně dosáhla více než třiceti procent. O tolik narostla cenová hladina a o tolik přišly z hodnoty svých úspor domácnosti. Zchudnutí Čechů tedy spočívalo v razantním propadu životní úrovně právě kvůli velkému poklesu kupní síly a o téměř třetinu nižší reálné hodnotě naspořených prostředků. Důvěra v ekonomiku je stále v útlumu a spotřeba se oživuje pomalu.
No a zdravotnictví si hlavně zvyklo, že se tam nasype každý rok několik desítek miliard navíc bez ohledu, co se děje v ekonomice. Celý automotiv jde do kopru, přesto celý erár si myslí, že v rozdávání lze pokračovat do nekonečna.
Válku vrať 15 miliard které jsi sebral v roce 2022 a s celou vládou jste tvrdili ( i s ředitelem VZP) že to žádný dopad na pojišťovny mít nebude.
Vrátit? Z čeho? Ze bychom vám zvýšili daně! Vláda jiné peníze nemá, než od svých občanů. Jinak platby za státní pojištěnce rostly několikrát rychleji než ekonomika a zdravotnictví si zvyklo, z dob kovidu, že se každý rok 50 mld navíc bez ohled, co se děje v soukromém sektoru.
Poděkujme naší povedené vládě každý dělá jen aby přežil k tomu všechny donutili normální lidský život už je pryč a každý den se člověk dovídá co dalšího zas budou zdražovat.
Vláda opravdu neurčuje cenu v mezinárodních rychlících stejně tak, jako vám neurčuje cenu třeba letenky do Londýna. Ale to se vám mentálně uvízlým stále v reálném socialismu těžko vysvětluje.
Celý moderní zájezdový autokar s kapacitou sedadel 50 - 60 míst od soukromého, nedotovaného dopravce např. do Drážďan vyjde i v atraktivní termíny např. z Prahy a zpět na cca. 18-21 tis.Kč. Tedy cca. 370,- Kč na osobu za cestu tam i zpět, s tím, že autobus odjíždí ráno v optimální čas z určeného místa a k večeru podle požadavku klienta zase zpět na určené místo. Pokud doprava, jen v ČR ročně po desítkami miliard korun dotované železnici, stojí násobně více, je to jednoduše nesmysl a zlodějna a Evropa do budoucna vyhodí v součtu biliony EUR k ničemu..
Mezinárodní rychlíky dotované určitě nejsou. Jinak proč někdo se nechytne této příležitosti a nezačne provozovat tyto autokary?
to už je ve vší vážnosti zlodějna tyhle ceny vidět, to i snad kdybych mohl vezmu auto a vyjde mě to levněji...Že český stát je plný zlodějů to víme, ale tohle na Vánoce kriste pane 🙁 Kdyby se pod tohle vyjádřilo ministerstvo dopravy, nebo snad Michal Krapinec, ne oni se bojí, protože by tady dostali od běžných lidí tak neskutečnou bídu, že by se zase museli bát vylézt z domu :(
Zase další mentálně uvízlý někde před pětatřicet let zpátky. Ministerstvo dopravy vám fakt neurčuje cenu mezinárodních rychlíků jako stejně tak vám nebude určovat cenu za letenku Ryanairu do Londýna.
Doufám že tenhle podnik konečně přestanou dotovat aby krachnul.
I běžná jízdenka do sousedního města 20km mě vyjde dráž než jízda autem. Pak máme být ekologičtí a jezdit hromadnou dopravou.
Zase jste další, který je úplně mimo. Mezinárodní linky nikdo nedotuje. Dotují se krajské linky a některé vnitrostátní rychlíky, a to bez ohledu na dopravce.
To je zas info, hned první odstavec 🤦♂️ "V roce 2031 by D3 měla vést až do Rakouska". Ne, do Rakouska povede D3 ve 2027, úseky na hranice se už dávno staví. Ve 2031 má propojit jižní Čechy a Prahu...
profesionální Seznamzprávy
Ale i to je nereálné propojit Prahu s jižními Čechami do 6 let. Ten úsek budou a torpédovat ekoteroristi a různá sdružení. To je zcela jisté. To samé je nereálný termín D52 Pohořelic do Mikulova v roce 2029. Stát umí teď stavit rychle, ale jen ty úseky kde se nedostane s někým do křížku. Pak běží kolečka soudů, odvolání a kasačních stížností a nejste schopni povolit dálnici ani za 10 let.
problém je v tom že nejsou pevně stanovené ceny jak v někým nenáviděném socialismu to stálo zboží všude stejně a nikdo si nedovolil z vlastní vůle zdražit jako v kapitalismu . Byly jiné problémy to netvrdím že ne ale z cenami byla jistota
Zaplať pán Bůh tyto doby už jsou pryč. Žádný úřad nedokáže nastavit správnou cenu. My starší si jistě pamatujeme dobu, kdy bylo všechno regulováno a kolik zboží se nedostávalo.
Tohle bylo jasné hned od samého začátku. Obchody udělají vše aby splnili literu zákona, který jim nařizuje slevu vypočítat s ceny obvyklé za poslední měsíc. Tak co udělají obchodníci napálí cenu a pak dají slevu, která je cenou obvyklou měsíc před požadovanou slevou. Takže ve výsledku se o žádnou slevu nejedná.
Stejné to bude u másla. Prostě obchody využily nedokonalosti zákona a jediný kdo to odnese budou opět zákazníci.
Jediné řešení je nedělat další regulace a učit zákazníky k svépravnosti, protože na další regulaci doplatí jen zákazníci. Stát se má starat, jestli sedí cena, složení a gramáž a ostatní je věc zákazníka, jestli zboží za danou cenu chce. To se ale bohužel zarytým bolševikům i na této diskuzi těžko vysvětluje.
Ať si je teď nechají za jakoukoliv cenu! Až se jim čokoláda potáhne bílým povlakem, tak to vyhodí. Taková gauneřina na spotřebitele by měla být trestná.
Ano. Měli bychom mít další regulaci a úřad, který reguluje cenu kolekcí. Jinak tato komedie je výsledkem toho, že jsme vymysleli regulaci, že sleva musí být z toho, za kolik se zboží prodávalo za posledních třicet dní.
Řetězce se prý orientují na zákazníka a delaji maximum pro něj hahahaha. Samozřejmě dělají maximum pro svůj zisk nic jineho. Naprosto běžná marže (nezaměňovat s obchodní přirážkou) je 50% to znamená, koupím za 10 a prodávám za 20 = obchodní přirážka 100%, ale marže "jen" 50% do médií to pak vypadá jací jsou to lidumilové .....
Každé podnikání je za účelem zisku. Nikdo nepracuje jako charita. Stát by místo toho, aby vymýšlel další regulace by se měl spíše snažit, aby tady bylo prostředí, kde přichází další firmy, které zvyšují konkurenci a tím i tlak na cenu. Naopak vyšší regulace a vyhlášky, po kterých tady zarytí bolševici na novinkách volají, vedou ve výsledku k přesnému opaku.
4
Sledujících
4
Sleduje
4
Sledujících
4
Sleduje
No, stačilo by zrušit neziskovky
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zase další, který který a i neumí kupecká počty a neví, v jakých řádech se pohybuje rozpočet.