Přátelé, rád bych dodal, že článek pojednává asi o nějakém hodně mizerném elektromobilu 🙂 Jezdím starou Teslou 3, nejmenší baterka co se dělala, navíc dost vylítaná. A Praha-Brno dám v kuse, případně 15 minut na nabíječce. Vůbec jsem netušil, že "předehřev" baterie pro rychlé nabíjení je jinde něco luxusního. Běžně nabíjím 150-200Kw. Taky se musí nabíjet když je baterie prázdná, to pak jede ještě rychleji. Když je už nad 80%, zpomaluje se to rapidně, ale když to člověk ví, počítá s tím. Třeba tento víkend jsem najel 1800 Km po německu, občas i 160Km/h. Na rychlonabíječkách Tesla mě tahle cesta přišla na cca 2200 Kč. Kdybych to stejné najezdil doma kolem komína, tedy nabíjel doma za levno, jsem tam za 850 Kč, tedy 40 haléřů za 1 Km dálnice. Nabíjel jsem asi 10x za celou cestu a čekal jsem jen jednou asi 5 minut.
Když vezmu v potaz, že auto je vždy vyhřáté, tedy topí jako fén do 15 minut.. než do auta dojdu (10 minut předem) se krásně připraví, odmrazí... Vlastně ty 3-4 hodiny nabíjení v součtu jsem stejně strávil na mekáčích, v KFC... nebo skvělé kavárně LOVO v Lovosicích ... 😄
Obecně to není pro každého, je to trošku styl a ano - je to jiné než to dát ve spalováku. Nicméně je to levnější, je větší jízdní komfort a hlavně... tuhle starou Teslu jsem koupil za 450 tisíc, takže vlastně i dostupné. Relativně luxusní výbava, autopilot, vyhřívané všechny sedačky... je toho dost v téhle cenové kategorii co jinde chybí... 🙂
Určitě to ale není pro lidi, co by těch 1800 Km dali v kuse tam i zpět 😄
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
42.000 km. To má baterka 1/3 života za sebou. Co pak? Nové auto? Nevím jak vy ale já bych si (jak auto využívám) na nové neušetřil.
8 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Moje Tesla má 170 tisíc a baterka, co by člověk nevěřil, pořád cajk. A to nabíjím dost často na rychlonabíječkách :-D