Majitel Jarda sdílí pozitivní zkušenost se starším benzínovým autem oproti novému EV. Jarda si pořídil před 12 lety 12 let starý ojetý nicméně zachovalý benzínový automobil za 70 tis kč s najetými 150 tis. km. Za těch 12 let najel dalších 170 tis km. ( 2,6 x více než majitel Tesly ) na které ho stál benzín při spotřebě cca 7l/100km cca 440 tis. kč, za těch 12 let na údržbě, opravách, gumách proinvestoval dalších 150 tis. čili náklady na 170 tis. ujetých km za 12 let byly celkem cca 660 tis. Peníze, které nemusel vydat na nové auto v řádu milionu těch 12 let investoval do dividendových akcií na US Nasdaq burze a za těch 12 let díky složenému úročení nějaký ten milion má, vezme z něj ( díky inflaci a aktuálním cenám aut ) nějakých 150 tis +- a koupí si opět zachovalé cca 12ti leté benzínové auto a bude se chovat stejně jako v předchozím případě, protože mu to přijde ekonomické ( jak vidno z nákladů za 12 let provozu vs počet najetých km ) i ekologické ( již vyrobenou věc využije až do konce rentabilního života této věci ). Jarda EV neodsuzuje, ale aktuálně mu přijde, že není tak bohatý aby byl jedním z průkopníků modernizace individuální dopravy. Jardu nicméně štvou dotace, kdy i ze svých peněz těmto průkopníkům hradí jejich průkopnictví.
Nechci do toho Pirátům mluvit, ale vzhledem k tomu jak se profilují Pirátské strany v Evropě, bych spíš jako ( řekněme ) pravicově, nebo středopravicově založený politik od Pirátů odešel já k nějaké straně na stejné/podobné ideové rovině a ten zbytek ( bolševici všeho ražení ) bych nechal v této straně "vyhnít" jako ostatní bolševiky.
Já myslím, že by hodně pomohlo aby majitelé firem ať už jsou místní nebo zahraniční ( a nemyslím tím malé živnostníky, ale velké zaměstnavatele ) nechali třeba 2 roky větší část zisku u zaměstnanců a dali jim tak minimálně dorovnat minulou inflaci, můj názor je, že lidi by se “ oklepali “ a zase by spotřebou nastartovali ekonomiku a ve finále by z toho profitovali i ti majitelé ( zaměstnavatelé ). Inflační ztráty firem nelze donekonečna sanovat snižováním reálné mzdy střední třídy, která vše táhne, tohle se může velmi rychle překlopit do průšvihu a odnesou to všichni od zaměstnanců přes zaměstnavatele až po státní rozpočet, služby, zdravotnictví, infrastruktura atd. Ovšem v tomto ohledu jsem skeptik, problém je že u nás zaměstnanci moc neumí vytvářet tlak na zaměstnavatele, většina odborových organizací jsou spíš taková levicová sdružení sloužící ke zviditelnění svých bosů ( čest výjimkám ) a ani sami zaměstnanci se často bojí si nějak razantně “ dupnout “, je to asi trochu v naší národní povaze. No uvidíme.
Přesně tak! Turek forever! Do svýho starýho kotle budu cpát petky narvaný vším možným bordelem a zalitý vyjetým olejem ( co to je proti tomu hnusu co vypouští do ovzduší země jako Čína, Indie atd. ), svýho starýho trabanta budu držet při životě co to půjde ( co to je proti tomu kolik hnusu vypustí do ovzduší kamiónová doprava na celém světě ), čistírnu odpadních vod u mě nehledejte ( co to je těch pár výkalů a chemie z praní a mytí v řece proti tomu co do oceánů vypouští ty hromady lodí ), třídit odpad, ani náhodou ( co to je těch pár kilo plastů, kovu, papíru a zbytků buřtů co se spálí ve spalovně proti tomu kolik vypustí CO2 všechny ty letadla ). Mám pokračovat? Ne? Že to přeháním? Určitě? ;)
Tak jestli za 10 let budu brát na výplatě s ohledem na uběhlých 10 let o 40% více ( čili vycházím z reálných dat a nezapočítávám budoucí možné katastrofické scénáře ) tak mě asi zdražení benzínu o 40% nepoloží, stejně jako zdražení čehokoli jiného, selským rozumem bych řekl, že budu tak nějak na svém, stejně jako jsem byl v minulosti, tedy tam bylo i hůře, pamatuji benzín za 8 kčs při průměrné mzdě 3170 kčs ( tedy 10 litrů za 2,52% hrubé průměrné mzdy ) a dnes je to 38 kč při průměrné mzdě 43967 kč ( tedy 10 litrů za 0,86% ) takže hlavně neplašit, já bych se tak "dobře" jako moji předci mít asi nechtěl, měli to mnohem tvrdší a to v mnoha ohledech, máme se jako čuníci v žitě ( zatím ).
Vážení diskutující, kteří jásáte nad p.Turkem a dehonestujete pí. Nerudovou, měli by jste si uvědomit co je politika a o co se v těchto ( jakoby nedůležitých pro ČR ) volbách hrálo. Politika je divadlo a všichni používají všechny možné způsoby jak docílit svého cíle. Myslím, že je vcelku jasné, že aktuální vládní koalice nemá zrovna nadpoloviční podporu a že reálně hrozí, že příští rok jejich vláda skončí. Z aktuálních stran této koalice už moc není kde brát aby to přilákalo potřebných 8-10% navíc pro udržení se ve vládě, všechny subjekty koalice jsou už zavedené a časem " pročištěné " od zklamaných voličů a jejich volební výsledek bude ( je ) odhadnutelný. Je tak potřeba stvořit nějakou " novou krev ", která do politiky zanese svěží vítr a udělá trochu nového divadla, nakonec i negativní reklama je reklama a rozhodně se do povědomí lidí dnes ( asi se dá říci bohužel ) snadněji zapíše někdo kontroverzní. Náznaky toho o čem to je, lze vysledovat už dnes z rozhovorů, sám Turek dnes řekl, že mají blízko k ODS, v EU parlamentu budou ve stejné frakci, čili je to jednoznačně pravicová strana a pokud se vše povede a Šlachta to nějak nezmrví, bude to možná " nový " subjekt po příštích volbách do sněmovny, který tam usedne. Schválně si tipněte zda by šel do vlády ( jistě po složitých koaličních vyjednávání ) spíš s Andrejem, nebo s ODS ( a spol ). Říká se tomu " vrtěti psem ", já bych to nazval " s poTurčencem bez AB i další roky ". Tak nashle za rok u voleb do PS.
Nevím, možná mi něco nedochází, ale mě přijde 37,8 hodiny týdně normální, při pěti 7,5 denních směn ( což je takový většinový standard zaměstnanců ) je to 37,5 hodiny, takže mě to ( 0,3 hodiny týdně v průměru navíc ) jako " padání na hubu " apod. plačky nepřijde, jasně chápu, že někteří si myslí, že odvádí takovou kvalitu práce, že by měli dělat 5 hodin denně za 70 tis. hrubého, ale ...... ;)
Tak je jasný, že Andy na koksu nefrčí, ten jede psychedelika což se projevuje zhoršenou artikulací ( oponenty nazívané neuctivě "blábolením" ), změny vnímání ( odpovídat na něco jiného ), změny nálad a vědomí ( často protichůdné názory ). Takže ho neházejte prosím do jednoho pytle s nějakými kokainisty.
Všechny tyhle "koncepty" vycházejí z premisy, že je nějakým standardem, že děláme práci, která nás nebaví a proto se jí chceme co nejdříve zbavit, možná by stálo za zvážení, jestli by nebylo moudřejší snažit se v životě dosáhnout toho, aby člověk dělal práci, která ho baví a naplňuje a pak nemusí řešit " kdy už konečně půjdu do důchodu " ( a zbavím se té nádeničiny ) a nemusí být člověk většinu času " v nenáladě ". Můj děda dělal práci, která ho bavila a do důchodu ho museli " vyhodit " jinak by dělal do smrti.
Nevím jestli za část z Vás co tady opět bezmyšlenkovitě odsuzuje motorkáře, že "jel určitě jako blázen" a vlastně si tak za to může sám, četla vůbec článek, byl to tatík v létech na starým klasickým BMW, ti opravdu nejezdí jako někteří hlupáci na supersportech. Pokud jsi rozumný motorkář, kterých je podotýkám drtivá většina, pak v dnešním provozu myslíš za všechny kolem a dáváš si echt bacha a i tak se ti někdy nějaká ta krizová situace přihodí a někdy je to víc o štěstí než o čemkoli jiném.
Předem zdůrazňuji, že je Putinův režim pro mě etalonem diktatury se vším negativním co k tomu patří a v Rusko-Ukrajinském střetu ho vnímám jednoznačně jako agresora. Nicméně jako problematickou vidím i možnost porážky, nebo spíš i možnost blížící se porážky Ruska, zde není riziko velkého válečného konfliktu i s použitím jaderných zbraní o nic méně reálné než v případě opaku, tedy nějakého jasného vítězství Rusů a hrozby zabrání celé, nebo podstatné části UA, takže je to tak nějak " z bláta do louže " a pokud se jako lidstvo chceme vyhnout dalšímu "restartu" a v tomto případě asi opravdu v podstatě " od nuly " pak řešení nebude jednoduché a " bezbolestné " a řekl bych, že UA bude nějakým způsobem " donucena " ke kompromisnímu řešení obsahujícímu obětování části svého území. Myslím si to z důvodů, že jednak očekávám výhru Trumpa v prezidentských volbách a tím větší orientaci USA na vlastní problémy a zároveň si nemyslím, že EU má jak ekonomicky tak i z pohledu podpory vlastního obyvatelstva sílu další dlouhé roky materiálně podporovat UA v takové výši aby to mělo nějaký zásadní dopad na vývoj válečného konfliktu. Rozhodně žijeme ve velmi " třaskavé " době a já tedy poněkud optimisticky budu doufat, že hrozba samozničení lidstva je natolik děsivá pro všechny, že se k tomuto kroku nikdy a z žádného důvodu neodhodláme.
Pivo je mi celkem fuk, nicméně obecně se dá říci, že dokud budou češi předražené výrobky kupovat nic se nezmění, čili je otázkou zda má cenu jít cestou " budu si stále stěžovat, ale budu to stále kupovat ", nebo spíš cestou " omezím na nějaký čas spotřebu na nezbytné ", kdyby se jim na to "vyprdla" i jen 1/4 zákazníků, tak by je propad tržeb donutil svoje "regionální nastavení" přehodnotit, ale nevěřím, že se to v nějaké větší míře stane, čech na sobě nechá dříví štípat.
Pro všechny, kteří se takovým negativním jevem nesetkali mám vzkaz, že si toho mají vážit, osobně velmi často využívám jako "pracovní" auto starý Nissan Micra K11, důvodů je několik, je to jednoduché auto kde se v podstatě nemá co pokazit, nebojím se, že mi ho někdo ukradne, odře apod. a samozřejmě pokud jezdím sám tak za velmi nízkou spotřebu zařídím vše co potřebuji od nákupů po pracovní cesty po okolí v perimetru 40km. S tím, že mě má potřebu někdo předjet v obci, kde jedu třeba 55km/h a provoz nebrzdím, nebo, kde mi to tam z vedlejší někdo "pošle" protože to před tím malým prckem stihne, případně, kde na okrsce jedu to svoje 95-100 km/h a mám na zadním nárazníku nalepenýho týpka v "koncernu" se setkávám skoro obden, většinou to neřeším a jedu si svoje, přibrzdím, přemýšlím za druhé a včas uhnu apod.,"kolo je kolo a kolem zůstane, blbec je blbec a blbcem zůstane" jak je text jedné mé oblíbené písně. Hlavně ať se všichni dostaneme v pohodě domů.
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Češi jsou největší plačky Evropy, díky své práci prodíždím celou zemi křížem krážem a díky koníčku mám projetou i valnou část Evropy a to jak té Západní, tak i Východní a moji depresivní spoluobčané představte si, že můj názor je ten, že jsme si " vylosovali " nádherný a bohatý kus země, že se tady máme velmi dobře a to jak s ohledem na zajištění základních potřeb lidí tak i s ohledem na různé katastrofy, živly, úrodnou půdu, lesy apod. a je v podstatě aktuálně jedno, který lhář je ve vládě. Doporučuji věnovat se sobě, svému rozvoji, své práci, dělat vše jak nejlépe dovedu a radovat se z každého dne a z toho co nového mi přinese, nikdo tady v prostředku Evropy na té nejbohatší a nejúrodnější části planety hlady neumře.