Nevím, nejstarší vůz mám 2016 a budu brzo měnit. Normální člověk přece nechce jezdit v 16 let staré peleši🤦 nové auto, je otázka 10-15 platů 🤦 ( a já úplně nová nekupuji, takže 6-9 ☺️ )
“Normální člověk” ? To by mě zajímala definice, protože já třeba znám i lidi co jsou dle mého soudu zcela normální a auto ani nemají, proc? No protože ho s ohledem na svůj městský život nepotřebují, oproti tomu mají třeba 1-2 byty na podnájem a cestují po světě. Nebo ať už mluvíme adresně, já jezdím starými auty celý život a taky si připadám normání, ušetřený peníze dávám do akcií a dividendový výnos mi pokrývá roční náklady na energie domu a dalo by se pokračovat, podle mě je vše otázka preferencí s ohledem na svojí životní situaci.
Mpi byly všechny benzínové motory do fabie 1. Znamená to vícebodové vstřikování. Čili každý válec měl svůj vstřikovací ventil. Ještě byl ve felicii do poloviny roku jednobod z Favoritu, ale ten skončil v srpnu 1996 a byl nahrazen technikou mpi (jednobod má rozdělovač a mpi zapalovací lištu). Zas rádoby chytrolín co o tom ví prd a dělá rozumy.
Urážejte si koho chcete, to vypovídá jenom o Vás. psal jste, že motor BUD není MPI ( systém vstřikování ) na což jsem reagoval že to není to pravda. Nijak nerozporuji, že Vámi zmíněné enginy nejsou MPI a nikde jsem to nepsal narozdíl od Vás a jak vidno tak tím, že jste teď napsal, že MPI jsou všechny benzínové motory od Fabia 1 jste tak nějak potvrdil že je to i BUD a popřel jste to co jste tvrdil doposud. Víc k tomu nemám milý pane.
Podle mě je jediné kritérium jaké má člověk náklady, pokud jsem stihl pořídit vlastní bydlení a již jsem bez dluhů tak mi k velmi spokojenému životu bude stačit to, co jiný v komerčním nájmu nebo s objemnou hypotékou ještě na mnoho let bude považovat za přežívání, například, tohle téma se nedá jen tak zobecnit.
Správně píšete : “ Pokud je člověk trochu finančně gramotný, udělá to úplně jinak a lépe”. Otázka je, kolik takových je. Dle diskuze hodně málo. No a pro některé z nich je DIP řešení ( pro některé ) 😀
Máte můj respekt jak se snažíte zde " vést osvětu " i když si nemyslím, že to je co k čemu. Osobně moc nechápu to, proč existuje skupina lidí, kteří sice nejsou nijak zvlášť ekonomicky vzdělaní, ale přesto dokáží vydělat tolik peněz, že mají nějaké ty přebytky, ale stále se brání investičním produktům " šitým " pro ně, ať už je to nejzákladnější penzijko na které skoro všichni zaměstnavatelé něco přihazují, nebo aktuální DIP, případně přes svojí banku Portu či podobné, ale každý svého štěstí strůjce že. Navíc strach z investic je dle mého soudu naprosto irelevantní a ve finále ani to není nic extra složitého ( byť uznávám, že to není pro masy ), ne každý musí obchodovat intradenně a vysedávat u toho hodiny, moje portfolio, které jsem začal z přebytků ( po zajištění bydlení a splacení všech dluhů ) tvořit před 37 měsíci a to konzervativním způsobem investic co US dividendových " králů " a reivestováním zisků + dalším odkládáním jsem za ty 3 roky a kousek na portfoliu +35-41% ( dle aktuálních výkyvů na jednotlivých titulech ) , prostě obyčejné složené úročení, k tomu obyčejné penzijko 10 let s příspěvkem zaměstnavatele kde prostě když mi někdo ty peníze dává, tak proč je nevzít ( někteří moji kolegové si tento benefit nechávají raději transformovat do " bodů " na flexipass a utrácejí je, v tomto já rozumnou volbu nevidím ). A rozhodně si nemyslím, že bych byl nějaký " investiční guru " a nedej bože abych někomu radil. Držte se. J.
Alternativa k holátku i30 samozřejmě neexistuje, tedy zatím. Ale existuje alternativa k nějaké lepší octavii. I ojetých EV je dost. Každý, kdo má vlastní zásuvku pro EV už si může vybrat. Já mám teslu s LFP pro doplnění, roční úspora na palivu 45000, km = 0,5 Kč, náklady na servis 0,-
Ale o tom to přeci je, že, předpokládal jsem, že se logicky bavíme o alternativě pro obyčejného slušně vydělávajícího člověka, zaměstnance, tedy o 60% našinců, který by chtěl na EV přejít z fosilních paliv, čili nemá doma ještě žádnou infrastrukturu, nepotřebuje a ani nemá na auto za milion a zde prostě žádná alternativa co by dávala ekonomický smysl není, ono alespoň podle statistik, lidí co si nemůžou auto daňově odepsat na firmu, tedy zaměstnanců, je většina a pro tuto většinu zatím přechod na EV nedává smysl a to ani pro lidi jako já, kteří mají příjem na 200% průměru a nemají dluhy, já bych prostě aktuálně do kompletní změny z fosilu na EV od nuly nešel, na to jsem stále moc chudý, respektive dokážu ty peníze využít efektivněji. Jak jsem psal jinde 12 let jsem využíval starší auto a kompletní náklady na něj ( benzín, pořizovací cena, údržba, poruchy, ručení, prostě vše ) byly za 12 let cca 660 tisíc při najetých cca 170 tis km, to je myslím velmi slušné a kdybych před 12 lety ( a nevyšlo by to ani dnes jsem o tom přesvědčen ) šel do instalace EV doma od základu, tak v tom budu neporovnatelně jinde. Jak píšu, nejsem primárně odpůrcem, ale při posuzování vhodnosti a eventuální výhodnosti EV je třeba posuzovat celkovou situaci jedince a tím nemyslím pouze kolik vydělává, to je pouze jeden údaj, bez celkového obrazu k ničemu, tj. EV rozhodně aktuálně není pro většinu, ba právě naopak. Čili nerozporuji, že vy jste spokojený.
Dobrý den pane Veselý. po přečtení Vaší diskuse konstatuji, že pořád vedete.
Snažím se sám získat info o EV. Mám lukrativní práci, dům, na kterém by mohla být fotovoltaika... ale pořád mě nějak nikdo nepřesvědčil, že je lepší jezdit do Itálie na lyže elektroautem. A podotýkám, že nejsem až tak odpůrcem elektromobility. Ale vím, že pro mne je nejdražší komoditou můj čas ...
Zdravím, pro mě vyjma času je ve srovnání důležité i to “ co za to “, také bydlím na menším městečku v RD a také bych mohl vybudovat celou solární infrastrukturu s nabíjecím portem, soláry, aku …. nicméně jenom toto je kolem 300 tis bez dotace, slušné EV za milion, no popravdě, mě v mojí situaci vyšlo ekonomičtější jezdit starším autem ( podotýkám ve velmi dobrém stavu ) a mít k tomu US divi akcie, kde mi roční výnos pokryje náklady na spotřebu elektřiny a také nejsem jednoznačným odpůrcem, ale zatím v tom pro mě ekonomický smysl nevidím. A dát 700 km i v zimě v kuse také není k zahození.
na autě nikdy nevyděláte pokud to není veterán. A srovnávat by jste měl auta výbavově srovnatelná, ne i30. A to jsme se ještě nebavili o servisu.
Tak prosím mluvte konkrétně, které EV vidíte jako alternativu k i30 co se týče užitné hodnoty, velikosti a dojezdu, nechám se poučit, já nic nevidím. A bavím se o využívání jako rodinné auto na každodenní používání, dovolenou, služební cesty po ČR atd. Neodsuzuji malá levná EV do města nebo jako druhé auto pro ženu “ kolem baráku “ s perimetrem 50 km , samozřejmě pokud jste bohatý, většinová společnost ani na toto využití nemá a pro mě to nemá ani logiku, když budu bydlet v Praze ( jiném velkém městě ), ne na sídlišti ( dobíjení ) a budu tam i pracovat, tak budu primárně využívat veřejnou dopravu a auto na nákupy, dovolené, chalupu, za příbuznými atd. si pořídím klidně pár let starou Fabii co za směšnou pořizovací cenu, spotřebu a údržbu bude sloužit dlouhá léta. A pokud bydlím na vesnici kde prostě dvě auta potřebujete, když jedním dojíždíte někam za prací a druhé je v rodině jako záložní/pro ženu, si jako jedno pořídíte EV tak k tomu potřebujete i celou infrastrukturu a stejně si jako to druhé pořídíte nějaký spalovák, takže cenou jste tam kam drtivá většina lidí nedosáhne.
když píšu jezdit, tak myslím jezdit. A když už se ptáte na ostatní náklad - ceny EV už se srovnaly na ceny spalováků, na to nemusím být bohatý. A stát mi na to nedal ani korunu.
Vaše volba, já když něco používám a počítám výhodnost tak započítávám všechny náklady za čas využívání, přijde mi to logické, protože na pořízení celé té legrace stejně musím vydělat. Machrovat s ježděním zadarmo je tak apriori pitomost, a nevím kde žijete, ale nový slušný spalovák se dá pořídit někde kolem 350 tis ( i30 ), spotřeba do 6l, srovnatelné EV je jaké prosím, s porovnatelnou velikostí a dojezdem? Já tam nic za tuhle cenu nevidím, Kona za 820 tak možná, to je rozdíl 13 tis litrů benzínu tedy cca 200 tisic km i kdyby jste tankoval zadarmo ( což prakticky nelze ).
výborný článek, výborná diskuze. Je dobře, že všichni platíte spotřební daň z paliv. Čim déle budete platit, tim déle my budeme jezdit skoro zadarmo 👍
To by mě zajímalo jak v celkových započtených nákladech jezdíte “skoro zadarmo”. Moje minulé auto jsem měl 12 let, najel jsem na něm 170 tisic km, údržba, benzín, pořizovací cena, ručení vše mě stálo cca 650 tis ( ano auto nebylo nové ), i kdyby mi někdo dával elektřinu zadarmo tak se na to s EV nedostanu. Je to jenom hračka pro bohaté s dotacemi ode všech, takže chucpe. Bez dotací ( různých daňových odpočtů a zvýhodnění ) by ten business zkolaboval. Děkuji na EV jsem chudý, raději budu jezdit ve starším benzínu a ten rozdíl peněz oproti EV za milion + dám do divi akcií a ziskem pokryju náklady na elektřinu v bytě. Každý podle svého ;)
Máte pravdu. Ale aspoň se o tom mluví. Jediná spravedlnost je ta, že její dcery vědí, že je jejich matka člověk který bez mrknutí oka zničil život 40 lidem. Snad jí alespoň opovrhují. Tedy pokud mají svědomí.
No já jsem takový věčný optimista, takže budu doufat, že se dcery “nepomatčily”, ale kdo ví ;)
Ano, ale v tomto případě důkazní břemeno poskytla sama obžalovaná. (Přiznala, že platila 200k svým dcer školné) Proto všechny peníze které poskytla své dceři od zahájení trestné činnosti by měli být vymahany zpět, jako výnos z trestné činnosti. Kecy o tom, že zrovna ty peníze které ukradla neposkytla své dceři by měl být irelevantní.
No já tedy v článku čtu, že „Takže jsem se ocitla bez prostředků, obě dcery na studiích. Ono nějakých 150 nebo 200 tisíc měsíčně potřebujete. Nevyděláte to a za tři měsíce už jste skoro na milionu. Pak to začne být fofr,“ z čehož rozhodně neplyne, že platila 200k školné, ale že měla měsíční náklady na vše 150-200k ( nakolik je to žití si jako čuník v žitě je jasné ). Vymáhány by měli být všechny peníze, které jsou prokazatelně použity z trestné činnosti a to pouze po osobě, která trestnou činnost spáchala, případně pokud lze dokázat, že peníze z této trestné činnosti byly třetí stranou vědomě použity, předpokládám, že důkazní břemeno je tak na straně žalobců a bez dokázání nelze potomky trestat, tím by jsme se vrátili na úroveň lidových soudů, prostě uplatňování kolektivní vinny apriori je ( temná ) minulost.
A prachy vrátí kdo? Takže stačí, aby se jedna důchodkyně “obětovala” a zajistí tak, z kradených peněz, dvě generace rodiny? Tohle je děsivý návod!
Když Váš potomek někoho zabije tak si půjdete do vězení sednout také v rámci kolektivní viny? Pokud bude prokázáno, že byly peníze přesměrovány příbuzným pak je samozřejmě v pořádku aby byly jejich majetky zabaveny, ale to s článku nijak neplyne a predikovat to nelze, pokud bude dokázáno ano, pokud ne tak ne, uplatňování kolektivní viny bez ohledu na důkazní břemeno je svinstvo.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
"Normální člověk" myšleno, kdo má strach o své zdraví, život a i rodiny, kamarádů, každého koho vozí. Snad se shodneme, že dnešní vozy jsou daleko bezpečnější než ty z roku 2010, 1990... Také produkují mnohem méně CO2 a mají menší spotřebu - to je opět odkaz pro ty co myslí na sve děti třeba 😉
To jsou prostě fakta a jelikož já pro sve blízké vždy dělám maximum, mám to tak. Kdo má ja k píšete jiné preference než rodinu a blízké omlouvám se není normální 😉
Jinak i já když jste to zmínil investuji do akcií, dluhopisů, pozemků i kovů, nevím však, jak to s tím souvisí 🙈
2 odpovědi
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Vkládáte mi do úst něco co jsem neřekl, nikde z mého postu neplyne nic o nepreferování rodiny, přečtěte si to prosím ještě jednou. Říkám pouze to, že hledisko “normálnosti” nejde unifikovat na základě svého “životního set upu”, pokud nebudu nové auto potřebovat tak ho mít opravdu nemusím, pokud najedu 100km měsíčně vedle do vsi nakoupit a nejsem fanoušek automobilismu tak mi taky bude stačit starší, pokud si budu muset vybrat mezi tím, mít nové auto a jinak nemít na dovolenou tak budu taky klidně jezdit ve starším atd. A apriori to není o majetku, příkladem může být starý majitel Ikea, který ač miliardář jezdil dlouhá léta Volvem 240, protože ho měl prostě rád. Nehaním že vy to máte jinak, ale nelze tvrdit, že kdo nemá nové auto není normální, to je blbost. Co se týče investic tak jsem je zmínil pouze ve vztahu k mé osobní situaci a to v tom kontextu, že moje výdělky ( nadprůměrné ) mi dávají na výběr mezi jezdit novým autem a ročně k tomu platit 150 tis za kompletní náklady spojené s bydlením, nebo jezdit autem starším a mít naklady nula. A samozřejmě se nebavím o rozpadajícím se “vraku” z devadesátek. Jinak co se týče bezpečnosti pak bych třeba řekl, že třeba Céčkovej Mercedes deset let starý na tom bude líp než novej Renault Capture ( čímž neříkám že nějaký Mercedes bude olítaná herka zralá na šrotiště ), prostě nerad paušalizuji a už vůbec ne jenom podle sebe.
1 odpověď