To s tou dopravní dostupností jsou kecy.Po železnici se třeba do Jeseníku z Ostravy nedostanete.Obnovil se sice provoz z Ostravy do Opavy,ale dále do Krnova se nedostanete.Z Krnova na Jeseník je trat velmi poničená,nesjízdná.Vede právě přes Českou Ves,Mikulovice a polské Glucholazy,tam velká voda řádila nejvíc.Po silnici to neznám,ale lepší to nebude.Když za mnou loni přijela dcera s rodinou do Lázní Jeseník,zet říkal,že to je jízda po okreskách,nevede tam žádná rychlostní komunikace.
U mojí praktické lékařky se očkuje chřipka i covid.Jsem 65+ takže hrazeno pojištovnou.Očkováními jsem vždy procházela hladce,ale tentokrát po očkování chřipka+covid najednou jsem měla reakci.Večer v den vakcinace zimnice a zvýšená teplota,následně 24 hodin trvající rozlámanost a bolesti v celém těle.V místě vpichu do paže červený flek na kůži,místo je horké a bolí.
No nedovedu si představit,co by taková mrazivá zima v dnešním digitalizovaném světě napáchala škod.Bez elektřiny a internetu by nefungovalo spoustu věcí,život by se de facto zastavil. Tyhle vymoženosti před skoro sty lety nebyly,nebyly ani na přelomu let 1978/79 kdy o silvestrovské noci spadly teploty o 30 stupnů.To byl kalamitní stav,který zcela ochromil společnost.Takže ti,kteří brečí po pořádné zimě,at se chytí za nos,stejně jako ti,kteří v létě volali déšt.Když přišel,byly z toho ničivé povodně.Z výstrah ČHMÚ si dělali srandu a ono se to vyplnilo.
Ten útok byl likvidační,mohl mít fatální následky.Kdysi se taky třeba v hospodě pobili,ale skončilo to spíš s lehčími šrámy.Dneska je míra agrese mezi lidmi alarmující,život v žebříčku dnešních hodnot je na nízké úrovni,útoky jsou brutální.A za to dostanou jen podmínku?Věk blízko mladistvých,nebo dokonce opilost,není polehčující okolnost,spíše naopak.Na můj vkus je tolerance české společnosti vůči alkoholu a opilcům až moc velká.
Jeden z příkladů,že přehrada dokáže zmírnit následky ničivé povodně je Slezská Harta.Byla dokončena 1997,krátce před povodněmi toho roku.Předpoklad plnění nádrže dle projektu 10 let,obsah miliony kubíků vody.Přišly povodně a nádrž byla za pár týdnů plná.Ted si představte ty miliony kubíků vody,které by se přidaly k vodě,která tekla a ničila všechno,co stálo v cestě.
Nemám řidičák,ani auto,poslouchala jsem však povodnové zprávy.Hovořil tam i zástupce autorizovaného autoservisu,který říkal,že zaplavené auto je totálně na odpis.Stačí,aby se voda dostala jen pod práh dveří auta. Dole pod podlahou vozu jsou rozvody a svazky elektroinstalace,kterou voda nenávratně zničí.
To jsou zase kecy,kterými se vůbec neřídím.Žiji sama a nedovedu si vařit tak,aniž by jídlo nezbylo,to pro jednu osobu ani nejde.Mám to na pár dní, prostě,až dojím,uvařím jiné. Jako důchodkyně nemám na vyhazování.Jediné co je fakt,jsou houbová jídla.Houby jsou těžce stravitelné a opětovným ohříváním se stávají jedovaté.Proto se připravují ihned ke konzumaci,nikoli do zásoby.
Vida beru to jako užitečnou informaci,ani jsem nepostřehla,že u smluv pojištění majetku je nějaká karenční doba.Loni jsem uzavřela novou pojistku,protože byt po rekonstrukci zvýšil hodnotu a stará pojistka by byla podhodnocená.Povoden nemám zahrnutou,dům stojí na kopci,daleko od řeky,zcela mimo záplavovou zonu.Pojištovny na to mají mapy.
Vždycky jsem záclony měla,mám je i po rekonstrukci bytu,jen místo garnýží mám modernější dřevěné tyče v pokojích.V kuchyni je nalepená lišta na stropě se žabkami(snížený strop).Bez záclon mi interiér připadá strohý a neútulný.Nějakou modou se neřídím,záclony jsem koupila hotové,délka po parapet okna.Z praktických důvodů,mám kočky a psa,aby se po nich nevěšeli.
Pěkná blbost,to už tady jednou bylo a zřejmě se to neosvědčilo.Zavedla se 10letá povinná školní docházka,ze základky se vycházelo ve 14 letech v 8 třídě.Platilo to 12 let,mezi lety 1976/88.Z učebních oborů vycházeli neplnoletí vyučenci,kteří se nemohli plně zapojit do pracovního procesu,protože nemůžou dělat noční,práci s penězi,různé další práce,které mladistvý nemůže dělat.Tyhlety vymyšleniny "chytrých"hlav ohledně školní docházky se táhnou už do 50 let.Mamka vycházela ze školy 1953 z osmičky,strýc její mladší bratr nastoupil 1950 na devítiletku.Devítitetka pak vlastně zůstala až do té pofidérní změny v roce 1976.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Učnovské školství na železnici bylo zlikvidováno už před 30 lety.Sama jsem se v roce 1977 vyučila v oboru železničářka.Na našem OUŽ se učili i zámečníci kolejových vozidel,přímo pro lokomotivní depa,jako my měli učební smlouvy pro železniční stanice.Kolegyně,která nastoupila k nám do práce 1995,byla poslední ročník učiliště,který doběhl po zrušení učebního oboru.Škola funguje sice dodnes,nemá však už se železničáři nic společného.