Angličtinu není třeba protlačovat. Je to úřední jazyk nejlidnatější země světa (Indie), úřední jazyk země s nejsilnější ekonomikou (USA). Ignorace miliard lidí, kteří anglicky neumí a umět nebudou? Možná. Znalost angličtiny umožňuje sledovat v tomto jazyce zprávy, filmy, číst odbornou literaturu. Závěr: použitelnost angličtiny dosahuje nesrovnatelně vyšší úrovně.
Dcera se učí matematiku Hejného metodou od začátku první třídy? S pracovními sešity doteď pracovala jak? Změnila školu a Hejného metodu dříve neměla? V tom případě by byla namístě individuální konzultace, kde by byla seznámena s prostředími Hejného metody. Nadprůměrně inteligentní matka se 2 VŠ si nevšimla, že jednotlivé typy úloh jsou v pracovním sešitě srozumitelně vysvětleny? Pod úlohou s autobusem je úloha 2: vyřeším násobilkové čtverce. Nad úlohou s autobusem je text: vynásobím ta modrá čísla, dostanu žluté číslo uprostřed mezi čísly modrými. Úlohy vyřeším sousedy a vyřeším autobus určitě byly vysvětleny také. Ke škodě své dcery nedokáže prakticky použít své vzdělání a nadprůměrně vysoké IQ a pomoci dceři s úkolem. Exmanžel neumí česky, že vzkaz napsal anglicky? Jakou měrou se jeho neznalost češtiny podílí na tom, že he doesn’t know what it’s wishing? Exmanžel, který neumí česky, na zavolání naklusal, aby do sešitu vlastní rukou napsal I don’t know what it’s wishing? Jen tak na okraj, je to oznamovací věta zakončená otazníkem.
2.80 až 3.00 Kč je cena silové elektřiny bez DPH. Kromě toho se v ČR platí za distribuci elektřiny a ekologická daň. Zaplatil-li 81 000 Kč při ceně 1,70 Kč/kWh, spotřeboval nabíjením od roku 2018 celkem 47,6 MWh (průměrně 9,5 MWh ročně). Mám distribuční sazbu D56d (tepelné čerpadlo, 22 hodin denně v nízkém tarifu). Za takové množství elektřiny odebrané během pěti let pouze v nízkém tarifu bych podle aktuálního ceníku celkem zaplatil přes 269 000 Kč, takže o 188 000 Kč více než v USA. Benzinové auto by za 220 000 km při spotřebě 4,5 l na 100 km spotřebovalo benzín za 396 000 Kč při ceně 40 Kč za litr, benzín by tedy byl o více než 126 000 Kč dražší než elektřina. Závěr: ani po ujetí 220 000 km nedokáží nižší provozní náklady nahradit vyšší pořizovací náklady.
Naše ekonomika má vysoký podíl průmyslu. Je to dobře nebo by bylo dobré ten podíl snížit? Viděno touhle optikou, co nejrychlejší přechod na € pomůže našemu průmyslu. Jinak řečeno: bude se déle mluvit a psát, že jsme jen montovnou, že má naše produkce malou přidanou hodnotu. Zachování Kč způsobí (bude-li Kč posilovat), že naše průmyslová produkce se bude kvůli rostoucím nákladům a současně klesajícím exportním ziskům stávat nekonkurenceschopnou a dojde ke změnám ve struktuře ekonomiky. Příjemný proces to zřejmě nebude.
Proč někdo na zimních pneumatikách na mokré vozovce jede pomaleji než maximální povolenou rychlostí? Protože používá rozum, který mu říká, že na mokré vozovce mají zimní pneumatiky delší brzdnou dráhu než pneumatiky letní? Není snad brzdná dráha za mokra delší než za sucha? Není snad povinností řidiče těmto faktorům přizpůsobit rychlost?
Google Maps odmítám používat nejpozději od té doby, kdy jsem si uvědomil, že odlišit v nich dálnice a rychlostní silnice od ostatních silnic 1. tř. dokážu jen s obtížemi anebo vůbec.
Raději používám aplikaci, která pracuje s takovými jmény obcí, s jakými se setkám v provozu: Aachen a ne Cáchy, Świnoujście a ne Ústí nad Svinou, Graz a ne Štýrský Hradec, Venezia a ne Benátky, Miskolc a ne Miškovec aj.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Česká D1 má na rozdíl od Německé A8 odstavný pruh a připojovací pruh. Vždy, když jedu ze Salzburgu do Tyrolska, nevycházím z údivu, jak mohou něco takového vydávat za Autobahn. Již jsem měl tu čest popojíždět oněch necelých 70 km od A93 do Salzburgu rychlostí pěší chůze. Po takové zkušenost vnímám silnice a dálnice v ČR mnohem pozitivněji.
1 odpověď