Tak jedna věc - platí Moldavané nebo neplatí? A platí Podněstří nebo neplatí?
Když neplatí, není plyn, není o čem se bavit.
A druhá věc - technikálie. Do Moldavska se plyn dostane přes Ukrajinu (má zájem plyn blokovat nebo ne?) nebo obráceně přes Rumunsko. V druhém případě mohou Moldavané dodávky do Podněstří zablokovat. ("v případě nedodání budou větší problémy v Podněstří"). Je tu příliš mnoho nejasného a Rus s tím nemusí mít nic společného.
Tak jediný životnímu prostředí příznivý automobil je šlapací nebo tažený koňmi nebo kozami (Škoda Kozliq).
Pokud něco rušit, tak dotace na elektromobily a spotřební daň na benzín a naftu. Aby se narovnalo tržní prostředí. A pokud státní podpora elektrifikaci, tak automobilkám na vývoj a ne koncovým uživatelům, aby si vozítko mohli pořídit.
A pak ať slavný Elon ukáže, co umí.
Tak v okamžiku, kdy se porovnávají kWh elektřiny a kWh ukryté v tekutém palivu musí vyjít elektromobil násobně lépe. Podobně třeba srovnání kroutícího momentu na nízkých otáčkách. Ale kolik stojí kWh elektřiny a kolik stojí kWh v tekutém palivu (bez spotřební daně - ta u elektřiny také není) by autor také mohl napsat. Tam ten poměr bude obráceně a o dost větší než u kilowatthodin. Takže asi tak. Kdo E-auto chce, ať si ho pořídí a provozuje. Bude ho to stát celkově víc a bude mít pocit ekologičnosti. Ale proboha nenuťte ho lidem silou nebo takovýmito články.
V jednom má článek naprostou pravdu. Direktiva (EU i státní) naprosto ignoruje zákon nabídky a poptávky. Ale ten se skrytě dříve nebo později stejně projeví. Tím, že lidé ta "správná" auta nebudou kupovat a budou udržovat to, co mají doma, aby do situace, kdy auto musí koupit (protože je drahé a často na něj nemají), byli dotlačeni co nejpozději. Ve výsledku to vždycky povede k tomu, že díky tomu budou auta drahá, vozový park čím dál starší, výrobci ztrátoví a ve finále autoprůmysl bude kolabovat. Pak už jen budeme moci do Bruselu poděkovat za zničení kdysi kvetoucího průmyslového odvětví.
Odbory jsou jen fraška a místo toho aby bojovaly za to, aby se lidé opravdu měli dobře (tj. mít především dobře šlapající ekonomiku), tak se budou kamarádit s partou, které na fungující ekonomice nezáleží a pro které je nejdůležitější vyluxovat státní pokladnu na uplácení státem placených voličů.
Nejférovější by bylo omezit volební právo pouze na ty, kteří do státu více dávají než od něj berou. Prostě jen ti, co stát platí, mohou volit. A to by byl hukot. Rázem by volila čtvrtina lidí, kteří dneska mohou, protože mají zezadu dírku. Nešlo by uplácet ze státního a to, kdo co v politice dělá, by bylo najednou o něco víc vidět.
Asi krok správným směrem. Pokud někomu banka nepůjčí, protože má pro požadovaný úvěr malé příjmy a nebo má další dluhy, tak se nabízí nebankovní společnosti. A ty jsou "in" právě díky nezjišťování finančních možností. A aby se v osidlech těchto společností nevyskytovalo mnoho lidí, kteří by bankovní úvěr splácet ještě dokázali, tak pro ně je zde uvedené možným řešením. Notorickým dlužníků nepomůže nic.
Za první republiky existoval trestný čin lichvy - neúměrných úroků při zápůjčce peněz. To byla metla na společnosti, kterým dnes říkáme nebankovní. A řešilo to stejný problém - nespadnout do dluhové spirály pro ty, kteří jsou schopni dluhy splácet. Co jinak si myslet o půjčce 50 000 za které splatíte 355 000, při prodlení ještě násobně víc..
Problém demokracie je, že si většinově odhlasuje její zrušení.
Ne, problém současných demokracií je, že volební právo má kdekdo a ne pouze ti, kteří chod státu platí.
Pro ilustraci - kolik % by měl AB bez důcodců? A koho by mohl upláce sliby o vrácení kdečeho z minula? Každý takový příjemce by totiž automaticky přestal být voličem.
"Rozhovory totiž – navzdory opakovaným schůzkám – dosud k ničemu nevedly".
Tato věta jen usvědčuje Hamás z kladení nereálných požadavků a nezájmu řešit cokoliv s Izraelem jednáním a pokud mají jen filozofii "zničit Izrael za každou cenu", tak ta cena může být vlastní zničení (Hamásu, palestinců,... dosaď co uznáš za vhodné)
Jestlipak pán nepobírá nějaké prebendy od realitních makléřů, co potřebují pár rekreačních nemovitostí koupit, aby dráže prodali.
U rekreačních objektů většinou tepelný štítek není důležitý - v nejhorším mi tam bude v létě příliš horko. Asi tak. Ale na tohle se dá přijít prostým rozumem, není třeba louskat "odborný" článek. Problém to bude v historických centrech, ale o těch titulek nemluví. Takže to vidím na první větu.
Tak gro nápadů je 1)zmrazit válku. Jak? Když se dva perou, tak bez jiné větší síly se prát nepřestanou. Krom situace totálního vyčerpání. Ale vojsko na UA nikdo poslat nehodlá.
2) demilitarizované pásmo mezi oběma soupeři. Kdo ho bude vymáhat? Musí to být někdo mimo konflikt a být silnější, než jedna nebo druhá strana. US ani OSN to nebudou. Nikdo další mne nenapadá. Čína se asi angažovat nebude.
Takže nápady by byly, ale realizace se konat nebude. Kromě ustřižení podpory Ukrajiny Trump moc pák na konflikt nemá. S Putinem si možná zavolá, ale to bude asi tak všechno. Skřet v Kremlu pojede podle svého dokud toho bude Rusko schopné. A pokud UA padne díky Trumpovi, bude mít Trump problém v Číně s Tchaiwanem. Když by prošlo obsazení části Ukrajiny, proč by nemělo projít obsazení Tchaiwanu Čínou, že?.
No, základ je výroba a technologický pokrok. To určuje, jak moc se máme a budeme mít dobře. Pokud vláda sype do nevýrobních nebo výrobu nepodporujících aktivit, tak to nikdy k lepšímu nepovede. Pokud se upřednostňují spotřebovávači státních peněz (úřednický aparát, důchodci, učitelé, hasiči, pobírači dávek,...) a neřeší se, aby i v soukromé výrobní sféře také rostly platy, tak jde státní rozpočet do kelu. A v soukromé sféře platy porostou pouze když bude vyšší produktivita = se stejným úsilím se vyrobí víc. Z tohoto hlediska jsou všichni příjemci státních peněz naprosto neproduktivní a platy ve výrobní sféře pokud ovlivní, tak pouze směrem dolů díky vysokým daním.. (jasně, nejedná se úplně o každého příjemce státních peněz, řadu státních profesí je nutné mít, ale v zásadě to platí.)
A pokud jedni říkají že Fiala rozhazuje ("má stejný deficit") a druzí že za inflaci může Babišovo rozhazování, tak mají pravdu ne jedni nebo druzí ale všichni. A řešení na současné politické scéně neexistuje. Jsou tam jen rozhazovači. Možná Fiala o trochu méně. To si povíme za 2 roky.
No, pokrok sice nezastavíš, ale jak bude vymáhána odpovědnost auta v případě problému (havárie)? A další pecka - umožnit přístup "expertům" k datům z auta. Výsledek: auto napráší, kde jsem jel rychle a choval se nebezpečně včetně video záznamu ze všech palubních kamer.
A to standardní řidič asi chce.
Uvidíme, co na to naši slavní zákonodárci.
jede na baterky a když dojdou, tak si veze dieselgenerátor na palubě. A pokud si uvědomím, že spotřeba je mj. přímo závislá na přepravované hmotnosti, tak nejekonomičtěji vychází prostý spalovák, pak prosté elektro, pak plug-in hybrid a nakonec elektro s "prodlužovačem dojezdu". A to je určitě bingo.
Trochu mi to připomíná věštění z křišťálové koule. Nestabilitu dodávek OZE bude potřeba eliminovat připraveností dostatečného výkonu plynových elektráren a to bude elektřinu dále prodražovat. A pokud budou OZE vyrábět málo (nesvítí, nefouká), tak nám dovoz z Německa nepomůže - budou na tom v tu chvíli stejně. A taková bateriová úložiště, která by podržela byť jen na několik hodin celý stát, ještě nikdo nevyrobil.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Koukám na seznam odsouzených a je to samý rodilý francouz minimálně do pátého kolena.
Jo frantíci, co jste si k sobě natahali, to tam máte. Některé kultury s tou evropskou nejsou kompatibilní a nepřizpůsobí se.
1 odpověď