No, základ je výroba a technologický pokrok. To určuje, jak moc se máme a budeme mít dobře. Pokud vláda sype do nevýrobních nebo výrobu nepodporujících aktivit, tak to nikdy k lepšímu nepovede. Pokud se upřednostňují spotřebovávači státních peněz (úřednický aparát, důchodci, učitelé, hasiči, pobírači dávek,...) a neřeší se, aby i v soukromé výrobní sféře také rostly platy, tak jde státní rozpočet do kelu. A v soukromé sféře platy porostou pouze když bude vyšší produktivita = se stejným úsilím se vyrobí víc. Z tohoto hlediska jsou všichni příjemci státních peněz naprosto neproduktivní a platy ve výrobní sféře pokud ovlivní, tak pouze směrem dolů díky vysokým daním.. (jasně, nejedná se úplně o každého příjemce státních peněz, řadu státních profesí je nutné mít, ale v zásadě to platí.)
A pokud jedni říkají že Fiala rozhazuje ("má stejný deficit") a druzí že za inflaci může Babišovo rozhazování, tak mají pravdu ne jedni nebo druzí ale všichni. A řešení na současné politické scéně neexistuje. Jsou tam jen rozhazovači. Možná Fiala o trochu méně. To si povíme za 2 roky.
No, pokrok sice nezastavíš, ale jak bude vymáhána odpovědnost auta v případě problému (havárie)? A další pecka - umožnit přístup "expertům" k datům z auta. Výsledek: auto napráší, kde jsem jel rychle a choval se nebezpečně včetně video záznamu ze všech palubních kamer.
A to standardní řidič asi chce.
Uvidíme, co na to naši slavní zákonodárci.
jede na baterky a když dojdou, tak si veze dieselgenerátor na palubě. A pokud si uvědomím, že spotřeba je mj. přímo závislá na přepravované hmotnosti, tak nejekonomičtěji vychází prostý spalovák, pak prosté elektro, pak plug-in hybrid a nakonec elektro s "prodlužovačem dojezdu". A to je určitě bingo.
Trochu mi to připomíná věštění z křišťálové koule. Nestabilitu dodávek OZE bude potřeba eliminovat připraveností dostatečného výkonu plynových elektráren a to bude elektřinu dále prodražovat. A pokud budou OZE vyrábět málo (nesvítí, nefouká), tak nám dovoz z Německa nepomůže - budou na tom v tu chvíli stejně. A taková bateriová úložiště, která by podržela byť jen na několik hodin celý stát, ještě nikdo nevyrobil.
To, že L-410 bylo dodáváno do SSSR a tam dokázalo létat v tamnějších tvrdých podmínkách (odpověď na dotaz v jakém stavu se ze SSSR vracely letouny na GO byl: "strašném"), a dále třeba to, že L-410 je jedním ze 3 typů, které mohou létat do nepálské Lukly svědčí o spolehlivosti a odolnosti našeho výrobku. A přál bych mu tímto více obchodních úspěchů.
Nemám problém s navyšováním platů politiků o inflaci či o pár % nad ní. Ale musí tomu odpovídat výsledky jejich práce - růst hospodářství, mezinárodní kredit, neprůstřelné a jednoznačné zákony, rozpočet blízký vyrovnanému, minimalizace vlivu kmotrů (lobbistů),.....A to se za ty peníze, co politici mají neděje. Není divu, že lidi remcají a poukazují na jejich vyšší platy, když za nimi nevidí odpovídající výsledky.
dotace křiví trh a zdražují běžné věci. Má-li stát cokoliv dotovat, musí to jinde někomu ukrást (sám stát nic nevyrábí, jen spotřebovává). A pokud bude dotovat něco, co je samostatně neekonomické, musí někdo někde jinde zbytečně zdražit, aby si stát mohl uloupit "své". A je jedno jestli jde o dotace ne EV nebo o platy státních zaměstnanců, kterých každým rokem jen přibývá. Jde to ze stejné hromady.
Spolupracoval. To by jeden i skousnul, kdyby se k tomu postavil čelem, přiznal a nemlžil kolem toho. Ale Bureš na rozdíl od Pávka dělá a mluví jen to, co mu v daný okamžik něco vynese - peníze, další voliče, moc, popularitu. Řešení ožehavých problémů, kde by mohl něco tratit obratem předeleguje na jiné. Já nic, to jen někdo měl přijít a nepřišel. Takový člověk je pro mě nevolitelný i když dokáže zmanipulovat významnou část obyvatel.
Že přehrádka v Heřminovech dosud nestojí je ostuda státu a flastr za to by měli dostat i ekoteroristi. Alespoň morální.
Na druhou stranu, koukněte se, jak velká přehrádka to má být. Na vizualizaci vypadá jak obrovská přehrada, ale:
1,6km na délku a 400m na šířku. Jak dlouho by dokázala zadržet i jen stoletou vodu? Při odpuštění na 50% objemu max. 12 hodin. Jo, při správném načasování by odřízla tu největší špičku, ale jak přesně by se do ní hrázný trefil?
Jsem přesvědčený, že škody v Krnově a Opavě by nebyly dramaticky menší a chtělo by to alespoň ještě jednu takovou přehradu nebo realizovat většinu dalších opaření, které má Povodí Odry připravené. Na Moravici nevěděli, co je to povodeň - aby ne Kružberk a Slezká Harta jsou na objem 17x větší.
Pan Landovský jinými slovy modifikoval římské "Chceš-li mír, připravuj válku" na "Chceš-li mír, buď připraven na válku (a buď silnější než případní soupeři)".
Protože agresor vždycky rozumí pouze síle - třeba nepoužité, ale reálně existující.
To je jediný účinný lék na řešení všech válek. Diplomacie je jen podpůrná berlička, která může budovat, ale nezabezpečí trvalý mír.
Platy a dávky v celé státní sféře (od prezidenta po uklízečku na obci v Horní Dolní - dnes cca 3 mio lidí) by se měly odvíjet od průměrného platu v SOUKROMÉ sféře. Protože jen ta platí celý státní moloch. Tanečky a kecy o celkové průměrné mzdě, když si ji politici dokáží bez námahy upravit (přidají hasičům, učitelům, silovým složkám,...), jsou k ničemu.
Tak ono by jako první krok stačilo povinné pravidelné školení (třeba 1x za 5 let) o novinkách v silničních pravidlech pro všechny řidiče. Profíci nebo referentsky řídící řidiči to absolvují každý rok, ale mraky dalších včetně důchodců o novinkách neví. Přeženu-li to, tak ti dříve narození jezdí podle jejich řidičských zkoušek stále mimo obec bez omezení rychlosti.
A bez absolvování tohoto pravidelného školení řidičák neplatí. A zmizela by cca 1/4 řidičáků i bez čekání na vypršení doby platnosti.
Znám pár krásných, asi femcelových dívek (žehrají, že nemůžou najít partnera) a pak řadu spokojených normálních ženských, které ze sebe nedělají bůhví co, ale snaží se pěstovat vztah s opačným pohlavím tak, aby byla většinově spokojenost na obou stranách. Princ na bílém koni, co dotyčnou zahrne nebetyčnou láskou, romantikou, květinami, bohatstvím a neptá se na její charakterové vlastnosti existuje jen v pohádkách milé dámy.
Mám pocit, že tohle vše (incel, femcel,...) je hledání zdůvodnění, proč něco nejde/není místo hledání pravé příčiny problémů. Kdo chce, hledá jak,kdo nechce popisuje proč.
Tak vypíchnout Švýcary jako nejlevnější chce hodně novinářského umu. Ano, mají hodně dálnic, ale mají jen roční známku, která zejména turistovi prakticky znemožní ve Švýcarsku dálnici používat. Nebo ho průjezd Švajcem vyjde docela na raketu.
On se článek tváří, jako porovnání cen na dálnici, ale je to porovnání poměru poplatku ku délce placených dálnic. A to o tom, na kolik řidiče vyjde ujetý km vůbec nic neříká.
E-auto má dneska smysl jako druhý vůz do rodinného baráku. A v podnikatelské sféře pro krátké rozvážkové služby (dovoz pizz, pošta,...). Podnikatel , který potřebuje, aby se autu točila kola optimálně 16 hodin denně po elektru nikdy nesáhne. A všichni, kteří koupili e-auto a nespadají do výše uvedeného, tak tam hraje roli - ukázat, že "podporuji" tyhle technologie, nebo že na to mám nebo čirý entuziasmus bez ohledu na ekonomiku. A dotace křivily a křiví vyvážený pohled na věc. Jak je možné srovnávat e-auto a spalovací auto, když - na paliva je uvalená nemalá spotřební daň, když e-auta mají výhody typu dotace na pořízení, zdarma parkování,...a při tom, dojezd e-auta je často méně jak poloviční proti spalováku, nabíjení trvá desítkynásobně déle, pořizovací cena je výš než u spalovacích aut a to spalováky u výrobců svými prodeji e-auta ještě dotují (flotilové emise). Pokud se zavede dotace a prodeje vzrostou o 40%, tak to třeba znamená, že díky dotaci prodalo místo 50ti aut 70. A to je prodejní bomba.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak gro nápadů je 1)zmrazit válku. Jak? Když se dva perou, tak bez jiné větší síly se prát nepřestanou. Krom situace totálního vyčerpání. Ale vojsko na UA nikdo poslat nehodlá.
2) demilitarizované pásmo mezi oběma soupeři. Kdo ho bude vymáhat? Musí to být někdo mimo konflikt a být silnější, než jedna nebo druhá strana. US ani OSN to nebudou. Nikdo další mne nenapadá. Čína se asi angažovat nebude.
Takže nápady by byly, ale realizace se konat nebude. Kromě ustřižení podpory Ukrajiny Trump moc pák na konflikt nemá. S Putinem si možná zavolá, ale to bude asi tak všechno. Skřet v Kremlu pojede podle svého dokud toho bude Rusko schopné. A pokud UA padne díky Trumpovi, bude mít Trump problém v Číně s Tchaiwanem. Když by prošlo obsazení části Ukrajiny, proč by nemělo projít obsazení Tchaiwanu Čínou, že?.