Tak ono je něco jiného spalovák a elektro. U spalováků Čína nedokáže i s ohledem na emisní normy v Evropě konkurovat, protože se jí ten vývoj prostě nevyplatí. Proto tak masivně dotovala elektromobilitu a proto také mohou u nás ceny spalováků neustále růst. Protože pokuty za nedodržení emisních norem automobilky promítnou do ceny vozu a konkurence neexistuje.
aha to by mě nenapadlo , že to nenapadne Toyotu , která tam vyrábí hybridy a vozí je do EU
Voliči Trumpa mají své mentální příbuzné v každé zemi, proto je to jak přes kopírák, když čtete jejich názory.
V USA je čelním představitelem ignorantského populismu Trump, u nás Babiš.
Rozdíl vidím jen v tom, že Češi, kteří volí autoritáře Babiše vesměs mají osobní zkušenost s totalitou, takže dobře vědí k čemu to vede, vláda jedné strany, silný vůdce a konec demokracie. Tyto lokajské duše se slzou v oku vzpomínají na "zlaté" časy, kdy se jim tak "krásně" žilo v tom socialistickém chudobinci, za ostnatým drátem a se sovětskými okupanty.
Američané tuhle zkušenost nemají a naivně si myslí, že když si zvolí diktátora a pak se jim nebude líbit, zvolí si v demokratických volbách příště někoho jiného....
Přitom obdivovatel diktátorů Trump jim říká jasně - teď mě zvolte - a příště už nebudete muset chodit k volbám.
XX
Nepřekvapuje proto, že podle výsledků výzkumu agentury STEN/MARK u nás nejvíc fandí Trumpovi komouši a nácci - 70% voličů KSČM a 55% voličů SPD.
Na třetím místě jsou voliči Motoristů - 50%.
Jo jo všechno je špatně, jen vy máte pravdu. A pak kdo tady popírá demokracii.
Pokud ale někdo chce, aby byla planeta zelenější, tak to musí zadotovat. Nebo si myslíte, že lidi budou jen tak najednou přecházet na jiné způsoby vytápění, elektromobilitu a nevím co ještě a veškeré náklady budou hradit sami? Omyl. Vykašlou se na to a radši se vrátí k tomu původnímu. A pokud půjdou negativní motivací, kdy radši místo pozitivní dotace budou negativně lidi omezovat, že zakážou topení dřevem, zakážou spalovací motory a tak, tak bude nová revoluce, to mi věřte.
Ano dotace jsou ,,výhodne" , jenže jak chcete řešit místa , kde není možné využívat dotované zdroje ? Opět je to situace , kdy na tyto peníze dosáhne jen určitá část obyvatel. Realita dotací je taková , že seberete na daních peníze všem a někomu trochu dáte. Což je samo o sobě hloupost , protože část peněz vždy sežere státní administrativa.
no a co pan ředitel navrhuje? I když tedy přijmu, že 1.000 medvědů je pro SK v pohodě, časem jich bude 2.000. Pořád dobrý? Tak co až jich budou 3.000 nebo rovnou 5.000 ?
Předpokládám, že bez přirozeného nepřítele jich prostě bude časem moc. Tak jak chce tohle řešit? Sterilizovat je jako toulavé psy? Nebo jak?
Bývalo tam kolem 200 kusů , dnes díky intenzivní ochraně skoro 2000 , bohužel žijeme v kulturní krajině a pro tolik medvědů není dost volné přírody.
Bavíme se o situaci, která nastane nejdříve za 20 let a nenastane ze dne na den. Nevíme, jak bude v tu dobu vypadat rozvodná síť, ani jak hodně bude decentralizovaná výroba, ani jaké budou preference spotřebitelů.
Určitě nenastane žádná apokalypsa.
to už budou doufám použité i kvalitnější baterie a snad i cena půjde dolů
Ale vy se všichni s tím nočním nabíjením pletete: do roku 2027 nám skončí živelně uhelné elektrárny a pak budeme odkázáni hlavně na slunce a vítr. Takže se odvážím tvrdit, že přes den bude elektřina levnější než v noci. A samozřejmě v zimě bude extrémně drahá, protože budeme odkázáni na dovoz, sice nevíme odkud, ale až ze třetiny (viz vládní scénáře). A ještě dodejme, že daně z benzínu nafty nyní přinášejí do státního rozpočtu 100 miliard. Jejich jakýkoliv výpadek menším počtem spalovacích aut budeme muset kompenzovat - hádejte jak - no vyšší daní z elektřiny nebo speciální daní z e-aut. Na Islandu už ji zavedli: v přepočtu činí 1 Kč za ujetý jeden km. Takže zapomeňte na láci a na stále snadnější nabíjení e-aut. Prostě si samy v energetice řežeme strom přímo u jeho paty.
to máte pravdu , elektroauta budou do budoucna bez dotací luxusní záležitost
Pokud bude EV mít jen "pár co na to budou mít", nebude potřeba dálkově regulovat nabíjení.
Pokud bude regulace potřeba, bude postačovat pár stokorun na to aby byla nabíječka připojena přes datovou síť k dispečinku provozovatele rozvodné sítě a regulována podle momentálního vytížení příslušné části sítě.
Průměrný člověk najezdí autem denně cca 50 km, což je asi 10 kWh el. energie, takže nepotřebuje nabít přes noc z 20 na 80%, ale stačí mu výkon 1 kW po dobu 10 hodin a to rozvodná síť v noci bez problému zvládne.
jo odhadoval jsem to na nabíjení 1x týdně , přesto je to celkem velká zátěž pokud by tohle dělalo víc jak 50% řidičů , prostě bez lepší distribuční sítě , která pokryje případné velké odběry to nepůjde
Naše přenosová síť snese, když se v každé domácnosti o víkendu zároveň pere prádlo, peče, vaří a vysává.
Proč by neměla snést nabíjení EV v nočních hodinách, když je spotřeba domácností i firem minimální?
Navíc nabíjení EV může být snadno řešeno jako dálkově regulované v případě hrozícího přetížení sítě.
pokud by občané měli možnost nabíjet doma a přes noc , tak jen majitelé domků a pak by nabíjení probíhalo 16A , vůbec nedokážu odhadnout jak dlouho by se nabíjel eletromobil , každopádně přes noc to z 20% na 80% nedotáhnete , při nájezdu 400 km na jedno nabití by každý dobíjel minimálně 1 týdně . A to by muselo být obyvatelstvo uvědomělé a nabíjet jen na noční proud a ve stanových intervalech . Jak by to probíhalo ve městech s domy o více bytových jednotkách si nedokážu představit už vůbec. Mimochodem praní , žehlení a vaření jak tak 10kW , nabíjení elektroaut je úplně jiná věc. Dálkově regulované nabíjení by vyžadovalo další investice , které zaplatí všichni občané , aby si těch pár co na to budou mít mohlo koupit ,,zelené auto"
Nemají co nabídnout? Vy jste fantasmagor. Těmi elektromobily nejezdíme proto, že nás někdo nutí, ani pro ekologické srdce. Ale přesně proto, že jsou prostě LEPŠÍ než spalovací. Ve všem. Když sednu do chrochtáka, to je jak se kdysi vrátit z Audiny do Favorita. Tak to prostě je. A strašně mě baví, jak EV hodnotí experti z gauče, co o nich četli maximálně na Autoforu
určitě mají budoucnost , ale zatím není dostatečná infrastruktura a ani kapacita sítě
Můžete mi vysvětlit, jak je sestrelovani dronu nad POLSKEM válečný akt?
nejde o chybu v překladu ? V jednom vyjádření bylo , že by Polsko nemělo sestřelovat drony už nad Ukrajinou . Protože pokud by Rusko porušilo vzdušný prostor Polska , tak by to určitě měli sundat vše , teoreticky by se to dalo považovat za napadení.
Vážený pane, ocitujte mi přesně jeho slova, kde vyzývá, aby lidé sjížděli vodu při 3.stupni ohrožení. O něco výše nahoře byla přesná citace jeho výroku. Nic takového neříkal. právě jste podepsal antichartu, aniž byste znal Chartu.
jen konstatuju co je v zákoně , to přece neznamená , že s ním souhlasím , že to je v zákoně , znamená , že to je trestně postižitelné , což za současné situace na některých místech bylo. Nijak jsem nekomentoval názor pana Pollerta , má na něj právo.
začne to zákazem kouření , pak třeba cukr a maso ,
to je vlastně taky nezdravé , že ?
Svět se zbláznil a tenhle článek je dobrý příklad.
Každý máme právo na to rozhodovat se samostatně a třeba i špatně , ale k.....x nikdo nemá právo rozhodovat za nás. A kdo se chce toho práva vzdát , ať táhne do pekla.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jo pro ignoranty, normalni clovek si chinu nekoupi radsi pesky.
Cina i kdyby vyrobila ultrahypersuper sport, stejne se rozpadne jeste nez odstartuje🤣🤣🤣🤣🤣
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
no bohužel získávají technologickou převahu a mají obšancované suroviny pro výrobu akumulátorů , pokud budou chtít , tak v Evropě nevyrobíme ani prd , to fakt není dobré , teď budou asi kupovat fabriku Audi v Bruselu , nedávno zkrachovala a to ani nikdo pořádně neví kolik akcii fabrik v EU vlastní.
1 odpověď