Soudruzi říkali, že dopad havárie JE v Jaslovských Bohunicích byl zanedbatelný a minimální? Tak to bude nejspíše pravda, komunistická pravda
Pravda i z dnešního pohledu. Nedošlo k porušení integrity zádržných systémů, radiace zůstala uvnitř elektrárny. Proti Černobylu byl rozsah havárie opravdu malý - ano, sice se přepálil palivový soubor a došlo ke kontaminaci primárního okruhu, avšak nedošlo k úniku radiace ven.
Československým Černobylem bych asi nazval Jaslovské Bohunice A1.
Po druhé havárii 22. února 1977 byl reaktor A1 uzavřen a je likvidace se odhaduje do roku 2 050.
Jenže dopad havárie reaktoru v A1 na obyvatele byl téměř zanedbatelný a minimální. V Černobylu oproti Jaslovkám ten přetlakovaný reaktor bouchnul jako papiňák a vychrlil obří množství radionuklidů, díky čemuž je tam dnes ta uzavřená zóna.
Bylo, naivko. KHNP je skoro bez referencí a nemá jediný seriový blok s výkonem 1000 MWe. Rosatom má VVER-1000 a pokud k němu přidáte pasivní prvky bezpečnosti jako mají bloky s výkonem 1200 MWe, máte prakticky nejlepší výrobní blok, který můžete mít. Rusáci hlavně ve vývoji VVER bloků pracují celá desetiletí, západ jen přešlapoval na místě.
Podvodník všech podvodníků. Německá vyžírka
Podvodník? Ani náhodou. Já to vidím jinak - Evropa zcela rezignovala na zdravý rozum, oči se upřely pouze na sanaci důsledku, neřeší se příčina. Proč asi museli upravit SW, aby vozy prošly měřením? Jednoduše - legislativa byla už v té době natolik nesmyslně přiškrcená, že by ty auta nemohly být prodávány a zákazník by neměl to, co požaduje.
Kdo postavil Dukovany?
Více než 80 % zařízení v Jaderné elektrárně Dukovany bylo vyrobeno v ČR. Podklady pro projekt zpracovala sovětská firma LOTEP, prováděcí projekt Energoprojekt Praha, generálním dodavatelem stavby byly Průmyslové stavby Brno a generálním dodavatelem technologie Škoda Praha.
To, proč si nyní nejsme schopni postavit další bloky sami, si určitě odpoví každý sám.
Jednoduše. Kladenská Poldovka vyráběla pro Dukovany a Temelín prstence z vysoce jakostní radiačně odolné oceli, obsahující chrom, nikl, molybden a vanad. Poldovka padla. Škoda JS dodala kompletní reaktory se svařenými tlakovými nádobami z prstenců z Kladna. Dnes již toto nikdo u nás nevyrábí, škodováci nemají potřebný vercajk ani odborníky. Podle mě jediný reálný dodavatel je Rosatom, nikdy nezastavil vývoj a ostatní v mnohém tedy převyšuje. Korejci si s prototypem dle mého ani neškrtnou.
Polovinu dozorčí rady tvoří zástupci zaměstnanců (německých). Takže víme co bude. Výroba z Čech se přesune do Německa. Vláda už by měla začít řešit co s lidmi na Boleslavsku udělat.
Nepřesune. Škoda v MB nainvestovala do svých závodů obrovské peníze. Hlavně v Boleslavi je i technický vývoj motorů a převodovek. Jde o to, že některé závody v Německu jsou jednoduše nákladově asi neefektivní.
No spolehlivé nevím. Motorově to ze začátku moc terno nebylo - buď mrtvý MPI motor, který nechtěli lidi ani do fabie a nebo TSI, které byly v prvních letech dost problémové. Poslední roky se tam dával čtyřválec, který netrpí na neduhy předchozích motorů. Ovšem zas se nehodí na krátké jízdy, což je u městského auta celkem problém - u kratších jízd dochází ředění oleje benzínem. No a dálniční auto to taky není, protože zas musí spalovat dost bohatou směs, což dost zvyšuje spotřebu. Vlastně ani moc nechápu, pro koho to auto bylo - pro lidi do města je lepší fabie. Pro rodiny zas lepší octavie. Prodejní úspěch byl asi založen na tom, že to je o kousek vyšší třída než ta fabie.
Z hlediska škodovky to byl dobrý tah - vývoj toho auta nestál skoro nic - použily se staré technologie a díly. Ale fakt nechápu, co na tom někdo má.
Problém obohacování směsi při rychlé jízdě vyřešili ve škodovce definitivně od 22KT 2015. Motory 1.0 , 1.2 a 1.4 TSI s řemenem již tímto jevem netrpěly díky chlazení svodů výfuku integrovaných do odlitku hlavy válců. Jsou to samé motory, které po celý životní cyklus poháněly i třetí generaci Fabií a Octavií.
Rapid byl tuším na podvozku octavie tour staré a v podstatě to byly zbytkové díly z různých modelů sešroubované dokupy 😄 Takový model na čištění skladů.
Zbytkové díly to rozhodně nebyly. Rapid rozhodně nebyl stavěn na jedničkové Octavii Tour. Přední náprava je z Fabií, zadní z jedničkových Octavií s tím, že byl již při náběhu výroby v roce 2012 připraven na implementaci techniky dle Euro 6. Tedy původně byl osazen staršími motory EA111 a 189, následně od 22KT 2015 pak už došlo k přechodu na motory, které byly převzaty z platformy MQB, tedy 1.2 TSI a 1.4 TSI z řady EA211 a potom motorů 1.0 TSI. Diesely EA288 pak zastupoval motor 1.6 TDI 85 kW a pak různé verze hliníkového tříválce 1.4 TDI s common railem.
Ale vždyť superBé je taky na podvozku golfu = fobie. Takže pan Grunert má pravdu. Je to další škodovácký podvod a ubohost.
Asi moc techniku VW neznáte - sice se to označuje všechno MQB, ale jednotlivé platformy pro malé a velké vozy se zásadně liší. Největším vozem na základu Fabie (tedy MQB A0) je Scala, Golf je technicky příbuzný s Octavií a Karoqem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Vždyť se to nekupuje! 😃😃😃😃
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ale kupuje a docela hodně - Kamiq je po Octavii nejprodávanějším modelem Škodovky, Fabia a Scala mají taky spoustu příznivců.