Ze všeho nejtěžší je vládnout sám sobě.
Připadá mi, že článek chtěl mezi řádky říct, že nám tak trochu ujíždí vlak. Tak dlouho budeme brečet, že něco nejde, až na to dojedeme sami. A propo směrnice o dobíjecích stanicích ani nemůže nařizovat, kde rychlé a kde pomalé dobíjení. Tohle si přece musí rozhodnout sám provozovatel, co je pro něj lepší 🙈
A že to bude stát peníze? Bude. A čím později, tím více. Například na severu Evropy je síť dobíjecích stanic úplně jinde. Tam s tímhle nemají nejmenší problém. To jen my tady deset let bulíme, nic neděláme a pak se strašně divíme.
S kempováním na divoko pěkně zamíchal COVID, kdy se ke karavanům dostali ti, kterým karavaning vůbec nic neříká a karavan, zpravidla levnější variantu přívěs, si pořídili jen proto, aby splnili podmínku samostatného ubytování. To, že karavanový přívěs, pokud ho budu chtít používat pro kempování na divoko musím k tomu přizpůsobit, už skoro nikdo neřešil. To samé platí o levných dodávkových vestavbách a střešních stanech, kde se dá jen spát, ale nejde v tom bydlet. A poslední hřebíček do rakve zatloukli prodejci a půjčovny, s jejich nesmyslně propagovanou svobodou cestování.
Další věc je, že nejen na prasátko, které po sobě zanechá bůhví co, ale i na obytku, která nekompromisně zabere dvě parkovací místa (a jsou tací, co to umí na pohodu i za tři), se pohlíží jako na škodnou.
A další škodná nejsou jen youtubeři, influenceři a bůhví kdo ještě, ale i samotní karavanisté, resp. "karavanisté", kteří při objevení jakehokoliv krásného a tichého místa, dostanou neodolatelnou chuť to okamžitě celému světu nasdilet. Za 30 stříbrných, v tomto případě za 30 minut slávy dokáží prodat poslední kousek klidné země.
Infrastruktura pro karavany zoufale chybí a spousta lidí vůbec netušila, do čeho pořízením karavanu jde.
Karavan není úplná svoboda cestování, jak se spousty prodejců a půjčoven snaží prezentovat. A u nás v těžce přecpané střední Evropě už vůbec ne. Karavaning je životní styl se vším všudy. To znamená i s náklady, které to obnáší.
A parkování? Článek mi spíš přijde jako vjejička pro ty, co nemají kde parkovat. Takový hezký návod mezi řádky, že existují komerční parkovací plochy o které ovšem zájem neroste, jak se v článku úmyslně mylně uvádí. A to především proto, že firmy, nebo majitelé těchto komerčních prostor nevědí, co by si za pronájem parkovací plochy řekli. I to je jeden z důvodů, proč karavany stojí na ulicích.
Strnad není žádný tunelář. Alespoň o ničem takovém nevím. Naopak třeba ve Španělsku jejich nejstarší zbrojovku zachránil. Své podniky má prakticky v polovině světa a žádné faux pas si nemůže dovolit. To by pro něj bylo hodně špatně, protože i v chování firmy vůči svým podnikům a zaměstnancům se odráží cena akcií.
Ze všeho nejtěžší je vládnout sám sobě.
0
Sledujících
2
Sleduje
Ze všeho nejtěžší je vládnout sám sobě.
0
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tohle by mohlo být reálné maximálně na východě. Ukrajina si na svém území po válce bezpochyby nějaké své základny vytvoří, resp. bude muset vytvořit. A pokud by chtěla někde něco nahradit, tak asi jen Estonsko, Lotyšsko, Litva. Třeba... 🤔
1 odpověď