V době vydání alba (a písně únos) mně bylo jedenáct. Vyšlo v době vrcholící normalizace (tu jsme v našem před a pubertálním věku ani nevnímali ani neřešili). "Bigbít" byl tehdy hodně potlačován, spíš byl částečně trpěn. V té době byl Olympic, J. Schelinger, V. Neckář a Bacily (LP Planetárium) a začínající Katapult. Bigbít byla hudba prohnilého západu. LP Olympic 4 bylo ve své době "mezi slepými jednooký králem", ale pro jedenáctileté "bigbíťáky" aspoň něco, protože "západní" hudba se sháněla podstatně hůře. Únos byla instrumentálně (to bylo pro nás důležitější než text) asi nejpovedenější skladba, taky Stará láhev či Harém. Kdo chtěl tehdy hrát, musel bolševikům částečně pochlebovat. To Ringo Čech se Schelingrem (taky jsem je je měl rád) by mohli povídat. Album "Hrrr na ně" musel vyvažovat mimo jiné špenátem a golfem s René a a Rudolfem. Autor článku asi neví, jaká to byla doba a dnes chce kritizovat
No nevím, ale všude ve světě začínají uvažovat o zpoplatnění kilometrů u EV, protože vládám uniká hodně peněz na spotřebních a jiných daních za fosilní paliva a tato auta jsou o dost těžší a víc opotřebovávají silnici. I když se zvedne cena benzínu o tři Kč, tak při spotřebě 6 l/100km to dělá 18,- Kč/100km, 0,18 Kč/km. To je naprosté nic při uvažování 1-1,5 Kč/km uvažované dani na ujetý km s EV. Tak nevím, kdybych měl EV, tak asi jenom jednou. Zatím jezdím full hybridem a jsem maximálně spokojený, i se spotřebou 5-6 l/100km podle ročního období
To, že se autor pohoršuje na absentující čárkou či malým písmenem na začátku věty, by mohlo vypovídat něco o jeho dobré znalosti gramatiky. Ale když pak v textu napíše "Zvídaví pozorovatel se pozastaví...", tomu nasadí korunu 😢.
Nejen pro Stranu Pomocných Dělníků, jejích podporovatelů ale i autora: mělo zde stát "Zvídavý pozorovatel...". To mě přivádí na myšlenku, že nejen poloviční Japonec v gramatice plave
Autor chybně uvádí kombinovaný výkon, správně je u 4x4 díky zadnímu elektromotoru 163 kW / 222 PS, předokolka má tuším o 4 koníky míň. Samotný motor má 131 kW / 175 PS. Mám stejný ročník, spotřeba léto do 5 l/100km, na delší tratě i ke čtyřem, zima 6-6,2 l/100km. Jízda s hybridem je trochu jiná než s klasickým motorem, proto i vyšší autorova spotřeba. Co zapomněl uvést: brzdí v prvé části rekuperací, až při silnějším brzdění se zapojují destičky, díky tomu vydrží brzdy min. 2x více než klasika. Rav4 nemá startér, alternátor, spojku a tím i dvojhmotu, ani jeden klíňák, turbo, PDF, motor díky nepřímému vstřiku nekarbonuje. Jediná nevýhoda - na dálnici nevyužijete potenciál hybridu, zde je lepší diesel, ale na bundeskách či ve městě spotřebou díky rekuperaci kraluje
Něco v bledě modrém na mě zkusili taky. Taky šlo o pneu, nabídli kurýra a peníze "zaslat na kartu", kde chtěli kompletní údaje z karty. Šlo o kontakt přes WhatsApp s rumunskou předvolbou. I když jsem kontaktoval policii a nabídl součinnost, nebyl jsem vyslyšen. Údaje ke kartě jsem samozřejmě neposkytl a na výzvy podvodníka jsem musel v závěru reagovat hodně vulgárně. Pak teprve dali pokoj. Ale jsou naivky, které na rychlý prodej naletí...
Již jsem to psal v nějaké minulé diskuzi na téma "cyklisté". Hlavní problém vidím ne jen v cyklistech, kteří ve většině případů zcela ignorují předpisy, ale hlavně v policii, která v ještě větší míře ignoruje cyklistovo ignorování. Při tom by stačilo stoupnout si k přechodu či k jinému místu s větší mírou porušování předpisů cyklistou a tvrdě tyto přestupky pokutovat a toto pokutování v maximální možné míře medializovat. A byl by v tom čert, aby se cyklisté nepolepšili. Možná by i objem vybraných pokut byl větší, než při nesmyslném měření rychlosti
Tlachání bývalého socana a následně politického turisty.
Problematika je ale kapku složitější:
V komentářích se řeší různé situace či lépe řečeno nešvary cyklistů. Kdyby ale Policie, která je navíc placená z našich daní, dělala pořádně svou práci a věnovala se i nešvarům cyklistů, ti by se to rychle díky opakovaným pokutám odnaučili. A řidičům automobilů by odpadly zbytečné problémy s bezohlednými cyklisty. Protože i když je případný karambol výhradně vinou cyklisty, v rámci zjednodušení práce policajta se přišije spoluvina i šoférovi. Bohužel
Drtivá většina, troufnu si odhadovat 99%, hanlivě komentujících nové auto neměla, nemá a nikdy mít nebude. Jsou však i výjimky. Oni si ho nekoupí proto, že by se jim nelíbilo, ale prostě naň nikdy mít nebudou. Připomíná mně to lišku, která když nedosáhne na hrozny, prohlásí o nich, že jsou stejně kyselé. Toto je typický Japonec a konkrétně C-HR je vizuálně hodně "ujetá" oproti zbytku produkce. Je to vůz opravdu jen pro někoho, v žádném případě si nehraje na auto pro masy, prostě stylovka. A hybrid je kategorie, kterou Toyota vylepšuje již 25 let a ostatní automobilky se po ní jen opičí. Mohl bych pokračovat dál, ale většina stejně nepochopí. Koncern je přece koncern...
Proto si myslím, že hybridní technologie Toyoty je to nejlepší, co nám elektromobilita mohla dát. Jednoduchý atmosférický motor s nepřímým vstřikem kombinovaný s malou trakční baterkou, kde odpadá startér, alternátor, spojka, klasická převodovka, filtr pevných částic, turbo, všechny klínové řemeny a já nevím, co ještě. Tuto technologii kopírují všechny automobilky. Hybrid dokáže rekuperovat brzdnou energii, čímž ze 40-50% šetří brzdové kotouče a destičky a jezdí zhruba za polovinu spotřeby čistě spalovacího motoru. Dalším nemalým benefitem je bezporuchovost a dlouhá provozovatelnost tohoto systému. Drobným nedostatkem je "převodovka" e-CVT, ale je to otázka zvyku. Jediný provozní výdaj je palivo a výměna oleje a filtrů. Životnost je i milion km... Jediná nevýhoda jsou dálnice, kde je lepší diesel, zbytek provozu sbírá jen benefity.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Na PitomiaOkatámůra pasuje jedno rčení: "Z vola vyleze vždycky jenom volovina"