Je zvláštní, že na přidání trapných 10% nepedagogickým pracovníkům vláda peníze nemá, přitom v jejich případě to dělá po odečtení daní ani ne 1000kc. Ale na přidání sobě, tedy politikům mají dokonce 16%, neříkejte mi, že to není výsměch
Výsměch to je opravdu nehorázný, k tomu ty jejich "náhrady". Kdyby bylo na mně, zavedl bych "poslanectví" jako čestnou funkci za minimální mzdu, max za průměrnou a bez náhrad, tak jak to mají "obyčejní" občané. Problém je ale v celkových částkách, kdy navýšení poslaneckých platů platů se pohybuje v řádech milionů, ale i nepoměrně nižší navýšení u "obyčejných" je v řádech miliard. Na výsměchu to ale nic nemění, bohužel...
Tlachání bývalého socana a následně politického turisty.
Problematika je ale kapku složitější:
Mám modelový rok 2022, najeto téměř 40000km. Průměrná spotřeba za celou dobu je 6,1l/100km. Jezdím celkem klidně, ale auto nijak nešetřím. Zvuky mě nevadí, spíše je nevnímám. infotainment má podle mě jedinou vadu, čas od času se resetuje. Ale to je tak jednou za půl roku a jízdu to neovlivní. Dvě věci bych zkritizoval. Jedna je absence bezdrátového Apple Airplay - vyřešeno externí krabičkou. Druhá věc je problém vybíjení 12V baterie při kempování se spací kempinkovou vestavbou. Vyřešeno propojením s externí baterií, oddělenou odpojovacím relé (Victron Cyrix ct a pod.) a nabíjenou solárně nebo ze sítě.
Toto je bohužel nemoc, kdy Toyota dává do hybridů pětačtyřicítku baterii, protože nemá startér a nepotřebuje velký výkon na startování. Bohužel nepořešili dobíjení. Proto jednou za týden či 14 dní dobíjím baterii pomalým proudem jak svou ravku tak i manželčinu C-HR, a věřím, že vydrží dlouho...
Tak Vás bych tipoval buď na velmi bohatého maníka, který níž jak pod Lexus, BMV či Merc neklesne, nebo na socku, která na takové auto v životě nebude mít. Bez urážky, s druhou variantou se setkávám častěji. Ale takový je život... Asi tak, když liška, která nedosáhne na hrozny bude tvrdit, že jsou stejně kyselé...
Ahoj, RAV 4 z roku 2020 vlastním 1/2 roku. Chvilka zvyku, ale nyni nedam na nic dopustit. Zvuky cvaknuti, jak je uváděno, tad odpouštím. Predni sedacky mam vyhřívané i ventilovane, zadní vyhřívané. Funguje to skvěle, ovladače lepsi nez v uváděné verzi. Navíc kamerový monitoringem 360st, skvěle fungující. K tomu i pádla pod volantem, skvěle v režimu Sport, nebo i v Normaľ pro zvýšení rekuperace. A spotřeba? Po tažení 1,5 T vleku na cca 150 km, opakovaně 7,1l/100km. Pro běžné jízdě, 2 az 3 osoby plus neco v kufru, dlouhodobě mezi 5,1 az 5,2 l/100km.! Fantazie!!!! V TP uváděna kombinovaná spotřeba 4,8l-100km je spíše iluze. Ale kdo jezdí s benzinovým autem 2,5 l objemu, 1,7t hmotnosti za 5,2l/100km??? Za mne maximální spokojenost, doporučuji všem. A servisní náklady? Po 90 tis km velký servis- všechny oleje, svicky, filtry, kontrola klima, kontrola a promazaní třmenů brzd, kontrola celého hybridního systemu,prodloužení záruky o 1 rok a bezplatná asistence Toyota na další rok to vse za cca 18 tis Kč! Jen za základní servis u Octavie 1,6 TDI jsem se nedostal pod 12 tis Kč.
Od roku 2021 normovanou spotřebu upravili a přiblížili reálu. Já mám execitive 2021 a na trasách do 15ti km jezdím s lehkou nohou v létě za 4,6-4,8 l/100km, v zimě o litr a něco více. Ale co se týká provozních nákladů, máte svatou pravdu, protože spousta komponentů chybí, takže se nemohou pokazit či porouchané měnit. A díky rekuperačnímu brždění odhaduji životnost brzd na dvojnásobek. Kdo nepoznal neuvěří
Z článku...aby mohli čeští občané žijící v zahraničí uplatnit své ústavní právo?
----
Ale jistě, ať je uplatní ti, co v zahraničí pouze pracují, ale mají trvalý pobyt v ČR. Nevidím nejmenší důvod k tomu, aby mohli hlasovat lidé, kteří žijí trvale v cizině např. 20 a více let a do ČR jezdí pouze na dovolené či příbuznými.
Bohužel, s některými jedinci je diskuze nemožná, protože jen jejich argumenty jsou ty správné a nevyvratitelné. Aspoň jsou o tom hluboce přesvědčeni. Úplně stejné jako: bav se s volem o sobotě, když v pátek jde na porážku...
V komentářích se řeší různé situace či lépe řečeno nešvary cyklistů. Kdyby ale Policie, která je navíc placená z našich daní, dělala pořádně svou práci a věnovala se i nešvarům cyklistů, ti by se to rychle díky opakovaným pokutám odnaučili. A řidičům automobilů by odpadly zbytečné problémy s bezohlednými cyklisty. Protože i když je případný karambol výhradně vinou cyklisty, v rámci zjednodušení práce policajta se přišije spoluvina i šoférovi. Bohužel
Mám FIAT TIPO 1,6 M-Jet 2017 a 240tis. km najeto a startér, spojku a alternátor, turbo, filtr pevných částic jsem teda neměnila. A že jezdím za 5l/100km a jako prase je fakt.
Při 240tis. km je hybrid po zajetí. Až Vám to začne postupně odcházet, to bude raketa, platit bych to nechtěl. Můj hybrid najede bez problémů a dalších investic klidně i 1 mio km. To bude Vaše TIPO dávno po smrti...
Také jsem nad ní před rokem přemýšlel. Nakonec jsem řekl ne kvůli omezené maximální rychlosti. I když tady to není jako u volva kvůli šetření. Nakonec jsem dal přednost výrazně ostřejšímu kombíku který teda i dost žere a zatím nelituji
Hybrid není jen o menší spotřebě, ale o dalších provozních nákladech, které u hybridu nepoznáte. Nemá totiž startér, spojku, alternátor, turbo, filtr pevných částic, žádný klíňák, díky nepřímému vstřiku nekarbonuje, atd. Co nemá, nemůže se pokazit... A díky rekuperaci vydrží brzdy dvakrát déle i více. V ravce mám atmosféru 2,5 l s nepřímím vstřikem, 222 PS a jezdím krátké trasy v létě pod pět a v zimě do šesti na sto. Měním jen provozní kapaliny a filtry. Bohužel, musím i tankovat. Ne jako první ovce, které si naftu vyráběly za jízdy...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Odkaz 1
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Díky Pavle, fajnový článek! Ale ti čekatelé na estébáckého spasitele to asi špatně koušou 😉
1 odpověď