O vybržďovači není pochyb. Ale podle chování autora videa si spolu mohou podat ruce. Jeho chování bylo stejné, spíše ještě horší, než vybržďovače a situaci dále zbytečně a nesmyslně hrotil. Oba začali dále ohrožovat všechny ostatní, například ten autobus. Ujely mu nervy, což je ale pochopitelné. Psychologickou pomoc potřebuje pravděpodobně vybržďovač, ale především pak autor videa.
Staří řidiči, autobusáci, při jízdě potmě, například před zatáčkou nebo horizontem, za které není vidět, jestli jede někdo v protisměru, na chvíli zapínali dálková světla. Předem na sebe tak upozorňovali. Využívali tmy ještě k něčemu dobrému. Velmi to pomáhalo i v zimě při náledí, kdy protijedoucí měl čas na to se připravit na míjení. Já to dělám odjakživa také a mám pocit, že nás to učili i v autoškole. Měli na to čas, protože naše výuka trvala při střední škole tehdy celých 9 měsíců... Při noční jízdě prostě před horizonty, nebo zatáčkami, před kterými není zřejmé, jestli někdo jede v protisměru, na chvíli zapínám dálková světla. Dát potom zase před horizontem a zatáčkami zpět potkávací a zhasínat hlavní světla u přejezdů je podle mně povinnost a slušnost. Otázkou je, jak to dnes vidí umělá inteligence v nových autech 🙂.
Nevím, ale v otázce 6. - "Zachoval se řidič vozidla z výhledu při zařazování do průběžného jízdního pruhu správně?" jsem neviděl, že by vozidlo z výhledu dalo před zařazením z připojovacího do průběžného jízdního pruhu znamení o změně směru jízdy vlevo. Je to povinnost. Jako správnou odpověď uvádějí b). Takže pokud pomocí materiálů takové kvality odborníci z autoškol vyučují své žáky, nedivím se tomu, jak to na silnici vypadá.
Je bezdůvodně pomalá jízda, když pojedu, v souladu se zákonem, vozidlem skupiny AM (tzv. "mopedauto", s max rychlostí 45km/h, od 15 let) rychlostí 40km/h po silnici 1. třídy? Kde je třeba dlouhé mírné stoupání, plná čára, spousta kamionů, kolony, prostě velký provoz... ? Není. Když takové auto dojedu, může mě to štvát, ale je to v pořádku a musím s tím počítat. V tomhle srovnání auto jedoucí po silnici 1.třídy rychlostí 45km/h nemůže jet bezdůvodně pomalu, i kdyby se to někomu sebevíc nelíbilo. I mně samozřejmě. Řešit bezdůvodně pomalou jízdu je k smíchu, ano.
Neoprávněné použití klaksonu je v České republice klasifikováno jako přestupek a hrozí za něj pokuta až 2500 korun.
Poprosil bych autory článku, který je pro spoustu lidí charakteru výstražné zprávy, ať si nejprve při přepisu zjistí, jak je to s velikostí sršně asijské v porovnání s naší sršní obecnou. Její velikosti jako vodítka k jejímu rozpoznání. Hned po kliknutí na odkaz v článku je jejich informace vyvrácena.
Pana Železného za jeho iracionální chování při kontrole strážníky určitě neodsuzuji a v zásadě ho chápu. Má smůlu v tom, že je veřejně známou osobou. Medializovat video s ním udělalo určitě mnoha lidem velmi dobře. I když v anonimizované podobě, ale určitě s vědomím, že totožnost člověka bude zanedlouho známá. Věřím, že by v rámci městské policie našli mnoho dalších a daleko zajímavějších snímků, ovšem už ne s panem Železným... Co se týče přestupku zastavení na zebře a potom na přechodu pro chodce, v kontextu toho, co pan Železný prožíval, to byla nekonečně nicotná věc, v tu chvíli pod prahem jeho vnímání. Nikoho neohrožoval, žádnou škodu nikomu nezpůsobil. Člověk není stroj. Smůla v tom, že okolo šel aktivní strážník. Kdo nějakou takovou situaci už v životě zažil, ví o čem je řeč. Kdo ne a překypuje tady sebevědomím, toho to teprve čeká.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Služební přechody kolejí v tomto provedení a navíc na hlavním koridoru, jako třeba v Zábřehu, nijak neoznačené a fyzicky nezabezpečené, přímo vybízejí k těmto situacím. Pro mě je to nepochopitelné, že normy pravděpodobně toto umožňují. Přecházející tam neměli co dělat, ale i jinak opatrný člověk může udělat pod vlivem mnoha okolností chybu.
2 odpovědi