Takové vyzouvání se ze zodpovědnosti jsem dlouho neviděl.
Expert říká:
1) Dle něho mobily jednoznačně ano. Důvod? Aby se ho děti naučily používat. To si vážně myslí, že děcka neumí používat telefon? Často to neumí ještě mluvit, a už tomu rodiče rvou do ruky smartphone, protože jsou líní je zbavit jinak. Je prokázáno, že dopady na sociální a komunikační schopnosti jsou u dětí téměř brutální, bez omezení ve škole nedělají nic jiného. Naopak - kde se zakážou, tak děti ožijí, zlepšují se vztahy, odpadá kyberšikana a natáčení/zesměšňování ostatních atd. A navíc potlačíte jeden element sociálního statutu.
2) Angličtina. Prý moc brzo... A na co jako expert chce čekat? Až zahřmí? Až udělají drahou studii, která prokáže, že čím dříve se něco začnete systematicky učit, tak tím dříve se to naučíte a osvojíte? Ty jo...
Abych to shrnul.
1) Nemají lidi a ty co se nyní k nim hlásí budou nejdříve lustrovat. Takže vůdcovská strana.
2) Krajské volby je nezajímají - nemají lidi a je to moc práce
3) Chtějí rovnou do vlády s Babišem.
4) Petr Macinka možná bude mluvit, že vezme třeba ministra průmyslu, ale potom, co musel při energické krizi řešit Síkela, tak se po případně vyhraných volbách spokojí raději s životním prostředím (se zdůvodněním, že tam to tomu Green Dealu, který vyjednal Babiš, nandá).
5) Šlachta chce vnitro.
A poznámka pro autora.
Dalibore. Nešiřte prosím zásadu "Hodnocení nechte na policii. Vy se starejte o sebe".
Naopak. Musím hodnotit a vyhodnocovat chování ostatních, abych přecházel problémům. A na silnici se musíte starat o ostatní, abyste se nezabili. Prostě předvídat a pokud možno když už někdo udělá chybu, tak aby kolega řidič ji byl schopen eliminovat dřív, než to odnesou plechy, nebo kosti.
Zásadou by mělo být "Nezkoušejte vychovávat na silnici ostatní řidiče. O toho je policie."
No, oni se ti "výtečníci" řadí do více kategorií.
1) Řidič "Nezkušený spáč". Myslím, že je dost z těch, co při předjíždění zrychlí automaticky. Prostě pospávají, víc jet neumí, ale při předjíždění si uvědomí, že jedou pomalu a přidají. Nepřemýšlejí. Následují svůj instinkt.
2) Řidiči "Všude 70 ". Tato třída se překrývá s tou první. Mimo obec jedou 70 až 80 km/h, a ve vesnici klidně 60 až 70 km/h. Takže pokud dodržuji předpisy a hlavně v obci jedu 50, tak tam mne dojíždějí. A mimo jim mizím. Jediné řešení? Mizet rychleji.
3) Řidiči "Mám Oktávku co jede, ale do zatáček se bojím". To je taky zážitek potkat, a že je jich dost. Na rovince na to šlapou, ale brzdí do každé zatáčky, protože neumí jezdit.
Obecně jsou dvě řešení. 1. Trpělivě čekat a číst silnici hodně dopředu, dokud není bezpečné předjet (není horizont, nebo zatáčka, do které není vidět) a pak během chvilky předjet a zmizet. 2. Funguje, když nespěcháte. V klidu zastavit, dát si kafe, případně cigáro, protáhnout tělo, a teprve pak pokračovat. Pomalý výtečník v drtivé většině někam odbočí.
Osobně když jedu na pohodu a kochám se a někdo mne dojede, tak jak závodník hodí blinkr a začne předjíždět, uhnu na kraj a sundávám nohu z plynu, aby mne co nejrychleji a nejbezpečněji předjel.
Smutné je, že v dnešní době potřebujete relativně silné a hlavně rychle reagující auto ne kvůli tomu, že chcete jezdit jako Fittipaldi, ale abyste mohli s rodinou jezdit bezpečně a podobným "výtečníkům" zmizet, aby vás neohrožovali.
Bylo by dobré, kdyby si lidé uvědomili, že ekonomie je věda společenská (zkoumá lidi a rozhodování) a není to věda exaktní, tj. je ze stejné kategorie, jako sociologie. A jsou různé školy a teorie, podobně jako v psychologii. Opět, že pracuje s různými matematickými modely neznamená, že jde o exaktní vědu. S těmi se pracuje i v teorii her, nebo v logice. Takže ... pokud je někde expert ekonom, tak je potřeba k tomu přistupovat stejně.
Takže abych tomu dobře rozuměl. Ekonom Singer, který jako šéf ČNB několik let uměle oslaboval korunu a vytvořil rekordní devizové rezervy, které ČNB nikam nebyl schopna investovat, se brání přijetí Eura.
A stejný ekonom Singer, co nyní zastupuje finanční subjekt, který těžil z vysoké inflace koruny proti Euru, se brání přijetí Eura.
Proč mne to nepřekvapuje? V obou případech z toho těžil on, ne obyčejní lidé.
Mimochodem. Bankéři ČNB mají plat navázaný na inflaci. Zvyšuje se jim právě o procento, jaká je inflace. Takže čím je vyšší inflace, tak tím mají vyšší plat. Naopak když inflace není, tak plat neroste.
Mladík na parkovacím místě pro auta s dětmi jen využívá slušnosti ostatních. Pokud se jako on budou chovat všichni, tak tam samozřejmě nezaparkuje, protože tam nebude místo. Ale protože to dost lidí stále respektuje, tak tam samozřejmě má místo a může zaparkovat.
Bezohlední lidé se spoléhají na to, že ostatní se budou chovat ohleduplně. Je to podobné, jako s jedinci, kteří jdou na hranu a za hranu zákona, ale čílí se, když to dělá i někdo jiný. Protože potřebují slušně se chovající lidi, aby je mohli využívat. Ale paradoxem je, že tyto "dravce" spousta lidí obdivuje.
VW Golf - nejnižší cena skladovky 649 000 ,-
VW ID.3 - nejnižší cena skladovky 989 900 ,-
Rozdíl v ceně balíčků na 5 let je 41 400 Kč, takže zaplatíte o 350 tisíc více, abyste 41 tisíc ušetřili?
Náklady na palivo není v článku spočítané, ale vzhledem k současné ceně elektřiny...nevím nevím.
5 let starý Golf se prodává kolem 300 tisíc, dá se čekat, že za podobné peníze prodáte i ten, co koupíte nyní. Takže 5 let stálo 300 tisíc
3 roky staré ID.3 se nyní prodává za 570 tisíc Kč. Cena byla tenkrát zhruba 1 milion. Takže 3 roky stály 430 tisíc.
To se fakt vyplatí. To nepočítám brutální ekologickou zátěž při výrobě baterií, o likvidaci už raději nezmiňuji.
A co fakt, že kobalt potřebný pro výrobu baterii se těží jedině v Africe, dle různých odhadů ho těží minimálně několik tisíc dětí? Od tam se odváží do Číny, odkud se pak kupují baterie, které zase plují přes půl světa do Evropy.
A tak si tu žijeme 🙁
No. Je vidět, že autor recenze si nevšiml drobností, které za sériemi stojí. Zatím co první byla relativně levný servis pro fanoušky (včetně závěru prvního dílu, který obrečeli), do kterému Jonu Favreauovi nikdo nekecal (a například jako první u seriálu využil digitální pozadí), tak druhá série už byla na očích. Obecně se ví, že žábou na prameni je Kathleen Kennedyová, která zmrší na co sáhne, ale má velké jméno, a tak je zatím nedotknutelná. Třetí sezóna kvůli tomu de do kytek, zejména u posledního šestého dílu je naprosto jasně vidět, že seriál úpí pod jejím tlakem.
IHMO: Jako kolega novinář bohužel vám musím říct, že dnešní díl je špatně připravený a zpracovaný. Při hovoru vůbec neoponujete, že soud v Anglii probíhal jen na základě tvrzení, nikoliv důkazů, jako nyní v USA. Že komentátorka deníku má nějaký názor je OK, ale v rozhovoru názor prezentuje jako obecné tvrzení, přičemž překrucuje fakta. Doufal jsem, že to dáte do souvislostí, že zkrátka je jedno, zda obětí je muž, či žena, že zkrátka jde o překročení hranice a na to je potřeba upozornit. Škoda :-(
Důvod je jednoduchý. Vyhne se předvolebním debatám, kde by mohl jedině ztratit. Ví, že prvním kolem projde, takže stačí ohlásit to na poslední chvíli s tím, že si to rozmyslel a nebude vypadat jako zbabělec, který odmítá chodit do debat. A druhém se bude spoléhat na lhaní, manipulaci a pomluvy. Prostě stejná taktika, jako u Zemana.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
VW plánuje propouštění, ale v roce 2022 byl čistý provozní zisk 375 miliard Kč, v roce 2023 pak 452 miliard Kč, Škodovka se na tom podílela 44,8 miliardami Kč. A nebyly to tržby, ale zisk. Navíc v posledních letech roste. Důvody proč se plánuje propouštění tedy nejsou, že by reálně někdo krachoval, či měl skutečně problémy, ale že VW chce zachovat vysoké zisky. Lidé jsou jim u zadnice.
Nebudu zde obhajovat EU, zákaz spalováků a dotování elektro z daní běžných lidí. To je prasárna. Jen říkám, že evropské automobilky místo reálné snahy něco řešit hledaly spíše cesty, jak to ošidit a vyždímat co nejvíce peněz pro sebe.
Problém není jen v EU, ale právě v evropských automobilkách samotných. Když v roce 2008 Toyota prohlásila, že končí s diesely v normální osobních autech, že econormy nelze reálně a za rozumnou částku splnit, tak evropští výrobci aut se smáli. Pak se ukázalo, že všichni podváděli, nejvíce však VW. Toyota měla pravdu. A zatím co Toyota má nyní dlouho vyvíjené hybridy a jako jediná nemusí platit pokuty za emise, tak ostatní se tváří, jak za všechno může zlá EU. Na hybridy vsadila i Honda, Mazda, Ford využívají v podstatě technologie od Toyoty, ale ostatní to horko těžko dohání.