Nacisty inspirované žvásty? Uvedl jsem pouze historická fakta, která se ještě před válkou veřejně vysílala v ČT. Nesrovnávejte 1200 let starou historii českých zemí a kraťonkou historii Ukrajiny. České knížectví a později království sice bylo součástí SŘŘ, jehož hlavou jednu dobu byl i největší Čech, Karel IV. a díky němuž byla Praha de facto hlavním městem této říše, ale tato říše nebyla politickým celkem v pravém slova smyslu, nýbrž volným religiózním seskupením suverénních států. Království české bylo až do 16.stoleti samostatným státem. Pak bylo součástí Habsburské říše, jednoho z nejmocnějších států světa, patří to k naší historii a bylo to dobře. Němčina byla v českých zemích lingvou franca a vedle češtiny druhým úředním jazykem, což bylo též správně. Koneckonců, v Čechách a na Moravě žila od 13. století třetina Němců, které jsme vyhnali a po stovkách let od německého živlu, který byl nositelem technologií a kultury v našich zemích, vyčistili. To je špatně.
Celá Ukrajina zcela určitě není součástí Ruska, jen uvádím která území dnešní Ukrajiny historicky i kulturně patřila Rusku a kde vznikala ruská historie. To není nic proruského ani nacistického, to je prostě pravda. Ukrajina z tohoto pohledu vznikla slepením historicky i kulturně odlišných oblastí, kdy některé z nich byly Moskvou v rámci SSSR nově vzniklé Ukrajině darovány.
Jsem odpůrcem ruské politiky i agresivní války, přesto však nevidím nic neligitimního tvrdit, že by východdněpří mělo být mírovou, pokojnou cestou vráceno Rusku. Čím dříve, tím lépe. Anebo uskutečnit transparentní referendum místních obyvatel.
Tak největší Čech byl snad Jára da Cimrman
Hlavně Amazon do toho slušně dupe, tenhle rok se zahajuje pilotní testování dronové distribuce v Itálii a Velké Británii: Odkaz
Tohle je prostě problém dnešního myšlení. Místo toho, abych se zamyslel, proč tahle omezní jsou, tak hned řeším, jak to budou pokutovat.
Tohle omezení tu není primárně pro to, aby Vás někdo pokutoval, ale aby bylo ve vzduchu bezpečno.
A zjistit výšku laserovou triangulací by asi nebyl problém.
To říkejte policajtům, kteří na silnicích měří nejraději na přehledných bezpečných úsecích, že tam nejsou kvůli pokutování 😄
Těch restrikcí létání s dronem je tolik,že už mě to ani nebaví a lituju vyhozených peněz.Pokud by člověk měl dodržet každé nařízení tak může létat tak někde nad polem za městem.V letectví jsou ty restrikce o hodně volnější.
Ani nad tím polem za městem už "jen tak létat" dnes už nemůžete, ne bez registrace a ne bez písemného povolení majitele pozemku.
Až bude Váš dron příčinou letecké nehody či něčeho horšího, soud rozhodně nebude zajímat nějaká aplikace. A velice vážně pochybuji, že daná aplikace je schopna zobrazit všechny uživatele vzdušného prostoru. Bez vizuální kontroly nejste schopen dodržet zásady bezpečnosti leteckého provozu.
Když si pilot v letadle vypne svoje ID, tak ho samozřejmě aplikace neuvidí, ale proč by to dělal? Vidíte tam i paraglajdy a horkovzdušné balóny. Neříkám, že mě alikace vyseká od soudu, ale podle mě je rozhodně lepší vědět o blížícím se nízko letícím letadle s předtihem, než jen věřit svým očím a uším, to už pak může být třeba pozdě.
Ano, spousta lidí s dronem léta daleko a výš. Je to ale risk, nejde o to, zda vás někdo chytí, ale o to, že zvyšujete výrazně pravděpodobnost nehody/střetu. Kolikrát jsem už zažil na zcela nečekaných místech leteckou záchranku (vrtulník má dnes kdejaká nemocnice), která kus cesty letí velmi nízko a dle terénu může být slyšet a videt až na poslední chvíli...Tohle může celkem dobře do budoucna řešit dálková identifikace/u-space.
Tohle docela spolehlivě řeší aplikace na mobil, která mě upozorní, když se nějaké letadlo blíží mým směrem:
Změřit to lze, otázkou je jestli se někomu bude chtít. Pouze musí být důkazní materiál.
Pokud nedodržíte 1.5m ( absolutně pitomý zákon) a za vámi pojede hlídka s kamerou, tak na videu budou určitě předměty u kterých je znám jejich rozměr a podle měřítka již znalec jednoduše vypočítá vzdálenost.
Jednoduše pokud pojedete s běžným vozem, který má šířku 1800mm a budete míjet cyklistu o třeba půlku šířky vašeho vozu, tak není co řešit.
Znalec to možná dopočítá, policajt určitě ne.
Asi stačí používat hlavu a platné zákony. Je jedno, jestli je ve skříni dron nebo letadlo nebo model helikoptéry.
Je jedno, že je pozemek Váš, ale vzduch nad ním Váš není a i tak musíte dodržovat maximální výšku. Odkaz
Jako že na jeho pozemek vtrhne policejní komando, vykopne dveře, zastřelí hlídacího psa a pak Vám převáží letadlo? :-O
A jak bez vizuálního kontaktu zajistíte, že nedojde k ohrožení jiných uživatelů vzdušného prostoru? Letecké předpisy jsou velice často psány krví.
Jsou na to aplikace. Mobil pak modeláři hlásí, jestli se jeho směrem blíží letadlo, jak je daleko a vysoko: Odkaz
A co třeba RC letadlo, nemá žádné vybavení, akrobat bez řízení je většinou za pár vteřin na zemi totálně rozmontován, přitom při své váze , aby byl odolný proti větru tak nejlépe vic než 1kg, patří díky předpisům mezi nejnebezpečnější drony. Přitom se létá někde na louce , daleko od čehokoliv co můžete poškodit. Při létání s RC větroněm na svahu dodržení 120m nad terénem ? Nedovedu si předstvit něření výšky, a to se pro zajištění pronikavosti proti větru zatěžuje, to aby měl člověk už pak zkoušky na letadlo, tyhle předpisy aby vzal čert.
Dronů (koptér) je ve vzduchu nesrovnatelně víc, takže těch "pár" modelářů asi nikdo zas tak neřeší...
Článek se taky mohl zmínit, že díky elektronickému boji respektive ruským rušičkám mají Ukrajinci s drony posledního 1/2 roku docela problém. Ty procenta úspěšnosti (cca 30 %) budou asi pravdivá, na druhou stranu je to neskutečné zničit miliónové hodnoty něčím za pár korun. Tady by se měla orientovat naše armáda pokud chce udělat něco pro obranu země a ne kupovat zbytečná předražená letadla, která útočník vyřadí při prvním úderu.
Česko je prý modelářská velmoc, tak doufám, že by nám snad v případě války pomohli třeba naši letečtí modeláři, tak jako na Ukrajině pomáhají ti ukrajinští v Aerorozvidce. Konec konců, ty nejlevnější "drony" se od klasických leteckých modelů zas tak moc neliší: Odkaz
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Jaký má asi smysl používat mnohem více menších a méně efektivních vrtulí, než použít jednu velkou s větší efektivitou?
Tohle se hodí pouze na malé drony kdy více vrtulí zajišťuje vysokou manévrovatelnost, pro dopravu živé posádky je to totálně k ničemu.
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Není potřeba tak komplikovaný a choulostivý mechanismus, jako je natáčení listů rotoru, ovládání kolektivu apod. Pouze stačí ovládat otáčky relativně jednoduchých elektromotorů. Ono nejde zas až o tak horkou novinku, tahle technologie se v osobní přepravě rozvíjí již delší dobu: Odkaz
1 odpověď