Já bych si to nekoupil, já také na dovolenou létám, jezdím max na hory a to je asi 450km do Pyrenejí (žiju v Madridu), ale 240km ani v létě vám fakt moc nevěřím, tak 200km ok, ale 240 to fakt ne, jel jsem s tím a umím s EV i jezdit velmi dobře na spotřebu, ale z 25kwh baterie (využitelné) to není úplně možné, to by jste musel jet pořád extra plíživou jízdu
Ve zkutečnosti 250km. Chtěl jsem být skromný.Počítač ukazuje 9,7 kw na 100km. Osobně jsem si s ním udělal výlet na Mácháč který mám 120 km daleko takže celkem 240km, a dal jsem to bez dobíjení po cestě.Je ale fakt, že jezdím hodně úsporně. Sbenzínovým MPV jezdím za 6.
Ale já to myslel čistě na toto auto, EV jsou super a třeba základní Model 3 Highlad rwd je úplně dostačující, po dálnici když pojedu 120 - 130 dám k těm 350km a to je fakt víc než dost (dá se dostat k těm 500km, ale ne na dálnici) a ta už je v ČR pod milion.
Lidi mají rozdílné nároky. Já ho koupil před dvěma lety manželce jako náhradu za peugeot 106 na dojíždění do práce. Zkončilo to tak, že ho využíváme na většinu našich cest(k moři nejezdíme autem a na letiště jsme jeli Springem).Jsme z něj nadšeni a protože se mi zprotivilo ježdění v mém benzíňáku, tak si příští rok musím koupit také nějaké elektro.V létě máme dojezd 240 km(po dálnici nejezdíme).
Japonsko ani Korea nás ekonomicky neohrožují dumpingovými cenami, mají srovnatelné náklady na výrobu, jelikož mají podobně drahou pracovní sílu, jejich vláda nepumpuje do automotive obrovské částky za účelem zničení konkurence a vytvoření monopolu, jsou tu už roky a vytváří zdravou konkurenci a mohl bych pokračovat dál. To jsou podle mě logické argumenty, ne podlehnutí nějaké propagandě.
Čína už vlastní podíly v hodně evropských automobilkách bohužel.
LFP je dobrý argument, ale jelikož se jedná o poměrně mladou technologii (v automotive), tak jsou obecně klasické automobilky rozvážnější v implementaci než čína/Tesla. V tomto vás chápu.
230V zásuvka je k dispozici před zadními sedačkami (nevím zda ve všech výbavách) a pokud vím, novější Enyaqy už umí V2G/V2H, pokud máte kompatibilní obousměrnou nabíječku.
Osobně mi možnost rekuperace pádly přijde zbytečná, jelikož při šlápnutí na pedál se nejdříve aktivuje rekuperace a až v momentě, kdy je na 100% začnou brzdit kolové brzdy. Takže osobně ani ve vozidle s pádly je nepoužívám a brzdím buď normálně brzdou (a hlídám si slider v kombi přístroji, který ukazuje max. úroveň rekuperace) nebo si voličem přepnu auto do "B" a úroveň rekuperace reguluji plynem. Předvolené stupně pomocí pádel mi většinou moc nevyhovovali. Ale chápu, že vám to třeba vyhovovat může.
Mimochodem, pokud se nepletu, stačí vyměnit volant za volant s pádly a vše by mělo fungovat i bez kódování (alespoň u vozidel s DSG to tak mám ozkoušené, když tam byl volant bez pádel).
Děkuji za technické informace k Enyaqu.
Jo to mi uniklo, když přišlo prodávalo se nejméně za 800. Koncept fosilního vozidla z roku 2018 předělaný na Ev čili kompromisy
Tak jestli jste si dal na rodinný elektrovůz strop 700,tak to bude vždycky o kompromisech.Já si dal strop 800tis. a není to o moc lepší, ale ještě větší kompromis je pro mě otravovat se se spalovákem, protože jsem se už nakazil od manželčina elektromobilu, takže to do jara musím vyřešit.
Čínské elektroauto si koupí jen člověk, který nedokáže pochopit základní tržní principy. A to že pokud čínské vozy převálcují evropský trh, tak celá evropa kvůli obrovské závislosti na automotive ekonomicky upadne. Potom až se naše kupní síla drasticky propadne, budou ušetřené peníze při nákupu nového vozu úplně k ničemu.
A vozy vyrobené v Japonsku se také nemohou kupovat? A z Koreje? A co z USA, od nich asi jó, to jsou kamarádi ,že? Takže dobrý ekonom podporuje automobilku,která neumí hospodařit,což W je.Člověk se stále učí. Myslím si,že spíš než ekonom jste oběť protičínské propagandy, která teď bují.Hlavně ať si omylem nekoupíte malé elektrické Volvo. Vyrábí se v Číně.Jinak vás mohu uklidnit.Zvažuju koupi elektromobilu od Škodovky. Ale Škoda mi to nijak neusnadňuje.Nepoužívá LFP baterie,kterým dávám přednost, neumožňuje využít vůz jako zdroj 230V,což jiné automobilky nabízejí, u základních modelů nemají nožnost regulace rekuperace pádly pod volantem.Je opravdu těžké najít důvody, proč si koupit Škodovku.
No on ten přechod na Ev bude ještě trvat, takže je ty šicí stroje drží, nebo znáte někoho kdo v současné době prodává Ev kam dáte rodinu do 700 tisíc třeba? EV fandím ale koupím si ho až bude za normální peníz, pak tu máte lidi co nemají možnost nabíjet doma, takže ty šicí stroje se ještě prodávat budou ,
Na Tipcars jsou nové skladové MG5 ihned k odběru. Kombi nižší střední třídy pod 700 tis.
Tak tohle mi úplně stačí, když pominu fakt, že 80% elektromobilů nesmí mít tažné zařízení ( resp. není schválené výrobcem ) pak dojezd 170km s vlekem, kde jsou dvě stokilové ovce je dobrá haluz 🤣🤣🤣 zajímalo by mě, kam bych s tím šrotem dojel s tunou uhlí na káře, které vozím 🤣🤣🤣🤣
Jestli jezdíte s tunou uhlí na káře do Chorvatska, tak je pro vás elektromobil nevhodný.
Ja jednou sel po tme lesem,sice to byla asfaltka,ale podelanej sem byl slusne.asi 20 minut to tim lesem vedlo a kazdy zasusteni znamenalo strach jak nikdy v zivote. Je to zvire,vlk,vrah ? Kdo je to,co je to ? Jen jsdm svitil rovne a sel. Nejvetsi strach jsem mel,kdyz mi sel do protismeru jinej clovek. To sem premyslel,jestli je to zachrana nebo muj konec. Protoze kterej blazen by jeste mohl jit takto lesem krome me ? Jen jsem pozdravil,on taky a pokracovali sme.
Málo vožralej. Příště se na cestu lesem lépe připravit.
Mně se vzhledově líbí, proti těm "rozplyzlejm žabákům" některých rádobymoderních automobilek super na pohled. Cena asi adekvátní. Tímto ode mně jakožto venkovana s denním používáním auta v rodině zatím bohužel vše pozitivní bylo vyjmenováno ...
Přiznám se, že nerozumím tomu proč nejde provozovat elektromobil na venkově. Mám nějaké příbuzné žijící na venkově a všichni mají v domech zavedenou elektřinu.
Četl jsi článek? O tom, jak záchranáři museli zasahovat?
Myslím, že pan Dr. Polert psal o vodákách. Ti,co zaměstnávali záchranáře žádní vodáci nebyli. To jsou ty půjčovny. Kdokoliv si může půjčit třeba raft a vyrazit na řeku. Proto se nejvíc lidí topí na raftech, protože o vodě nic nevědí a myslí si, že na něm sjedou všechno.
Zdaleka ne všichni, co chtěli, se do Jugoslávie kvůli nedostatku deviz dostali a celé rodiny pouštěli do Jugoslávie jen když byli tzv. spolehliví a měli doma např. staré rodiče apod. Také vám zabavili normální zelený pas, protože v něm byl napsáno, že platí pro všechny státy světa a dali vám šedivý, který platil jen v Jugošce a tranzitních státech.
Já se přidám k panu Radalovi. Také jsem byl za komančů třikrát v Jugoslávii. Dvakrát v sedmdesátých letech s rodiči a jednou v 88 s kamarády. Žádný z rodiny nebyl v KSČ a můj otec byl v padesátých letech 7 let jako politický vězeň v uranových dolech. Připadá mi, že je teď v módě tvrdit, že se nikam nesmělo. Bylo to komplikovanější, ale šlo to.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Pro nás v Evropĕ to bude znamenat vyšší investice do bezpečnosti a také možné obchodní války s USA. Více Ruska a jeho vlivu. Více Ukrajinců na útĕku. Každopádnĕ se tĕšme na dražší život.
2 odpovědi
7
Sledujících
0
Sleduje
7
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ani to nepoznáme, protože nás Fiala na ten dražší život dobře připravil.