"V jeho případě nefungoval dobře filtr pevných částic, i když nebyl přímo odstraněn" - Ford Transit 2002 není z výroby osazen filtrem pevných částic. Tehdejší euronormy šlo splnit i bez něj, pokud motor fungoval správně. Jako první vůbec začal DPF používat začátkem tisíciletí Peugeot v modelu 607 (tehdy ještě s aditivy snižujícími teplotu potřebnou pro regeneraci). Ostatní automobilky se přidávaly až později, cca od roku 2005, např. u Škodovky dostaly filtr poprvé motory TDI PD (2.0 BSS v Superbu I standardně a 1.9 BLS volitelně - vetšinou spíše západní trhy). Cca od roku 2010 s nástupem EURO 5 dostaly DPF standardně všechna naftová auta. U benzínových aut se potom GPF objevuje cca od roku 2018. Nutno podotknout, že, zejména v prvních letech, se jednalo o velmi vrtošivou, drahou a ne úplně dotaženou technologii. Iniciativa k některých majitelů ojetin, směřující k odstranění DPF se tudíž dala pochopit. Dnes už je situace naštěstí jiná, DPF zlevnily a současně se jejich životnost (při správném používání) znásobila.
Zrejme mate na mysli vybuch parnich kotlu v okamziku, kdy se k nim dostala voda.
Jiz delsi dobu ma odborna verejnost za to, ze Titanic se rozlomil tesne pod hladinou v mistech dilatacni spary, tj. cca ve dvou tretinach delky. Takze imploze v nejakem vetsim meritku nepripada v uvahu a ostatne tomu ani neodpovidaji trosky Titanicu na oceanskem dne. Kdyby Vas napadla moznost imploze vodotesnych komor, tak ani tudy cesta nevede, byly vodotesne jen po palubu a to je take duvod, proc se Titanic potopil i pres jejich existenci.
Pokud vím, parní kotle se našly vcelku, rozesety po dně Atlantiku. K jejich výbuchu by navíc došlo při prvním kontaktu s vodou, tudíž podstatně dříve. Ostatně parní kotel byl to první, co v poli trosek Ballard v roce 85 zahlédl.
Nedá se úplně přesně určit, cemu trosky odpovídají, ale evidentní je, že záď je v mnohém horším stavu.
Přední část Titanicu se před potopením zcela zaplnila vodou a všechen vzduch unikl. Zde tedy na živu nejspíš nikdo nezůstal.
V zadní části Titanicu se nicméně vytvořily vzduchové kapsy (jako ve zvonu), které však již v poslední fázi před potopením nestačily na to, aby udržely trup lodi nad vodou. V těchto vzduchových kapsách se mohli nacházet lidé. Dlouho zde ale nevydrželi, zhruba 30s po potopení zaslechli přeživší na hladině "výbuch", což byl zřejmě zvuk imploze. Dá se předpokládat, že od tohoto okamžiku už byli všichni na palubě mrtví. I tak to ale musel být hrůzostrašný zážitek...
Kdysi, asi ve 12-13 letech jsme se někde zmocnili mopedu a dělali z něj "závodní stroj". To spočívalo v tom, všechno dolů, samozřejmě nejdřív výfuk. Dosáhli jsme toho, že to víc žralo a méně jelo. Dnes jsem dospělý motorkář a jezdím na chopperu. I mezí námi jsou tací, kteří mají pocit, že "čím víc kravál, tím víc výkon". Já zastávám názor, že nevím, proč bych se měl na vyjížďce nechat obtěžovat kraválem vlastního motoru. Ono na STK budou brzy hlukoměry, tak holt někteří budou mít jiné výfuky na sSTK a jiné na silnici. Nakonec je to asi přestane bavit přehazovat a bude pokoj.
Obtěžovat hlukem okolí, paradoxně i sebe je sice tristní, je ale potřeba si uvědomit, že hlukem na sebe motorkář současně upozorní řidiče aut, kteří se pohybují v jeho blízkosti. Pro motorkáře totiž řidiči aut, kteří nekoukaji do zrcátek, nevenuji se řízení, mají hlavu v oblacích, popř. nikdy neslyšeli o tom, že existuje něco jako přednost zprava, představují velké riziko. Stačí vteřina a motorkář je po smrti, nebo doživotně upoután na vozík. A to se nebavím o tom, že řidiči aut často motorkářům, z pro mě nepochopitelných důvodu, dělají naschvály a dávají vzniknout zbytečným křížovým situacím. Jistě to taky znáte, mluvím z vlastní zkušenosti.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Většina zdejších diskutujících by si měla přečíst článek pana Červenky o "konci policie", protože jedině tak si udělají představu o tom, co všechno práce u Policie obnáší, čemu musí příslušníci dennodenně čelit a jak jsou za to odměňováni. Novinářské články jsou dle mého názoru stručné a samy o sobě nevystihují podstatu problému. Policejní práci bych rozhodně neoznačil za nekvalifikovanou, jak si spousta lidí myslí, i když k nástupu stačí jen maturita. Navíc, při dnešních cenách můžete jen těžko čekat, že to někdo bude nadšeně dělat za 27 tis. netto vč. všech příplatků (které už tím pádem vlastně ani nejsou příplatky, nýbrž spíše spoludotvářejí plat, aby vůbec nějaký byl).
1 odpověď