Já taky. Jenže on to myslel tak, že dát zbraň všem občanům, což by byla tragédie.
Ono žijeme v divné době. Máme zbrojní průkazy na zbraně jako jsou vzduchovky a luky, přitom duševně nestabilní jedinec muže mít klidně arzenál (viz. bohužel reálné příklady posledních let). Osobně se domnívám, že kdo chce zbraň mít a použít, tak si ji vždy sežene ... i bez zbrojáku. Kdyby těch zbraní bylo mezi lidmi legálně víc, měl by (možná marně doufám) větší strach ji nějak použít. Kdysi jsem četl, jak někdo vyndal zbraň u zdi nářků a nestihl ani vystřelit ... reakce byla mohutná od lidí kolem. Čekání na příjezd ozbrojené policie není efektivní řešení podobné situace. Z druhé strany, nemyslím si, že všichni ozbrojení si u nás uvědomují základní pravidlo, že "když vyndám zbraň, tak se bude střílet a to i po mě".
Mě spíš trochu vyděsil názor jednoho, který tuto situaci vzal jako obhajobu dát zbrojní průkazy a povolit zbraně bez omezení. 🙁 Policista sice použil vlastní zbraň, ale na rozdíl od 90% občanů má i výcvik v jednání ve vypjatých situacích.
Bohužel, nedomnívám se, že policista se automatická rovná člověk, který by měl mít zbraň. Výcvik se zřejmě vždy "nepřijme" tak, jak by měl. V UK bobík zbraň nemíval a myslím stále nemá. Naopak se domnívám, že oprávněnost mít zbraň by se měla posuzovat nejen při získání, ale průběžně (nejsem ozbrojen a tak nevím, jak to dnes probíhá), ale některé lidi ...třeba s psychopatickými projevy ... bych ihned odzbrojil jednou pro vždy.
Bohužel tady u té benzínky 70 není, auta tady kolikrát jezdí i 120 😕 on je to problematický úsek, je tu rovina tak je to svádí to rozpálit ... o čem se moc nemuví, ale náš soused to často vzpomínal, že tady kolem té benzínky vybíhají hodně divočáci, takže každou chvíli nehody hlavně v noci kolem 22-23h (v tuto dobu bych tady teda 120 fakt nejela)...oni jsou problémové, ale i další křižovatky za tou benzínkou směrem od Varů na Plzeň, další hned za benzínkou směrem na Příšov a pak ta přímo co vede z Varské do Chotíkova, od sebe jsou vzálené tak cca 100-200m, nejlepší řešení by bylo dát tam zákaz předjíždění a omezení na 70 u všech těchto 3 křižovatek... až pojedete někdy třeba kolem, všimněte si křížků, bylo tam už několik smrťáků...(ne jednou byl také v blízkosti této benzínky sražen čáp z Chotíkovské cíhelny, vím o 2 případech ... pro paní čápovou a malá čápata tragédie, řešili to hasičí sundáním čápat z komína, kde mají hnízdo...) kolik smrtelných nehod se kolem Chotíkova ještě musí stát než tam dají tolik potřebná omezení ???
Nejlepší řešení by bylo změnit křižovatku stavebně na mimoúrovňovou ... místo tam na to je.
Omezení není všelék ... ta silnice má být bezpečná, ne pomalá a stále nebezpečná.
Existuje triviální způsob, jak to mýto neplatit.
Jestli myslíte jezdit podle předpisů, tak samozřejmě. Bohužel tvůrci značení a předpisů často nepotřebují nikam dojet, nemusí nic vyprodukovat a peníze jim jdou stále stejně. Proto častěji hledají jednoduché řešení a tak přidávají restrikce a umělé komplikace, než vyřešit problém k bezpečnosti a plynulosti provozu. Bohužel my, co nejsme placeni z daní, musím také pracovat, aby bylo z čeho ty daně platit.
Měl jste na mysli něco jiného?
Jj, tam by zrovna usekove mereni davalo smysl.
Už zase další co vymýšlí úsekové "mýto", jako U Seřadiště či na Folmavské, kde až se jednou někdo naštve, tak to demontují a současně zvýší povolenou rychlost na 70 km/h.
Myslím, že bezpečnosti by tam spíš pomohlo přidání pruhu, na který je tam místo a odstranění úrovňové křižovatky, stejně tak na dalších místech této jinak dobré silnice. Vzorem může být německá B20.
Jak stejná reakce. Bojím se jako ustrašený pes, že bych se mohl dozvědět o tom maniakovi pravdu a realitu. Tak raději zavřu před světem oči s poznámkou:
"Na akceleraci vám kašlu."
Žádný osmiválec na světě nebude nikdy tak spolehlivý jako silný elektromotor. Dáváte spalovacímu autu skoro zázračné schopnosti. Přitom ten small block je a bude jen tragický neúčinná továrna na odpadní teplo.
Koukáte jen na auto. Je to jinak, když se podíváte na systém dopravy jako na celek (tj. musí se vyrobit auto, provozovat po dobu života, zlikvidovat na konci, vyrobit palivo či energii, dopravit k autu v odpovídajícím množství a potřebném čase a místě, kdy to auto potřebuje). Zjistíte, že to teplo jen vyrobíte jinde, k tomu ještě topíte i cestu k autu (zrovna řeším pracovně konflikt s podzemním kabelem VN, který má integrované aktivní chlazení !!). Teplo se jen z větší části uvolňuje jinde ... Povídačky o zelené či duhové energii nám dobře odhalilo Německo uzavřením JE.
Samozřejmě je samotný hnací systém efektivnější a bylo vždycky ... první auto, které jelo přes 100 km/h byl elektromobil v roce 1899 ... ale z "nějakého" důvodu pak dalších 110 let byla na elektriku jen ještěrka na nádraží či pro mlékaře. To nebylo vždy a pouze agresivitou petrolejářského průmyslu.
Akcelerace je jen jedna vlastnost v hromadě dalších. Pro mě jako uživatele je u spalováku dostatečně bonitní k pracovnímu použití, což je cíl dopravy. Proto pro mě není podstatná.
Znáte můj kanál Akcelerace Videoblogy? Mám projeté všechny osmiválce světa snad...
Dva osmiválce jsem měl doma v garáži. Audi SQ7 a Audi R8. V životě už do spalovacího auta nesednu. Proč se trápit...
Neznám a nebudu hledat. Pro mě je auto pracant. Osmiválec byl dříč, který vydržel to co máloco a životností si vydělal na právo na život ... a troufám si říct i na malou lepší uhlíkovou stopu, než mu přisuzuje EV úchylka. Ono zrecyklovat auto taky nechává uhlíkovou stopu. Smallblock je a bude pracant.
Na akceleraci vám kašlu.
Fajn. Takže nuceni není. Je to jen hlava a konstrukce, co bude někdy za 11 let.
Tady jde o ekonomiku a svobodu, objednejte si, nebo rovnou dvě ... proč ne, když "nucení není" ... napište až je budete mít.
Nikdy je nebudete mít (pokud nejste nějakým omylem v neobvyklém balíku). Takže nucení je. Já jsem 8 válcem dlouho jezdil a vím, že už v Evropě nikdy nebudu. To je to nucení v rámci "životního prostředí".
Nikde žádný nátlak ani útok nevidím. Žádné billboardové kampaně, TV pořady, agenti v černých oblecích.
Když se dneska budu chtít koupit dvanáctiválec, tak do dvou týdnu ho mám doma. A nikdo mi neřekne ani popel. Samozřejmě že už bych v životě do spalovacího auta nesedl. Ale je to možné prostě a máme naprosto svobodný trh. Rok 2035 neexistuje. Nic se nestane. Matematický to nevychází. Takže pokud se chtějí lidé dále trápit ve spalovacích vozech a hledat v úzkém rozsahu otáček nějaký výkon, tak budou moci i v budoucnu.
tak to zkuste .. uvidíte. Objednejte si u MB osmiválec.
Tak o byznys jde hlavně ropné lobby. Proč proste nedat prostor třeba 10% EV na silnicích kolem 2050?
... s tímto názorem jste zamrznul tak 15 let. Nyní je to naopak. Dobře si pamatuji, jak byl problém koupit elektromobil ... ale asi to fungovalo jinak, výrobci je z nějakého důvodu odmítali dodávat. Chtěl jsem ho tehdy koupit a například leaf nešel do ČR ani objednat. Mám svoje podezření, že Musk otočil tento stav napak (dotace, ... opět zneužitá ekologie).
A jak to souvisí s tou velkou baterií v elektromobilu a technologiemi separátorů jako je Z Folding apod?
Lidé už z té ničím neopodstatněné nenávisti začínají fakt blbnout.
Nemáte pocit, že nenávist zde plodí celá slavná elektromobilita vůči ostatním pod vedením vlád od GreenDeal, přes přetažené přitvrzení požadavků, poplatky a zákazy, až po požadavky na stavby?
Nenapadlo vás někdy , že jde také hlavně o bussines?
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Já mám obavy i z paniky a strachu. Třeba na té fakultě. Ano, možná byla šance, že by ho nékdo zastavil a nedopadlo to jak dopadlo. Obrovskou tragédií. Ale taky mohl někdo se zbraní začít panikařit a zastřelit někoho, kdo se hledal úkryt před vrahem. Nikdo nevíme, jak bychom se v takové situaci chovali, a budu upřímná, radši to nechci, aby to poznal nékdo další. Ale v panice a strachu o život se opravdu může snadno stát, že nékdo vystřelí na vše co se bude hýbat, tedy i na nevinné. 🙁 Takže je teoreticky možné, že téch obětí by bylo i víc. Včetně střelců, protože si nedovedu představit s tím pak žít. :-(
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Máte pravdu především v té první větě. Panice a strachu podléhají především nepřipravení. I proto jsem zmínil ten Izrael, kde příprava mládeže probíhá velmi intenzivně. My svoje děti chráníme tak, že většina dnes neumí ani vylézt na strom, rozdělat oheň, či vyspat se v lese ... to už vůbec nemluvím o tom ulovit, vykuchat a stáhnout si potravu (to ulovení je dokonce i trestné). Nedovolím si odhadnout, kolik procent mládeže si v posledních 30 letech zkusilo střelbu z palné zbraně a tuší, že to co nám ukazují ve filmech je fikce. Obecná pohybová příprava je také tristní. Základy "přežití" v přírodě i ve městě mají v Evropě bohužel dobře zvládnuté pouze sociální skupiny, kterých bychom se mohli spíše bát.
Takže neplačme, cvičme a připravujme. Každý krůček je dobrý.