Pan Jan Procházka je pouze další oběť svých rodičů, kterých je plný Brusel.
Honzíku až budeš velkej tak dokážeš vše co budeš chtít.
Pan Procházka je bílý kůň. Bateriím nerozumí. Sám jsem se o tom přesvědčil a potvrdil mi to i Prof Vondrák. Nebo znáte někoho kdo si nějakou baterií koupil? Materiál v továrně nikdy žádný nebyl.
Ale samozřejmě, že můžu.
Když pominu ten váš exkrement, tak třeba tyhle:
AD 1) Nikdo nic netlačí. Není ani důvod, zatím jsou drahá a nehodí se pro všechny.
AD 2) Máme více nabíječek, než kolik je potřeba pro aktuální počet aut a stále přibývají další. S tím jak pomalu budou přibývat EV to nevypadá, že by se nemělo stíhat stavět další... Žádné masové nabíjení na veřejných nabiječkách nás nečeká buď vůbec, nebo alespoň ne v této dekádě.
AD 3) Aktuálně máme tuším asi 14TWh přebytků, které ročně prodáváme do zahraničí. A s tím, jak pomalu budou přibývat EV a zároveň se budovat zdroje energie, nám opravdu nehrozí, že by nebylo čím nabíjet.
To, že stát zaspal a energetickou koncepci buď neřešil, nebo řešil tragicky (viz vznik Solárních Baronů), bohužel neovlivním. Ale když už stát hloupě křiví trh dotacemi na stavbu vyroben elektřiny z obnovitelných zdrojů, tak bych byl hloupý kdybych toho nevyužil a na tu elektřinu velkou část roku nejezdil.
A pokud v zimě nabíjím ze sítě v době, kdy je přebytek energie z OZE, tak mám také trochu lepší emisní stopu. Skoro by se dalo říct, že nabíjím i v zimě z OZE, jen ne ze své střechy😉
Obecně se množství energie z OZE bude jen zvyšovat a to znamená, že EV budou mít jen nižší a nižší emise. U spalováků žádné zlepšení nehrozí, pořád budou spalovat palivo a produkovat emise.
Náčelnická pochvala. Nedej se. Jsem rád, že mám následovníky. Sejdeme se v Pelhřimově? V koutku veteránů.
chat na toto tema je tradicni hadani tech, co ta ev auta maji a tech co jezdi na benzin ci naftu. ev maji podle me jednu velikou vyhodu, ze az jednou nahradi soucasna auta se spalovacim motorem, tak se hlavne ve mestech hodne vycisti vzduch a zustane tam tak 10% stavajicich automobilu, protoze ev nebude diky bohu dostupnej pro vsechny jako je tomu ted u aut s motorem na benzin ci naftu( ktera patri do traktoru a nakladnich aut)
Má pravdu Fiala
To srovnání je nekompletní, ale to samé děláte i u spalovacích aut a ostatních spotřebičů.článek pouze reaguje na mediálně oblíbené téma (spotřeba BEV v zimě). Pár faktických poznámek:
Účinnost spalovacích motorů je v praxi pouze max. 15 procent. 40 platí pro motory v optimálním režimu bez veškerého příslušenství jako čerpadlo, vodní pumpa 'alternátor atd.
Nafta z kohoutku v garáži teče málokdy, ale přou z vlastní elektrárny je mnohem častější.atd,atd.
Elektromobily patří mezi nejbáječnější věci, které máme. Chovejme se k nim podle toho,hýčkejme je a chraňme je.
Co je platný ten nárůst, když účinnost je stále mizerných cca 20 a dostat navíc další procentíčka je technico-ekonomicky stále složitější.
Zahrneme-li do účinností i baterie, je výsledek úplně tristní. Takže účinnosně, nic moc a ekonomicky ?
V článku se píše o tom jak se zvyšuje účinnost a dnes je účinnost již běžně přes 20 procent. Účinnost baterií je dnes také hodně vysoko. Ekonomika návratnosti je dnes kolem pěti let. To se Vám zdá hodně?
Návratnost dostavby Dukovan je nekonečná. Nevrátí se NIKDY.
Na požádání zašlu studií. ekolo@seznam.cz
Elektroauta a nabíječky u každého paneláku si opravdu neumím představit...Myslím si, že elektroauta vůbec nejsou tak EKO jak se propaguje, vezměte si kolik je třeba odvozit hlíny jen na výrobu jedné baterie. Jde to na tuny a zcela jistě hlínu neodvážejí bagry a náklaďáky co fungiji na elektobaterie, že? A tak je to ze vším od počátku až do konce. Největší budoucnost mají auta hybridní s velmi malou spotřebou 3-4l/100 km., jejichž baterie se dobíjí jízdou a není tedy potřeba dobijet ze sítě...Jsou to auta typu Toyota RAV- hybrid...Jinak všechny elektroauta jsou na prd. Ptá se někdo kolik výjde nová baterie? Kolik taková baterie vydrží let? A co pak s ojetinami kterým už skomírá baterie? Koupí je někdo, když bude vědět, že nová baterie stojí např. 200 tisíc Kč...asi né. Vím, že u hybridní toyoty je životnost baterie zcela určitě přes 20 let a více. U plně elektroauta kolik 6-10 let? A to možná...Nevím nevím co ukáže budoucnost???
Ať žije perpetuum mobile...tedy chtěl jsem napsat hybrid.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jezdím na elektřinu čtyřicet let, a jsem úplně nemožnej, když dělám něco, co vůbec nefunguje. Proč to asi dělám? Vysvětlí mi to jistě ti, co o tom všechno vědí, ačkoli v tom ani neseděli.
1 odpověď