Při všech těch diskusních příspěvcích je naprosto opomíjený zásadní fakt, že smlouvu o celistvosti uzemí Ukrajiny garantoval i Západ. A výsledek? Po okupaci Krymu Putin pochopil slabost Západu a vyrazil. Náprava je jedině možná aktivním regulérnim nasazením sil Západu k vynucení si sepsaných dohod a smluv. Teď, když i vojenská pomoc Západu je nedostatečná, omezovaná, a i jinak díky zbabělosti jeho politiků polovičatá? Bude tedy následovat jednání o míru, které připraví Ukrajinu o značnou část území garantovaných a uznaných mocnostmi? Pak tedy čekejme v blízké budoucnosti další rozpínání, a nejen Putinova, režimu. Další agresivní režimy, a to napříč celou zeměkoulí, jen čekají na ona jednání o míru, čili na potvrzení o tom, že bude vítězit hrubá síla nad všemi dohodami a smlouvami. Nechci válku, ale konec současné Ukrajiny rozpoutá další válečná šílenství.
Jed, žluč, nenávist a urážky v diskusi. Kde se to v nás bere? Nerozumím. Nezaměstnanost minimální, všude práce dost, plná obchodní centra, silnice narvané auty i cestovní kanceláře si mastí kapsy. Tak jaká záhuba či národní katastrofa? Ono totiž když člověk není schopen postarat se sám o sebe, tak logicky čeká nějaký zázrak z míst nejvyšších, což je pitomost. Ukrajinci dnes do státní kasy dávají víc než berou, dělají práce co Čechům nevoní, tak proč s nimi mnozí z nás mají problém? Nadává se na Fialu. Ale co dělali babišovci lépe? Asi mnohé z nás pálí dobré bydlo.
Každý problém má řešení. V Evropě žije stále dostatek schopných lidí, kteří mohou Evropu vrátit zpět. Bude ale potřeba udělat revizi ve vedení EU, vzít na zřetel opravdové problémy a nikoliv fikci o zachráncích planety. Na druhou stranu, asijské ekonomické tygry jednou doženou mzdové požadavky jejích zaměstnanců, trh se přesytí a nastane i tam krize. Krize z nadvýroby, protože tamní ekonomiky jsou nastaveny na výrobu všeho, co zrovna vynáší. Např. čínská auta jsou navržena chaoticky, bez ustáleného rukopisu konstrukčních škol a jediné co proč se kupují, je jejích nízká cena. A to lze tvrdit o skoro všech výrobcích z tamních regionú.
Platy sami o sobě netvoří zásadní nákladovou položku pro konečnou cenu výrobku. Němci si ale již po generace zažívají pocit absolutního bezpečí ohledně ztráty práce či vysokých mezd. A WV platí luxusně, a až donedávna vyráběl automobily vynikající úrovně. Situace se ale změnila takřka přes noc, firmě se nedaří a tak, logicky pro ně, se odbory brání. A to stávkou, jak jinak. Stávka asi bude tím pomyslným posledním hřebíčkem do rakve WV.
Diskuse, různá fóra a podobná plácnutí prknem o rybník ohledně klimatu nás nikam neposunou. Lidstvo není schopno odstranit ani ostrov odpadků, natož např. ve velké míře obnovit amazonnský prales, zalesnit alespoň část pouští apod. Je to o celosvětově spolupráci, a proti tomu není odstoupení od jakékoliv klima dohody zhola nic.
Americká volební kampaň, na rozdíl od evropských, jede až na krev, brutálně definuje problémy ve společnosti a s obrovskou porcí nadsázky, chvastounství, nabízí i nesplnitelná řešení. Evropská je neosobní, plná falešných úsměvů, křivých pohledů a nikdy neobnažuje zásadní problémy společnosti. Evropské zaostávaní na poli vědy a techniky řeší jakýmsi odborným materiálem bývalého eurokomisaře Dragiho. Tím je v očích Evropanů úkol splněn! Trump není hlupák, je velice bohatý člověk, což svědčí o jeho schopnostech. Politik ale není. Držme palce Americe!
Celá liberalizace na železnici je špatně. Např. Rakousko má stále jen ŌBB. A proč? Zisky +platby za km dopravcům se jen rozmělňují mezi více subjektů. Tento tok peněz je třeba rozdělit do údržby a obnovy tratí, nákupu nových vozidel a mezd dopravce. Dále si přetěžujeme hlavní tah Praha-Ostrava. Např. Leo expres se svojí pětivozovou rychlotramvají zabírá místo vicevozovému rychlíku, který při větším počtu vozů uspokojí výrazně více klientů. Lze dělit 20-ti vozový rychlík v České Třebové na dvě půlky? Jedna směr Brno, druhá Ostrava. Lze, tím si uvolnime další místo na trati, místo dvou rychliků. VRT jsou dalším nesmyslem. Naší zemičce úplně stačí, když budeme jezdit 160 km/hod. Ale všude, kde to bude mít smysl. Zahraniční klientela tu mega drahou stavbu nepokryje ani z malinké části.
Dluh státu bobtná, ale žádný z politiků nemá "koule" to přiznat. Přitom způsobů jak jej tlumit je až až. Podpora v nezaměstnanosti v zemi s tříprocentní nezaměstnaností je výsměch všem nám, co pracujeme. Veškeré dotace na určitou dobu zrušit, mimo sociálních a zdravotních. Daně z příjmu by bylo nutno zvýšit, ale opět jen na nějakou dobu. A hlavně přestat dotovat ze státního naprosto stupidní rozpočtovky, je přece spousta bohatých lidí, kteří rádi přispějí ze svého na užitečnou věc. Zavést školné na vysokých školách a tím donutit studenty vzít rozum do hrsti jak vlastně dál. Vize p.Kalouska nebude asi moc odlišná.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Jsem zvědavý, jestli někdy EU i NATO zavedou určitý proces vedoucí k odchodu států z těchto institucí. Bohužel, u nás v bývalých zemích východního bloku, si velice vágně vykládáme pojmy jako povinnost, loyalita či úcta nebo vděk. Takže zaděláváme na problémy napříč těmito organizacemi.