Ohledně šetření na gumách máte samozřejmě pravdu. Skutečný problém volby mezi celoročními a zimními pneumatikami ovšem spočívá v tom, že ty první jsou nejspíš po většinu zimy na většině silnic lepší než specializované zimní, protože se jede po víceméně čistém asfaltu. A vzhledem k tomu, že hlavní zákeřnost zimního jezdění nepředstavuje sníh, ale proměnlivá a často nepředvídatelně se vyskytující kombinace mokra, různě tuhnoucích kašiček a náledí, kde si můžete ohledně vhodnosti toho kterého typu hodit korunou...
Je dobré se v dívat a porovnávat, která je lepší na jaký povrch. Na zimu mám např. Bridgestone Blizzak, protože jsou v zimě v porovnání s Continental nejlepší na sucho, ale trochu horší na sníh a Continental zase naopak.
Vy jste asi ten článek nečetl nebo jste nepochopil ta čísla. Viděl jste ty brzdné dráhy za sucha? Celoroční jsou lepší než zimní. Takže když jedete třeba 150 km na hory, tak 145 km jedete za sucha, kde jsou lepší celoroční a 5 km na sněhu, kde jsou lepší zimní. Já tedy raději pojedu těch 145 km na lepších gumách a posledních 5 km trochu zvolním než naopak.
A už jste někdy viděl, aby jeden člověk zabrzdil naprosto stejně, stejnou silou, naprosto stejnou intenzitou, stejně točil volantem, jel naprosto stejnou rychlostí a dalo se to objektivně porovnat? Tady je tolik proměnných, že to až hezké není. Ta čísla jsou jen velmi orientační, 3 různí lidé by neměřili pokaždé jiné číslo. Pořád platí, na léto letní, na zimu zimní. Celoročky nemohou mít z podstaty věci takovou směs, aby byla perfektní v létě i zimě.
Odjakživa jsem tvrdil, že dobré zímní gumy sice mohou být za jistých podmínek (bláto, sníh) lepší než letní, ale pro většinu uživatelů se bohužel staly jen velkou pověrou, které připisují vlastnosti, které nikdy neměly a mít nemohou. Takovou typickou vlastností je údajná +7°C hranice pro použití zimních nebo letních gum, vymyšlená zřejmě reklamními odděleními výrobců zimních gum. Je potvzeno praktickými zkouškami, že za suchého stavu je letní guma vždy lepší než zimní, a to bez ohledu na teplotu.
Ale za jaké teploty? Pokud bude -10°C, tak vám ty letní ztvrdnou a budou mít horší jízdní vlastnosti než zimní, které se vyrábí z měkčí směsi.
Nokian dělá už nějakou dobu jejich gumy ve verzi pro “Evropu”, čili pro smíšené, nikoliv celoročně zmrzlé, podnebí.
A co jste tím chtěl jako říci? Pokud je někde poptávka, tak ať dělají. Např. v jižní Itálii moc zimu nemají, tak tam asi odbyt bude. Nicméně pořád platí, že je na každém, jaké gumy si koupí. Pokud chce někdo ušetřit pár stovek a riskovat větší škody, nebo zranění či život a ohrožuje tím i ostatní.... Až vás někdo na celoročních pneu smete na přechodu, protože nedobrzdil nebo vyletěl do zatáčky na chodník, kde zrovna půjdete, asi budete mluvit jinak.
Platí pořád základní věc, že ta plocha gumy co vás s autem drží na silnici, může být hranice mezi životem a smrtí.
Blábol na entou, docela nebezpečný článek. Je potřeba si uvědomit, že je to ta plocha gumy, co vás s vozem drží na silnici, a pokud nechcete vyjet ze silnici nebo jinak bourat, nebo se zabít, je dobré mít kvalitní gumy. Celoroční guma je guma s kompromisy v zimě a v létě, tudíž vždy špatně. V zimě to není jen o ježdění na sněhu, možná tak někde na severu v Švédsku, Finsku apod., ale je to o teplotách. V mrazu vám zimní guma neztvrdne, protože se dělá měkčí. A jelikož v našich zeměpisných šířkách na silnici sníh až tak často není, dejme tomu max do 5% ze všech jízd, je dobrá kvalitní zimní guma na sucho, např. Bridgestone Blizzak.
Ale ušetřit pár stovek na gumě je blbost, protože pak riskujete bouračku, kde škoda mnohonásobně přesáhne to ušetřenou částku, anebo něco daleko cennějšího a tím je váš život.
Legální potraty, které by mohly zachránit některým matkám život, jsou totiž ve třinácti amerických státech zakázány.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Demokracie, humanita, lidská práva, to je v USA jen blábol ! Kecy v kleci, ale skutek utek.
Zajimave mne prislo ze vy zde argumentujete ze Belorusko neni agresorskych statem a soucasti valky. Ja tvrdim opak - cinnost kterou Belorusko udelalo vysoce presahuje jakekoliv bezne zasobovani valcici strany.
Z meho pohledu je Belorusko primym ucastnikem valky - poskytlo sve uzemi Rusku k vedeni valky.
A EU a USA zase poskytla poradce, dobrovolníky a zbraně a munici.
Z hlediska válečného práva je zcela legitimní za války potopit jakoukoliv loď pod Rusku vlajkou bez ohledu na to kde se nachází v mezinárodních vodách.
co se toho týká - bylo by reálně i legitimní potopení jakékoliv lodi směřující do ruského přístavu kdekoliv v mezinárodních vodách.
Palba na Bělorusko z kterého byl na Ukrajinu proveden útok by byla zcela v pořádku.
Jestli jste si všimnul, my se tu bavíme o zcela hysterickém a hloupém zákazu vjezdu, a ne o potápění lodí...
Máte v tom zmatek, nechápete vůbec kontext slov Medveděva. JFK = Američané si zastřelili v Dallasu vlastního presidenta, protože u něj lobovali američtí generálové, aby v době kubánské krize začal s Ruskem 3sv. válku. To on nechtěl a tak se stal pro některé frakce v USA nepohodlným. Jak to dopadlo, víme, bylo za chvílí po něm. Nynější situace je podobná, Americká armáda a další její podporovatelé chtějí vidět, jak Rusko na UA válčí, aby věděli jejich taktiku. Zároveň si odzkoušeli své zbraně proti Rusku tím, že je dodají UA a tak je pošle na Rusko. Chtějí také Rusko, jako svého nepřítele, uzbrojit a válkou vyčerpat. To samozřejmě nahlas nikdo neřekne, jen se mluví o nějaké "svobodě a demokracii", ale to je jen zástupná rétorika. No a kdyby Trump chtěl válku rychle zastavit, tak by tím byl proti zájmům určitých skupin v USA, které na válce vydělávají velké prachy. No a v tom kontextu Medveděv řekl, že by se mohl stát novým JFK, to je nepohodlným pro USA a stát se obětí atentátu. Ale nikoliv ze strany Ruska, jak jste špatně pochopil, ale ze strany nějakého Američana, najatého zase Američany.
Rusko nepotřebuje válku natahovat, a chtělo se diplomaticky domluvit s USA ještě před válkou, jak to řešit. Ale USA nemělo zájem, a odmítlo diplomatická jednání. Dopředu věděli, že tím v podstatě přispějí k tomu, aby Rusko UA napadlo. To se opět nikde neříká, ale pro USA je válka kdekoliv ve světě megakšeft, protože od nich všichni nakupují zbraně a to se také stalo.
Takže vinu za napadení Ukrajiny Ruskem nesou USA a EU... Hm, jinými slovy, jste tedy řekl, že v Kremlu sedí nesvéprávní šílenci, řídící se pokyny západu 😄. Díky pobavil jste.
Nic takového jsem neřekl lale asi se vám o tom zdálo, že?
Tak pokud věříte, (jako děti na Ježíška), že USA bojují za svobodu a demokracii, je to tristní.
Přesně tak to je, amerika to bez války neumí již od první světové je zbrojení stěžejní část jejího průmyslu a po 2 světové jí to státy spláceli celých 40 let. To se jim to chrochtá a když dojdou, rozpoutá se někde něco jiného. Ale již dlouho nebylo nic velkého, aby to vydrželo delší dobu.
A tady Vás za to sežerou.....
Ano, to víme, ale u nás skutečně někteří dospělí lidé (tak jako děti věří na Ježíška) věří, že USA bojují za svobodu a demokracii.
Zase jeden článek o ničem, kecy v kleci, jenom bububu, aby se někdo ukázal jako důležitý, ale vše je zase jenom možná, někdy, asi....
Rusové vyklidili základnu a estonští generálové jsou zneklidněni. A co kdyby Rusové naopak posílil základnu? Co by dělali estonští generálové? Asi by byli také zneklidněni. Na zneklidnění je dobré si pokládat studené obklady, to pomáhá. 🙂
Svět kvůli USA a neinteligentním z EU bezprecedentně zbrojí za biliony dolarů. Ano, to víme už desítky let...
Pro USA je válka na Ukrajině nebo jinde vždy zlatý důl, proto se těmto válkám nesnaží bránit. Vždy na nich vydělají obrovské prachy prodejem svých zbraní. Rusko už před válkou se snažilo řešit tuto situaci diplomaticky s USA, ale Američani diplomatická jednání odmítli, věděli že jim to přinese megabyznys.
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A to právě podle posledních poznatků vůbec není pravda. Za suchého stavu má tvrdší guma lepší třecí vlastnosti i přenos síly než ta měkčí, bez ohledu na teplotu. Samozřejmě pouze při naprosto suchém stavu.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To by mě zajímalo, pošlete nějaký odkaz. U těch zimních gum přece teplota hraje velkou roli. Letní vám při -10°C více ztvrdnou a nemají takovou styčnou plochu se silnicí jako měkčí zimní.
1 odpověď