A lékařská fakulta je šestileté studium (všeobecné lékarství, stomatologie je myslím pětileté), přesto nám do důchodu započítávají jen 5 let studia jako jsou ostatní vysoké školy. Ten jeden rok je plonkový, jako bychom nestudovali a nepracovali. Kdy už se konečně zvedne odpor proti téhle zhůvěrřiosti?
Přesněji ..započítává se na max .5 let studia po 18 roku. A to jen 80%.
Ani tak se EV nevyplatí, protože normální auto má životnost 25-30let, zatímco elektromobil stěží 15let. EV by se vyplatilo kupovat jedině tehdy, kdyby byla jeho cena řádově poloviční, než normálního auta. EV je výrobek jako každý a zkuste prodat lidem třeba televizi s tím, že stojí sice o 70% víc, ale za to vydrží o polovinu méně🙂 - to by si každý poklepal na čelo, jenže přesně tohle nám automobilky vnucují... Nejsem blázen - EV si pořídím jedině tehdy, pokud bude stát 200-300tis, což odpovídá jeho užitné hodnotě...
Nechci vám kazit iluze, ale za ty peníze nekoupíte ani Dácii. Viděl jste auto po 25 letitém běžném denním používání ?
A k te nafte od Arabu: Obchod s Araby funguje na tomhle poli 100 let. Nekdy nam cenu zdvihnou (kartel), nekdy cena klesne, ale obchod bezi pro vsechny vyhodne a bezproblemove. NECHTEJI NAS MIT V MOCI. Chteji jen nase penize. Jde jim o kseft. Proto NEJSOU nebezpecni.
Naopak Cina a Rusko vyuziji sve moci nad nami k tomu, aby nas ovladli, dobyli... Tim jsou daleko nebezpecnejsi nez Arabove (nebo Venezuela) s ropou.
Naopak - prusvih nastane, az prejdeme na elektromobilitu a nebudeme ropu tolik potrebovat (zustane zpracovani plastu atd...). Pak klesnou Arabum prijmy a mohou zacit delat problemy. Dva ze sedmi AE uz nestoji na rope, ale vsichni ostatni ano. Co budou delat, kdyz jim vyschne pramen jejich bohatstvi? Premyslel jste o tom nekdy?
Za prvé nejsem elektromobilista. Měl jsem jak benzín i naftu. Současně mám benzín. Jsem proti nařizování zákazu. Pamatuji když s otcem jsem stál frontu na benzín. Čerpacích stanic nebylo tolik, a nebyly nonstop. Výdej benzínu přes staré stojany také trval delší cas. Ano, doplňovat tekuté palivo bude vždy rychlejsi. Jen chci aby objektivní byli i ti co tady diskutující říkají za nesmysli. Když jsem byl mladý tankoval jsem jen za pár stovek. Spoustu aut jezdí krátké trasy. Staci aby zastavili rusové kohoutek a jsme namydlení. Myslíte že ten dovoz ropy jinou cestou bude levný ? Války začínají vždy o moc, kdo má surovinu ropu, proč Ukrajina ... Především a vždy jde o byznys. Arabové (arabské emiráty) hodně investují do technologii, ti už chápou že potenciál je v technologiích. Ropa se bude těžit dál o to se nebojím. Ten vývoj bude trvat daleko déle než si rýsuje EU. To je ten problém.
A prave tady je ten problem. Nikdo nedonuti Evropany, aby se staly otroky vlastnich aut. Paklize by nahodou EU svoje dementni narizeni v roce 2025 - pripadne 2026 sama nezrusila, zvoli Evropani priste vedeni, ktere kormidlem otoci.
Souhlas, nechci být otrokem. Když vezmu že spoustu lidí tankuje a hledá kde je nejlevnější palivo, tak ve frontě např ono, stráví desítky minut čekání. Má to dva úhly pohledu. Běžný řidič bydlící ve městě, tam je discomfort dobíjecí čas. Běžný řidič bydlící s možností dobíjet doma, v práci. Pro něj je to komfortní. Tento směr nikdo neotoči, mužů zmírnit. vemte si dnešní generaci, ta prosazuje něco jiného. Za mě měl by být mix pohonu. Je lepší nebýt ve 100 procentech závislí na ropě.
Jenze 5 spalovacich aut ve fronte na benzince das za 5x 2 min = 10 minut. 5 elektroaut = 5x 40 min. = 3 hodiny. Tobe to nevadi ?
Určitě při dobíjení bude delší čas, to nerozporuji. Hlavně je rozdíl v myšlení doplňování energie. Většinu tankuji do plna až když potřebuji. U elektra se nedobiji do plna na ultra rychlých nabíjecích stojanech. Proč, je to dražší. Tudíž se doplňuje jen co musím a potom na pomalejším dobíjecím místě (doma, nabíjecí bod s menším nabíjecím proudem).
on je rozdíl,ale tankovat 4 minuty a nebo 2 hodiny 😄 😄 😄
když budeme mít všichní El.auta tak to neutahne ani sít.
užijte si ty Blackouty 😄
4 minuty určitě netankujete a 2 hodiny nikdo nenabiji. Jen říkám že špatně jsou dotace a konec spalovacích motorů. Mám spalovací motor, když pominu cenu, tak klidně pro moje cesty již dojezd není problém. Problém je uměle zdražování spalovacích vozu a dotace elektro aut. Jako Black out může nastat i s ropou a taky nikde nenatankujete...
Pokud někdo najezdí denně 300 km bez zastávky, pro ně elektromobil není, respektive musí vybrat dost drahou variantu. Pokud někdo najezdí denně 30 km tak tankuje 1x za týden problém není ani denně 150 km. Elektro má své výhody a nevýhody. Diesel také není pro toho kdo skáče denně jen pár km a ve městě ale pořizují si ho lidé do měst, protože je to diesel a jezdí za 4,5... Bože ano nabíjení trvá déle ale pokud všichni dojede naráz se spalovacím autem na pumpu taky bude fronta. Jen si myslím že zákaz nic nevyřeší, nechat vývoj a čas. Problém je cena. Čas by ukázal na kolik procent by uspěl.
Jen jsem chtěl říci že udržovat stare auto vás vyjde jak na půlku nového nehledě o komfortu. Jen bych striktně nezakazoval spalovací auta. Můžete se vrátit například ke starší barevné televizi skleněnky. Spíš jde o čas na vývoj. Dotace jsou zlo. Kde jsou dotace není snaha něco zlevnovat... Pamatuji své první auto bralo 8,5 až 9 litru a najel jsem max 380 až 400 km. A dneska ? Tak je to se vším.
A možnost, že by se jednoduše "osvícená" EU chytla za nos a ty nesmyslné pokuty zrušila, to v úvahu asi nepřipadá. Přitom v zemích jako je Česko, kde se elektřina z téměř 50% vyrábí z uhlí/plynu, elektromobil rozhodně nemá menší CO2 stopu než spalovací vozidlo, pokud se započtou realistické emise při výrobě baterie, o její následné recyklaci ani nemluvě. A že elektromobilita se téměř rovná závislost na Číně, která si na rozdíl od EU ekooslů nejdřív zajistila suroviny na výrobu baterií, to je asi rovněž super situace.
A teď jsme závislí na OPECu. Takže když to shrneme, tak elektřina má menší výkyv v ceně. Vždy budeme závislí když nemáme suroviny, netěžíme.
Budoucnosti elektromobilů může uvěřit jen člověk bez technického vzdélání, tedy gynekoložka a její eurokomisaři. Už samotná výroba lithiový článkú a jejich likvidace je ekologický problěm. Požáry elektromobilů nejsou vzácností, nemluvě o hašení a toxických splodinách. A rentabilita? S oktávkou 1 r.v.2009 mám najeto přes 200tis.km. Mezi výménami olej vúbec nedolívám a vyjma 1 výmény rozvodového ústrojí žádné další náklady
S elektromobilem bych absolvoval již 3 sadu výmény baterií. Můžeme jen doufat, že příští europoslanci uvěří spíše odborníkovi, panu Turkovi, než stávající gynekoložce
I 300tisic ale jak to auto vypadá, pokud si měníte vše co odešlo, tak už by jste měl na pulku nového. Motor a turbo původní ale měněno od dvakrát předních kotoučů, přes pera, tlumiče, svislé čepy, spojku....
Můžete mi říci, kde má 60% lidí této republiky nabíjet své elektroauto, pokud ho budou teoreticky mít?
Na verejnych dobijecich místech, kde tankujete spalovací vůz ? Spíš cena dělá elektro nedostupné auto. Nabíjecí struktura roste, perimetr cca 300 km ujetí na "nádrž" je na technologii nynější doby slušná. Moje první auto bylo co se týká spotřeby 9 litru na 100 ... Dojezd max 400 km do nuly ... Elektro s efektivitou je dál. Vadí mě však nereálné cíle EU co o se týká emisí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Hlavně že jste ji uměle oslabovali.....ironie.
1 odpověď