Problém je spíš že při výstavbe bydlení je hlavní prioritou co nejvíc bytu na co nejmenší ploše. Nikde se nedělají odpočinkové zóny. Až se tohle změní, bude se lépe bydlet. Zkušenost je taková, že tam kde byla zeleň vyseknou další budovu. Tohle mi přijde dost zvláštní způsob. Garantují že na rozpálené silnici v létě sedět nikdo nebude.
Vypadá pěkně, libí se mi, nicméně SUV (o kolik je zvednuté oproti běžnému autu), k pláči je pak, že s tím parkují přes dvě parkovací místa. Za 4,6 to určitě nejezdí, nevím proč všichni k tomu nepřičtou spotřebu el. energie za elektromotor ...... To se nabíjí zadarmo ?. Tím si člověk spočítá i čistě potom jízdu na elektromotor (určitě spotřeba je počítaná průměr spalovací motor + elektromotor). Za určitých situací i tato kombinace dává smysl.
Auto cílené do města a popojíždění, nicméně těm co je určena je cena příliš vysoká. Pro lidi na dojíždění, je dojezd prioritou, takže pro ně cena OK ale dojezd mizerný. Minimálně cestu tam a nazpátek na jedno nabití a ještě aby zbylo aby člověk nemusel letět na nabíječku. Nelze jezdit z nuly do nuly, takže se pobudete pohybovat tak cca +-170 km. Použitelný elektromobil však stojí tolik, že většina si je nebude moct dovolit.
Postavte nejdřív okruhy kolem měst, investujte tímto směrem a ekologové neblokujte výstavbu. Dálnice totiž vedou většinou do středu města. Tím ubude tranzitní doprava. Když si odpustite komfort 21. století mít všechno hned, obchody otevřené nonstop, služby rozvozy zboží atd. tak ubyde spoustu aut. To je totiž pokrytecké na jedné straně omezovat a na druhé straně chtít si udržet komfort. Dnes je auto nutnosti aby všechno stíhal...
Je úsměvné, že carsharingové společnosti vám účtují extra poplatky právě za parkování v různých zónách (anytime crsharing) . Do teď jsem si myslel, že právě proto, že platí vysoké poplatky univerzálně za všechny zóny v Praze.
A teď obecně: Sdílené užívání vozů v Praze (a obecně) je jediné ekologické řešení, jak nepřehltit města auty. Takže pokud si mohu vybrat mezi panem Karlem, co celý rok parkuje v zóně, kde bydlí proto, že na to má nárok a carsharingem, kde se střídají uživatelé podle potřeby…volba je asi jasná. Jen to musí mí logicky ještě prospěch pro městskou kasu.
Ekologické řešení je chod pěšky 🙂, teď vážně, ekologické je využįt MHD. Car sharing je jen byznys. Ano pro někoho to dává smysl ale poplatky mají být pro všechny. Podívejte se kolik dotaci, úlev, slev vláda, městské části na podporu různých projektů dává. Pak brečí nad rozpočtem. Toto je neudržitelné....
Ony jsou drahe ale i auta se spalovakem, teda kdyz neberu ruzne asijské znacky kde to zaplatíte na servisu.
No právě, ceny "normálních" aut, spalovacích. Na ceny El. Aut moc lidí nedosáhne. Němci mají větší kupní sílu ale stagnuje to taky. Dle mého to chce čas na vývoj, spalovací auta se také zdokonalují 40 let a oni chtějí už zázraky za 10 let u el. aut. Projedte se el. autem a pochopíte proč ho chtít. Úskalí je baterka, chce to čas. Pokud to dá kolem 400 km jízdy, stačí to. Bohužel reálné to je kolem 300 km , v zimě 250 km.
Auta na baterky jsou leda tak na baterky, aspoň do té doby, dokud nebudou k dispozici baterie s minimálně dvojnásobnou hustotou energie a dobou nabíjení jako při čerpání fosilních paliv.
.
A pak vidím ty miliony prodlužovaček visících na sídlištích z oken a s tím spojených blackoutů.
Žádné prodlužovačky nebudou. Podívejte se kolem sebe, kolik aut nikam nejezdí. Kolik v průměru najezdíte na nákupy. Elektro není pro každého, nicméně mě trápí spíš ceny aut. To je větší problém. Jejich cenová dostupnost se zhoršuje. A ještě jedna věc, když jedu kolem nabíječek, vždy jsou volne, Lidl, Hornbach, málo kdy tam někoho vidím.
Tady prakticky již není nic české. Vše je rozprodané, vytunelované, či rozkradené. Tak si aspoň musíme zachovat něco českého a to je naše koruna. Jsme jinak montovna pro EU, slepě posloucháme a plníme nesmysly z Bruselu. Tak ještě aby tady bylo euro, to už bych si ani nepřipadal, že jsem v České republice. Ten propad jaký by nastal to by byla hrůza. Mladí si to moc nepřipouští, nejsou hrdí na ČR. Ztratili bychom již jaksi všechno. Jsem pro zachování naší koruny!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nevím co nám změní, že budeme mít českou korunu, nic nezlevní. Ano je tu manévrovací schopnost ale co vláda předvádí, tvrdě narazíme. Pokud je koruna slabá, tak veškeré náklady na dluh naší vlády bude ještě dražší. Stejně se obchoduje v eurech. Zatím mě vláda nepřesvědčila, inflace, drahé energie (co plán vlády, fiasko), plnění závazků vyplývající k zavedení eura, zdravotnictví (dali jsme navýšení i když na to nemáme), důchodová reforma (myslí si snad někdo, že výkonově někoho spasí důchodce cca 65 a více, je to jen iluze, ze zdravotních důvodů to stejně nepůjde). Nic. Co se řeší ? Rozdávání dotací na které nemáme, půjčky pro zahraniční pomoc (miliardy), služební cesty sněmovny (výsledek cest , jejich přínos jsem nikde nečetl) atd. Nemusíme přijmout euro hned ale plnění dohody tak abychom byli schopni, ve správnou chvíli na ní přistoupit. Říkám na rovinu, jsme Češi, tak stejně i když k tomu není reálný předpoklad, ceny se zvednou tak jak tak. Čím déle, tím to bude dražší, to je můj pohled. Když se kouknu kolem jsme z posledních zemí co se nevzpamatovala ekonomicky z Covidu. Myslíte že koruna bude silnější pořád ?
Autor článku zapomněl konstatovat, kolik našich občanů nakupuje v Polsku a Německu. Já konkrétně v Německu a že tam potkávám hodně Čechů!
A o to pravě jde, ten rozdíl nešel českým obchodníkům. Když se intervenovalo proti silne koruně aby obchodníci v zahraničí měli zboží levnější, konkurenceschopné, to bylo pro ně ok. Ale teď místo toho aby se snažili aby zboží zdrazili umerne, to přepálili. Vím o čem mluvím poptám českého výrobce. Zahraniční výrobce o x desítek tis levnější. Světě div se český výrobce sníží o 25 %, kde to jsme....
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ale nepruď. Stát když chce tak dovede podpořit tuto spotřebu. To není nic nového. Že se s tím potom kseftuje, to je jiná věc
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Podpořit z čeho ? Kolik je schodek ? Takže to zaplatíte stejně vy 🙂.