Sedm let je naprosto neadekvátních, i s přihlédnutím k věku bych mu dal minimálně dvojnásobek bez možnosti dřívějšího propuštění. Plus bych mu kladivem postupně rozmlátil každý jeden článek prstu na rukách a chodidlech, nárty, kotníky, klíční kosti, spodní čelist. Nic, co by hocha ohrožovalo na životě, ale tak nějak by mu věrně nastínilo charakter jeho útoku na nebohého starého pána. Vlastně bych mu dal vybrat, zdali raději 20 let nebo pouhých 14 avšak s bonusem této řemeslnicko chirugické anabáze.
Kde je mistni elektrouderka, aby oveckam vysvetlila, jak se veci skutecne maji?
Chudak Martin Jansky uz sepisuje zavet...
Já pořád doufám, že bude spolu s dalšími Goebbelsy Elektromobility odsouzen za velezradu a jeho majetek propadne státu, takže k žádnému sepisování závěti ať už ve prospěch letzte generation, Timmermanse, Hataše či třeba Čínské ambasády nedojde.
Jánský zjišťuje, že mu jemu typickou výhradní adorací EV pšenka dostatečně nepokvete, tak tentokrát sepsal na zakázku pochvalu něčeho normálního a použitelnějšího. Pokud jde o mě, milion za Škodovku s 1,5 tsi je prostě moc, tečka. Za podobnou cenu se dá sehnat A4 nebo BMW 3, tedy auta, která sice na Superb značně ztrácejí ve vnitřním prostoru, ale ve všem ostatním jsou pochopitelně lepší. Ano, oproti hnusům typu Kodiaq a Karoq je Superb pořád kus poměrně hezkého auta (v liftbacku, samozřejmě), ale co si budeme nalhávat, oproti předešlé generaci je po vizuální stránce jednoznačným krokem zpátky. Prostě udělali z nejhezčí škodovky všech dob takového trochu humpoláčtějšího mutanta mezi posledním Passatem a Kodiaqem, který ztratil na kráse jak zvnějšku, tak hlavně zevnitř, protože nejen kaplička ale celá žebrovaná palubka se mi vyloženě nelíbí. Pokud jde o motor, tak ta čísla zrychlení i maximální rychlosti nejsou na daný výkon a rozměr auta vůbec špatná, kdo se bojí předjíždět se 110kw autem, asi by vůbec neměl dostat řidičák. Diesel mi dává smysl jen pro lidi, kteří pravidelně tahají. Suma sumárum, dnes si většina našeho chatařsko-houbařského národa kupuje hnusné a nemotorné SUV krabice s výmluvou, že jsou to pro potřeby rodinného vozu prostorově jediné vyhovující možnosti. Takovým bych doporučil právě Suberb. V něm totiž získají auto více než prostorné(možná že víc, než celej Kodiaq) a ke všemu se na něj bude dát i dívat, což se o všech těch Tusconech, Kodiacích, Kiečkách Sportage a podobných zvěrstvech na kolech říct nedá. Jenom bych dal přednost logicky třetí generaci.
Ano, po neoddiskutovatelných a veskrze pozitivních zkušenostech celé západní Evropy s přínosem migrantské vlny, zejména pak v Německu, Belgii a Švédsku, je přesně tento morální srdíčkovský apel okořeněný bagatelizováním "veskrze nicotného a přirozeného" podílu kriminality ze strany migrantů...... tím pravým, co potřebujeme. Opravdu mě mrzí, že to nejsou právě podobná sluníčkovská hova.a střihu pana Dědka, kdo okusí meducínu, kterou nám zde předkládají jako tu lidsky správnou. To se to doma v trolím pokojíčku (prý" pojďme to změnit") káže o morálce. Jestlipak by tyhle pravdy blil i za předpokladu, že by žil v jedné z městských čtvrtí, jež se najdou prakticky v každém větším německém městě, kam není radno chodit nejen před setměním, ale tak nějak nikdy. Za předpokladu, že by i jeho partnerku tam někde na záchodcích libovolné plovárny projeli s kudlou na krku ze všech možných světových stran. Škoda, že si podobné kratochvíle spojené s výhodami multikulti soužití nevychutnají jen a pouze podobní brojiči za práva ekonomických migrantů na šlechetně podanou pomocnou ruku. Ale bohužel, od.erou to hlavně zcela nevinní lidé. Přitom právě panu Dědkovi by ta tlama rozšlapaná partou demokracií rozjívených migrantských mladíků slušela jako málokomu dalšímu.
Plácáte hlouposti, sám jste nepřinesl jediný relevantní argument a ač jsem sám příznivcem benzínu, myslím si, že jste opravdu idiot. (Idiot je v rámci lékařství zastaralé označení pro člověka postiženého těžkou mentální retardací)
Vidíš to, ty trotle, a ono je to přesně naopak. Já vycházel a argumentoval na základě jasných čísel, ty tu brojíš za partičku demagogů a stupidních naivků. Pokud si v té změti čísel a statistik, kdy mé černé na bílém ve formě oficiálních čísel výkonu/max rychlosti stojí proti domnělým a veskrze optimistickým předpokladům Elektrozanícenců, nenašel relevantní argument, je to jedině problém tvé tuposti v kombinaci se zaslepeností, kdy se ti mé argumenty prostě nelíbí. Měj se, údajný příznivče benzínu, v reálu mnohem spíše zastydlá latentní elektrobu.vice.
Jestli vůbec chápete výraz komfort, jak potom můžete srovnávat Teslu s Audi?
Jízdní komfort žebřiňáku...
Stále omilana mantra lidiček, kteří něco koupili a argumentací jako malé děti hledají důvod svého rozhodnutí.
Tesla 3 má příšerně tvrdý podvozek a ve vyšší rychlosti aerodynamický hluk jako Trabant. Tolik ke komfortu...
Přesně tak, Jindro. Zejména poznámka o omílané mantře, když si lidé musí odůvodnit své vydání peněz...je přesná.
Četl jsem si zbytek vašich komentářů a můžu s klidným svědomím říct, že s Vámi se dál bavit opravdu nemá cenu :-)
Jj, nemá. Ono totiž z hovínka bič neupletete a kde není zásadní argument, rádobytechnologickou erudicí to neokecáte. Je to jako kdybyste měl vystudované Vysoké učení Marxismu-Leninismu a zásoboval mě tu na to konto převelice důležitými detaily z této "vědy" zažívající toho času převeliký progres, až takový, že bez direktivního zákazu konkurence, tedy spalovacích motorů, nemá nejmenší šanci převzít hlavní roli na trhu, protože pro 80% populace nemá ve srovnaní s fosilními palivy absolutně co nabídnout. Takže Vaše znalosti několika specifických termínů nemohou změnit absolutně nic na faktu, že jako celek stojí ta Vaše modla za vyližpr.el a těch 80% populace se Vám nesměje proto, že jsou to burani, ale protože jsou naopak chytřejší a racionálněji uvažující lidé než Vy, elektropošuk, co se vzhlédl v něčem novém a prudce progresivním.
Buran v EURO4 traktordieselu. Sám ho*no dokázal a za všechno může vláda. Jak typické, když dojdou argumenty, vyhrožuje násilím. Jistě volič Turka nebo SPD.
Ale kdepak, v životě jsem v dieselu nejel a SPD ani Turka nevolím, byť k tomu druhému rozhodně sympatie chovám, protože má zjevně podstatně více intelektu a kontaktu s realitou než šašek Vašeho střihu. Pa, psychoanalytiku amatére.
Já měl na svém nissanu sunny po 20 letech spotřebu o 46% vyšší, něž u nového, takže to snížilo dojezd o 46%. Na rozdíl od elektromobilu se tam zvyšovaly náklady na kilometr. Ani moderní turbobenzín, nebo diesel s močovinou nevydrží 20 let. Budete rád za 15 let a 300 tisíc km... Já zkušenosti ze všech druhů pohonu mám, a vy? To byla řečnická otázka, evidentně ne.
JJ, právě ty downsizingové motory a hovadiny typu močoviny apod jsou dílem ekošašků Vašeho střihu. Právě proto Vám na tyhle motory zprasené stejným Greendealem, který nyní chce spalováky zcela zakázat (a který Vy svou stupiditou mimo jiné přímo či nepřímo obhajujete) totálně kašlu a jezdím ve starších autech s opravdovým kvalitním motorem, a sice atmosférickým šestiválcem s nepřímým vstřikem. Abychom si rozuměli, ani za mě nepatří čoudící diesel do provozu, nejsem úplné hova.o, které by chtělo ničit planetu za účelem chrochtajícího motoru, přesto se domnívám, že je třeba hledat kompromis, a tím direktivní nařízení Elektromobility či ničení motorů normami Euro6-7 opravdu není.
Maximální rychlost je dána převodovkou. EV převodovku nepotřebuje - respektive je výhodnější ji nemít - je to zbytečný a drahý krám. Maximální rychlost je pak dána maximálními otáčkami motoru - a vysoké otáčky znamenají zdražení motoru. Proto mají EV max. rychlost obecně nižší - ale není to nic, co by bylo zásadní (naopak EV mají nespočet výhod). A jinak ta technologie jede neskutečný progres momentálně. Kdyby jste chtěl jezdit 200 po dálnici, tak i na to už jsou BEV (ale nedává to moc smysl - obecně) Kdyby jste se místo toho nadávání o toto odvětví zajímal, tak většinu vašich komentářů prostě psát nebudete 🙂 Odkaz
: ))))))))))))) Vy se asi zajímáte o tuto slepou větev, která zažívá maximální progres, vydatně, ale obecně jste nejspíš selského rozumu nepobral. Mně je totiž úplně jedno čím je dána maximální (nebo spíš minimální) rychlost EV a hybridů. Vaše přednáška je zcela zbytečná. Je zcela zjevné, že automobily, kterým se na výkonu podílí el. pohon mají podstatně nižší maximální rychlost, než čistokrevné spalováky se stejným výkonem. Tečka. A to, který komponent se z hlavní míry podílí na tomto úsměvném až trapném nepoměru výkon/max rychlost je zcela vedlejší. Z jasných čísel vyplývá že tyto vozy prostě a jednoduše nejsou schopny dosáhnout po delší čas maximální rychlosti, které spalováky s adekvátním výkonem zvládají s prstem v nose. Tečka. S takovým progresem můžete jít víte kam.
Narozdíl od vás si data a fakta necucám z prstu, ale z evropských statistik. A to o nájezdu vozidel. Pokud bychom chtěli porovnávat nájezd řidičů, je to daleko nižší - v ČR je dle evropských statistik nájezd 8-10 000 km ročně, podle dat pojišťoven dokonce pod 8000 km.
Proč automobilky nenavrhují vozy na životnost v letech, ale dle nájezdu kilometrů? Právě kvůli tomu, že každý má nájezd v čase odlišný. Já najedu s mým vozem 300 000 km za 12 let, soused se stejným vozem to zvládne za 25 roků. Při stejné péči na tom budou vozy podobně.
A ad. baterie? Tady je vidět, že nemáte o BEV ani potuchy. Vy si můžete prostudovat fakta třeba od Světa motorů a pod. Já k tomu mám data přímo od koncernu VAG, od syna, který jako vývojový technik BEV testuje. A nejen ty koncernové.
Melete nesmysly, Vaše zdroje tvrdí poloviční číslo obecně branného úzu ohledně nájezdu v ČR a vy tady s tím "oficiálně" manévrujete. Zase a znovu, k čemu mi tady vypisujete průměrný nájezd řidiče, když pro účel naší debaty je mnohem relevantnější průměrný nájezd vozu, a ten je 19-20 tis km. Proč to tady tak hloupě okecáváte? JJ, synek od VAG, taky slušná šaškárna. Zase si jen hájí to svoje, ale skutečná použitelnost a reálná životnost baterie bude samozřejmě úplně někde jinde něž jsou tahle proklamovaná, doslova reklamní, čísla. Stejná šaškárna jako u dojezdu elektromobilů, který se prakticky vždycky v reálu původním "předpokladům" ani nepřibližoval. Tady realita jasně ukázala, že výrobci bohapustě lžou. Navíc absolutně nechápe psaný text. Vysvětlil jsem Vám, že je úplně jedno, jaký je nájezd v ČR nebo Itálii, jádro sporu zní následovně, a sice, že EV nevydrží ani náhodou porci (ať už km nebo let) jako kvalitní spalovák. Vy následně upozorníte, že baterie více škodí právě léta provozu a doslova mi tím nahrajete na mou premiu, se kterou jsem to celé začal, a sice že EV nevydrží 25-30 let provozu. Následně jste začal kličkovat stylem, že výdrž baterie je měřitelná v km nájezdu, ale o to jsem já ve svém úvodním komentáři vůbec nemluvil, mluvil jsem o životnosti a použitelnosti EV v termínu dekád. Střílíte se do vlastní nohy.
1.) Automobily jsou konstruovány na předpokládanou minimální "výdrž" najetých kilometrů, bez ohledu na dobu provozu (pozor, nezaměňovat se zárukou!).
Běžné vozy, mainstream, na 250-300 000 km, prémiové na 500 000 km. U většiny automobilek. Bere se v potaz roční průměrný nájezd v Evropě kolem 20 000 km a k tomu odpovídající počet cyklů. Při adekvátním servisování.
2.) Už je dávno prokázáno, že baterie BEV vydrží minimálně po celou dobu předpokládané životnosti.
Degradace baterií je dnes na průměrné hodnotě 5% na 100 000 km. Větší vliv na degradaci má stáří, než samotný provoz.
A vím, jak například vypadají baterie u testovacích prototypů Enyaqu. Žádná tragédie se nekoná.
3.) Nájezd v závislosti na době provozu v Evropě velice hodně kolísá dle regionů.
V ČR to je v průměru kolem 10 000 km za rok, v Německu necelých 20 000 km, v Itálii přes 20 000 km.
Takže zatímco by v ČR měl vůz s nájezdem 300 000 km stáří 30 let, v Itálii jen 13,5 roku.
Děkuji za další vzorovou kličkovanou a zcela irelevantní výpis výjimek z pravidla, který samozřejmě nemění absolutně nic na zcela racionálním základním předpokladu, že čím déle se vůz používá, tím je s velkou pravděpodobností vyšší i jeho nájezd. Ano, jeden soused má auto jen na víkendové výlety, druhý jezdí denně do práce a z práce 100km, ale tím, že tady alibisticky vypíchnete pár specifických odlišností mezi Itálií a ČR na věci nic nezměníte. V Čechách je mimochodem nájezd kolem 19 tis km ročně(2xtolik co uvádíte), tak si tu nevycucávejte čísla z prstíku. Podobné to asi bude i s Vaším tvrzením 5% degradace baterie na 100tis km. V konečném důsledku je vedlejší, jestli ta Vaše baterie degraduje více nájezdem či věkem, protože v obou případech si v oné degradaci povede hůře než kvalitní spalovací motor. Naopak, Vaše zmínka o umocněné degradaci baterie následkem věku hraje v prospěch mého tvrzení, že kvalitní spalovák vydrží ve službě 25-30 let (lhostejno,zda bude mít na hrbu400tis km nebo třeba polovinu) kdežto Elektromobil starý čtvrt století bude v řiti. Jinými slovy, zatímco se dá prožít 25 let s jedním spalovákem, respektive takový vůz dokáže posloužit na denní bázi postupně 3-4 majitelům, velice rád si počkám, až toto dokáže elektromobil. Moc se u toho pobavím. Velice pravděpodobně to dopadne tak, že na takovou porci bude potřeba k dané službě elektromobilů minimálně dvou. Jinak koukám, další nebetyčná výhoda EV, nejen že mi řekne dopředu kolik tis km najede, ale také mi doporučí, abych to ve vlastním zájmu stihl co nejrychleji, než začne degradovat věkem. Elektrošašci
Jasně, Vaše volba, já vyměnil Audi A4 za Teslu model 3, ušetřil jsem nejen na pořízení, ale i na provozu a servisu. A komfort? To nemá cenu někomu, kdo elektromobilem nejel, popisovat...
Klidně si dál jezděte v Audi, živte je výměnami oleje, ale pod nos mi nesmraďte.
No ještě abyste na tu svou elektroplečku nadával. Za blbost se platí a člověk nerad přiznává chybu sám sobě, natož takhle veřejně, že vyhodil peníze za horší auto. Komfort? Hodně pofidérní a subjektivní pojem. Já si z Vašeho ticha a přesunu pohybového momentu(nebo co to plácáte) do trenek fakt nestříknu. Zvláště když uvážíme, že ta Vaše Tesla je vlastně z hlediska zpracování i použitých materiálů brána za solidní křáp, který má daleko i do kvalit Škodovky či Peugeotu, natož do etalonu těchto kvalit, jakým je Audi. A smradit Vám pod nos budu dle normy Euro 4, která mi přijde takovou poslední rozumnou normou, posledním rozumným kompromisem mezi kvalitním a trvanlivým motorem bez mrvítek a ekologičností. Pokud byste s tím měl problém, je tu ještě poslední možnost. Že Vás prostě z toho Vašeho elektroauta vytáhnu a ten rypák Vám znecitlivím. Ostatně tu chuť mám pokaždé, jakmile podobného elektroša.ka za volantem zahlédnu. A věřte, že by to nebyl problém. Ještě jsem totiž neviděl, aby za EV horoval někdo, kdo vypadá skutečně jako chlap:)) PS: Ty mě fakt peskovat nebudeš:)
Ano, zatím jsou zkušenosti s 12 let starými bateriemi první generace bez termo managementu, které stále jezdí.
Proč mimo realitu, je to stejný cyklus WLTP, který platí i u spalovacích motorů. Tam taky spotřebě 3,9l nafty nikdo nevěří.
Dojezd proklamovaný u dieselových aut měl k realitě rozhodně blíž, než proklamovaný dojezd elektromobilů pod magickou formulkou "Dojezd až", tak si nevymýšlejte. Navíc nebyl zdaleka tak vázaný na okolnosti, rychlost jízdy atd. Zkušenosti s 12 let starými bateriemi jsou Vám k ničemu, když se pouštíte do debaty o spolehlivosti automobilů se spalovacími motory, které utáhnou let dvakrát tolik a určitě ne s degradací 40% schopností pohonného ústrojí🙂)
Minimální životnost automobilů se vždy udává v ujetých kilometrech. Ale vám to nemá cenu vysvětlovat.
Co to melete? Jaká minimální životnost? Já jsem s tímto pojmem určitě nezačal, tak proč tady kličkujete? Je snad logické, že spolu s roky používání roste i nájezd automobilu, takže životnost pohonné jednotky v rámci let přísně koreluje i s celkově dosaženým nájezdem. Nemusí to být pravidlo,ale pravděpodobnost je tu zjevná. A jestli si tu pár magorů alibisticky namlouvá, že baterie současných Elektromobilů dosáhne stejných čísel jak v otázce roků životnosti, tak celkového nájezdu...kterou zvládají vozy se spalovacími motory (Zvláště pak s takovými, které ještě nedošly z greendealovských důvodů "modernizace...v reálu spíš domrvení" ve formě downsizingu, přeplňování, přímovstřiku a složitých systémů filtrace spalin.....pak jste to Vy, komu nemá cenu cokoliv vysvětlovat.
Pro majitele FVE zlatý důl. Kolik v současní době stojí origo LiFePO4 baterie? 10tisíc Kč/kWh? 50kWh (již po degradaci = využitelných) za 100 tisíc bude dobrá cena, ne?
Neoklešťujte to okolnostmi, pro jak situovaného člověka je EV vhodnější či nevhodnější. Mluvím obecně, o srovnání EV a spalováků, kdy vidím v otázce hodnoty na trhu ojetin u EV zásadní nevýhody. Klidně se přiznám, že nejsem v oblasti technologie, (kterou obecně pohrdám a nesnáším jí zejména proto, že je nám pomalu ale jistě direktivně nařizována) vzdělán tak detailně, abych posuzoval jednotlivé nuance. Jinými slovy, nehodlám se zabývat detailně slepou větví jménem elektromobilita. Základní čísla jsou daná a nezájem lidí o EV samozřejmě nepramení jen z údajně vyšších cen Elektromobilů, ale hlavně z jejich zcela neoddiskutovatelných omezení pro majitele coby uživatele.(Infrastruktura, dojezd, délka nabíjení, komická max rychlost, životnost baterie) Jinými slovy mě absolutně nezajímá, jestli zrovna vy máte fotovoltaiku, nebo jezdíte 90% času jen po městě a EV je pro Vás tedy o něco méně nevýhodné(ba dokonce výhodné), než pro milion lidí na sídlišti či na venkově. Základním požadavkem pro převzetí hlavní role na trhu je pro EV zákaz výroby a omezování provozu spalováků. A ten je bohužel určen plošně, nejen pro majitele fotovoltaiky. Každý de-ilní snobáček co přispěchal s nákupem svého domněle pokrokovějšího EV, této absurdní nespravedlnosti jen napomáhá. Naštěstí jsou ony prodeje pořád kolem 15% a většina lidí má tudíž stále rozum. Z mého osobního pocitu mohu jen dodat, že bych nikdy nedal přednost například Tesle před kvalitní značkou typu Audi či Mercedes, a to ani za předpokladu, že by onen Elektromobil stál jako nový třetinu ceny.
11
Sledujících
5
Sleduje
11
Sledujících
5
Sleduje
Právo útrpné bylo zrušeno v novověku.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Oh, děkuji za morální ponaučení. Tohle ale není princip práva útrpného, pokud Vám to nedochází. Tady byla vina jasně prokázána bez použití násilí, takže by šlo o pouhou formu trestu, a to každopádně férovější, než je zmíněných pohodových sedm let za katrem pro krip.a, který zcela zbytečně umlátil kladivem staršího člověka. Když teda přejdu, že jsem to celé napsal logicky v intencích čisté teorie. 🙂))