Jsem důchodce, pořád pracuji.
Pane autore tohoto článku, jaksi bych si dovolil připomenout, že Česko má také mimo jiné málo řemeslníků, řidičů MND, řidičů MHD, dlaždičů, soustružníků, vojáků, policistů, zdravorní sester, svařečů, kominíků, dělníků celkově, stavebních dělníků zvláště, atd., atd. Nebýt zde tisíce a tisíce Slováků, Ukrajinců a Poláků, můžeme tu naši ekonomiku už úplně zavřít na dva zámky.
Přiznám se, že výrobní salám neznám. Ve velkých supermarketech takové saláty nekupuji, ale kupuji je u nás v zaběhlé menší soukromé rodinné firmy, a dle mě, oni je vyrábí dle starých norem ve vynikající kvalitě, a mají vysoký odbyt. Já jsem totiž 10 dkg vlašské salátu a 2 rohlíky měl během studií pravidelně k obědu - cena společně 2,0 Kčs a dodnes to zbožňuji. Dříve se dělali také levné točené salámy s mnoha nazvy - obyčejný točený, slovenský točený, bratislavský točený, kabanos, česnekový točený, koňský točený obyčejný, i koňský salám byl normální salám levný a velmi chutný a byl o tento salám velký zájem. V Brně byl také populární tzv brněnský poloturist, vynikající. A když pan autor mluví o chuti, tak jedem můj známý byl před revolucí ředitelem jednoho velkého veterenirálního závodu, kde kromě léků pro veterinární potřebu vyráběli i konzervy pro psy a kočky. Velmi přísná hygienická a veterinární kontrola, žádné zakázané komponenty. Jednou mně dal ochutnat přímo z výroby. Nikdo by to nepoznal, jen tam nebylo skoro žádné koření a minimum soli, to byl vysledek, jinak vynikající a zdravotně nezávadné. Vezměte si v úvahu, kolik lidí např.miluje hovězí drštky uvařené i v mnoha podobách, a naopak kolik lidí je nenávidí. Totéž tvarůžky, atd. Mám jen pocit, že autor článku asi není odborníkem na potravinářskou výrobu, tak moc neví, co se asi celkově ve velkovýrobnách dnes vyrábí. Přeji vám dobrou chuť, věřte své chuti a ne, kde jakému radílkovi.
Staré ekonomické přísloví zni: "Statistika je přesný součet nepřesných údajů". Leda, že by to pan Generální tajemník NATO počítal sám a osobně? Jako, že 1+1=2, 2+1=3, atd. A kolik mrtvých má UA, kolik má Izrael, a kolik Hamás, kolik Libanon, kolik bylo v Afganistánu, a kolik bylo v Severním Irsku, kolik bylo mrtvých při rozpadu Jugoslavie? To ještě asi pan nový Generální tajemník, takto Nizozemec, nespočítal. Je mně líto všech mrtvých v těchto zbytečných válkách, jen co já pamatuji. Neni mrtví žádný politik, president, či král, žádný velitel armád, velitel povstalců apod. Ti jsou v klidu a tiše z pozadí hradů, prezidentských paláců, luxusní vládních vil a pod., radí co a jak v té či oné válce, posílají zbraně, honí dotace na zbraně a střelivo, a průmysl války si jen mne ruce, jaké to má opět válečná oligarchije velké zisky. Parlamenty hrdinně prosazují 2% na zbrojení v teple svého parlamentu, a pak jdou do závodky na oběd, a to jsou potom kšefty. A majetek se ničí, a lidé jsou zraněni, a lidé umírají, matky pláčou, atd. A papež se modlí, a nic víc? A není to od papeže přece jenom trochu málo? Nebo snad to tak není?
Pane J. Králi, myslím, že sice pláčete dobře, ale nad cizím hrobem. Až budeme plnit kritéria pro požádání o €, potom můžeme filosofovat (to ví každý průměrný student (dokonce i studentka) stř. ek. školy. Jinak s vašim článkem nesouhlasim z mnoha důvodů - nic neříkající blábol. Až se divím, že to Seznam pověsil na své stránky. Ještě tady takhle chytře psal a reagoval i nějaký pan F. Král - ale ten se dlouhou dobu již neozval?
Myslím si, že článek je dobře udělaný. Mluví se ale o průměrných km. Tak se na to i musíme dívat. I v Nizozemí (které dobře znám) je mnoho řidičů, kteří jezdí minimálně, třeba jen pár tisíc km za rok, jsou to často důchodci, ženy s druhým autem v rodině, apod. Také nutno konstatovat, že Nizozemci mají v perfektním stavu hustou dálniční a silniční síť i síť místních komunikací a neustále do toho cpou ročně miliardy €. (Např. vedle v Belgii jsou všechny dálnice osvětlené), Nizozemci neberou hranice jako my, pracují a dojíždějí denně do Belgie, Německa, Francie a pod. do zaměstnání. Hodně cestují celý rok nejen po Nizozemí (jsou zde celoročně oblíbené prodloužené výletové víkendy s celou velkou rodinou), ale také autem po Evropě. Podle mě nelze konstatovat, že by tam jezdila jen nová auta. Vidíte tam auta 15 i 20 roků stará v perfektním stavu. Pravdou je, že mnoho Nizozemců mění auta po 3 až 5 letech. Manželkám se často kupují auta menší a ojetá. Musím i podtrhnout a připomenout, že Nizozemci jsou ve velké většině velmi, ale velmi skromní, spořiví, a neradi utrácejí. Oni to Euro třikrát otočí, než něco koupí, a snaží se kupovat co nejlevněji. Zapoňme na to, že v Nizozemí se masově prodávají plně vybavená osobní auta, opak je pravdou - jen nejzákladnější výbava. Nizozemci kupují hodně elektro auta, ale jen proto, že stát na ně dává obratem velké dotace, všem. Mnoho Nizozemců neobouvá a nekupuje zimní pneu, raději nejedou při náledí či sněhu, aby ušetřili, ale je také pravdou, že zimy jsou tam většinou mírné.
Pane prezidente UA, vy ještě jste nepochopil, že to co si domlouvá Západ a Rusko o UA, tak vy, ano vy pane prezidente, se to dozvíte až jako poslední? Nebo jste také ještě nepochopil, že vaše spanilé jízdy po světě jsou jen a jen společenská setkání? Setkání, která nedávají záruku na nic a jsou většinou kvůli místním voličům? Prosím, umyjte si oči "živou vodou" jak v té pohádce a prokoukněte.
Já nejsem odborník na personální věci ani na školství. Z logiky mně vychází, že jsou učitelé rozmazlení vysokým zvýšením platů v posledních několika létech. To je velká chyba. Dále nás bylo na ZŠ ve třídě 35 až 38 žáků a končili jsme v 8.tř. Potom na průmce nás bylo 40 a 41 žáků a jen 3 děvčata dělala maturitu na podzim, protože v červnu neuspěla. Na VŠ je jiný systém výuky o tom mluvit nebudu. Myslím, že by měla nastat postupná reorganizace školství, vč. zpět i jen 8 tř. ZŠ, zpět otevřeně říkat rodičům, že jejich děti/ratolesti mají jen na to, nebo na to, a nepodporovat trvale jen "nutné maturity a nutnou VŠ" - potřebuje i řemeslníky. Sloučit školy a třídy ve školách do větších celků. Navíc dětí nyní narozených prudce ubývá. Ano, školství a vzdělání je zapotřebí, ale všeho s mírou. A pokud chce někdo odejít ze školy, otevřel bych dveře a řekl jen - prosím, račte. Nikoho nenutit, nenechat se vydírat odbory, zlepšit kontakt rodiče a škola, a rodičům dát jasně na vědomí, že ve třídě je pán Bůh učitel a ve škole ředitel. Ne, aby si kdejaký rodič na učitele a ředitele škol vyléval zlost, že jeho dítě nic neumí, nebo se ani neumí chovat. Bohužel i rodiče jsme si rozmazlili. Do školy nepatří demokracie, ale kázeň! A rodiče musí spolupracovat!
Asi bych měl panu Výbornému blahopřát, ale nějak mně to nechce jít ven přes má ústa. Ono, tedy podle mě, je jedno, jestli vládne starý předseda nebo teď ten nový. U obou mám dojem, že jsou to takoví Brouci Pytlici. Jak se píše ve Ferdovi Mravencovi - oni jsou oba "práce všeho druhu". Já jsem více překvapen, že naprosto utřel ústa u Lidoveckých voličů pan Hladík, jako zamýšlený 1.místopředseda, velký to oblíbenec pana Fialy. Komu chci z Lidovců poblahopřát - to je pan Čunek, protože nebyl zvolen, má dost práce ve Vsetíně, a toto nové vedení Lidovců by mu nedovolilo rozlet, který on potřebuje. Druhý Lidovec, kterému blahopřeji, je jihomoravský pan Grolich, odmítl iít do volby za předsedu Lidovců. Mladý to politik s rozumem, a JmKraj potřebuje, aby on pracoval zde, a ne, aby byl poskokem této pohřbívající dnešní vedoucí grupy Lidovců. Stačí úplně, když se potom pan Grolich i pan Čunek dostaví (ze slušnosti) na kar.
A je to tady opět. My radíme Slovákům jak se mají chovat. Prezident UA radí Bratislavě jak se má chovat, EU radí Slovensku jak se má chovat. Proč? Od koho máme ten mandát, abychom radili sousedům. Sousedé lsou suverenní samostatné státy, a je to jen a jen jejich věcí. Co si voliči na Slovensku zvolili, tak to je dnes v jejich vládě a v parlamentu. Nepleteme se tak náhodou do věcí, po kterých nám nic není? Nebo nemáme, my Češi, doma tolik a tolik problémů, na které nestačíme a ještě se řítíme do dalších a dalších? Zameťme si raději před vlastním prahem.
Pane Králi, drahý to autore tohoto článku, podle toho, co od vás čtu již delší dobu, jste asi podporovatelem této pětikolky, sorry - nyní čtyřkolky. Tato koalice roky dělá vše pro to, aby zvýšila podíl černé ekonomiky v ekonomice ČR - zrušení EET, zrušení super hrubé mzdy, velké daňové výhody pro menší živnostníky bez dokladů, zvedání platů zaměstnanců státu bez ohledu na platy a mzdy v podnikatelskí sféře, navyšování platů politiků, z počátku drahé energie a vysoká inflace, omezení valorizace - ůpravy stávajících důchodů, atd. A pokud vím, tak platby "kartou" jsou zákonem povoleny a ne přikázány. Banky vydělávají v zisku miliardy, a této koalici se nepovedlo ani sáhnout na zdanění jejich obrovských zisků, apod. Podařlo se vám ze slova "zisk" u podnikatelů, udělat nemravný až vulgární výraz. Drahý pane, "plačete sice dobře, ale nad cizím hrobem" ,,,( jak říkával komik Felix Holzmann).
Jsem důchodce, pořád pracuji.
56
Sledujících
1
Sleduje
Jsem důchodce, pořád pracuji.
56
Sledujících
1
Sleduje
Pane autore článku, nechci a nemohu rozporovat váš rozsáhlý článek, jistě všichni, kdo dělají a dělali zkoušky pneu, to dělali odpovědně. Ale já, jako řidič, se na zimní pneu dívám tak, že v zimě může přijít náhlá změna počasí, často i kalamita, náledí a sníh, závěje, a potom pro tyto hodiny a někdy i dny potřebuji perfektní zimní pneu. Vím, že je plně využiji jen několik dnů, ale je zde i moment bezpečnosti sil. provozu v zimě. Když mě jedenkrát za zimu pomohou, nedej Bože zachrání, to už stojí za to. Proto, potom co mám najeto přes 2,700 mil. km za celý život, tak neriskuji kvůli pár stovkám nebo tisícům Kč na úspoře, a kupuji perfektní zimní gumy. Za léta řízení, už mám také svoje vybrané pneu, které mně vyhovují. Ale ten kdo v zimě skoro nejezdí, nechť zváží. Ten řidič co může říct ráno, když je náledí, já dnes nejedu, tak má jiné podmínky, apod. U zimních pneu je také důležitý moment, kolik km na nich ujedu, o tom se ale vůbec nemluví. V zimě je hloubka dezénu pro mě limitní min. 4 mm. To je velmi důležité. A ještě jednu připomínku, já vždy zimní gumy pod 4 mm vzorku dojíždím v létě. Nemám s tím, pokud jde o bezpečnost jízdy, žádný problém. Podle mé zkušenosti není ani nijak výrazné nebo výraznější sjetí vzorku na zimní gumě při použití v létě.
3 odpovědi