Jsem důchodce, pořád pracuji.
Pokud jste tedy tak uvědomělý, jak je evidentní z vašeho příspěvku, pak byste asi měl brát v potaz také to, že zimní pneu je vyrobena z jiné silice a to zejména z toho důvodu, aby se rychleji zahřála, což je v zimě žádoucí. Nicméně víte jaká je brzdná dráha zimní pneu v létě? Cca o 20% delší, což je při rychlosti 50km v obci 3,5m na suchu, tedy rozdíl v krizovém okamžiku, zda zastavíte před přechodem nebo za přechodem.
Pane, nejsem odborník na "silice", jak píšete, tomu nerozumím. Prosím, pane, a vy jste odborník na směsi, ze kterých se pneu lisují? Já prosím nejsem. Já jsem jen praktický uživatel kvalitních zimních a letních pneu. Nikdy jsem neměl se zimními pneu při používaní v létě, jedinný problém. Je pravdou, že nejezdím na pneu za 1200,00 Kč/ks, ano, s těmito nemám zkušenosti. Pokud by bylo něco ve velkém rozporu s BESIP jistě by to naše MD zákonem řešilo. Jako např. že některé státy EU již od 1.11.2024 zakazují zákonem v zimě jezdit na pneu označených M+S. Ale pro léto to nezakazují. Pane, a pokud chcete jezdit, dle vašeho názoru a dle vašich zkušeností, já vám v tom přece nijak nebráním, nezakazuji vám to, ani vás v tom nijak neomezuji. Prosím, to je jen a jen vaše věc, na čem jezdíte. Neníliš pravda? Každý máme svoji volbu. Proto je na trhu tak velký výběr výrobců pneu i tak široký sortiment. Jinak řečeno - někdo rád holky, a jiný zase vdolky. Pro mě je BESIP tzv řidičova motlitba, bezpečnost na silnicích a dálnicích na 1.místě.
Pane Charvat jako ridic ktery ma natoceno pres dve mega by jste asi mel vedet ze dojizdeni zimnich pneu neni spravne uz jen kvuli silici ze ktere je pneu vyrobena a v lete se chova jinak.A pozor pokud dojizdite zimu v lete nesmi mit pod 4 mm nybrz se jedna o zimni dezen a v zakone jsou 4mm.Hezky den preji
Pane dovolím si citovat § 40a Zákona 361/2000 Sb. :
V období od 1. listopadu do 31. března, pokud
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,
lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N2) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik18a), a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3500 kg nejméně 6 mm.
Konec citace zákona.
V zákoně se patrně nikde neříká, že Zimní pneumatika v "létě" musí mít také 4 mm a mluví se jen v zákoně o časovém úseku zimy. Nejsem právník, ale toto opatření zákona, pokud máte pravdu, mně uniklo a nevím o tom. Pokud znáte citaci zákona, dle vašeho pojetí, byl bych rád, kdyby jste nám ho sdělil. Možná je to někdy v prováděcích předpisech. I při kontrole Policie na silnici/dálnici mě na to policisté neupozornili, i když pneu kontrolovali. Jako nevím o tom, že by zákon zakazavol používání zimních pneu v létě. Skutečně nejsme všichni právníci. Omlouvám se a děkuji.
Pane autore článku, nechci a nemohu rozporovat váš rozsáhlý článek, jistě všichni, kdo dělají a dělali zkoušky pneu, to dělali odpovědně. Ale já, jako řidič, se na zimní pneu dívám tak, že v zimě může přijít náhlá změna počasí, často i kalamita, náledí a sníh, závěje, a potom pro tyto hodiny a někdy i dny potřebuji perfektní zimní pneu. Vím, že je plně využiji jen několik dnů, ale je zde i moment bezpečnosti sil. provozu v zimě. Když mě jedenkrát za zimu pomohou, nedej Bože zachrání, to už stojí za to. Proto, potom co mám najeto přes 2,700 mil. km za celý život, tak neriskuji kvůli pár stovkám nebo tisícům Kč na úspoře, a kupuji perfektní zimní gumy. Za léta řízení, už mám také svoje vybrané pneu, které mně vyhovují. Ale ten kdo v zimě skoro nejezdí, nechť zváží. Ten řidič co může říct ráno, když je náledí, já dnes nejedu, tak má jiné podmínky, apod. U zimních pneu je také důležitý moment, kolik km na nich ujedu, o tom se ale vůbec nemluví. V zimě je hloubka dezénu pro mě limitní min. 4 mm. To je velmi důležité. A ještě jednu připomínku, já vždy zimní gumy pod 4 mm vzorku dojíždím v létě. Nemám s tím, pokud jde o bezpečnost jízdy, žádný problém. Podle mé zkušenosti není ani nijak výrazné nebo výraznější sjetí vzorku na zimní gumě při použití v létě.
Pane autore tohoto článku, jaksi bych si dovolil připomenout, že Česko má také mimo jiné málo řemeslníků, řidičů MND, řidičů MHD, dlaždičů, soustružníků, vojáků, policistů, zdravorní sester, svařečů, kominíků, dělníků celkově, stavebních dělníků zvláště, atd., atd. Nebýt zde tisíce a tisíce Slováků, Ukrajinců a Poláků, můžeme tu naši ekonomiku už úplně zavřít na dva zámky.
Spíš nevíte Vy, co se kde vyrábí. Asi jste ještě neměl to potěšení si vylomit zub kousnutím do vysočiny, ve které byly kousky kosti ze separátu. Ale asi ani nevíte, co je to separát:-/ To, že žijete v bublině nějaké "rodinné firmy" neznamená, že kdejaký radílek nemusí mít pravdu. A nemusí být odborníkem na potravinářskou výrobu, podobně jako člověk, který není ověnčen doktorátem z fyziky pozná, že když je pod nulou, voda (obvykle) zamrzne.
Pokud kupujete takové výrobky, je to jen a jen vaše věc. Já je nekupuji, tak je ani neznám.
Přiznám se, že výrobní salám neznám. Ve velkých supermarketech takové saláty nekupuji, ale kupuji je u nás v zaběhlé menší soukromé rodinné firmy, a dle mě, oni je vyrábí dle starých norem ve vynikající kvalitě, a mají vysoký odbyt. Já jsem totiž 10 dkg vlašské salátu a 2 rohlíky měl během studií pravidelně k obědu - cena společně 2,0 Kčs a dodnes to zbožňuji. Dříve se dělali také levné točené salámy s mnoha nazvy - obyčejný točený, slovenský točený, bratislavský točený, kabanos, česnekový točený, koňský točený obyčejný, i koňský salám byl normální salám levný a velmi chutný a byl o tento salám velký zájem. V Brně byl také populární tzv brněnský poloturist, vynikající. A když pan autor mluví o chuti, tak jedem můj známý byl před revolucí ředitelem jednoho velkého veterenirálního závodu, kde kromě léků pro veterinární potřebu vyráběli i konzervy pro psy a kočky. Velmi přísná hygienická a veterinární kontrola, žádné zakázané komponenty. Jednou mně dal ochutnat přímo z výroby. Nikdo by to nepoznal, jen tam nebylo skoro žádné koření a minimum soli, to byl vysledek, jinak vynikající a zdravotně nezávadné. Vezměte si v úvahu, kolik lidí např.miluje hovězí drštky uvařené i v mnoha podobách, a naopak kolik lidí je nenávidí. Totéž tvarůžky, atd. Mám jen pocit, že autor článku asi není odborníkem na potravinářskou výrobu, tak moc neví, co se asi celkově ve velkovýrobnách dnes vyrábí. Přeji vám dobrou chuť, věřte své chuti a ne, kde jakému radílkovi.
Opravdu si myslíte, že Česko je po “uši” zadluženou a krachující zemí? Jak jste k takovému závěru přišel? Mohl byste své tvrzení podložit ověřitelnými fakty? Nejspíš ne, že 😉. Jste totiž ten typ člověka, který mezi lidmi rád šíři lži, nenávist a strach.
Čerpám, prosím, pouze jen z údajů veřejně dostupných a to Český statistický úřad, MF ČR, NKÚ, z výsledků plnění Rozpočtu ČR v jednotlivých létech, a ze zpráv ČNB. Tam tato čísla najde kterýkoliv občan. Rád jsem vám poradil.
Česko kdysi vyspělé nebylo, protože prostě neexistovalo.
Vážený pane Rysko, s politováním musím konstatovat, že asi příliš nevynikáte z dějepisu a zvláště pak z historie Československa. Cituji: "Česká socialistická republika vznikla 1. ledna 1969 na základě ústavního zákona o československé federaci. Název Česká socialistická republika byl od 6. března 1990 změněn ústavním zákonem na Česká republika. Wikipedia" Tato ČSR měla samostatnou vládu i samostatný parlament - Českou národní radu. A tak bych mohl pokračovat. Takže Česká republika za socializmu byla se vším všudy, jen se jí něříkalo Česko. Dále pak byla i po tzv. sametové revoluci. Škoda, když byl teď státní svátek 28.října, mohl jste si zopakovat v pohodě a stručně dějiny Československa a České republiky. Mimo jině, pan Havel byl také prezidentem České republiky, ale to vy asi nevíte, vycházeje z vašeho komentáře.
Takže s článkem souhlasíš knechte? To je dobře.😀
Vážený pane Přibyle, dovolte mně, prosím, několik připomínek k vaší reakci. Nevím nic o tom, že bychom se my dva znali a dohodli na tykání. To je jedna záležitost. Pokud jste mě ale označil "knechtem" a mělo to mít vůlgární a negativní podtext, musím vás z toho vyvézt. Knech je slovo spisovné a odborné a cituji: "Knecht [něm.], ve středověkém Německu je bojovník ve službách šlechty. V 16. a na počátku 17.st. obecné ozn. příslušníka voj. stavu" konec citátu. Moje označení jako knecht není možné neb jsem nikdy na vojně nebyl, mám tzv. Modrou knížku. Je vidět, že jste asi byl nemocen, když vám to v dějepisu pan učitel vyprávěl, nebo jste byl nepozorný. Knechtem můžete mimo jiné nazvat např. našeho pana generála, tč. prezidenta, neb on byl v minulém režimu vysokým důstojníkem socialistické armády ČSFR a profesionálem. Byl tedy členem a službách i armád Varšavské smlouvy. Stejně prosím, jak jeho paní a II. manželka paní Eva. Tyto vojáky - osoby, jsem uvedl jako známé činitele a VIP, pro vaše upamatování, tento odborný výraz by u nich přeneseně z historie mohl sedět. Prosím, z dějepisu jste asi jedničku neměl? Nebo je to jen momentální výpadek vaší paměti? To, jestli s článkem souhlasím nebo ne, nebylo ano slovo v mém komentáři.
Staré ekonomické přísloví zni: "Statistika je přesný součet nepřesných údajů". Leda, že by to pan Generální tajemník NATO počítal sám a osobně? Jako, že 1+1=2, 2+1=3, atd. A kolik mrtvých má UA, kolik má Izrael, a kolik Hamás, kolik Libanon, kolik bylo v Afganistánu, a kolik bylo v Severním Irsku, kolik bylo mrtvých při rozpadu Jugoslavie? To ještě asi pan nový Generální tajemník, takto Nizozemec, nespočítal. Je mně líto všech mrtvých v těchto zbytečných válkách, jen co já pamatuji. Neni mrtví žádný politik, president, či král, žádný velitel armád, velitel povstalců apod. Ti jsou v klidu a tiše z pozadí hradů, prezidentských paláců, luxusní vládních vil a pod., radí co a jak v té či oné válce, posílají zbraně, honí dotace na zbraně a střelivo, a průmysl války si jen mne ruce, jaké to má opět válečná oligarchije velké zisky. Parlamenty hrdinně prosazují 2% na zbrojení v teple svého parlamentu, a pak jdou do závodky na oběd, a to jsou potom kšefty. A majetek se ničí, a lidé jsou zraněni, a lidé umírají, matky pláčou, atd. A papež se modlí, a nic víc? A není to od papeže přece jenom trochu málo? Nebo snad to tak není?
Pane, druhy dil by byl o tom, jak se Ceska republika musela vyrovnat s dalsi ekonomickou katastofou, kterou prevzala po slovenskem estebakovi, ktery zde vladl za podpory komunistu. Jen diky teto vlady jsme neskoncili tak spatne, jak bychom skoncili v pripade, ze by zde vladli zlodeji, estebaci a oligarchove, vcetne s proruskym prezidentem.
Paní, prosím, to byste napsala třeba vy, ale já jsem dal otázku autorovi.Jak on by to napsal?
Pane, druhy dil by byl o tom, jak se Ceska republika musela vyrovnat s dalsi ekonomickou katastofou, kterou prevzala po slovenskem estebakovi, ktery zde vladl za podpory komunistu. Jen diky teto vlady jsme neskoncili tak spatne, jak bychom skoncili v pripade, ze by zde vladli zlodeji, estebaci a oligarchove, vcetne s proruskym prezidentem.
Pani, děkuji vám za váš zvláštní názor. Příjemný dnešní svateční den, vám přeji.
Odpovídá zapšklý soudruh důchodce? Koukám že Vám už pomoci není a nebude. Slovo od slova Vám mužu psát a potvrdit ze svého života a z učitelských rodin tisíckrát. Prostý občan bez vzdělání, no to je elektorát do voleb, ach jo, tak dlouho mozky vymývali, a doktor Vám s tím nepomuže ? Bože, ono se to snad i dědí...
Pane, děkuji vám za názor, jste sice zcela mimo, pokud jde o moji osobu, ale to nic nemění na tom, že jste vulgární, asertivní a navíc lžete. Já se před vámi, prosím, nemusím obhajovat. Váš psaný projev mluví za vše.
12
Sledujících
0
Sleduje
12
Sledujících
0
Sleduje
Je s podivem, že když vy tu píšete svůj názor autorovi článku, tak je to ok a argumentujete vlastní zkušeností. Já sice nejsem odborník na silice, ale vzděláním nemám tak dalece od tohoto oboru. Nicméně není potřeba být odborník, stačí přijmout informace těch, kteří odborníky jsou a změření brzdné dráhy různých pneu za určitých podmínek je poměrně triviální měření. Pokud ovšem na jedné straně poukazujete na to, že zimní pneu je lepší v kritické zimní situaci než univerzální, a to i kdyby to mělo být jen jedenkrát za zimu, tak bych očekával, že váš postoj je takový i v jiných krizových situacích, tedy například v létě za horka, a to klidně jen jednou za léto.
1 odpověď
Jsem důchodce, pořád pracuji.
56
Sledujících
1
Sleduje
Jsem důchodce, pořád pracuji.
56
Sledujících
1
Sleduje
Jen upozornění, nikdy jsem o univerzálních pneumatikách nepsal, naučte se číst.