Autor článku si protiřečí. Na jednu stranu chce, aby se na gymnázia dostaly děti z ekonomicky slabších vrstev (těch je v Ústí a okolí až až), na druhou stranu mu vadí, že v Praze se na gympl nedostane "každý".
Co brání pražským rodičům v tom, aby poslali dítě na gympl do Ústí? Internát snad uplatí. :-)
Mnó - existují situace, kdy se hodí víc ta veřejná doprava. Například pěší dálkový trek - takový přechod ostrovů Cres a Lošinj "po délce". Člověk vystoupí z autobusu, hodí si bágl na záda a jde do přístavu, koupí si osobní lodní lístek za pár euro do nějakého místa.
Neřeší dlouhodobé parkování.
Jeden - dva týdny se člověk toulá po ostrovech až dojde do jiného místa, odkud jezdí trajekt tam, kde bude moci nastoupit do autobusu.
Ale jinak - jedině autem.
Plechovkář nemusí uhýbat - stačí, když pojede normálně.a nebude se snažit motorkáře vytlačit do protisměru.
Je tu ovšem celá plejáda samozvaných trestačů nezbedných motorkářů (Cibich, Marek, ...), kteří raději ohrozí život člověka, než by nechali věcem volný průběh. V podstatě by se jim nestala žádná újma, jen by měli pocit, že někdo se má v danou chvíli lépe. Nějak jim nedochází, že tím jen ukazují vlastní malost a nesnášenlivost.
Asi si budu hýčkat svého 5 let starého Dustera. Lehce omlácený větvičkami, kamínky, ..., ošlehaný blátíčkem z našich úžasných silnic. Ale funguje super (klep, klep, klep na dřevo), čtyřválcová 1.6 žere zcela přiměřeně (dlohodobě 6,2 l/100 km), nějaké pasti, kde jiní dřou břichem, ani nezaregistrujete, ...
Nový Duster je krásný - ale už dost míjí moji cílovou skupinu.
Ztrojnásobila zemědělská produkce?
Poloviční nezaměstnanost?
Atd.
Samozřejmě, že se máme lépe, než před 20 (30, 50, 100, ...) roky. Tomu se říká vývoj. Ale připisovat si to jako zásluhu EU je poněkud arogantní. A zrovna citované parametry pro Českou republiku absolutně neplatí. Paninka by měla buď vědět, nebo doma utírat prach.
Ono záleží na oboru.
Technik s praxí zvedne telefon a zavolá technikovi (šéfovi technického oddělení) z firmy, kam by chtěl nastoupit.
Nevolá na personální!
Domluva je rychlá, krátká. Ano - ne.
Většinou "ano" - potřebují (zoufale potřebují) - konstruktéra, projektanta, výpočtáře, technologa, ..., bez ohledu na věk.
Jasně - pokud máte jen doktorát z filosofie, nepůjde to asi takhle jednoduše.
Děkuji pane Chábe. Mám stejné pocity jako Vy, ale neumím to tak mistrně zformulovat.
Svoboda slova byla - teoreticky - v naší vlasti skoro vždy zaručena. Jenže - také skoro vždy - bylo třeba z ní vyloučit ty diverzní skupiny (protičeské, protisocialistické, proti.... a nebo prožidovské (Masaryk a hilsneriáda), ..., proputinovské (že by Cháb???), ...
Mám Dustera II - 1,6 benzín, nejvyšší výbava (ale dvojkolka). 5 let, skoro 100 tisíc km. Opravdu milovaná Dacia (lehce obouchaná, nezdolná, robustní). Člověk se o ni nebojí.
Jenže stála lehce pod 360 tisíc. A má všechny ty pitominky (couvací kamera, hlídání slepého úhlu, navigaci, ...).
Dnes bych za stejně vybavenou s motorem 1,6 l dal o čtvrt mega víc. Nevím, zda je o tolik lepší.
Zaúkoloval tajné služby? Ne!
Najal si soukromé detektivy? Ne!
Jen se zeptal svých kolegů, zda nemají nějaké informace, které by bylo možné použít v tom špinavém politickém boji, který vidíme ze všech stran. Nikdo se neštítí ničeho.
Jo - problém tu ovšem je. Až bude A.B. premiérem (a on bude) a pošle přísně tajné dokumenty omylem na jinou e-mailovou adresu ... Tady vidím to bezpečnostní riziko. Měl by mít nějakou schopnou "Vrchní ředitelku kanceláře", která by na něj dohlídla.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pro zájemce doporučuji knihu "Experiment, teorie, praxe." V ní Kapica podrobně (a při tom srozumitelně) píše o v článku uvedených problémech (a nejen o nich).