1.5hodiny nabijeni? 🙁
Skoda, ze pan redaktor nezminil, ze nabiji na nejpomalejsim DC 50kW nabijeni co se v CR da sehnat.
Bezne totiz vidim nabijeci rychlost zacinajici nad 250kW neboli 1850km/h, kdyz nabijim primo na Tesla nabijeckach.
Pokud by se testovala Tesla M3 Long Range (v prekladu - dlouhy dojezd) na 18" kolech s kryty, byl by dojezd min o 15% lepsi, tedy min 430km s tim, ze na Tesla 250kW nabijeckach netravim dele jak 20min, vetsinou je to mene 😉
Pokud jezdim okrsky, nemam problem se dostat k dojezdu 600km.
Jinak ale povedene videjko 🙂
Hybrid mel smysl, cca 15let nazpatek.
Nejednalo se o Plug-in verzi, ale pouze o hybrid kde malinka baterie co byla schopna pojmout egerii pri brzdeni (rekuperaci) vozu a tu nasledne dodat pri rozjezdu.
Tento pomerne maly, lehky a hlavne diky cene male baterie/motoru levny zpusob zefektivneni spalovaciho motoru do mest daval smysl.
Pri dnesnich cenach baterii, technologicke urovni nabijeni, efektivnosti el. motoru, mechanicke jednoduchosti celeho systemu, . . . nema smysl jej komplikovat spalovacim motorem.
Hybrid jakehokoliv typu je dnes stejne smysluplny asi jako vodikove auto 🙂
🤦♂️To je zase blabol🤦♂️
CR kazdorocne vyrobi a proda do zahranici cca 15TWh elektricke energie.
Pro celorocni provoz vsech osobnich aut v CR je potreba 13-14TWh.
Pokud nebudeme prodavat elektrinu ven, tak zadne emise navic nebudou.
Ted nam v CR vesele cmoudi nejen elektrarny ale i spalovaci auta.
Nepocitam vubec vyvoj energetickeho mixu smerem k obnovitelnym zdrojum.
Netvrdi to nahodou odbornici z autofora?
Z povetrnostniho hlediska je klasicka Ackova strecha jedna z nejhorsich, stity strech nejsou stavene na silny kolmy vitr. Rovne betonove(panelove) strechy odolavaji povetrnostnim vlivum daleko lepe. Pokud chcete preci jen zachovat sikmou strechu, doporucuji pouziti Itong nebo jine Miako masivni strechy. Viz odkaz. Odkaz
Je to v podstate takovy lehci betono-cihlovy bunkr.
I presto se neda mluvit o 100% ochrane proti tornadu, jen se jedna o variantu s daleko vetsi odolnosti nez klasicka drevena vazba.
Nakonec nesmim opomenout obrovskou vyhodu "betonove strechy" a to je vysoka odolnost proti pozaru,skudcum a plisnim 😉
Mala rada pro potencionalni zajemce.
V CR jsou temer nejdrazsi Tesly v EU. Vzhledem k prumernemu vydelku jsou u nas skutecne nejdrazsi Tesly v EU.
I bez dotace je napr. cena M3 SR+ v nemecku 43tis Eur vs cesko 52tis Eur.
V nemecke cene na Tesla strankach maji odectenou primo jiz cast dotace (3tis eur), proto na strankach uvedeno 39.990Eur.
Doporucuji nakup pulrocni Tesly v Nemecku.
Sousede z nemecka na to maji rozjety bussines 🙂
V nemecku maji dotaci az 9tis Eur a majitel musi auto vlastnit jen 6 mesicu a auto musi mit najeto vice jak 6000km. Cena Tesly Model 3 SR+ pak vyjde nemce na 34tis Eur (884tis kc) vcetne poplatku.
Pote je nemci prodavaji do zahranici za vyssi cenu (jako bez dotace) vetsinou do severskych zemi.
Maji tedy kazdy pul rok nove auto a jeste jim zustanou penize v hodnote dotace (cca 9tis eur).
Mrknete na mobile.de a zjistite kolik Tesel r.v. 2021 se prodava s datem odkupu po uplynuti pulrocni lhuty.
Je tedy mozne koupit v nemecku pulrocni Teslu Model 3 SR+ za 39.9 - 43tis eur = 1.040.000 - 1.118.000kc vs nova 1.350.00kc v CR.
Jen pro hnidopichy: Nejsem zastance dotaci ale podpory v ramci regulace DPH.
Ano s nejvetsi pravdepodobnosti tak dosahnou v roce 2022-23. Y mam objednano s FSD (mimo CR) stejne jako Cybertruck s FSD (v CR). Predpokladam, ze Y dorazi drive, protoze Cybertruck zatim neni ve specifikaci pro EU. Pokud budete nekdo objednavat, pouzijte prosim muj referal kod Odkaz 1500km nabijeni zdarma. Diky!!!
Idealni je se podivat na oficialni vyjadreni hasicu pri zasahu. Konkretne u teto nehody byl pozar pod kontrolou do 3 minut. Zadne opakovane vzniceni nevznikalo. Bohuzel je tezke zjistit, kdo tyto fejky vytvari a proc to vlastne media siri dal? Berte internetove clanky vydelecne na poctu kliknuti s rezervou 😉
V prve rade, vodikove auto nema spalovaci motor!!! Vodikove auto obsahuje palivovy clanek. V palivovem clanku nedochazi k zadnemu paleni! Zjednodusene, je zde elektrochemicka reakce vodiku s co nejvice cistym kyslikem. Vystup je pak elektrina a voda. Bohuzel musim zduraznit, protoze jsem se nejednou setkal s domenkou, ze vodikove auto obsahuje spalovaci motor. Kazde vodikove auto tedy zjednodusene obsahuje, palivovy clanek, baterii a elektromotor. Vodikove auto je v podstate elektroauto s vodikovou nadrzi. Baterie je zde hlavne z duvodu stability, protoze palivovy clanek neni kapacitne (financne) staven na vykon motoru a take z duvodu ukladani rekuperovane energie z elektromotoru pri brzdeni. Vodikove auto obsahuje take velice slozity filtracni system pro ziskavani kysliku ze vzduchu a zivotnost takoveho systemu neni nijak zavratna cca 200tis km, zalezi na lokalite a znecisteni ovzdusi. Vice jak 95% stavajiciho vodiku je vyrabeno s fosilnich paliv, tedy rafinaci z ropy. Vodik je docela slozite skladovat pri velkem tlaku, protoze ma pomerne malou molekulu a dochazi k nepatrnemu prusaku mimo nadrz a vedeni. Cena vodiku se pohybuje okolo 2,5-3,5kc na jeden ujety km. Obrazek o tom, zda je to jasna budouci cesta si musite udelat sami 😉
Ano pani autorko a konec pohadky a jdeme spat 😉
Tesle predpojivaji krach od jejiho pocatku a uz nekolik let slysim, ze ji nekdo predbehne. Doted maji automobilky problem postavit lepsi auto nez to co delala Tesla v roce 2013.
Az si VW zacne vyvijet svoje vlastni cipy samorizeni a baterie a zacne ji fungovat OTA, tak se mozna priblizi ale rozhodne nepredjede.
Ani v jednom z “levnejsich” aut VW a Chevroletu nepustite netflix natoz se tam divat jen na internet, neobsahuje doge mode, neobsahuje camp mode, nemaji bezpecnostni system hlidani auta pomoci sesti kamer (sentry mode), atd . . . .
Je to jako srvovnavat cenu smart telefonu a telefonu s tlacitky.
Nejake zakazniky si VW a Chevrolet jiste najde ale mainstreem to nebude 🙂
Pokud nekdo ten clanek cetl pozorne, tak je jiz vyreseno 😉
Vyroba v CR 80TWh, spotreba 60TWh = cca 20TWh prebytek - prodej do zahranici.
Prumerna ujeta vzdalenost automobilu pred pandemii dle CSU je 31km na den.
Na 31km v EV potrebujete cca 6kWh.
V CR je neco pres 6mil aut.
Je tedy nutne mit na celorocni pokryti vsech 6milionu elektroaut cca 14TWh.
Energii 20TWh vyrobime tak i tak.
My tedy muzeme jezdit vsichni na elektrinu a stejne budeme mit jeste 6TWh prebytek 😉
Porovnani cen sousednich statu.
Zakladni verze modelu 3:
CZ - 1 350 000kc - bez dotace
A - 1 217 000kc - s dotaci je nova Tesla v rakousku za 1 080 000kc
PL - 1 215 000kc - bez dotace
SK - 1 090 000kc - bez dotace
DE - 1 080 000kc - s dotaci je nova Tesla v nemecku za 846 000kc
Doporucil bych nakup auta u nasich sousedu na slovensku, nedava moc smysl si auto koupit v CR 😉 Proc jsme zase ve vsem nejlepsi ??? 😄
Tady se opravdu nekdo zabyva clankem ohledne nazoru Gordona Johnsona?
Pokud se budete ridit radou pana Gordona, tak si v prumeru vydalte zisk cca -9%. Nectete spatne, prodelate.
Je to jeden z nejhorsich analytiku na wall street.
V podstate nerozumim co tam ten clovek jeste dela.
Za poslednich 5 let se u Tesly netrefil ani jednou 🙂 a kupodivu bohuzel ani tentokrat neni pravda to co se v clanku pise 😉
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Lepsi policejni auto nez Tesla na soucasnem trhu neexistuje a to nezavisle na pohonu👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍