Odvolávat se v dnešní době na vzdělávací systém Finska je známkou toho, že někdo zaspal... Jedná se jen o přetrvávající mýtus a kdo se zajímá pravidelně, tak zjistí, že se od r. 2018 Finsko v žebříčku propadá. Např. v matematické gramotnosti se ČR v r. 2022 umístila několik míst před Finskem (viz údaje ČŠI: Odkaz ).
Za mne je to jen snůška nepodložených spekulací... Usuzovat z toho, že pořád někdo čučí do mobilu, že má digitální technologie v malíku a je informačně gramotný je pomýlené. Když se k tomu přidá trend neustálého "provzdušňování" učebních plánů a vzdělávacích programů, tak bych vůbec neměl strach z toho, že generace Alfa "převálcuje" v jakémkoliv ohledu starší generace... Nakonec zkrátka nějak žít budou - koneckonců toho ve finále člověk ke spokojenému životu zase tak moc nepotřebuje.
Pro mne je podstatné, že z výsledků ankety je patrné, že většině hlasujících je vlastně nějaká "objektivní pravda" (ať je tím myšleno cokoliv, např. že je Země placatá...) naprosto šumafuk, a že začíná být pro společnost mnohem důležitější mít možnost si věřit čemu chtějí. Uspokojení nad možností věřit si čemukoliv (alternativní realitě) začíná být cennější než znalost jakési "objektivní reality". To sice na první pohled může vypadat velmi cool, ale je to velmi nepříjemná předzvěst "rozkladu" společnosti, o což vlastně v hybridní válce defacto jde! To, že soud konstatoval nelegálnost vypnutí informací o alternativní realitě, kterou nařídila současná vláda ovšem neznamená, že by jiná vláda (klidně i Babišova, Klausova, Zemanova, ...) neudělala to samé! Komu jinému by mělo jít o to, aby občané vlastního státu byli informování pouze o "objektivní realitě" = tj o té realitě, jak ji vnímají ti, kteří jsou zodpovědní za fungování státu...
“Naše děti se nezbytně potřebují učit, ale měly by dostat možnost naučit se věci, které budou v životě skutečně potřebovat a to způsobem, který je samotné obohatí. “???
= to jsou bohužel pouze obecné nekonstruktivní pindy, se kterými sice obecně může každý rodič souhlasit, ale každý si představí něco úplně jiného. Když se zeptáte 10 rodičů co by se jejich děti měly učit, tak se nikdy neshodnou, nehledě na to, že dítě, které touží být jednou prodavačem nakonec skončí jako inženýr a dítě, které chce být odmalička doktorem může nakonec být kadeřníkem… Autorka by mohla nastínit, jak by si představovala učební plány v jednotlivých předmětech, pak by se teprve ukázala absurdnost jejích představ…
Výborný článek, který jen potvrdil, co většina věděla nebo tušila - za křehkost vloček mohou všichni rodiče, kteří se snažili svému potomstvu dopřát luxusu, který sami nezažili a trochu umést cestičky k pohodlnějšímu životu. Naši rodiče se také snažili nám dopřát co nejlepší a nejlehčí život (který rodič by neudělal pro své potomky co nejvíce jen může udělat), ale systém v němž žili většině z nich nedovolil to dotáhnout tam, kam jsme to mohli dotáhnout až my - tvůrci SF generace. Je jasné, že to nakonec "nějak dopadne" spousta lidí bude šťastných, spousta nešťastných, spousta letargických - tak jak to zkrátka bývá v každé generaci! Nejvíce mne ale trápí fakt, jak mnoho lidí mého věku a starších myslí spíš na sebe, své pohodlí a (mnohdy pracně) vydobytý luxus, než na to, jak se generace jejich dětí a vnuků bude mít v blízké či vzdálenější budoucnosti, třeba i v době, až tady my nebudeme! Jakoby to pohodlí a luxus nebyl ani budován pro potomstvo, ale pouze pro vlastní potřebu! Pak platí opravdu to, že dokud mladí nevezmou např. ve volbách či veřejném životě svůj život do svých rukou, budou životy jich samotných i jejich dětí ovlivňovat generace, které myslí spíš pouze na sebe a budoucnost potomstva je jim ukradená!
Na správné veřejné stranické schůzi by mělo být jasně poukázáno na toho, kdo je kulak!
Členové výboru, ale i účastníci schůze by se před 5 roky dost divili, kdyby jim tehdy pustili záznam z této současné schůze! Nevěřili by, že někdy v budoucnu budou schopni se takto chovat! Lidé jsou zkrátka předurčeni k opakování stejných chyb a pochopí, až bude pozdě!
Jen sbírka populistických řečí… kdyby učitelé učili co je v RVP a žáci to ovládali, tak by takový problém s PZ nebyl… Na prijímačky se učilo a stresovalo odjakživa, jen si to mnozí nepamatují. Navíc školní wellbeing se znalostmi žáků zkratka a dobře nejde dohromady. A pokud si někdo myslí, že ano, tak je bláhový idealista. Učení se je především nelehká práce, a to se dnes moc ve školství nenosí. Nejhorší je, že většina žáků a rodičů není ochotna přijmout skutečnost, že přijímací testy nejsou určeny k ověření znalostí, nýbrž k rozřazení uchazečů podle kvality… a to se nenosí taktéž …
Rozumím tomu, že je dobře vědět co lidem v depresi neříkat, na druhou stranu bych uvítal v článku víc věcí co dělat a jak depresivnim lidem pomoci, protože závěrečná poznámka o tom že je potřeba být empatický a naslouchat, mi připadá na tak dlouhý článek docela málo, byť titulek je v souladu s obsahem…
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
"Ve školách stále vládne trestání chyb zhoršováním známek a jejich průměrovaní...". Takový argumentační faul není hoden dospělého člověka! Dodal bych jen: "Nic jsi nepochopil, Ivánku... "
1 odpověď