Zdravím .Proč se te staré škole tak věří a modreni metody ve většině školství v Evropě se nevěří .Náš stát vždy stoji za tím ,co vymysli naši poslanci nebo zlobovani ministři . Příklady ,třeba dobré z ciziny netáhnou . Jsem se dočetl zde na Seznamu ,že ve většině státu Evropy učitelé nedávají dětem domácí úkoly .U nás ani náhodou,je to jednoduchší pro učitele ,nemusí se s méně schopnými žáky trápit .
Že by to bylo tím, že výsledky těch nových metod v tuto chvíli posuzujeme a kupodivu panuje shoda, že ty výsledky za moc nestojí? ;-)
Logika s tím nemá co dělat. U takových tvrzení se těžko dokazuje pravdivost. Zůstaňme u toho, že paní na to má nějaký názor. Já to vidím poněkud jinak a svůj názor jsem zde také prezentoval. Tak, kdo z nás dvou má teď pravdu? Můžete to klidně zdůvodnit logicky.
Že by měli pravdu všichni? Minimálně každý svou a nikdy se neshodnou …
No a tady nejsou ? Když se zamyslíte, co se asi tak změní ? Podívejte se teď co se všechno děje. Až budou za rok volby, vyhraje Babiš, tak co se změní ? Věřte tomu že vůůůbec nic !
Změní se to, že zase na nějaký čas bude spokojená ta část společnosti, která nadává na Fialu a nespokojená ta část společnosti, které vadí chaos, zmatek a blábolení nesmyslů typické pro Babiše... Po nějakém čase, až ti, kteří zjistí, že se Babiš řídí slogany "slibem nezarmoutíš" a "dvakrát slíbíš, jako bys jednou splnil"....tak zase začne Babiš ztrácet .... a cyklus se uzavře a opět zopakuje ... 🙂
Tedy pokud to nezačne zavánět změnami, jako na Slovensku... Pak změnu poznají všichni....
No prostě je to strachem pořadatelú , jestli je Lukáš dosti politicky korektní .A jelikož se jako jeden z mála ve státě nebojí řici svůj názor , tak jak se dnes tak květnatě říká korektní není . Pořadatelé ho samozřejmě zvát nemusí, ale otázkou zůstáva přoč ho vlastně oslovili ,nebo tím někdo chtěl zviditelnit akci třeba kvůli love?
Zbytečná lichotka! I daleko větší idioti se nebojí říkat své názory! Hlavně proto, že vědí, že si zkrátka mohou dovolit říci kdejakou kravinu, která je zrovna napadne. Kdyby to tak nebylo, tak by těch “hrdinů” zas tak moc nebylo!
Matematikář? Pokud ano, potom je vaše reakce zcela pochopitelná. Děkuji, to mi stačí. 😆😉
Mimochodem, o tom, že by se měl či mohl naučit matematiku žák sám, není v mém příspěvku ani slovo. Možná trochu přeháním, abych zaujal. Jen jsem napsal, že počítač je schopen vypočítat řadu matematických problémů, což je pravda. To je ale vše, co jsem napsal ohledně matematiky. Něco vyložit, neznamená do hloubky naučit a osvojit si, zvláště u matematiky.
Ano, matikář, navíc téměř denně pracující s placenou verzí Ai, zejména pro potřeby výuky matematiky na gymnáziu. Čím déle s Ai pracuji, tím více si uvědomuji, jak se ti, kdo si myslí, že Ai zachrání školství, pletou… Ai toho umí strašně moc a je velmi dobrá (a bude ještě mnohem lepší), ale aby se z ní dostalo něco kloudného nestačí jen umět promptovat… a myslet si, že zadáním vhodného dotazu Ai je vyřešeno! Spousta lidí (zejména dětí a dokonce i studentů) má tak omezené znalosti a omezenou slovní zásobu, že jim ani Ai moc nepomůže!
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? To platí zejména pro čistě popisné vědy, ale dnes už i všeobecně. Dnes ti nejlepší chatboti dokážou spočítat algebru, integrály, derivace, funkce, fyzikální i chemické problémy a geometrii klasickou, analytickou i deskriptivní. Používají k tomu step by step vysvětlení a efektivně příklad vyřeší a vysvětlí. Takže skoro celé učivo základních i středních škol je sto průměrný chatbot vyložit a vysvětlit. K tomu existují i neprofesionální aplikace jako Mathway, Photomath, Geometryx, Geogebra, Geometry Pad, Desmos, PhyWiz, Chemistry Cool, Tutor Lily, Fluentpal, Kiwix a mnohé další. To samozřejmě ani v nejmenším neznamená, že by žák neměl vyvíjet žádnou aktivitu. Právě naopak. Může s chatbotem pomocí aplikací plně spolupracovat na zadaných úkolech. Chatbot je schopen pak žáka ze znalostí i prozkoušet. Všechno je to otázka informací, technologií, financí, nerostných zdrojů a energií. Dřív měli informace k dispozici především učitelé, dnes je může mít ve stejném rozsahu a kvalitě každý žák a student ve svém mobilu nebo tabletu. V našich školách stále převládá klasický frontální výklad, který je velmi často překotný, nepřehledný a nesrozumitelný. Žáci si z takového výkladu odnáší domů jen minimum znalostí, jsou zmatení a frustrovaní a doma se musí večer doučovat z učebnic v podstatě odznova. O víkendech se pak žák musí učit latku s rodiči, protože při výkladu v hodině si neměl šanci učivo do hloubky a dlouhodoběji osvojit, utužit a vstřebat do mysli. Je to velmi neefektivní a marné.🤕
Čím delší text komentáře, tím více vynikne mimoňství autora! Vaše představa o tom, že nějaký matematický chatbot naučí každého, kdo bude chtít matematiku je naprosto zcestná!
Mě tedy spíš děsí představa, kolik těch, jak píšete, i....ů čte ty placené články a na základě toho si myslí, že jsou automaticky ti lepší, slušnější a inteligentnější.
Kdo není úplný idiot, musí vědět, že "mu některé články nemusejí vonět" a přitom mohou být kvalitní a mohou jej obohatit. Jen idiot si zaplatí čtení článků o nichž bude dopředu vědět, že se mu budou líbit a bude s nimi souhlasit, v důsledku čehož pro něj budou "fakticky pravdivé" a tím pádem pro něj "kvalitní".... 🙂
Ale tak je to i s neplacenými články...
Můj předchozí komentář byl spíše reakcí na (pro mne) pošahané komentáře, čímž připouštím sám mohu někomu připadat (na základě své reakce) pošahaný... :-)
Možnost ,,konzumovat“ texty bezplatně (zdarma jistě nejsou, neboť inteligentní a kompetentní konzumenti platí za čtení blábolů, nezřídka s propagandistickým podtextem, svým duševním zdravím a pocitem promarněného času) nemůže být autorům omluvou za špatně odvedenou práci – jíž je každý článek, který neobsahuje pravdu, i kdyby byl napsán skvostným jazykem Karla Čapka a autor v něm perlil duchaplnostmi a humorem jana Wericha. Autorům nelze upírat právo na uměleckou licenci, pro tvůrčí fantazii však není místo tam, kde mají dominovat fakty. Komu činí potíž oddělit subjektivní názor od objektivní informace, měl by se zamyslet, zda by svého talentu neměl využívat raději ke psaní románů nebo uplatnit v oddělení agitace a propagandy některé z jemu blízkých politických partají.
Problém je, že dnes jedni považují za pravdu to, co jiní považují za lež a obráceně! Takže s těmi "objektivními fakty" je trochu problém a do budoucna bude ještě větší...
Ono to záleží... najde se i mladý nadšenec, i když budou spíše vyjímkou. Někdy mně přijdou mladí učitelé jako ty děti - aby neudělali více, než musí....když to vyjmu ze školské bubliny, není to v jiných profesích či v běžném životě podobné?
Je to podobné! Mladých a nadšených není v naprosto žádném oboru určitě většina, spíše značná menšina… Ale to je jen můj spekulativní odhad na základě vlastní zkušenosti…
15
Sledujících
0
Sleduje
15
Sledujících
0
Sleduje
Jak to s tím souvisí, když se v článku píše, že se s dětmi mají rodiče o světě kolem bavit?
Na mě to spíš působí tak, že ta minulá úroveň školství taky nebyla nic moc, když rodiče nedovedou dětem předat elementární vědomosti (pravděpodobně proto, že je sami neznají... anebo navzdory tehdejšímu skvělému školství a respektu k učitelům stejně nevnímají vzdělání jako něco podstatného, což teda nevím, kdo je naučil, ti učitelé, ze kterých měli respekt? Se to nějak podivně cyklí, ne?).
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Na to se zeptejte starých učitelů, kolik toho ve srovnání s minulostí dnes učí… A pokud byste to považoval za subjektivní, tak si porovnejte dřívější a dnešní učebnice, které jsou navíc často stejně jen pro formu, když ŠVP věci z učebnice neobsahuje … ;-)