"Brambory produkují plyn ethylen, který je sice pro člověka neškodný, ale když se spojí s jinou plodinou, urychluje proces klíčení." Mohl by mi prosím někdo vysvětlit jak ethylen ve spojení s jinou plodinou urychluje proces klíčení brambor? Ethylen způsobuje zrychlení dozrávání některých plodin (třeba banánů) ale jak "ethylen ve spojení s cibulí nebo česnekem" způsobuje klíčení brambor? Chápal bych samotný ethylen ale není mi jasná ta spojitost s cibulí a česnekem.
Spousta lidí si pod slovem párek vybaví pouze masný výronek, ale slovo párek je zdrobnělina slova pár (pár párek páreček) a označuje pouze fakt, že se výrobek skládá ze dvou identických částí. Důkazem toho budiž fakt že se slovo párek, páreček běžně používá v situacích, kdy se o uzenářském výrobku opravdu nemluví. Hamburger nebo rum je něco jiného - to jsou uměle vytvořené názvy pro konkrétní jídlo či nápoj.
Osobně bych byl pro to názvy ponechat, pouze uzákonil, že pokud se jedná o vege alternativu musím v názvu být slovo vegetariánský nebo veganský stejně velkými písmeny jako párek nebo hamburger. Aby to nebylo maličkými pidi písmeny někde dole. Tím pádem se nikdo nemůže splést a je po problému. Zakazovat tyto odvozené názvy nic neřeší, to bychom mohli zakázat třeba "pleťové mléko" nebo "kokosové mléko" a podobné, zcela běžné názvy.
Obchodní řetězce úmyslně ignorují zákon, protože se jim vyplatí zaplatit pokutu:
Odpověď na můj dotaz na České Obchodní Inspekci (ČOI):
Obchod je povinen počítat slevu z nejnižší ceny za posledních 30 dnů. Výše slevy musí být odvozena od nejnižší ceny, za kterou byl výrobek nabízen a prodáván v době 30 dnů před poskytnutím slevy. Nelze akceptovat, aby byla výše slevy odvozována z jiné ceny, např. z ceny uplatňované bezprostředně před poskytnutím slevy (pokud tato není zároveň nejnižší cenou za posledních 30 dnů). Tuto cenu je obchod povinen na cenovce uvést.
toto je oficiální vyjádření ČOI !
schválně se zkuste podívat v supermarketu který máte nejblíže:
Penny skutečně na některých slevových cenovkách uvádí nejnižší cenu za posledních 30 dní, ale je to na cenovce miniaturním pidipísmem, zdaleka nejmenším ze všech údajů, které tam jsou a také zdaleka ne na všech slevách. Slevu z této ceny ovšem, v rozporu se zákonem, nevypočítává, takže bez problémů vidíte SLEVA 55% 29,90 a pokud se nahnete až k cenovce přečtete si : Nejnižší cena za posledních 30 dní 24,90
Takže z udávané slevy 55% je ve skutečnosti 20% přirážka.
Kaufland pro jistotu, opět v rozporu se zákonem, neuvádí na slevových cenovkách nejnižší cenu za posledních 30 dní VŮBEC. Uváděné slevy jsou tedy z cen které si nejspíš na vedení Kauflandu vycucali z prstu.
Možná by měla ČOI udělovat pokuty na každé prodejně zvlášť, nebo v progresivním režimu, co týden, to by se snad manažerům už nevyplatilo.
Nebo zkuste při každém nákupu chtít vedoucí a upozorněte ji že na jejím obchodě je porušován zákon.
A v každé garáži bude točna, která to auto otočí o 180°. Nebo budou garáže povinně průjezdné, jednou stranou se bude vjíždět a druhou vyjíždět, samozřejmě bude nutno požívat dvě příjezdové cesty... teda jednu příjezdovou a druhou odjezdovou... místo aby se naučili couvat tak couvání zakážou... IQ tykve
Občas nakupuji pro známé kteří mají nějaký hendikep a nemůžou si dojít sami. Tuhle jsem měl koupit 100g mléčnou čokoládu. Díval jsem se v Peny a zarazila mne cedulka že je čokoláda za 24,90 s asi 60% slevou. podíval jsem se blíže a zjistil jsem že se jedná o obyčejnou mléčnou 100g Milku a že je u ní uvedeno že původní cena byla 64.90 K4. Což je samozřejmě nesmysl, tolik ta 100g čokoláda NIKDY nestála. Když jsem na tuto zcela zjevnou chybu u upozornil prodavačku, bylo mi dost arogantně řečeno, že to není moje starost, že oni to tak mají z ústředí...
tak jak je v článku popsaný rezervační systém tak to fungovat nebude. Dejme tomu, že si bude první rezervovat místo žena, ale neuvidí žádné modré nebo růžové označení, protože je první. Zarezervuje si řekněme 2b. Poté přijde muž a uvidí pouze to, že sedadlo 2b je obsazeno, zarezervuje si 2a a bude sedět vedle té první pasažérky, bez ohledu na to, zda ta chtěla sedět vedle ženy nebo ne. Přijde další muž a zarezervuje si 2c. Teď sedí ta první žena mezi dvěma muži. Přijde druhá žena, která chce také sedět vedle ženy, ale jediné růžové sedadlo je již z obou stran obsazeno modrými, takže si musí vybrat jiné místo. Pokud další rezervaci bude dělat muž dojde k naprosto stejné situaci. Ty ženy, které přijdou zhruba uprostřed rezervace budou mít na výběr, mohou si sednout tak, aby z jedné strany seděla žena nebo může doplnit nějakou dvojici žen. Ty které si budou dělat rezervaci na ke konci ale můžou zjistit že už žádná místa vedle žen nejsou a navzdory jejich preferenci sedět vedle ženy budou muset sedět vedle muže (nebo mužů) nebo neletět. Asi by bylo možné udělat rezervační systém tak, aby počítal s preferencemi cestujících, ale pak bude lhostejné zda bude cestující muž nebo žena, nejprve bude muset zadat svou preferenci a podle toho se mu se ukáží volná místa. Ty ženy, které ale budou dělat rezervaci ke konci už ale mít na výběr opět nebudou.
nenaplňuje náhodou zakazování něčeho mužům, ale ne ženám typické znaky diskriminace podle pohlaví? To by bylo řevu o diskriminaci, kdyby to podnik zavedl obráceně a zakázal, aby něco ženy dělaly ale mužům to povolil. U nás dostane podnik mastnou pokutu za to, že dá na dveře nápis že přijme číšníka a nedoplní (servírku).
To soudní rozhodnutí je o úplně něčem jiném než o "volnu pro roboty", jen soud použil zákon který již existoval. Jde o zákaz prodeje v neděli, s roboty to nemá nic společného. Ten zákaz platí v Německu již spoustu let a soud jen potvrdil že platí i pro robotické prodejny, které by tím jinak získaly nefér výhodu oproti klasickým prodejnám. Jen autor článku chtěl clickbait nadpis tak použil tuto formulaci. Je ale asi stejně nesmyslná jako tvrdit, že zákaz prodeje o některých svátcích u nás slouží k tomu aby si automatické pokladny odpočinuly.
trochu mne překvapilo, že autor článku odbyl Photoshop, který je z uváděných programů, co se týče možností o světelné roky dále, pouze větou "I méně zkušení uživatelé patrně alespoň někdy slyšeli o populární aplikaci Adobe Photoshop, která však cílí především na náročnější uživatele a profesionály, čemuž odpovídá i její cenovka. " Zatímco o "konkurenčním" programu vytvořil několikaodstavcový text, kde uvádí i jeho cenu. Cena Photoshopu (kompletně v češtině) + Lightroom je totiž 239kč/měsíc (v porovnání s 149kč měsíčně za Zoner je to tedy o 90kč více, ovšem za mnohem více možností včetně integrované AI.)
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
"Po smažení mnozí opláchnou pánev přímo ve dřezu. Tímto vnesou olej do vodovodního potrubí" No nevím jak autorka, ale když opláchnu pánev ve dřezu tak se olej může sice dostat do odpadního potrubí ale do vodovodního těžko...