Já mám svá přesná čísla z používání TČ v kombinaci s FVE v našem rodinném domku. Zatímco vy jen stupidní bláboly. Moje průběžně doplňovaná data ze skutečného provozu jsou součástí odborných přednášek a sympozií s tématem úsporného bydlení. Vaše bláboly jsou jen pro smích. Dál s vámi "diskutovat" je jen ztráta času.
OK. Takže TČ nemá význam bez podpory FVE. To už náklady lezou docela vysoko. Další věc je, zda porovnáváte novostavbu se starým RD. Takže sbohem (ale věřící nejsem).
Zkušenost s TČ, první porucha po 18 letech, cena opravy několik desítek korun - výměna dvou kondenzátorů. Úspora za to dobu řádově kolem 600000Kč, životnost kompresoru aktuálně někde v polovičce, tedy celkem to ušetří víc jak mega při ceně kolem 200000Kč, za mě není co řešit.
Možná papírová. Jinak jako rozpočtář tomu nemohu věřit, pokud nemám tvrdá data.
Mam posledniho Outlandera PHEV, super vykon, spolehlivost. Ale Mitsu se z EU pred lety stahlo. Tohle je uz jen Renault. Vykon nic moc, cena taky.
Však vím.
Na ICOMu byly "Mercedesy" citany, a i blbá zarážka dveří je renault (jejich znak mluví za vše).
Doma Honda CR-V 3 a původní Mitsu ASX.
Dříve bezproblémový Mitsu Space Star (před miniaturizací), Toyota Corolla, Nissan Note (bez renaultu), Mitsu Space Wagon (zničil až mechanik, při hloupé výměně rozvodů). A zařadil bych i malajský Proton 413 - kopie Mitsu, 1,3l bez problémů, 165 km/h při plném zatížení vč. kufru. I bez klimatizace měl skvělé řešení, kdy šlo do stran pustit topení a na středový panel chladnější vzduch.
Jezdím také na kole. Nic mně neudělá větší radost, než když vidím rodinu na kolách s malým cyklistou! Nikdy ho neopomenu pochváliti, jak mu to pěkně jede. Pro maminky s kočárkem na in - linech mám jen obdiv stejně jako pro běžkyně s kočárkem. Respekt a hluboká poklona! Když potkám člověka se psem, který ho přidrží, než projedu okolo, vždycky poděkuji!
Na silnici jezdím většinou sám, čili při kraji. Fakt si nevzpomenu, že by mě někdo ohrozil tak, že by to bylo nebezpečné. U nás vždycky byl synonymem nebezpečného vozidla kamion s polskou SPZ. To už ale dneska neplatí a zachovávají takový boční odstup, že si kolikráte říkám, jestli to zbytečně nepřehání...Na závěr prosba pro všechny řidiče -trubte na nás, pakliže si nejste jistí, že nás bezpečně předjedete. Je ale veliký rozdíl, když někdo troubí " bacha, jsem blízko za tebou " nebo agresivně " uhni cyklistický šmejde "
První část beru, i když ty rodinky by měly učit děti způsob ježdění, který je i v souladu se silnicí. Když my jdeme po cyklostezce, mnohdy zazní zvonek, ale je to zase o neznalosti provozního řádu a cyklistické "nadřazenosti". Prostor využíváme v minimální míře. Občas lituji, že konkrétně Choceň - Bezpráví je i trochu moje dítě. Troubím jen v případě, že se cyklisté roztahují vedle sebe, aby mohli pokecat. Jinak se považuji za celkem tolerantního, až na experty v Chocni.
Žabomyší válka.
Ať si drátěné vši přečtou např. provozní řád u nás: Odkaz
Klidně potkají i auto, nebo traktor. A pokud čtu některé názory - chodec jen chodník, cyklista král cyklostezek, tak pro mě jako především řidiče beru cyklisty jako nutné zlo na silnicích (a ještě alespoň dva vedle sebe:( ), ale nemají na ní co dělat, když je v blízkém souběhu cyklostezka. Navíc u nás v okolí není moc možností kam jít (i kdysi s kočárkem). Lehce zpevněná cesta tam byla dříve, než cyklisti. Další jsou "super" cyklisti - městská rodina, kličkující ze strany na stranu.
Tak správně. Vaše drzost slavila úspěchy. Tohle honem to doučte vaše děti, ať jejich děti netrpí hlady. Třeba nedostupností jogurtů.😛
Není to o drzosti, jen o způsobu chování. Každý slušný člověk alespoň odpoví. Druhá věc je, že ve 14 hod. už nekoupíte ani rohlík. Ve vaší poslední větě zřejmě nechápu význam.
Tohle u nás před více než deseti lety zkusil Konzum upozorněním u vchodu. Ani v tu dobu jsem malému dítěti nic nedával, dokud nebylo zaplaceno a s plochou obchodu by stejně rohlík nedokázalo sníst (ani já). Zaslal jsem dotaz řediteli, zda je rozhodující 2 Kč rohlík, nebo mizerná kvalita jimi nabízené zeleniny a např. nedostupnost běžných potravin (třeba jogurty). Příští den bylo upozornění pryč, ale odpověď jsem stále neobdržel.
Tak, když věděl, že spuštění digitalizace nebude bez problémů, tak proč to spouštěl?
No protože se blížily volby a pospíchálek se chtěl před voliči předvést, jaký je machr a totálně to pohnojil.
Dobře mu tak, přišel o koryto svojí blbostí.
Vše má svůj čas.
Kupka není schopen dát dohromady ani aplikaci na "zelenou" kartu na auto. Stále ji musíte mít, alespoň v elektronické podobě. Spárovat RZ příp. VIN vozidla je totiž evidentně vyšší dívčí.
Kupka ani ODS nemá zájem řešit stavební digitalizaci. To má vazbu na minimálně pět dalších úřadů a pokud je malichernost zelené karty stále nedotažená, pod tímto vedením to nebude fungovat nikdy..
Nakonec Kupkovo zrychlení ČD je pouze o prodloužení čekacích dob ve větších zastávkách, takže cesta trvá déle, než v předchozích letech. Ale manažeři ČD ty prémie prostě chtějí, tak se tímto zkrátilo zpoždění.
Příjde mi teda vhodnější, aby Bartoš s pomocí dalších ministerstev digitalizaci dotáhl i kdyby to trvalo 3/4 roku, než aby to převzal někdo úplně nový, půl roku se s tím seznamoval a pak rok dělal úplně něco nového. Do voleb se to nestihne a jestli to převezme ANO, tak to bude hotovo tak konec 2026, spíš 2027. Ten portál funguje a lze přes něj stavební žádosti podávat, chodí tam žádosti a už jich je mnoho schválených, jen to není uživatelsky zvládnuté, práce v systému
je buggy a není plně komfortní a úředníci v tom mají chaos. Na toto není potřeba kompletně překopávat celý systém... S papírem a razítkem jak to bylo doteď jsme byli asi 150. na světě v délce schvalování, takže to už opravdu horší být nemůže, i digitální portal s chybami nebude horší než to co bylo předtím v ČR.
Pokud to převezme ANO, máte špatné letopočty. Mělo by být 2126, spíš 2127. Ale to už nám bude jedno. 🙂
Úředníci mají chaos ve všem a vždy. Největší průser je změna..
A kdyby, jak vyhrožují u DSŘ měl být problém s nedodržením termínu k vyjádření a sankcím, nemá už Povodí Labe ani metr toku. Když jste optimista, u tohoto dinosaura možná za tři měsíce.... (ale jen optimisticky, 1/2 roku není mimo).
Ano, chobotnice to je. Průšvih ovšem spočívá v tom, že nikdo ze zmíněných odborníků není odborník na budování informačních systémů. Z toho, co jsem o digitalizaci stavebního řízení četl, vyplývá, že dosud nikdo nevymezil, co komu vadí na dosavadním stavu (tj. v čem spočívá problém a jestli je vůbec co řešit), ani komu k čemu má digitalizovaný systém sloužit (tj. vyjmenovat role uživatelů a role systému vůči uživatelům, sepsat typické scénáře funkcí a stanovit pravidla a omezení, která systém musí dodržovat). Ve státní správě je to obvyklé, zadání obvykle nezadává "zadavatel", ale řešitel (ovšemže vybraný ve výběrovém řízení). A podle toho pak vypadá i digitalizace naší státní správy. Více viz Odkaz
Jj.
Tesat do kamene.
Ale každý den pracuji s PD, kde si ani projektant (nedej Bože architekt) neláme hlavu nad nesmysly, které obsahuje.
Jak dlouho ladí "zelené" karty, aby nemusela být v autě, nebo mobilu? To je jak za Havlíčka s dálničními známkami. Nakonec to zvládnou za víkend programátoři z hecu, že to bez keců jde. Ale stavební řízení je taková chobotnice s vazbami na další úřady, že tohle hned tak fungovat nebude. Mělo se začít od chapadel a ne od hlavy. A Kupka jestli chválí ČD za menší zpoždění, ať se podívá na starší jízdní řády, kdy doba cestování byla podstatně nižší. Teď stojí vlak v každé větší stanici 10 minut, aby manažeři nepřišli o prémie.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Někdy před 10ti lety jsem kupoval ASX s benzívovou atmosférou 1.6 86kW za cca. 340 tisíc. Výkonem mě to auto oslňovalo tak, že jsem měl často chuť za jízdy vylézt ven a začít tlačit. Představa, že bych dnes měl dát za stejné auto polovinu víc a dostat za to benzín s o třetinu menším výkonem mě přivádí k myšlence, jestli se někdo nepo.al.
4 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
S čím jezdíte nyní?
Předem se omlouvám p. Bosákovi, ale diesel japonské Mitsu nevyrábělo (pokud vím - mohu se mýlit).