....Nařizovat elektromobily jednotlivcům takříkajíc jako dobro z moci úřední je cesta do pekel, jak nás nejednou poučila historie......
jenže to se děje a bude to hrát velkou roli.
Nejdřív znevýhodnění při prodeji nových spalováků.....
...jenže mohou být horší způsoby: a to provoz - tj. pojistky, daně......ale hlavně palivo
Tlačit se to musí, jde o to aby to bylo zdravou měrou... 90% všech lidí včetně odpůrců si na EV velice rychle zvyknou a poté už nebudou chtít spalovák už ani vidět... vývoj nezastavíš... (snad vyjma KLDR)
Teď jsem koupil ještě benzín. Nemám kde rozumně nabíjet. Pokud by se cca do 5 let podařilo vyřešit nabíjení v garážích, tak bych do ní šel.
V pohodě to jde i když nemáte vlastní nabíjení... je to jen o zvyku a jiném uvažování... ale je dobře, že s tím do budoucna počítáte... vzpomeňte si na mě.... až si to EV koupíte, po měsíci jezdění si jen řeknete "měl jsem to mít už dávno"....
Za 3,3 mega si radši koupím Corvette C8, opravdový supersport s motorem uprostřed a výkonem 475koní a 613Nm. Supru FE si na požádání namaže na chleba a slupne ji k snídani. A odvolávat se na to, že technika se inspirovala speciálem pro FIA GT4 je dost k smíchu, protože GT4 jsou takřka sériová auta pro cenově dostupné závodění, se speciály z vyšších tříd jako jsou GT3 a GTE se vůbec nedají srovnat.
Jenže sportovní svezení není jen o síle, je to hodně o hmotnosti a vyladění podvozku a řízení... Věřím, že ta Toyotka bude nakonec zábavnější než ta Corvetta...
S Muskem souhlas, ale nejsem zase tak bohatý abych si mohl dovolit na tohle brát zřetel. Mimo mísu jsou za mě chybějící páčky u modelu 3. Já mám Y takže tohle se mě netýká. Rozhodně si nemyslím, že čím více je v autě čudlů, tím více auto. Pro mě je důležitá spotřeba (dojezd) - nemůžu pochopit proč někdo dělá BEV se spotřebou 25kwh/100 a výš, pak vnitřní prostor a úložný prostor a nakonec praktičnost (zadní sedačky sklopené do roviny a žádná hloupá díra, prostě dělení 40-20-40). V tom všem jasné vládne proti Enyaqu Model Y. Cena je dnes (Tour 85) stejná. Dnes už třeba vím, že ten holodesign je také k nezaplacení. Dříve jsem uklízel auto 1x za rok. Teď to vyluxuji klidně 1x týdně, trvá to 10 minut,. Všechno rovné, nikde nic nepřekáží, nikde žádné tvrdé plasty které nejdou umýt od bláta.
Jo vím TYLR je nejlepší poměr cena výkon... Eniaq tour to dotahl, uvidíme jakou budou mít cenovou politiku dál... S KIA jsem zatím velice spokojený, jen mám spotřebu docela vysokou (mám verzi GT)... dojezd 350km je v pohodě, ale 450 by mi řešil a sedl více
KIA je za mě mnohem lepší než Škoda (v BEV). 800V základ, V2L.. Ale nemají nic rozměrově podobného a EV9 je už zase mastodont za hrozné peníze. Je prostě vidět, že KIA/Hyundai to dělají už dlouho. Akorát bývá dost kritizován servis, údajně velice drahý pro BEV a nutnost velice častých servisních prohlídek pro dodržení záruky.. údajně, nezjišťoval jsem zda je to skutečně tak ale je to jedna z věcí co by mi vadila.
servis interval 30 000 km a prohlídka stojí cca 3500... myslím že ve 120 000km se mění chladící kapalina baterie
Nesdilim pocit, že by byla v něčem pozadu. Jediná věc co není dobrá je málo autorizovaných servisů a mohla by mít měkčí podvozek. To je asi tak vše co bych vytknul. Zkoušel jsem ta auta obě, u Tesly jsem zůstal. Hodně jsem váhal a přešlapoval než jsem se rozhodl. Dnes už vím že mě rozhodnutí bylo správné.
Já nakonec šel do KIA, super EV super auto... ale Škoda je zkrátka víc auto než Tesla... Tesla víc EV... A ten super tradeoff je prostě danej technologií a osekáním všeho co v Tesle jde... V mnohem je to inspirativní, ale někde je to mimo mísu... U Tesly mám ještě problém s Muskem, ale to je jiné téma...
Elektromobil a další blbosti které vzešly z greendealu zničí průmysl a celou ekonomiku EU, kde bylo vlastně konkurenceschopné jen Německo, už to začalo, titanik se potápí, ale na horních palubách se ještě tančí a žvaní o tom, jak jsou elektroauta sqělá.
Od roku 2008 Čína masivně rozjela projekt elektromobility... to opravdu s greendealem nemá co do činění... Stalo se pak to, že Evropa totálně zaspala snad ve všech oborech... Čína má dnes násobně více nových patentů než Evropa... Elektromobilita je realita a kdo jí nepřijme ten do budoucna končí, prostě končí.... bohužel lidé bez rozhledu jako jste Vy toto nevidí.
To už je čas na facelift? To to uteklo. Já jenom, že jsem enyaka na cestě potkal celkem asi 20x a to toho najezdím dost. Převážně se to plahočilo nalepené za kamionem, aby to dojelo do cíle. Ale je fakt, že jezdím hlavně po dálnicích a ono je to díky baterkám spíš tak na ježdění okolo komína.
Na poskakování po městě je to s těmi rozměry, hmotností a cenou akorát ;-)
Já jezdím také dost a Enyaq je všude a často.... jezdí normálně jako běžná auta.... a ano na dálnici EV jezdí uměřeně...
Za mě je enyaq auto, o kterém v dnešní podobě lze uvažovat, ale nenabízí takový poměr cena/výkon jako přímý konkurent Tesla Y.
Jde o to jestli chcete spíš tablet na kolech nebo kus auta.... Tesla, je efektivní a má nejlepší SW... v tom ostatním je ale pozadu... btw. neřeším výkon... mít v autě 500 koní je nesmysl... stačí 200...
Scholz je typický sociální demokrat. Jedna noha kráčí vpřed, druhá to pro jistotu brzdí, aby se nešlo příliš rychle. Proto taky soc.dem. nejsou schopni provádět důraznou politiku a hlubší reformy, když je Německo nejvíc potřebuje. Doufejme, že März bude odvážnější, nejlepším řešením by za současné situace zřejmě byla koalice CDU/CSU + FDP, případně s podporou SPD.
Amen
36
Sledujících
1
Sleduje
36
Sledujících
1
Sleduje
Jako málokdo se vrátí zpátky do spalovacího auta.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Dopadlo to tak, že na svoji EVu nedá dopustit a už by zpět nešla... Ano zpět do ropy jde snad jen ten, kdo opravdu žehlí stovky a tisíce kilometrů týdně... Já si držím v naftě dodávku