Odvažuji se tvrdit, že chci-li udržet mladé ve městě, tak rekonstrukce školní jídelny je asi to poslední, co je zajímá.
Mladí řeší primárně bydlení a práci. Pak je zajímají trochu jiné služby jako dostupnost lékařské péče, praktik pro ně, pro jejich děti, zubař. A u školy je zajímá především to, jak ta škola vypadá obecně, s kým budou jejich děti chodit do školy a zda je tam bezpečno, jaké nabízí kroužky a aktivity ve družině i mimo ni. To jestli je oběd servírovaný nebo formou švédského stolu je až někde na úplně posledním místě.
Hlavně nevim, zda je to úplně vhodná forma. Hlavně u menších dětí. Smyslem stravy je, aby byla vyvážená, pestrá a především aby se dítě skutečně najedlo. Z toho důvodu existují nějaké nutriční tabulky pro daný věk dítěte. Výběr je fajn, ale známe svoje děti. Opravdu věříte tomu, že si vaše dítě při této formě skutečně nají? Ano, každý máme své negativní zkušenosti ze školní jídelny, protože prostě mají nějaký rozpis, co by to mělo obsahovat, navíc mají velmi omezený rozpočet, to nemluvím ani o tom, za kolik ti lidé v té kuchyni pracuji, což je celkem nehoráznost, kdy ty omezené finance vám tam nepřitáhnou hvězdy v oboru. A všichni jsme si prožili jak nám někdo něco nutil. Ale pochybuju, že si u této formy opravdu děti naberou tak, aby se najedly a že výsledné porce, které jedí, splňují nutriční požadavky.
Můj syn tam chodí a jsem z naprosto nadšený. Jídlo si vyberete týden dopředu ze 2 možností. Zároveň jsou zvlášť další saláty atp. Ráno při příchodu do školy vidí nafoceno co ten dnes bude k obědu. U oběda mají připravené vzorové porce podle kterých si sami naberou kolik chtějí, ale mají zadáno aby si nabrali tolik, kolik sní a nic nevyhazovali- učí je to samostatnosti a neplýtvání s jídlem. Pokud nějaké jídlo vyhodí- váží se a mají normu na to kolik může být max. vyhozeno- váha pak rozsvěcuje smajlíky/ mračouny a děti se tak snaží jíst vše co si nandají a doma nám to hlásí. Je to uděláno opravdu chytře a funguje to- koukněte na stránky PRIMIREST pokud vás to zajímá.
Aha a teď tu o karkulce. Uvědomělé děti co si nandají jen dle pocitu hladu aha. Zázračné děti v zázračné škole. Nechte je ohlasů až do oběda jediné řešení. Hlad je nejlepší kuchař a ty progresivní dětský práva nechte v kosmu.
Můj syn tam chodí a jsem z naprosto nadšený. Jídlo si vyberete týden dopředu ze 2 možností. Zároveň jsou zvlášť další saláty atp. Ráno při příchodu do školy vidí nafoceno co ten dnes bude k obědu. U oběda mají připravené vzorové porce podle kterých si sami naberou kolik chtějí, ale mají zadáno aby si nabrali tolik, kolik sní a nic nevyhazovali- učí je to samostatnosti a neplýtvání s jídlem. Pokud nějaké jídlo vyhodí- váží se a mají normu na to kolik může být max. vyhozeno- váha pak rozsvěcuje smajlíky/ mračouny a děti se tak snaží jíst vše co si nandají a doma nám to hlásí. Je to uděláno opravdu chytře a funguje to- koukněte na stránky PRIMIREST pokud vás to zajímá.
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak jídlo si například u nás týden dopředu vybírá každý na všech školách už roky. To jsem myslel že není někde novinka. Aby uměli kuchaři naplánovat suroviny. Ale já prostě nevěřím že děti si nadají uvědomělé jen tolik kolik sní. Buď si na dají děsně málo protože prostě jíst nechtějí ale musí. A nebo mají velké oci a stejně si naberou více. Ale nevěřím že malé dítě ví kolik sní, jasně něco jiného je už třeba deset až 11 letí.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Upřímně nevím jak to dělají, ale vychází to, děti hlad nemají a jídla moc nezbývá, oni když jsou ve skupině, fungují trochu jinak. 🙂