Podle vás se asi nic nestalo. Vůbec nechápete smysl diskuze. Vždy je dobré, když máme alespoň základní dovednosti a povědomí v různých oblastech běžného života, což nám umožňuje následně zaujmout relevantní názor, kdy to máme zažito ze své praxe osobně. Já se vůbec nevyjadřuji k tématům, které bych ze své životní kariéry prakticky nezažil a ta moje byla opravdu bohatá a jsem za to velmi rád, neboť jsem prošel od výrobní sféry zámečníka, báňského zachranáře, provozního technika na dole a po uzavření šachet pak následně v soukromé firmně, kde jsem pracoval a získal velké poznatky v oblasti prodeje technického textilu a výrobků z těchto materiálů. Procestoval mnoho zemí Evropy, neboť export našich výrobků do zemí EU dosahoval přes 60% našich tržeb, poznal mnoho solidních lidí, klientů, ale naopak i vychytralých manipulátorů. Vždy mně moje maminka učila, že když něco dělám, tak se mám snažit veškeré činnosti dělat co nejlépe dovedu a tohoto se držím celý život. Tedy jsem rád, že si umím sám vyrobit a posvařovat vstupní branku na pozemek a mnoho jiného, vypěstovat trochu brambor, zeleniny a ovoce nejen pro sebe, ale i pro vnoučata a tedy aktivně užívat stáří. Víte, ono mně hřeje i to, když mně soused nebo někdo ze spoluobčanů ve vesnici požádá o pomoc, nebo radu a už jen pocit, že vás někdo potřebuje a vy mu pomůžete.... Tady u nás to zatím děláme bez velkých keců a platí, že pokud mohu a znám, tak pomůžu a pořád tu platí ten vesnický barter, tedy za flašku, plato vajec, cep dobré tlačenky nebo koš hrušek.... Toto těžko pochopíte neboť vy ani nevíte a ani neznáte....
Tolik písmen a žádná odpověď na moji otázku.
Tak polopatě: Dříve byly na základních školách praktické činnosti - dílny, vaření, zahrádka - já bych bral to vaření (V jaké třídě byly? Já šel na osmileté gymnázium, kde jsme je neměli), o kterých se tvrdí, že byly dobré.
Přesto se podle tvrzení diskutérů zrušily.
Proč se zrušily?
Po sametové revoluci se výrazně podcenila výuka předmětů, které jsme na základních školách měli. Kluci v zimním období měli tkz. dílny a po roztání sněhu pak pozemky, no a děvčata vaření. Výpěstky ze školního pozemku zpracovala školní jídelna a takové maliny a jahody jsme většinou snědli. Mám na to pěkné vzpomínky, první vyrobené krmítko pro ptáčky a nebo svoz hnoje na starých kolečkách z nedalekého kravína na školní pozemek. Na střední škole pak brigády na sběr brambor, svoz slámy nebo lnu. Toto nám pomohlo i k lepší fyzické kondici a hlavně jsme se lépe poznali a posilovalo se přátelství uvnitř třídy. Naši rodiče toto podporovali a když jsme měli k tomu připomínky a nemístné kecy, tak rezolutní stanovisko znělo, že ti to neuškodí a poznáš jak je těžké něco vypěstovat a budeš si toho více vážit a už svačinu nikdy nehodíš do potoka. Změna v ekonomické oblasti a životní styl v dnešní době způsobuje, že se to mladí nemají šanci naučit až na vyjímky, kde se v rodině něco pěstuje a nebo mají k tomu vztah. Také však pořád platí pravidlo, které říkala moje babička, tedy když se chce a děláš to s nadšením, tak to jde...
A co se stalo, že jste ty prospěšné činnosti zrušili? Bral bych spíše to vaření a tak, protože dílnu ani zahrádku nemám.
Hele, ale ono to nebylo úplně od věci. Aspoň jsme věděli, že když houká siréna, takže asi někdě hoří. Ne jako dnes, kdy nám nejdříve zahouká elektronické siréna na každém rohu a potom nám ten protivnej strejda do ampliónu zopakuje, že: "byl vyhlášen požádní poplach, volání hasičů". No to prostě nevymyslíš. To jsou ti mladí opravdu taková kopyta, že se jim musí vše polopaticky vysvětlovat?
Holt se k rozhodování dostali ti, kteří byli při této slavnosti postřeleni či očouzeni dýmovnicí k nepoznání v čele s Fuchsem.
Těm dálkovým letům nebo restauracím jenom pro dospělé se nedá nic vytknout. Každý si potřebuje někdy odpočinout, tak si rád vyhledá prostory, kde to je možné a třeba si i rád připlatí.
Vezměme si zahrádky u obytných domků v dnešní době. Když si tam sednete k odpočinku, tak místo štěbetání ptáčků slyšíte hluk aut z ulice, zahradní sekačky, drtičky větviček, kultivátory nebo pneumatická kladiva z domu v rekonstrukci. A k tomu se v době letního tepla ještě přidávají skřeky dětí ze zahradního bazénu někde poblíž, které jsou, na rozdíl od monotónního hluku, ještě víc stresující.
Za našich dětských časů jsme se na vesnici scházeli vždycky někde stranou, na fotbalovém hřišti, v lesíku, na obecní skládce, v alejích s ovocnými stromy apod. Tam jsme se mohli vyřvat do sytosti, protože doma na zahradě by nám to rodiče netrpěli.
Někde stranou jsou teď taky baráky plné nerudných lidí.
Není se čemu divit když ti studenti dostávají 200kč/hod za to že děti hlídají. Ona se totiž v ceně odráží nejen platba městu za pronájem prostor kde budou děti pobývat, ale i platba těch co se o děti starají. Sama jsem byla u toho když se studentka zeptala co za to a bylo jí řečeno že 200 na hodinu. Kdo z pracujících takovou hodinovou mzdu má? Málo kdo!
Dělala byste to?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Je postavena nová budova ÚV KSČ a ve chvíli, kdy se koná první schůze, budova spadne a všechny soudruhy to zabije. Ze Sovětského svazu přijedou tuto událost vyšetřovat odborníci. Zjistí si dodavatele a přijedou do skladu vyslýchat. Začnou u cihly:
"Cihlo, můžeš za to?"
"Jak já, cihla rudá, v Rusku pálená, bych za to mohla?"
Jdou tedy za pískem a vyhrožují:
"Písku, ty za to určitě můžeš."
"Jak já, písek žlutý, komunistickou rukou prosívaný, bych za to mohl?"
Nakonec jdou vyšetřovatelé za cementem. Cement už na ně z dálky křičí: "Za mnou nechoďte, já tam vůbec nebyl."
1 odpověď