Cituji Vás, pane Zamazale: ...„by ve střední Evropě existoval velký státní útvar, jenž by byl do budoucna překážkou pro dobyvačné či spasitelské tendence Ruska a Německa.“ Jak by mohl být tento rakousko-uherský státní útvar překážkou pro dobyvačné tendence Německa, když se sám do německých dobyvačných tendencí aktivně zapojil v 1. světové válce, kterou dokonce jako první zahájil a prohrál, a když se i zbytek tohoto zhrouceného útvaru - Rakouská republika - nadšeně nechal připojit k hitlerovskému Německu a spolu s ním znovu prohrál? Velkoryse opomíjíte fakt, že velký rakouský, podle Vás demokratický, státní útvar několik století znemožňoval českou státní samostatnost. Rakouská germanizace českých zemí není bolševická lež. Na tom Vaše personalistické historické zajímavosti z archívů nic nezmění. Všechny národy a národnosti v habsburské říši se osamostatnily, žádný nechtěl zůstat s Rakušany. Usilovně hledáte nedostatky na ČSR, ale kdo zná nějaký stát, na kterém se nenajdou nějaké vady? Když se chce - a Vy hodně chcete - špína se vždycky najde. A předchůdce visegrádské skupiny? To si děláte legraci. Austrofilní fantazírování by se mělo léčit skotskými střiky.
Pane Kovando, Praha je, vzhledem k dálnicím, pro skoro celou Moravu bezvýznamné město (pokud nejedu přímo do ní). Nechápu, proč z Hodonína mám jet (pokud chci jet po dálnici) do Liberce přes Prahu. Totéž Plzeň, K. Vary, Č. Budějovice, H.Králové, Ú.n.Labem.
Protože jinou možnost nemáte, pane Iško. Kudy jinudy než přes Prahu byste chtěl jet z Hodonína do Ústí n. L.? A velmi pochybuji, že se někdy budou dálnice do Vámi jmenovaných měst sbíhat v Hodoníně, krásném, ale pro většinu republiky bezvýznamném městě. Přesto bych si dovedl představit v pradálné budoucnosti třeba dálnici D 20 Brno - Č. Budějovice - Plzeň - Karlovy Vary, která by Dé jedničce a tranzitu přes Prahu krásně ulevila. Také by se mi líbily dálnice Jihlava - Hradec Králové - Liberec nebo Liberec - Ústí n. L. - K. Vary. To je ovšem jenom sci-fi, toho se nedožijeme, protože dnešní režim to nedokáže a ekologičtí aktivisté to nedovolí.
Mírně to přeženu, ale v Praze se dnes něco vyrábí ?
O to tady vůbec nejde, pane Kuryviále. Jde o počet aut. V evropských hlavních městech se dnes obvykle nevyrábí skoro nic, dělá se tam byznys, finance, politika, propaganda, byrokracie, korupce, kriminalita, zábava, kultura, zdravotnictví, školství, věda, výzkum atd. Proto do Prahy tolik lidí jezdí, proto se do ní tolik lidí stěhuje, přestože už tam skoro žádná výroba není. Z jednoho dopravního průzkumu vyplývá, že zhruba dvě třetiny aut do Prahy přijedou nebo z Prahy odjedou. Jenom jedna třetina vozidel Prahou projíždí někam dál. Proto se pro ty dvě třetiny musí stavět komunikace do Prahy, a ne dálnice, které by se Praze baťovsky z dálky vyhýbaly.
Ne, Severojižní magistrálu jako čtyřproudové prodloužení dálnice vymysleli a navrhli čistě komunisti na konci 60. a začátku 70. let a iž tehdy to bylo řešení jako velice nešťastné kritizováno (i když mluvit se o tom nesmělo.) O intenzitě dopravy, kterou to přinese, se vědělo, oni zase prognózy uměli i s přihlédnutím k tomu, jak podobné dopravní stavby byly zatížené v západním světě. Že tam 19. století a první republika postavila ulice ,je úplně něco jiného, rozhodně ne jako jednoúčelové autojemy.
Mýlíte se, pane Černý. Už za první republiky architekti projektovali Nuselský most a magistrálu kolem Muzea. Myslíte, že si v 60. letech ti hloupí komunisti dokázali představit, kolik bude v Praze jezdit aut za půl století? Tehdy u nás západní svět nebyl. Proč svobodná antikomunistická republika za posledních třicet let nedokázala vymyslet a postavit jinou a lepší magistrálu mimo centrum města?
S tím ovšem obludnost zvaná Severojižní magistrála, když ji stavěli v 70. letech, jaksi nepočítala a napálila si prodlouženou dé jedničku rovně středem.
No a já osobně po okruhu jezdit nebudu, protože bydlím pár minut od toho Václaváku.
Pane Černý, trasu magistrály vymyslela už první republika a když ji komunisti stavěli, nikoho nenapadlo, jaké spousty aut po ní jednou budou jezdit.
Trasa navržené dálnice reflektovala kromě ekonomických zájmů i plán na obranu republiky před Německem - postupný ústup čsl. armády ze západu na východ na moravsko - slovenské hranice. Proto taková trasa.
Paní Čtvrtníková, ústup na východ není žádná obrana. Taková trasa by také usnadňovala postup německé armády na východ, protože bylo jasné, že proti německé přesile by tenkrát naše armáda dlouho odolávat nevydržela.
Právě naopak. Nevím, co přesně Baťu k takovému záměru vedlo, ale mít takto trasovanou dálnici jako základ dálniční sítě by bylo dobré. Další dálnice by byly jistě projektovány šachovnicově a obsloužily by celé území včetně Prahy.
Vyhnuli bychom se tak současné situaci, kdy se v Čechách úplně všechny dálnice včetně budoucí D3 sbíhají okolo Prahy. Zbytečně tak celou oblast zahlcují tranzitní dopravou a tvoří věčné dopravní špunty.
Pane Švácho, zkušenosti a praxe všech evropských zemí dokazují, že nemáte pravdu. Podívejte se na automapu Evropy. A šachovnicovitě vedené dálnice po celém Česku? Takovou hrůzu nemyslíte vážně.
Tak samozřejmě z té dálnice měly do velkých měst vést přivaděče a upřímně bylo by to daleko lepší řešení než vést nejrušnější dálnici v zemi skrz Václavak a pět semaforů s přechody pro chodce. To mi přijde jako nápad o sto procent padlejší na hlavu než Baťův návrh.
Proč jezdíte přes Václavák? Můžete jet po vnitřním městském okruhu. Od toho tam je.
Zrovna tak by se dalo říct, že jedině progocentrický namyšlený idiot nesnese pomyšlení, že Praha není středem všeho. A jelikož tahle blbost zvítězila, cestujeme-li kamkoliv na západ přes Prahu a podle toho to na dálnicích u Prahy vypadá.
Pane Linharte Romane, ale Praha opravdu je v Česku středem všeho. Stejně jako každé jiné hlavní město nebo největší město v každém jiném státě, ať se Vám to líbí nebo ne. Je to tak, bylo to tak vždycky a bude to tak, s tím nikdo nehne. Mně se také nelíbí stojící a smradící kolony, ale na automapách je vidět, že dálnice, silnice a železnice se sbíhají do Berlína, do Varšavy, do Vídně, do Paříže, do Budapešti, do Londýna, do Madridu...
Vymyšleno to mám, narazil jsem při územku na EIU, po pravdě řečeno vaší odpovědi příliš nerozumím.
Chtěl jsem vám jen ukázat, že vést dálnice skrz město také není vždy výhra a vámi opovrhovany okruh Berlína má tu výhodu, že město stále může růst. Pokud vím, tak vnější okruh Phy už začíná mít problém s expanzí města.
Čili všechno má pro a proti a protože měl Baťa jiný názor, ihned mu přísluší nálepka pragofobní idiot? Prostě se akorát z Pražáků nepo., což automaticky neznamená negativní postoj.
Vy jste opravdu vymyslel dálnici z Liberce do Písku, která by nevedla po pražském vnějším okruhu D0? No nazdar! Liberec - Kutná Hora - Písek nebo Liberec - Rakovník - Písek? Jedna lepší než druhá. (Vést dálnici skrz město dnes nikdo samozřejmě nechce.) Baťa jako správný Moravan prý neměl Pražáky rád, ale o Pražáky přece vůbec nejde, dálniční síť slouží celému Česku. Že byla Baťova dálniční trasa idiotská, je dokázáno tím, že kromě něj nikdy nikdo neuvažoval o její realizaci. Berlín je rozsáhlejší než Praha a dálnici jižně od Berlína hitlerovci neplánovali ani tak kvůli městu jako spíš kvůli válečnému tažení na východ. Tím bych se neinspiroval.
Klid, vždyť se mu to nakonec nepovedlo. Pravověrní poctivě naplánovali všechny dálnice přes Prahu, takže pro nás je přímo turistickým zážitkem při jízdě z Liberce do Písku si postát v těch nekonečných kolonách v proslulém hlavním městě. Možná zřídit ještě mobilní průvodce, abych věděl, že tady je jižní spojka, lanový most atp.
Ostatně vnější okruh Berlína je +- stejně daleko od centra jako Baťova dálnice.
Pane Ottisi, můžete si - tak jako Baťa - vymyslet vlastní dálnici z Liberce do Písku, která se bude Vámi nenáviděné Praze vyhýbat tak jako okruh kolem Berlína, i když naštěstí nejsme v Německu, ani nejsme v první polovině minulého století. Myslím, že pravověrní to jinak než po pražském vnějším okruhu naplánovat nemohli. Kdo může za to, že ho svobodná kapitalistická demokracie za třicet let nedokázala postavit?
Paní Věro Vaňková, jedině sebestředný sobecký pragofobní idiot mohl vymyslet a nakreslit do své knihy absurdní trasu dálnice, která by vedla mimo největší město ve státě, mimo hlavní město, mimo největší průmyslové centrum, ale zato do tehdejšího městečka Zlín, kde on má svůj podnik, aby sloužila hlavně dopravě jeho výrobků.
Autor nepíše "naučte se rozdělovat", píše, že sám taky donedávna rozděloval emoce na dva tábory, ale nebyla to správná cesta. Píše, že strach není horší emoce než radost, obě mají evoluční význam.
Ale ano, paní Pohlreichová, vím, co autor píše. Odporuje si. Vyzývá nás: „naučte se nejprve emoce rozdělovat na dva tábory a snažte se jim více porozumět.“ Na jiném místě nás však nabádá: „Dokud budeme emoce rozdělovat na dobré a špatné, tak nám to nic dobrého nepřinese.“ Náročná makačka na bednu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ano, pan Švácha má pravdu. Když má Peugeot 607 Paladine zavřenou střechu, vypadá jako limuzína, protože podle dlouhého rozvoru je zřejmé, že má tři řady sedadel za sebou, což je pro tradiční limuzíny typické. (Podle fotografie se ale nezdá, že by střecha byla skleněná, jak se píše v článku). Když se však střecha na Paladine otevře, nevznikne polokabriolet, jak tvrdí článek, nýbrž landaulet. Polokabriolety mají nad okny a nade dveřmi pevné, tj. nepohyblivé rámy. Nade všemi sedadly se otevírá pouze strop kabiny, ne celá střecha, nanejvýš spolu se zadním oknem za zadními sedadly. Polokabriolety se odvozují i od běžných automobilů, dokonce i ve třídě mini. U Paladine se však otevře střecha jenom nad zadními sedadly a za nimi, zatímco střecha nad předními sedadly je pevná, nepohyblivá, a tento typ karosérie se jmenuje landaulet. Terminologie takovýchto málokdy se vyskytujících typů karoserií je nejednotná. K tradiční limuzíně se třemi řadami sedadel za sebou se dá připomenout, že, když se jí „uřízne“ celá střecha a nahradí se stahovací střechou, vznikne faeton, otevřený reprezentační koráb pro celebrity kynoucí jásajícím davům podél přehlídkové trasy. Před léty jedna automobilka vyráběla model, který pojmenovala Phaeton, ale byl to jen uzavřený sedan se dvěma řadami sedadel.