Základním problémem je oligopol jak na straně výrobců (Agrofert/Babiš + Madeta/Teplý + Jandejsek), se kterým by v normální ekonomice něco dělal ÚOHS.
Jenže ÚOHS v tomto nefunguje.
Mlsnu si vybral osobně Babiš a ODS/SPOLU hází pod stůl všechny návrhy na efektivizaci činnosti tohoto úřadu.
Takže mám pro vás špatnou zprávu. Pokud budete volit Babiše nebo ODS, tak se nic nezmění a jedinou cestou je máslo nekupovat. A samozřejmě nezapomeňte zase skočit na hlášky ODS, že když ji nebudeme volit, tak budeme mít Babiše.
„Evropská unie nedokáže tuto válku financovat sama."
Ale je. Stačí se podívat na dotační programy vyplácené Orbánovi a jeho kámošům, kteří si z nich staví stezky v korunách stromů v poli a další loupeživé projekty. Z čeho se asi stal Orbán a jeho rodina nejbohatší v zemi?
Tyto peníze je možné hned přesměrovat na zbraně.
Na Green Deal a elektromobilitu lze hodit všechno.
Přitom generál VW řekl cituji: "Hlavní brzdou konkurenceschopnosti Volkswagenu jsou provozní náklady: „Naše náklady v Německu musí být masivně sníženy. Například naše mzdové náklady jsou zde často víc než dvakrát vyšší než průměr v našich evropských pobočkách. Je také potřeba jednat při porovnávání našich vývojových a prodejních nákladů a dalších nákladových oblastí ve srovnání s konkurencí,“ řekl Oliver Blume.!
A zde vrátím míč zpět odborářům? Kdo neustále tlačí na nárůst mezd, až začnou dusit firmu? Kdo dělá všechno proto aby nebyl propustitelný? V Německu obzvlášť.
Bez ohledu na EU se evropské automobilky staly molochy, které ztratily konkurenceschopnost i ve spalovacích autech. Zapomněly inovovat.
Když se třeba podíváte na plně robotizovanou Gigafactory Tesly, která má pod kontrolou celý výrobní řetezec a srovnejte to s jakoukoli fabrikou evropské automobilky, které se staly (s)montovnami součástí, které vyrobil někdo jiný. Tesla bez ohledu na to, že vyrábí EV ukazuje, že jde stlačit provozní náklady i v evropském prostředí.
Nuže si to představme. Ráno nasedneme do auta, dojedeme k jednomu zemědělci, kde nakoupime vajíčka a mléko, pak k druhemu, který ma levnou cibuli, pak k dalšímu, který ma mrkev a tak dale. Odpoledne s nájezdem 50 km zakončíme v supermarketu, protože potřebujeme třeba prášek do pečiva. Takže náklady na dopravu a hromada času, který je možné vevěnov třeba dětem. Jasně, můžeme jít na trh, kde ale jsou ceny podobné, jako v supermarketu.
Takže smrt řetězcům, zpět do aut a všichni objíždějme zemědělce. To se vyplati.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
To, jak se pohoršujeme je jen obraz stavu, jak jsme se stali na US závislí. Kdybychom nebyli, tak nás slova magora nemohou vyvést z klidu.
Svým způsobem se pořád meleme mezi mocnostmi. Rusko nás vydíralo plynem a ropou, Čína zdroji pro výrobu zelených technologií a tím, že nasála levnou výrobu kdečeho, US, že se na nás vojensky vykašlou.
Buď si uvědomíme, že jen silná jednotná Evropa tomu může čelit a nebo si nás mocnosti zase rozeberou. A my opravdu nebudeme v části, která připadne západu.
Proto všichni, kteří konzervativně protestujete proti hlubší evropské integraci, zvažte své vyhlídky ještě jednou. Pokud chcete mluvit ruzzky, bydlet v zemljance a mít holou zadnici, tak samozřejmě nemusíte.