Rozhodující část prodejního sortimentu Olmy tvoří čerstvé mléko a smetany, kysané výrobky a jogurty. Když už sem dáš nějaký odkaz, alespoň si ho přečti ty trumpeto. Másla mají necelých deset procent na trhu.
Agrofert vlastní i Mlékárnu Hlinsko, která dodává produkci pod značkou Tatra.
Společně s Pragolaktosem ovládá 50 % trhu.
Takže hrabou na všem.
Píšou, že zavírá výrobce pneumatik i autosedaček. To jsou součásti, které má i elektromobil. Velký problém je, že jsou drahé energie a tím i výroba. Evropa jde do kopru s tímto ideologckým vedením.
Problém je, že evropský automotive zapomněl inovovat a investovat do efektivzace výroby.
Jinak by třeba robotizovaná Giogafactory Tesly měla u Berlína problém s energiemi taky.
Jenže problémem nejsou drahé energie, ale příliš vysoká cena práce, její příliš vysoký podíl ve výrobě a nepružný pracovní trh.
Tak očekávání, že přechod na BEV zvýší zaměstnanost, bylo dosti liché už od začátku. Pohon BEV je řádově jednodušší, než u spalováku, žádná vícestupňová převodovka, žádný komplikovaný spalovací motor. A s trendem snižování prvků v interiéru je všeho v autě prostě méně. Je vcelku logické, že na to nebude třeba tolik síly. Pořád chcete levnější auta, levnější auta, a pracovní síla je to nejdražší v celém výrobním řetěžci, takže kam se sáhne, je logické.
Doplním nové trendy ve výrobě, kdy třeba Tesla potřebuje na výrobu a montáž daleko méně pracovníků, protože její Gigafactory jsou maximálně robotizované.
A to bude postupně potkávat jakékoli odvětví, kde se něco vyrábí. Ne jen automotive.
Článek tak znovu vytahuje EV jako příčinu problémů automobilek. Zase je to universální bubák a možnost si zanadávat na tu zlou EU.
Problém je přitom úplně jinde. I kdyby se na EV nepřecházelo, tak tradiční evropské automobilky budou mít problém kvůli drahé lidské práci, jejímu vysokému podílu na výrobě, nepružnosti, obrovské moci odborů, apod.
Dosud to sanovaly prodejem předražených aut, které hlavně v poslední době pěkně "sešuntovatěly". Jenže konkurence se dostavila.
A když už jsme u obhajoby spalováků. Podívejte se do Číny na GEELY nebo BYD - začali vyrábět hybridy se spotřebou 2,6 litru a dojezdem přes 2000 km. Kde je nějaká evropská alternativa?
To, jak se pohoršujeme je jen obraz stavu, jak jsme se stali na US závislí. Kdybychom nebyli, tak nás slova magora nemohou vyvést z klidu.
Svým způsobem se pořád meleme mezi mocnostmi. Rusko nás vydíralo plynem a ropou, Čína zdroji pro výrobu zelených technologií a tím, že nasála levnou výrobu kdečeho, US, že se na nás vojensky vykašlou.
Buď si uvědomíme, že jen silná jednotná Evropa tomu může čelit a nebo si nás mocnosti zase rozeberou. A my opravdu nebudeme v části, která připadne západu.
Proto všichni, kteří konzervativně protestujete proti hlubší evropské integraci, zvažte své vyhlídky ještě jednou. Pokud chcete mluvit ruzzky, bydlet v zemljance a mít holou zadnici, tak samozřejmě nemusíte.
Základním problémem je oligopol jak na straně výrobců (Agrofert/Babiš + Madeta/Teplý + Jandejsek), se kterým by v normální ekonomice něco dělal ÚOHS.
Jenže ÚOHS v tomto nefunguje.
Mlsnu si vybral osobně Babiš a ODS/SPOLU hází pod stůl všechny návrhy na efektivizaci činnosti tohoto úřadu.
Takže mám pro vás špatnou zprávu. Pokud budete volit Babiše nebo ODS, tak se nic nezmění a jedinou cestou je máslo nekupovat. A samozřejmě nezapomeňte zase skočit na hlášky ODS, že když ji nebudeme volit, tak budeme mít Babiše.
"Máme za poslední tři roky nejvyšší ceny energií v EU, za poslední tři měsíce čtvrté nejvyšší. Vůči roku 2021 máme elektřinu dražší o devadesát procent a plyn najednou o více než sto procent,“ řekl."
A čí je to asi vina? Naše snad? Neschopná vláda, která neumí nic,jenom házet všecko na Babiše a plakat,jak za to může on. Logicky se ruku v ruce s obrovským nárůstem ceny energií zdraží i ostatní věci. Neschopná vláda která je schopná úplně všeho. Bohužel
Máslo a mléko: Babiš a Teplý
Vejce: Jandejsek
Pořád ti samí.
A myslíte, že je Vašimlidem zlevní, až budou u moci?
Jedním z důvodů drahoty je nefunkční ÚOHS, který nechce rozbít oligopol výrobců, a jemuž šéfuje Mlsna, kterého dosadil Babiš osobně.
Volte Babiše a budete se mít ještě hůř. A dobře vám tak.
Nalejme si čistého vína: Evropa s 9% podílem na celosvětových emisích páchaných člověkem nic nezmění.
Má smysl investovat do ekologie při udržení konkurenceschopnosti evropského průmyslu. Má smysl podporovat bezemisní výrobu elektřiny, nikoliv podporu nákupu elektromobilů. Když bude elektřina levná, bude chtít elektromobil každý. Má smysl stavět jaderné elektrárny a ne je zavírat a stavět plynové jak to předvedli Němci.
Je sebevraždou dávat si nesmyslné klimatické cíle a u toho pohřbít průmysl a hospodářský růst, který potřebujeme, abychom tu změnu ufinancovali, zatímco největší znečišťovatelé Čína, USA, Rusko na to kašlou a na světových trzích pak porážejí naše nekonkurenceschopné výrobce, kteří za nesmyslně vysoké ceny energií a nesmysly typu ESG nemohou.
Pár poznámek:
Naopak, ta nejlepší, snad to strhne lavinu a přidají se další. Tenhle zelený podvod, nemá obdoby a jen tahá peníze z lidí. Dokud Čína, Indie, Rusko a další průmyslové velmoce nesníží produkci škodlivých plynů je nám to všem v pidi EU absolutně k ničemu a i kdyby jsme zítra všichni začali jezdit na koni a zahřívat se v kožešinách nic se nezmění 🤦
Zřejmě nejste orientován v posledním dění. Čína aktuálně díky rozvoji obnovitelných zdrojů přestala v emisích růst. Indie také brzdí.
Takže tyto argumenty velmi rychle padnou a zůstanou jen rostoucí účty za povodně a bouře pro vaše lidi.
„Evropská unie nedokáže tuto válku financovat sama."
Ale je. Stačí se podívat na dotační programy vyplácené Orbánovi a jeho kámošům, kteří si z nich staví stezky v korunách stromů v poli a další loupeživé projekty. Z čeho se asi stal Orbán a jeho rodina nejbohatší v zemi?
Tyto peníze je možné hned přesměrovat na zbraně.
Na Green Deal a elektromobilitu lze hodit všechno.
Přitom generál VW řekl cituji: "Hlavní brzdou konkurenceschopnosti Volkswagenu jsou provozní náklady: „Naše náklady v Německu musí být masivně sníženy. Například naše mzdové náklady jsou zde často víc než dvakrát vyšší než průměr v našich evropských pobočkách. Je také potřeba jednat při porovnávání našich vývojových a prodejních nákladů a dalších nákladových oblastí ve srovnání s konkurencí,“ řekl Oliver Blume.!
A zde vrátím míč zpět odborářům? Kdo neustále tlačí na nárůst mezd, až začnou dusit firmu? Kdo dělá všechno proto aby nebyl propustitelný? V Německu obzvlášť.
Bez ohledu na EU se evropské automobilky staly molochy, které ztratily konkurenceschopnost i ve spalovacích autech. Zapomněly inovovat.
Když se třeba podíváte na plně robotizovanou Gigafactory Tesly, která má pod kontrolou celý výrobní řetezec a srovnejte to s jakoukoli fabrikou evropské automobilky, které se staly (s)montovnami součástí, které vyrobil někdo jiný. Tesla bez ohledu na to, že vyrábí EV ukazuje, že jde stlačit provozní náklady i v evropském prostředí.
Jenom úplný amatér neznalý pisálek napíše něco tak hloupého. Maďarsko je jeden z největších přispěvovatelů do unijní pokladny. Dá se to dohledat. Dokonce poslední dobou víc přispívá, než dostává. Ale podle Vám podobných je jakákoliv kritika Ukrajiny předem odsouzena . Asi proto, že většina kritiků má slabé znalosti v oblasti ekonomiky a proto jsou spokojeni s nakládáním financí naši vlády.
Maďarsko je stále netto příjemce.
Nuže si to představme. Ráno nasedneme do auta, dojedeme k jednomu zemědělci, kde nakoupime vajíčka a mléko, pak k druhemu, který ma levnou cibuli, pak k dalšímu, který ma mrkev a tak dale. Odpoledne s nájezdem 50 km zakončíme v supermarketu, protože potřebujeme třeba prášek do pečiva. Takže náklady na dopravu a hromada času, který je možné vevěnov třeba dětem. Jasně, můžeme jít na trh, kde ale jsou ceny podobné, jako v supermarketu.
Takže smrt řetězcům, zpět do aut a všichni objíždějme zemědělce. To se vyplati.
nikdo se běžně netestuje před očkováním na aktivní infekci a ani si nezjištuje pamětové protilátky ... t.j. zda v nedávné době onemocnění Covidem neprodělal ... takže v době očkování prostě jen nevěděli, jestli náhodou nejsou bezpříznakoví pozitivní
problém je to, že se může očkovat bezpříznakový jedinec na počátku nákazy .... a pokud k tomu přistoupí třeba Leidenská mutace nebo hormonální medikace /jako např antikoncepce nebo i jiné ... tak je možná koincidence tohoto stavu s očkováním , které by samo o sobě tento nežádoucí efekt nezpůsobilo
případy při očkování zdravotníků v Norsku by měly být šetřeny ,... zda nešlo o vysoce exponované pracovníky, kteří mohli mít v době očkováni aktivní infekci nebo vysoké hladiny tzv. paměťových protilátek po nedávno proběhlé, byť bezpříznakové infekci
Děkuji za tuto odpověď.
V záplavě teorií jak všichni umřou na očkování a o naprosto samozřejmém komplotu výrobce občerstvující čtení.
Mimochodem Pfizer reportoval podobný počet případů tromboembolií, aniž by to někdo považoval za problematické.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Babišův volič není jiný, než volič Fica nebo Orbána.
Z nenávisti si zvolí někoho, kdo pro něj nic neudělá a naopak na jeho blbosti ještě víc vyrejžuje.
Proto jsou potraviny na Slovensku dražší, než u nás a v Maďarsku extrémně drahé. Tam navíc přítel Puťky Orbán zajistil voličům, že mají nejdražší elektřinu i plyn v Evropě.
Volte oligarchy. Oni zbohatnou a vy ještě víc zchudnete.
1 odpověď