Marně přemýšlím, proč dělá recenci modelu z roku 2021,mám model 2022 a už to je o úplně o něčem jiném. 6 stupňová převodovka, LPG integrovane do palubního počítače, podrucka posuvna s boxem, USB vyřešeno nasobne lépe atd atd... A to samozřejmě nemluvím o Duster 3. A mimochodem, Duster prakticky neztrácí cenu v bazarech. Některé zavedené značky "prémiové" značky jsou na tom mnohem hůře.
Fakt má cenu tohle řešit přes koncesionářsské poplatky a ne z rozpočtu? Logiku, že díky tomu je jako Česká televize nezávislá fakt nechápu.... Stejně jako může politik omezit rozpočet, tak můžu snížit koncecionářské poplatky.... Vyjde to nastejno. Navíc teď už jsou tam zahrnuti opravdu všichni, takže je to defacto stejně daň. Jen je s tím strašná agenda a spousta peněz vyletí oknem na vymáhání, zjištování kdo má/nemá platit atd...
Mě by popravdě zajímalo, jak ti lidé fungují v běžném životě... Zjevně umí se sociálními sítěmi, je na internetu... Jak je možné se v dnešní době vyhnout všem těm článkům o těchto podvodech, je to tu týden co týden. A to i Blesku apod... Jak ti lidé mezi těmito články dokáží prokličkovat, vždyť to už musí být umění....
Tak jako viděl bych tady i chybu banky (pokud to byla), která té ženské jen tak půjčí 800 000Kč. Já bych povinně zavedl, že lidi musí 3x napsat při půjčce větu "Nepůjčuji si kvuli investici, neklikl jsem na žádnou rekamu a čestně prohlašuji pod hrozbou vězení (ti duchem chudší by tomu věřili), že ty peníze ze mne nikdo neláká po telefonu, jestli ano, jsem vůl". Hezky tiskacím písmem a ještě bych tu větu musel říct v bance nahlas nahranou na pásek.....
Tak ta spotřeba je fakt celkem dost, navíc teď jde sehnat Citroën C5 Aircross v akci v hybridní verzi za 650 000Kc. A to už je oo všech stránkách větší auto a pokud někdo jezdí i hodně po městě, tak tam už se bude rozdíl ve spotřebě pohybovat klidně okolo 3-4 litrů v neprospěch Koranda.
Což mi ještě připomnělo jednu věc. Údajně se automobilky liší v tom, jak ve městě počítají průměrnou spotřebu,některé (třeba Dacia) tam zahrnuje všechno, takže když stojíte 5minut v zácpě, je ve spotřebě 5 minut volnoběhu. Některé ale spotřebu v době stání nezapočítávaji. To ty porovnání pak slušně zkresluje a celkem by mě zajímalo, jestli tohle nějak řeší ty metodiky na spotřebu.
No a co je na tom divného... To si nikdo nevšiml zázračného vzrůstu exportu do zemí jako Kazachstán, Turecko atd.... Všichni to vědí moc dobře, museli by se zavést dovozní limity do těchto zemí na úroveň roku 2021 a ať si ony pohlídají, zda jim to někdo neskupuje.
BTW: Klíčem ke konci Ruska je prostě Čína. Ta kdyby stopla export, tak je s Rusem do roka ámen. Je na čase jí zkusit něco nabídnout za to (i když se nám to dvakrát líbit nebude).
Jak už tu píšou ostatní, ÚS se pustil někam, kde zdaleka nemá co dělat a je to špatně.
Nic proti části, kde řeší že obstrukce nepožívají ochrany od ÚS. S tím souhlas. Ať si je opozice klidně dělá, ale u ÚS s tím prostě nepochodí.
Ale ta část týkající se ekonomické stránky věci je zcela mimo a dá se říct, že i na základě lživých argumentů a od ekonomických analfabetů.
1) Ta částka o kterou se jedná ani omylem není velkou makroekonomickou škodou. Fakticky jedinou škodou, o kterou by se dalo opřít, by byly úroky, které by se platily za půjčené peníze. A ještě by se to muselo očistit o snížení dávek, o které si řada důchodců žádá (příspěvek na bydlení např. a které by byli nižší) a pak taky tyto výdajě státu se mu ve finále vrací, protože ti důchodci je prostě utratí a z utrat má stát daně. A drtivá většina je utratí taky v ČR a ne na dovolené na Seyschelách nebo za vilu na Mallorce). Ve finále se tak bavíme o dopadu na státní rozpočet dost možná spíše v promilech než procentech a to teda fakt velká makroekonomická škoda není.
2) Nechápu jak mohla koalici projít argumentace s výpočtem škody za 15 let... Vždyť NIC by jim nebránilo, kdyby ta valorizace prošla, aby udělali politické rozhodnutí a valorizaci důchodů třeba na 3 roky zmrazili, mají přece většinu. Za tu dobu by se vše dorovnalo do stavu, co sami chtějí a opět by fakticky žádná škoda nevznikla.... Jenže volby atd...
Počkám si na zdůvodnění, ale tohle se ÚS opravdu nepovedlo a staví se do aktivistické polopolitické role, která mu ani omylem nepřísluší.
Byl bych zatím klidný, co se AI týče. Tohle je odpověď umělé inteligence (Google Bard) na dotaz "Kolik párů nohou má typický brouk?": "Typický brouk má šest párů nohou."
Následoval dotaz: "Který brouk má tedy 6 párů nohou?" a odpověď je tak na psychiatra: "Žádný brouk nemá 6 párů nohou. Brouci mají vždy 6 párů nohou, což je ekvivalentní 12 nohám. Pokud by brouk měl 6 párů nohou, měl by celkem 12 párů nohou, což je 24 nohou. To je však nepravděpodobné, protože by se takový brouk nemohl pohybovat.
Moucha má také 6 párů nohou, ale ty jsou rozděleny do tří párů."
Ne, tohle vážně není problém. Nabíjení by bohatě vyřešilo, kdyby u parkovacích stání po městech bylo ke každému nataženo obyčejných 16A/220V. Těch 30kW, co to tam denně naladuje drtivá většina řidiču za den neprojede (málokdo najede denně víc jak 200km) a po víkendu by navíc byla plná baterie,takže většina lidí by ráno měla baterii plnou.
Sbohem evropské automobilky.... Jak to asi bude vypadat za 10let musí být každému jasné... Už teď ta nabíidka Evropu válcuje a za těch 10let budou technologicky o parník jinde. Kdo si asi tak i v Evropě bude kupvat auto o velikosti Fabie s litrovým benzinákem za 5-600000Kč , když mu čiňan nabidne něco mezi Octavii a Superbem v elektrice a dost možná už s dojezdem okolo 1000km a dobíjením za 15minjt za 400000Kč...
A co třeba se pdoívat na to, že DPH u aut neplatí skoro nikdo... Takových Octavií se prodá jen 6 % s DPH, zbytek bez. U Audi, Mercedes, Porsche se to limitně blíží nule. Což je velmi zajímavé, protože tak ve třetině těch Octavií je vidět dětská autosedačka a vypadá to, že náš stát je světová špička ve vytváření miniškolek, protože tolik podnikatelů v této oblasti jiný stát rozhodně nemá. A tak létají rozhodně miliardy...
Ten článek má jeden podstatný skrytý aspekt - ten tlak EU na elektromobily a zákaz spalovacích motorů je ve finále správný. Protože už teď je vidět, jak EU automobilkám brutálně ujíždi vlak. A co teprve za 10let! To už klidně může být číňan schopná dodávat elektromobil s dojezdem 1000km za 400000 Kč a tomu se těžko bude vyrovnávat cokoliv ze současných automobilek s jakýmkoliv spalovacím motorem. Takže pokud se naše automobilky i kvuli tomu tlaku neprobudí, budou mít smůlu tak jako tak. Pak jen stačí, aby čiňan nabídl recyklaci baterie a že ji je ochotný vyměnit jednou za 10let třeba za 100000Kč a není co řešit... I náklady na servis jsou zhruba poliviční (žádné oleje, svíčky atd..)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Marně přemýšlím, kde ta Čína ty peníze aby dorovala tak masivně úplné všechno bere? Argument že to platíme my mi moc nesedí. Protože my u nich nakupujeme proto, že to mají levnější. A když je to levnější, jsou z toho nižší daně, takže méně peněz ze kterých jde dávat dotace. A třeba platy už jsou s násimi srovnatelné, často i vyšší.
2 odpovědi