No a teď si představte, že WTO ta cla zruší a Číňan sem začne valit elektromobily za 450 - 500 tisíc s dojezdem 400-500km s takovou výbavou, že se ani dvakrát drahá Octavia nechytá.... To pak teprve budete v pr..... Ono to totiž najednou drtivé většině bude stačit ten dojezd, jen naprosté miniímum denně ujede víc jak 100km a že jim cesta do Chorvatska jednou za rok bude kvuli nabíjení trvat o hodinu déle jim bude ukradené... Polovina obyvatel bydlí v RD a není problém to auto dobít o 150-200km dojezdu za noc, což stačí prakticky všem, i z obyčejné 220V zásuvky... A jako bonus třetinové až poloviční náklady na 1km a prakticky nepotřebný (a často svisnky drahý) servis, žádný olej, žádné turbo, žádné filtry, žádný katalyzátor, DPF....
Opravdu si někdo myslí, že Čína každé auto dotuje částkou 400 000 Kč???? Pokud ano, tak jejich ministr financí si zaslouží Nobelovu cenu za ekonomii, je to asi stejně, jako by ČR dotovala výrobce našich aut 500 miliardami Kč, tedy 25% rozpočtu. A ještě by měla fůru peněz na dotaci do výrobců solárů, oceli atd atd... Realita je taková, že naše automobilky usnuli na vavřínech spojených s vyplácením královských bonusů a jsou zcela nekonkurenceschopné a ty čínské jsou opravdu schopné to tak levně vyrobit a to i když platy pracovníků už dosahují minimálně naší průměrné mzdy, často více.
Problém je v tom, že čínské automobilky jsou státem tvrdě dotované, aby mohli prodávat auta, na kterých by jinak prodělávali. Tomu se pak těžko konkuruje a dovozní CLA jsou bohužel jediným funkčním nástrojem, jak tuto konkurenční výhodu smazat.
Pokud Čina může jen jeden jediný segment dotovat stovkami miliard dolarů, tak jsou tam to teda opravdu dobře.... On je problém spíš v tom, že v Číně mají ucelený dodavaterlský řetězec, kdy doslova od hroudy horniny jsou schopni v domácích pomínkách vyrobt všechno. O tom si automobilky v EU můžou nechat jen zdát a to pomáhá dosáhnout mnohem nižší ceny. Druhá věc je, že bohužel nám opravdu ujel vlak a Čína je technologicky několik let před námi a to nejen v autech, i v další elektronice atd. Jestli to tak půjde dál, tak za 20,302 let bude naopak EU montovnou pro Čínu....
Zase vyhozené peníze daňových poplatníků u velmi přemnožené zvěře 😉
Hloupost, hasiči potřebují trénovat. A tohle byl ještě lepší trénink, než když by tam měli nějaké studenty, kteří to hrají. Protože ta zvířata byla ve stresu, kvičela atd., takže to bylo mnohem blíže stresové situaci, jako když zachraňují skutečné lidi. A i váhově se slušně nadřeli a co si budeme, někteří turisté taky nejsou zrovna Twiggy....
Supr už pro to běžím a pak jednou týdně dva km od nabíječky a pak zase spátky pro EV.Všichni ti vizionáři nepochopili že pokud nebude možnost nabíjení na každém rohu tak lidi to prostě nekoupí i když se jim to bude líbit.Kouknu z okna a vidím asi tak dvěstě aut a teď co z tím pokud by to vše bylo elektro a chceš si dobít třeba jednou týdně?Za jak dlouho dokážeme předělat infrastrukturu a za jaké náklady ?
Infrastrukturu dokážeme předělat relativně rychle, pokud se nebude neustále trvat na tom, že každá nabíječka musí být rychlonabíječka. Ve skutečnopsti by třeba na sídilišti stačilo dát každých 8-10 metrů "zahradní sloupek" s 230V/16A obyčejnou zásuvkou 220V ze 3 stran, pod tím QR kód, aby se nabíjení dalo spouštět aplikací a je to. Náklady by fakt vysoké nebyly a už 3kW dobíjení by u drtivé většiny lidí znamenalo, že by měli neustále plné baterie, protože už za 12hodin jim to dobije dojezd asi 250km a kolik lidí tohle denně najede? Naprostá většina se vejde pod 50km a nabijela by 1-2x týdně přes noc... Omezení minimální.
Vloni jsem nasadil celorocni Goodyear. A byl jsem prijemne prekvapen. V zime za vsech podminek mozna malounko citlivejsi, v lete bez ztraty kyticky. Takze kdyz auto citite pod zadkem - nebudete mit problem.
Za mne stridat jen pro ty co jezdi casto hory.
Já to taky zvažoval, bydlím v nížině, ale - drtivá většina najetých km je v létě a tam přece jen celoročky mají vyšší spotřebu a hluk a o něco horší vlastnosti, takže pořád přemýšlím, zda do toho jít.
Celoroční pneumatiky neodsuzuji, ale je to stále jen kompromis. Nikdy nemohou dosáhnout kvalit letních, nebo zimních pneumatik. Jsem asi konzerva, ale vždy jsem měl k vozu dvě sady kol a přehazuji si je sám, nemusím se tedy účastnit toho blázince v pneuservisech.
No a v tom je ten fór - pokud tedy ráno nevykouknete z okna a následně nepřezujete pneumatiky podle toho, jestli je tam souvislá vrstva sněhu nebo krásně a jasno, tak velmi pravědpodobně zejména v zimě jezdíte na horších pneu z hlediska vlastností. Aneb jak často v Praze potkáte za 4 měsíce souvislou vrstvu sněhu? 5 dnů? A zbylých 115 dnů mají vaše zimní pneu horšíá vlastnosti než kdyby jste tam měl letní.... Navíc pokud je na silnici 5 cm sněhu, jen magor si to pálí 90tkou (ne že by takoví nebyli), takže ve finále ty zimní využijete tak při stoukání k chatě po polní cestě než na silnici. Aneb s tím celoročním kompromisem byste prakticky celou zimu na tom byl lépe.... Možná by nebylo od věci spíš přezouvat v modelu letní - celoroční, pokud nebydlíte na horách.
Naprosto jednoduché kde je bere. Zaměstnanci berou oproti Evropským zaměstnancům drobné. Na ekologii co se týče stavby elektráren, stavby továren se kašle aby výroba byla co nejlevnější a energie k její výrobě taky. Staví se a provozují hromady uhelných elektráren, kdy oni mají do nich uhlí za hubičku oproti nám. Bez předpisů nepotřebujete úředníky, kteří něco posuzují či schvalují. Evropa je prostě přebyrokratizovaná. Čína není demokracie a je potřeba na to nezapomínat. Je úsměvné se pak ohánět ekologií v případě Číny. Zrušili jsme si tu farmaceutický průmysl, jelikož za našich předpisů by léky byly drahé a je to i neekologické a tak si to vzala Čína, na ekologii kašle, komíny má u sebe a má Evropu v šachu. Podobně to může dopadnou i s auty.To nechci...
No tak to je právě velký omyl. Průměrný plat v čínských městech byl před rokem 30 000Kč, v Pekingu, který sám o sobě má obyvatel jak ČR 50 000Kč, takže víc jak u nás. Drobné už to fakt nejsou. Navíc ceny jsou tam třetitnové až poloviční oproti nám co se týče prakticky všeho, takže si ty platy vynásobte dvěma, abyste se dostal na kupní sílu. A ano, Čina má uhelné elektrárny, ale dělá tak masivní přechod na jádro, plyn, FVE a větrníky, že za takových 10-15 let bude proti nim Německo ekologický škůdce.... A že nemají problém vykutat celou horu kvůli nerostům, zatímo u nás kvůli jednomu broučkovi 20 let nepostavíte strategickou stavbu, tak tohle bych jim zrovna nevyčítal.... Navíc Čina je i neskutečný technoligkcý pokrok, už teď jsou 2-5 let pořed EU, ani ty nejlepší mobily už k nám ani nedováží, špičkové telefony k nám vozí s ročním zpožděním a v EU na ně hledimě jako na špičku a to nejlepší u nás. Dávám tomu tak 20 let a budeme my montovnu pro Čínu... Ostatně už to začíná, číňan staví továrnu v Madarsku myslím a nechce k nám vozit nejlepší auta, ať je náhodou neokopírujeme :-D
Poslední věta udělala z Vašeho komentu pouhý blábol... Zkuste si zjistit jak funguje Čínská ekonomika a pak piště něco o čínských nedotacích...
No, to je právě to, co mi nedokáže nikdo vysvětlit... Není možné, aby Čina dotovala úplně všechno. Ocelářství, stavebnictví, auta, dopravu zásilek, mobily, všechno... Veškerá elektronika včetně té špičkové, kterou už k nám Číňan ani nedodává nebo až za rok, tam stojí 2/3 ceny u nás. Kde ty peníze bere? Jen letos se tam prodalo 10 000 000 elektromobilů. Snad mi nikdo nechce tvrdit, že Čínská vláda dala jen tak na tento jeden jediný segment dotace ve výši 3 000 miliard Kč. Ano, mají mnohem bídnější sociální systém, ale platy už jsou tam ve městech v podstatě na naší úrovni, i vyšší.
Naprostý souhlas.... Každý tady háže ramena, jak elektromobill nikdy, ale kdyby mu někdoi chtěl prodat za 400 000Kč auto ve velikosti a výbavě Octavie v plné palbě za milion Kč, tak najednou "mi to Máňo vlastně stačí, do Chorvatska jedeme jednou za rok a 600 km najedeme za 14 dnů, tak co". A přesně taková cenová realita už je v podstatě v Číně. Nejlevnější elektromobily s dojezdem 150-200km stojí od 150 000Kč a být to v EU (ČR), tak je pořadník...Drtivé většině lidí to na denní dojíždění bohatě stačí, náklady mizivé... A auta, kde máte vzadu elektricky polohovaná sedadla, kdy Vám např. pod nohami vyjíždí podložka jak ve first class letadle (o další výbavě ani nemluvě) stojí v Číně už ted 700-800 tisíc... Realita EU je nějaký Mercedes za 2,5 - 3 miliony. A to se bavíme o letošku. V roce 2035, bude Čína uplně někde jinde, auta s dojezdem 1000-1500km budou ve výbavě Octavie stát jak Fabia.... Proč by si někdo kupoval dvakrát dražší spalovák s horší výbavou? Už teď ta cla jsou uměla, protože v EU ví, že jak jsme v pr.... Vůbec to není o nějaké dotaci čínské vlády, snad si někdo nemyslí, že každé auto dotují 300 000Kč....
Asi jste nikdy nepracoval na směny v nepřetržitém provozu.Když se mění na jaře čas ze "zimního" je směna o hodinu delší A TU VÁM NIKDO NEZAPLATÍ, protože to není přesčas.
Líbilo by se Vám, když byste v normální směně pracoval o hodinu déle a NEMĚL ji zaplacenou?Vám by to možná nevadilo, pokud nemáte fyzicky náročnou práci.Ale lidem, co musejí dřít rukama a vydělávat si, tak o vadí.
A když se mění čas obráceně, tak vám hodinu nezaplatí? Nebo jste naopak v práci 7 hodin a zaplatí 8?
Vždycky mne udivují argumentace pro zrušení střídání času, že je to proti přirozenosti.... Vždyt je to úplný nesmysl. Jak to tedy dělali lidé ještě před 200 lety, kdy nebyla elektřina? Tak nějak tipuju, že v létě se spalo třeba jen 6 hodin a v zimě třeba 13, protože jaksi byla tma jak v .... Dokonce údajně dříve lidé prý spali nadvakrát.... Šli spát v 5 večer, protože byla tma, vzbudili se před půlnocí, hodinu nebo dvě si povídali a dělali další prospěšné činnosti a zase šli spát než nbse v 7 rozednilo. A komu snad to srřídání času vadí, tak upřímně fakt nechápu, proč nechopdí spát a vstávat stále stejně, jen holt v zimě bude mít ráno a hodinku času více na snídani.
- mix 17,5kWh / 100km x 5,94Kč za el. ze sítě s dph včetně distribuce = 103,95Kč za 100km, to je 1,04Kč / km. Pořád dobrý, ne?
No, ale najednou to není 0,25Kč a pak ještě připočtěte, že někdy musíte na rychlonabíječku a jsme na 15kč za kWh.... Každopádně jo, 1,20 Kč mám já s LPG a paltí to i když jedu k moři do Itálie... To se obávám, že vám se takový výlet přece jen prodraží.
Ja s Ioniq5 najezdím za rok 40-45 tisic km, a prave proto oceňuji EV z hlediska lepšího jízdního komfortu. Věci jako tišší chod, lepší stabilita a akcelerace usnadňují mnoho manevrů a šetří energii a snižují únavu. Druhá věc jsou provozni náklady, díky FVE a SPOTu jsem na ceně paliva pod 0,25 Kč/km, k tomu levnější pravidelný servis. A pokud člověk nekupuje auto ve formě základní výbava a nejslabší motor, tak jsou pořizovací ceny EV a spalováku srovnatelné.
0,25Kč? Já tedy nic proti elektromobilům nemám, ale jaksi by bylo vhodné rozpočítat do ceny i cenu té FVE. A pak - vy nejste v létě v práci s autem jako většina lidí? Pokud ano, tak to baterie doma dáte 10kWh a to je vám k ničemu, navíc to máte kvuli baráku a jeho nočnímu provozu. A pak tu máme zimu a tam je vám FVE k ničemu (mám FVE), takže musíte brát ze sítě a pokud náhodou v zimě SPOT skočí k 7-10Kč (a to klidně může), tak pokud máte i TČ, no nezáviděl bych vám. Aneb průměrné náklady 0,25Kč ani omylem.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
A teď vysvětlete kapacitu elektráren. Nejsou schopny vyrobit tolik elektřiny. Už jen zapojení 100.000 e-aut při současném dobíjení, potřebuje nový blok Dukovan. A kde je jiná spotřeba energie? E-auta zničí ekonomiku.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To je právě nesmysl. Stačí, aby ta elektroauta začala fungovat tak, jak se už dlouho ví, že fungovat budou, tzn. jako baterie pro síť.... Z těch vaších 100 000 aut jich velká většina stojí, i kdyby každí dokázalo dát do sítě zpět jen 20kW přes V2G, tak to je výkon Temelínu. Ta elektroauta naopak síti pomůžou, protože vykryjí špičky, které teď draze musíme řešit rychlonáběhovými plynovými elektrárnami. A jako bonus lidi, kteří mají auto jen na víkendy budou jezdit nejen dost možná zdarma, ale ještě jim za to budou platit. A jinak se už chystají malé modulární reaktory. Že jsme jak šneci a že Čína nás technologicky válcuje už teď a za 20 let budeme pro ni montovnou, je věc jiná.... Na elektroauta bych to nesváděl...
1 odpověď