A proč to trhá žílý vám, že někdo pojede rychleji? V součtu jsou to v mém případě měsíce života zbytečně strávené v autě. A když se to zintegruje přes celou populaci...
Když budu pokračovat ve vaší myšlenkové linii, je to vlastně všechno jedno a můžeme po dálnicích jezdit s koňským povozem. Jezdím zhruba 10x ročně do Alp a je obrovský rozdíl, jestli tam přijedu já za 4-5 hodin nebo manželka za 6-7 hodin.
V USA se mi osobně dobře neřídí. Naopak rád řídím v Německu.
No tak snad tam nejezdíte přes Rakousko směr Itálie, protože tam zrovna přes Alpy srazily už dávno rychlost na opravdu hodně dlouhém úseku na 110kmh. A ten příklad vámi uváděný je zcela mimo. To by musela být rychlost někde okolo 220-250kmh, aby tam byl takový rozdíl oproti 130kmh... A proč to vadí mne? Za prvé - čirý populismus z důvodu, které jsme popsal. Za druhé - Pro jistou skupinu exotů to bude znamení, že můžou jet 180, aniž by přišli o body a řídičák a zhusta jsou to ta nejvíc arogantní a sebestředná ..... (viz řada soudů a ono pokud se podíváte do zrcátka a jedete 90 za kamionem, je fakt rozdíl, jestli to auto za vámi se přibližuje 40tkou nebo 90tkou, ne každý to dokáže odhadnout) a za třetí - ano, pokud to někomu ušetří čas (proboha, fakt ne měsíce života , spíše hodiny, max dny, při těch 4 ušetřených minutách je to 8 hodin za 4 měsíce, absolutní marginálie), tak jsou to profi řidiči a to jsou ty osoby, které už postupně otupují v pozornosti, usínají za volantem, protože jezdí časně ráno apod...
Jen výjimečně se setkávám s blikačem, který by mě nutil se nesmyslně řadit a výrazně snižovat rychlost. Zato řidiče, kteří se nezařadí, potkávám denodenně ve velkých počtech. Extrémisti jedou v levém pruhu i na prázdné dálnici.
Těch 150 km/h pomůže. Jezdím často v době, kdy jsou dálnice volné a ušetří to spoustu času.
Spoustu času kolika lidem? Kdo denně jezdí Praha Brno a zpět? Drtivá většina lidí jede 50-100km max po té dálnici. To je, když vezmu průměr, vzdálenost 75 km a rozdíl jsou 4 minuty. A to teď beru ideální případ, kdy celá trasa je 150kmh a nepotkáte auto ani kamion co by vás zbrzdil. To je fakt tak velký rozdíl? A to se bavím opravdu o totálně ideálním stavu, ty úseky budou mnohem mnohem kratší a ve většině případů budete zpomalovat za kamiony a vozidly. V reálu tak ta úspora, i kdyby to fakt bylo všude (což nebude) , je někde okolo 1-2 minuty....Takže absoluitně jedno. Zajímavé, že v USA, kde by se nám při označení 200km jako daleká cesta vysmály, to je pro ně skoro předměstí, mají rychlost 104-110kmh a nikomu to tam žíly netrhá.
Většina řidičů se totiž po předjetí nezařazuje do pravého pruhu. Jede si svých 130 km/h (často i méně) a pasuje se do stavu ochránce pořádku. Řidič tam není od toho, aby posuzoval rychlost ostatních vozidel. Když se řidiči neřadí, jak mají, občas se najde někdo, kdo se na ně lepí.
Problém je, že ti blikači trvají na tom, že z těch 130 máte zpomalit na 100, zařadit se za kamion a nechat ho předjet jen proto, aby machr mohl 100x po 300 metrech jet 150kmh a dojet z Brna do Prahy o 10 minut rychleji.... BTW 150kmh je totální populistický nesmysl této vlády, při vzdálenostech v ČR totálně směšný a nic neřešící, i kdyby tak nakrasně opravdu lidi začali jezdit ušetří jim to časy spíše v desítkách sekund.
Zajímavé - mám Temu, dívám se na povolená oprávnění a kolik jich je. 0, slovy nula. Pak se nejde divít, že pan "expert" ani neřekne, o která oprávnění se jedná a jak se bránit, protože prostě lže.
A pokud má aplikace Temu oprávnění číst polohu, když nemá oprávnění k poloze, oprávnění číst SMS, přičemž takové oprávnění ani v nabídce nemá, že by někdy chtěla, tak co dělá na Google Play? At ji pan expert nahlásí, protože obejití oprávnění je zcela jistě na zablokování....
Je to hon na čarodějnice úplně stejný jako u TikToku, ten je oproti Facebooku a Google totální neviňátko, dokonce taky nemá žádné oprávnění a funguje. Aneb špionáž z USA nám nevadí, že.... Ti to s námi myslí dobře....
Já mám v techničáku spotřebu 1,8 l/100 km. Je to samozřejmě nesmysl, který navíc dělá to auto nepoužitelné pro služební cesty, protože náhrady se vypočítávají právě z údajů v TP.
Asi Vás napadne, v čem je problém. V tom, že sice uvádějí spotřebu benzínu, ale neuvádějí spotřebu elektřiny.
Co se týče těch 15 na sto, nejste daleko od pravdy. Ten spalovák, pokud pracuje, tak skutečně přibližně tolik žere. To zase prozradí palubní elektronika. Naštěstí nepracuje zas tak moc. Mitsubishi tenhle systém používá někdy od roku 2011 a pořád ho vyvíjí. Já mám auto z roku 2019 a je to o hodně dál. Místo původního dvoulitra tam je 2,4 l, a přitom je to úspornější. Ta poslední verze, která má k nám přijít na jaře, používá stejný motor, ale zase je o dost úspornější, aspoň podle testů.
Já, když jsem si ještě vedl evidenci, jsem zjistil, že to žere cca 4,1 l + 8 kWh na 100 km. Průměrná délka jedné jízdy byla okolo 120 km, takže asi 50 km čistě na baterku a 70 km na kombinaci baterie + spalovák (asi 60 % baterie, 40 % spalovák). To vychází na 4 litry/20 km, tedy nějakých 20 litrů/100 km, pokud ten motor běžel. Ale musíte to brát tak, že za ty 4 litry posunul auto o 20 km a zároveň vyrobil elektřinu na dalších cca 25 km. Zbytek obstarala rekuperace.
hodně záleží, kudy jedete, jak jedete, jak často nabíjíte.
Nádrž mám na 41 litrů, na dlouhé trasy málo. Bez dobíjení je to hodně citlivé na to, kudy jedete. Nejradši to má město nebo klikaté kopcovité trasy, kde je hodně rekuperace. Nesnáší to dálnici, tam si to vezme i hodně přes 8 litrů. A to jezdím tak do 120 km/h.
Tohle já samozřejmě vím, co píšete a pak tu právě narazíme na ten nepoměr. Váš hybrid na nádrž včetně plně nabité baterie ujede kolik? 600km? Se 40 l nádrží. Tady ten číňan ujede 2300km na jednu nádrž.... Takže buď má nádrž na 150 litrů paliva a to se mi tedy fakt nezdá a nebo je to opravdu zcela jiný typ pohonu než máte vy a nebo samozřejmě do toho počítají, že 1600km si cestou několikrát dobíjel na rychlonabíječkách, ale to se mi moc nezdá, že by si až takto lajznuli kecat. To by pak mohli napsat klidně 10 000km dojezd.
Dovolím si ještě jedno srovnání.
Spalovací motor s největší účinností je dvoudobý vznětový. Při ustáleném režimu chodu má účinnost (jako jediný spalovák) přes 50 %. proto se využívá u velkých zaoceánských obchodních lodí. Prostě motor s palivem na nich zabere nejméně místa a tudíž lze největší část kapacity lodi využít komerčně.
Nabízí se otázka, proč se tedy nepoužívá i v jiných druzích dopravy? Odpověď je jednoduchá. Ďábel je skryt v tom slůvku "ustáleném". Dokonce ani lokomotivy nemají dostatečně ustálený režim jízdy, aby se jim vyplatil dvoudobý diesel. Vím o jediné, která tento motor, původně letecký, používala. Byl to sergej, T679. Většina ostatních má čtyřtakt.
A podobný problém má uspořádání, kterému Vy říkáte elektromobil s prodlužovačem dojezdu. Tedy malý spalovací motor s velkou baterkou. Prostě je v běžném provozu neekonomický, nebo nepoužitelný.
Tak buď máte pravdu vy nebo už druhá automobilka kecá, když uvádí spotřebu 3litry na 100km. Byť je samozřejmě velká neznámá, jak je to počítáno.
Pokud je 80km na elektřinu a zbylých 20km sežere 3litry, takže 15 na 100 a počítá se s tím, že se ta baterie ze 100% dobíjí ze sítě a ne tím motortem, tak je to nesmysl.
Pokud ale ta spotřeba 3 litry na 100km je u uváděného dojezdu 2300km, co oni uvádí a to by tak nějak odpovídalo u 40 litrové nádrže a nemusí se ani jednou napojit auto na dobítí ze zásuvky, tak na to se pluginhybridy ani nechytají, jakmile jim dojde baterie, žerou víc jak běžné auto, prootže táhno pár set kilo baterii a elektromotorů navíc.
A jinak to přece nedává logiku - tak bud tam mají 100litrovou nádrž, což silně pochybuji a nebo vy máte ve vašem plugin hybridu, u kterého předpokládám dojezd někde okolo 600-700km jen nějakou 20 litrovou.... A to se mi taky nezdá... Aneb vysvětlete mi, proč tedy vás pluginhybrid nemá dojezd 2000km na nádrž, když jak říkáte, je to "uplně to samé"...
Napsal jsem, že je to mitsubishi outlander. Takže motor - generátor - baterie - elektromotor. To jen abyste si nedělal starosti, zda vím, o čem mluvím.
Mimochodem, mám v něm čtyřválcový motor o 130 koních. A proč? protože systém, který popisujete Vy, s malým motůrkem dobíjejícím velkou baterii, je ekonomicky naprosto neefektivní. Malý motor musí běžet na plný výkon, tedy mimo optimální režim, navíc potřebuje velkou baterii, aby měl velkou rezervu uložené energie. Vaše představa o tom, že víc než 20 kW auto potřebuje jen pár sekund, je mylná. Jak už jsem napsal, zajděte si do bazaru, kde mají Outlandera PHEV, ať Vás v tom svezou. Uvidíte.
Velký těžký motor ušetří spoustu kil na baterii - stačí mu mnohem menší. Nepotřebuje mít tak velkou rezervu energie.
Řešení, které popisujete, tedy malý motor a velká baterie, měl ten malý bavorák, tuším i3, a přestali s tím, protože je to ekonomicky nevýhodné.
Mmch EV se spotřebou 15 kWh s sebou netahá spalovací motor, generátor a nádrž s palivem. Počítejte se spotřebou okolo 18 - 20 kWh. Já jezdím zhruba za 18,5.
Prostě popisujete uplně jiný systém. Já už nevím jak to vysvětlit.
Ten spalovací motor POHÁNÍ to vaše auto přes převodovku, baterie je mnohem menší. Motor v tom čínském autě má mnohem blíže k motoru v dieselelektrické lokomotivě než k vašemu motoru. Tady není žádná převodovka a hromada dalších věcí, nemá to s vaším hybridem absolutně nic společného. Fakt už nevím jak to napsat. A ano, mělo to BMW v tom pidiautě, ale naprosto nesmyslně. To BMW bylo auto na pojíždky po městě, 10-15 km denně, kde bohatě stačil i dojezd 120km na baterie, pokud jsme měl kde nabíjet, vždyt to mělo asi 3 metry, to fakt nikdo nekupoval na dálniční jízdy 300km.... Takže se nedivím, že se to nekupovalo.
Není, je to pořád hybrid.
Na přístrojové desce mám budík, který mi ukazuje aktuální spotřebu energie, a pokud běží spalovací motor, tak jeho aktuální výkon. Nevěřil byste vlastním očím, co kuazr za hodnoty. Zkuste se projet v Mitsubishi Outlander nebo Eclipse PHEV. Uvidíte sám. Je to přesně ten systém, o kterém se píše. Motor, generátor, baterie, elektromotory.
Mitsibishi Outlnader nebo Ecliopse nemá převodovku? Spalovací motor nepohání přímo kola při delší jízdě? Je to dvouválec, který dává 30kW? Nebo je to naprosto shodný motor, jak kdyby tam nějaká baterie nebyla, má 100kW, mění otáčky, má proměnlivou spotřebu podle akcelerace, je napojený na převodovku???? Tohle řešení je prostě absolutně něco jiného....
Technicky jste to popsal celkem dobře. Pro ustálené režim jízdy. Ale takový režim prakticky nenastane. I ta dálnice je do kopce. Nebo dojedete kamion a současně Vás někdo předjíždí, takže musíte uvolnit. Atd, atd.
Ono se to,jak vidno, těžko vysvětluje člověku, který s zim nemá žádnou zkušenost. Já v tom jezdím druhý rok, najel jsem s tím už 60 tisíc km, vím, jak to funguje.
Hlavní problém je v tom, že dobíjení baterky spalovacím motorem je ekonomicky nevýhodné. Je mnohem levnější nabíjet ji že zásuvky.
Motor o výkonu 25-30 kW nebude běžet v optimálních otáčkách, ale na plný výkon. Takže neekonomicky. Mnohem výhodnější proto je motor s dostatečným přebytkem výkonu, abymohl běžet v režimu největšího točivého momentu.
Atd., atd. Zkuste prosím akceptovat, že se bavíte s člověkem, který vůz tohoto způsobu pohonu používá a něco s ním už zažil. Tenhle systém není žádná novinka, používá ho Mitsubishi, Honda a další.
Ach jo. Jezdí vaše aute POUZE pomocí elektromotoru nebo se zapojuje i spalovací motor přes převodovku. Pokud platí druhá varianta, vůbec nevíte o čem mluvíte. Když je průměrná spotřeba na 100km u elektromobilu 15kWh, tak pokud vám elektrocetrála dobíjí permanentně 20kWh opravdu netuším, kam by se ta energie z té baterie ztrácela???? Motor s dostatečným přebytkem výkonu je TEŽKÝ MOTOR, tady jde o to postavit co nejlehčí motor s optimálně nastavenými otáčkami, který běží za stále stejných provozních podmínek. Fakt nikdo tam nebude dávat motor, který má 4 válce a 120kWh, aby běžel na volnoběh:-/ Takže znovu - váš hybrid má k tomuto řešení stejně daleko jako k čistě spalovacímu dieselu...
A věřte mi, vybít baterii tohoto auta v běžném provozu je velmi snadné. V podstatě Vám stačí s tím autem jet.
Jak jsme psal, hybrid je něco absolutné jiného než tohle. Tohle je elektromobil s elektrocentrálou, která má vyšší výkon než je potřeba při jízdě konstantní rychlostí.... A zjevně je ta elektrocentrála natolik efektivní, že dokáže těch 15-20kW vyrobit za 3 litry na 100km. Fakticky se vám tak baterie vybíjí a ten benzinový motor nestíhá jen při akceleraci, což je v drtivé většině případů záležitost počítaná v sekundách.
Víte, já mám hybrida, který takto funguje. A právě to, že jsem ten článek pozorně přečetl, způsobilo, že kladu otázky, které kladu. A říkám to, co říkám. Takže:
1) Když mám auto, které ujeden na baterii 250 km, na co potřebuji spalovací motor, když dojedu od nabíječky k nabíječce? Proč mám s sebou tahat dvě technologie? Stojí to energii, investičně je to dražší.
2) Když se dostanu do situace, že tu baterii vybiju, k čemu je mi motor o výkonu 25 - 30 kW, když mám dvoutunové auto? Ten motor, aby s tím autem pohnul, pojede na plný výkon, tedy rozhodně ne v optimálním režimu.
3) Dobíjení baterie spalovacím motorem je ten nejméně hospodárný způsob dobíjení. Takže znovu - proč bych tam měl mít spalovací motor?
Ekonomicky je to nesmysl. V podstatě to kombinuje pouze nevýhody obou systémů, tedy spalovacího motoru a elektromotoru.
Po zkušenostech s hybridem už si hybrida nekoupím. Půjdu do čistého EV.
1) Protože tohle je hlavní "problém" všech. Malý dojezd a musím čekat u nabíječky. Vždyt to máte v každé diskuzi, proč je elektromobil na nic. A týká se to i aut s dojezdem 500km, pro každého je to děsný problém. Tohle auto to řeší.
2) Já myslím, že jsem popsal, že do té situace se s tímto autem nedostanete. Výkon motoru potřebujete defaceto jen na rozjezd, pak se ustálí někde okolo 15kW, na dálnici 20kW. Nechápu jak by se vám pak mohlo povést vybít baterii, která je permanentně dobíjena v podstatě elektrocentrálou o výkonu 20kW??? A i kdyby tato nereálna situace nastala, tak za 15 minut vám to auto samo dobije vnitřní baterii o 5kWh a to bohatě na rozjezd stačí a pak už opět dobíjí. Ale to snad s hybridem víte....
3) viz ad1 - odpadá hlavní lamentování odpúrců elektormobilu. A ti navíc zjistí, že se jim ten spalovák třeba vůbec nespustí, protože bez problémů zvládnou dobíjet i z domácí zásuvky. Takže příští auto už bude klidně čistě elektromobil...
Jinak ten motor může být mnohem m,nohem jednodušší, žádná převodovka atd. Prostě jen motor, který poběží na optimálních otáčkách na stále stejném výkonu. Spousta těžkých věcí na něm být nemusí.....
Pokud jste ten článek četl, tak Čínan dodal co chtěli, co nejlevnější auto (drahé jen kvuli ruským clum atd)... BTW kdyby sem do ČR číňan dodal auto, které by stálo nové 200 000Kč s tím, že prostě má výdrž jen 150 000km, myslíte že by bylo neprodejné? Vsadím se, že by to bylo jedno z nejprodávanějích, protože 150000km je nájezd pro opravdu velké množství lidí za 15-20 let. A podívejte se na WV, ti jsou v háji a mají obří problémy... Jak chcete konkurovat číně, když jste schopni vyprodukovat u takto obří firmy 1 nový elektromobil za 5 let? A i tady na webu snad není týden, aby se neukázala čínská novinka s větším dojezdem, lepším interiérem, novou technologií....
Máte vůbec představu, jak tohle auto funguje? Zřejmě ne, jinak byste se takhle neptal. Tahle běžná situace nastane tehdy, když vybijete baterii. Což je u plugin hybridů po ujetí cca 40 - 100 km, podle kapacity baterie. Pokud by to mělo na baterky ujet víc, potom je zbytečné z toho dělat hybrid, pak je to čistý EV a ten spalovací motor to vůbec nepotřebuje. Je to totiž ten nejméně ekonomický způsob, jak to auto udržovat v pohybu.
Vy takové auto máte?
Přemýšlím, jestli jste vůbec četl článek??? Tohle není plugin hybrid, tohlo je plnohodnotný elektromobil, ktzerý na baterii ujede klidne 250km. To je jedna věc a pak. Asi už jste narazil na spotřebu elketormobilů, bývá okolo 15kWh na 100km... Takže fakticky v tom autě stačí jako doplněk benzínový motor o výkonu 25kW-30kW (možná u nějakého více efektivního i méně), aby bez problémů tu baterii dobíjel. Vybít baterii tohoto auta by se Vám povedlo jen někde na okruhu, kde byste permanentně zrychloval a zpomaloval.
Na jednu stranu jsem fest zklamanej a nestydím se jako Brňák za to - zkrátka Trump je pro mne zosobněním něčeho bytostně anti-amerického, na druhou stranu je to obrovská šance pro EU se celosvětově emancipovat - USA 🇺🇲 teď budou 4 roky mimo, takže máme šanci dát do kupy naši zlatou unii a posléze refreshnout vztahy s USA!
EU, respektive její jednotlivé státy se pomalu ale jistě dostávají z hlediska světové důležitosti a vlivu na druhou nebo třetí kolej a pokud to takto půjde dál, tak za takových 50 let budeme my ta rozvojová část světa. A pokud to teď Trump v plné nahotě ukáže, možná pro nás jen a jen dobře, protože je ještě nějaká šance na záchranu. Ale bohužel jediná cesta jak z toho ven je vytvoření jednoho EU státu s jednotnou armádou, jednotným vystupováním a ideálně i s jednotným jazykem atd, prostě federalizace klidně i na vyšší úrovni než USA. Např. ČR, která by se s počtem obyvatel nevešla dost možná ani mezi 100 největších měst samozřejmě nikoho nezajímá...
Nemůže. Představte si úplně běžnou situaci, kdy máte vybitou baterku a potřebujete se rozjet. Nebo zrychlit při předjíždění. A nebo, pro větší názornost, jízdu s plně naloženým autem do dlouhého táhlého kopce. Jaké jsou ty ideální otáčky?
Jinak souhlas, převodovku a spojku to nepotřebuje.
A jak tahle běžná situace s tímto autem nastane? Museli byste ujet několik tisíc km, aniž byste potkali elektřinu. Neříkám, že to není možné, ale pak to logicky není auto pro vás....
Tohle už fakt nejde nevidět... U nás je velká sláva, když Škodovka jednou za 5 let uvede nový model.... Aneb v Eu se vyvíjí na 5letky, v Číně tak na "půlletky" a podle toho ty auta vypadají i technologicky.... Škoda teď s velkou slávou představila Elroq, za čínskou produkcí tipuji tak 2 roky ztrátu a než bude na trhu, bude to pravěk ve srovnání s Čínou...
25
Sledujících
0
Sleduje
25
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Teď sráží rychlost výhradně ženy?
Jak jste přišel na to, že moje žena jezdí po dálnici rychlostí 130 km/h, že nedělá přestávky a že je celá trasa po dálnici?
Mohl jste rovnou napsat, že si přejete, aby chcípla sousedovic koza.
Pro mě je čas to nejcennější, co mám. Už jsem vám ho věnoval víc, než jsem chtěl, a nikam to nevede. Tímto se loučím.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vy jste uvedl svou manželku jako příklad, že vy jedete do Alp 4 hodiny a ona 6. A celé jako příklad toho, že 150 je lepší jak 130. Je samozřejmě možné, že vy jedete po dálnici 3 hodiny nonstop a ona po okreskách a co dvě hodiny zastavuje, ale to by k celé naší debatě bylo zcela irelevantní.... A jinak já vám samozřejmě tu ušetřenou minutu denně, kterou vám pak na rok dopředu vynuluje čekání v koloně po nějaké vážné nehodě (takže ve skutečnosti na tom budete hůře), přeji....