Naprosto v pořádku. Ta východní despocie nás prohlásila za nepřátelský stát a hrozí celému Západu válkou. Nikdo příčetný nemůže očekávat, že otevřeme občanům nepřátelského státu dveře. Nehledě na (věřím že hypotetickou) otázku, v které armádě by v případě války tihle rusáci s dvojím občanstvím asi sloužili?
Autor článku stejně jako zelení šílenci nemají o metalurgii ani ponětí. Podstata výroby surového železa spočívá v redukci rudy uhlíkem při spalování koksu ve vysoké peci. Kyslík obsažený v rudných oxidech železa se váže při tavení rudy s uhlíkem, obsaženým v koksu, za vzniku čistého Fe a CO2. Bláboly o redukci rudy "zeleným vodíkem" jsou technologické nesmysly, v praxi nerealizovatelné.
Výroba oceli v el. obloukové peci ze vsázky, která obsahuje surové železo nebo železný šrot, je až další návazný proces, který se ovšem taky neobejde bez emisí.
Je to úloha pro 3. třídu, takže to není žádná vysoká matematika, ale jednoduchá úloha na abstraktní myšlení a všímavost.
Je pravda, že 2. úloha je trochu matoucí a záleží na kontextu jiných příkladů, které současně probírají.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Bylo by dobré uvědomit si, že jde o designovou studii na téma JAWA, nikoliv o návrh produkčního stroje do výroby. Bohužel si to neuvědomil především autor článku, který svým přepjatě oslavným textem práci mladého designéra spíše shodil, než že by mu pomohl.
Designově je tato pocta JAWĚ 350 OHC velice líbivá, ale s dnešní výrobou značky JAWA ani u nás ani v Indii nemá tento návrh nic společného, takže zde nemá smysl lamentovat nad jejím osudem.
Až na 2 či 3 nelogičnosti (nepoměr zdvihu přední a zadní vidlice, nepropružení zadní vidlice při zatížení jezdcem, světla buďto vpředu i vzadu a v tom případě i vč. držáku SPZ, anebo ani vpředu ani vzadu) je to velice zdařilá práce a přeji designérovi chuť do dalších projektů a hlavně nedat se odradit názory "odborníků", kteří vždy přesně vědí, jak by to udělali lépe, kdyby to ovšem uměli...