Občas dělám na "vedlejšák" taxikáře. Dost často vozím tyto lidi na úřady, kde se "zařizují" sociální dávky . Jsou do "dobří" zákazníci. Vždy dají slušné dýško. Je zjímavé, že ttito mají na taxíka, i když to mají cca 1,5 km daleko a jede jim velice často MHD. Docela pravidelně vozím jednu takovou "panimámu" s několika dětmi ( vnoučaty ) večer domů z návštěvy. Mají to doslova za rohem ( podle měření na mapy.cz přesně 482 m) , ale zavolají si taxíka. Ale 109,-Kč na taxi mají ( minimální cena ) a ještě nechají spropitné. Ale proč by nejeli, když na to mají. Jednou jsem se optal, jestli to není pro ně zbytečné, platit taxi za ten kousek. Odpověď zněla: "Pánko, zítra přijdou dávky a ty máme dobré ...."
Trať je v úseku ( Praha - ) Kolín - Česká Třebová dosti přetížená. Stačí zpoždění jednoho rychlíku třeba jen o 5 minut a už se zpoždění přenáší na další vlaky. Proč musí jet v jednom směru během hodiny třeba i 5 rychlíků ve stejné trase, kolikrát tři rychlíky 5 - 7 minut za sebou. Přitom mají v průměru cca 6 - 7 vagonů. Místo toho by stačilo, aby jely cca tři rychlíky , ale delší , třeba cca 12 vozů. Kapacita míst pro cestující by byla stejná a propustnost trati by se uvolnila. Ale bohužel je tu mnoho dopravců, kteří se navzájem na kolejích pletou. V rámci republiky má licenci na provozování osobní dopravy cca 50 dopravců. V nákladní vice jak 100 dopravců. Třeba ve Francii je prakticky jen jeden dopravce ( krom několika nepodstatných dopravců ) a železniční doprava je tam v pohodě a hojně využívaná.
Stalo se to v místech, kde je dlouhá rovná silnice cca 2 km dlouhá. Ale jsou tam dvě odbočky, kde odbočuje dost aut. Takže když to tam ( nejen motorkář ) rozjede rychleji, což silnice láká, tak se často musí zase přibržďovat za odbočujícícm autem. Každou druhou jízdu se mu to stne, že za nějakým autem musím zpomalit. A dívčina byla "místní". Otec asi špatně "zaučil" ..........
Se někdo tomu diví, že ČD nemají vozy, že se jim pozdě vrací z oprav. Může za to ten, kdo v 90 tých létech jako první zprivatizoval železniční dílny a opravny. Velice lukrativní firmy. ČD si je měla ponechat a opravovat si sama vozy, jako to dělala x let od počátku železnice. A volnou kapacitu využít na opravy pro ostatní.
Máte strach, že stát o vás ví, kde máte adresu. Ale to ví už strašně dávno. Už i za bolševika. Registr obyvatel a vaše trvalé bydliště stát ví už strašně let. A najednou vám to vadí. Každý živnostník má označení na dveřích provozovny jménem a adresou, to ze zákona. 😃 Když budete chtít využít datovou schránku a kontaktovat nějakého živnostníka, třeba urgovat zaplacení faktury, jak zjistite jeho adresu do datové schránky ?
Těsně po listopadu 89 vyšla v bývalém Rudém Právu v sobotní příloze rozsáhlá reportáž o tom, jak jednal Ústřední výbor KSČ, na svých pravidelných jednáních. Bylo tam popsáno, o čem se jednalo na podzim 1989. Tedy těsně před 17 listopadem 1989. Krom jiných věcí se projednávala cesta soudruha Štěpána do Iráku za s. Husajnem, kde měl projednávat jeho dluhy vůči naší republice. Dále se projednávalo zdražení jízdného ve veřejné hromadné dopravě, které bylo více jak 30 let pořád stejné, i když se platy zvyšovaly. Dále se projednávalo to, že je nutné zvýšit odchod do důchodu na 65 let. Ale bylo odsouhlaseno, že na veřejnost se s tím vyjde až na jaře 1990, až po pravidelných volbách, které se měli konat. A plno dalších "nepopulárních" opatření se připravovalo. .....
Pracovní doba zaměstnanců 5 hodin, ale také plat jen za těch 5 hodin. Nebo se Jančura plácne přes kapsu a zaplatí jako za 8 hodin ? To snad ne 😃 Jančura je známý pozdním placením faktur a za servis lokomotiv, kdy často musí platit předem . Když má poruchu lokomotivy, tak mu jiný dopravce nechce půjčit, neb s platbou za zápůjčky má problémy. 😂😂😂😂😂😂😂
V žádném případě se Babiše nezastávám, ale na dostupných fotkách jsou vždy vidět další volná místa pro invalidy. Takže žádný invalida nebyl nijak omezován v parkování. U nás na sídlišti, kde je nouze o parkovací místa, máme před domem dvě místa pro invalidy. Ale už více jak půl roku jsem tam žádného invalidu neviděl parkovat. Zato každý večer parkuje několik aut na trávě. Tam zase tak moc pokuta nehrozí, když, tak několikanásobně menší, než za parkování na invalidech.
Denně hafo firem mění svoji strukturu a vlastnické vztahy. Myslíte, že to dělají jen tak ? Vždy je to za nějakým účelem. Kvůli ušetření na daních, kvůli zbavení se dluhů, odpovědnosti za činnost firmy a mnoho dalších důvodů. Kolik firem změnilo svoji strukturu, aby splnilo určitě podmínky. To nikoho nezajímá. Ale kvůli Babišovi se může mnoho lidí potentovat. Kdyby nebyl v politice tak žádná kauza nebyla. Chodím na brigádu do jedné firmy na DPČ. A za čtyři roky několikrát změnila název, IČO i spoluvlastníky. Přitom podniká v pořád ve stejné věci. A ty dotace také pobírá.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jak tedy má učitel/ka vyřešit situaci, kdy musí náhle, neplánovaně nutně odejít na nějaký čas ze třídy ? Jak to vyřešit ? Ta jedna z možností, že určí žáka jako "dozor" se hodně používala. A co ten žák ? Když se děti ve třídě poperou, něco zničí, nebo provedou něco jiného, tak určený žák to tedy nesmí učitelce po jejím návratu oznámit ? Jak by jste to řešili vy ? Žáci budou v době nepřítomnosti dělat nějakou lumpárnu a něco rozbijí, nebo někoho zraní. Určený žák nebude tedy nikoho "udávat" a co pak ? Škoda se zaplatí ze školních peněz a děti se naučí, že mohou dělat lumpárny dál a třeba i něco z vybavení třídy ničit. Vždyť nikdo po nich nebude vyžadovat náhradu a oni beztrestně to příště udelají znova. Co když nějaký "agresor" v té nepřítomnosti učitelky zraní vaše dítě a nepřizná sek tomu. Nikdo to učitelce neohlásí, aby nebyl "udavač". A ten agresor potom vaše dítě zbije zase, nebo mu zničí nějakou věc. To se určitě nebudete chtít.
7 odpovědí